Dizajn i trendovi
Pet trendova koji nas očekuju u 2020.
Ovo doba godine obično je vrijeme kada se stavlja crta pod sve napravljeno protekle godine. Međutim, mi ne volimo gledati u prošlost, već se okrećemo budućnosti. U suradnji s Lesninom donosimo vam trendove koji će vladati interijerima u 2020. godini!
Originalni interijeri u kojima se miješa nekoliko stilova u trendu su već neko vrijeme, a čini se da će tako i ostati. Minimalizam je iza nas, a čak i ako imate minimalistički uređen stan, s trendovima koji su pred nama vrlo ga lako možete učiniti eklektičnim.

1. METALI U INTERIJERU
Dojam otmjenosti u nekom prostoru možete postići korištenjem metala. Bilo da je riječ o bakru, srebru ili zlatu, čim sjaji, interijer odmah djeluje luksuznije.
S obzirom na to da se neki retro elementi vraćaju u interijere, u njih se mogu unositi i mesingani, odnosno mjedeni detalji.
Kod unošenja metala u interijer treba biti oprezan kako ne biste pretjerali i tako umjesto otmjenog doma dobili kič.

Interijeri neutralne crno sive podloge poput ovog mogu podnijeti i kombinaciju različitih metala, ali ako ste kombinirali više boja u prostoru, ograničite se samo na jedan metal.

2. TEPISI POPUT UMJETNINA
Umjetnine su poželjne na zidovima, ali nisu na odmet niti na podu. Izražajni tepisi s puno šara bit će naglašeni detalj u nekom prostoru dajući mu potpuno drugačiji ugođaj.
Ova jednostavna dvobojna izvedba u različitim tonovima daje pomalo cvjetno osvježenje dnevnom boravku čineći ga ujedno ozbiljnim, ali i razigranim.
Uz to, tepih je toliko upečatljiv da bi bez problema mogao biti i ukras na zidu.

Želite li malo više osvježiti svoj dnevni boravak birat ćete patchwork tepihe s etno uzorcima. I etno stil je posljednjih godina u modi zato što se idealno uklapa u eklektične interijere. A s ovakvim tepihom na zidu imat ćete osjećaj da je netko za vas oslikao cijeli zid.

3. BARŠUN U SVIM DIJELOVIMA DOMA
Baršun je osvojio sve dijelove doma. U njemu su tapecirane sjedeće garniture, fotelje, taburei, pa čak i blagovaonske stolice. Ovaj bogati materijal svaki će interijer podići stepenicu više i dati mu dozu luksuza. Čak i u jednom minimalističkom prostoru, pomnom kombinacijom baršunastih elemenata u različitim bojama postići ćete eklektični dojam interijera.

A s obzirom na to što se sve nudi u ovom materijalu, teško da će brzo izići iz trenda.

4. VJEČNI MRAMOR
Nakon godina minimalizma i recesije, u interijere se vraća bogatstvo. Jedan od materijala kojim ćete postići takav dojam u domu je svakako mramor. Bilo da je riječ o imitaciji ili pravoj stvari.
Mramorni se detalji idealno slažu sa zlatom i baršunom, dodatno pojačavajući luksuz prostora.

S obzirom na to da je riječ o prirodnom materijalu, s takvim se materijalima može i kombinirati. Nećete pogriješiti ako ga stavite u interijer kojim prevladava drvo, ako s njime ima zajedničke elemente. Ovdje je riječ o crnom metalnom okviru koji zaokružuje prostor obogaćen mramorom.

5. PLAVA BOJA JE BOJA SEZONE
Autoriteti za boje su klasičnu plavu boju proglasili bojom 2020. godine. Riječ je o tamnijoj nijansi plave boje koja se inače smatra korporativnom bojom.
Plava se boja smatra hladnom bojom, a vezuje se uz stabilnost. S obzirom na to da se može dobro kombinirati s više različitih boja, zapravo je možete smatrati i neutralnom.
Plava boja simbolizira povjerenje, odanost, mudrost, samopouzdanje, inteligenciju, vjeru, istinu i raj.
Smatra se korisnom bojom za um i tijelo.
Snažno je povezana s mirom i smirenosti, a često je simbol pobožnosti i iskrenosti.
S obzirom na to da je jedna od pet osnovnih boja, čini temelj mnogih boja i zato se izvrsno kombinira s njima. Zato joj želimo sreću da zaživi u interijerima u 2020. godini.
Trendove koji nas očekuju u 2020. godini donosimo vam u suradnji s Lesninom!

Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.
You must be logged in to post a comment Login