Povežimo se

Dekoracije i detalji

Pravilno održavanje i čišćenje perzijskog tepiha: Ove stvari nikada nemojte raditi

Oni mogu postati antikni predmet koji vrijedi čak i milijun dolara!

Perzijski tepisi mogu postati antikni tepisi čije vrijednosti dosežu čak i do milijun dolara. No, antikni tepih nije svaki stari tepih, a da bi i doživio visoke godine, važno ga je pravilno održavati.

Posjedujete li perzijski tepih, iznimno je važno pravilno ga održavati. Strogo je zabranjeno isprašivanje tepiha udaranjem kao i kemijsko čišćenje. Želite li ga sačuvati, preporuča se svakih mjesec i pol dana ga okretati i hodati po drugoj strani.

Ukoliko je prljav, najbolje ga je odnijeti stručnjacima u Behruz tepisi gdje će svaki perzijski tepih biti tretiran sredstvima koja neće oštetiti mustru niti tkaninu. A ako je došlo do oštećenja, moguće ga je popraviti.

Popravak perzijskog tepiha

Kako navodi vlasnik trgovine Behruz Tepisi i stručnjak za orijentalne tepihe, Hamid Hajeb, za popravak tepiha koji su stariji, pa i oko 150 godina, može se popraviti.

“Bez ikakvih problema možemo i sa strane koja je vrlo neuredna, šivati i praktično novo vunu tu raditi. A i rese su kao što vidite vrlo neuredne i uništene, tu možemo do jednog dijela otvoriti čvorove i nakon toga zaštitimo da dalje jednostavno ne ide.

Da dođemo do određenog dijela kojeg treba popraviti prvo moramo stvoriti uvijete za popravak. Uvjet je da ovaj dio rasparimo i da dobijemo od potka rese, imamo i takozvane proteze ali na takav skupi tepih, antikni tepih, montirati odnosno šivati protezu, nije zahvalan potez. Trebali bismo jednostavno raspariti ovaj dio, kao što ja radim, jednostavno čvor po čvor maknuti i kada dobijemo određeni centimetar ovdje od potka, onda jednostavno možemo napraviti zaštitu i to će biti krasno.

Želja vam je imati u domu perzijski tepih? Donosimo savjete kako ih uklopiti u interijer

Sve ovisi o tepiha do tepiha, ali najmanje bi tepih trebao imati nekih dva centimetara resa, da bi sebe pokazao i nipošto ne bi preporučio, pogotovo perzijski tepih, da se mašinom sašije i uništi ovaj dio jer on svoj vrijednost gubi i nipošto ne smijete to raditi.

Popravak perzijskog tepiha ponekad traje i tri mjeseca

Za popravak takavog tepih bi trebalo otprilike neka 3 mjeseca. Nakon pranja, dezinfekcije i klofanja, što mi nikada ne radimo da ne oštetimo tepih, otprilike 3 mjeseci za popravak treba. Međutim za restauracije koje ja osobno ne radim, to su posebni majstori koji to isključivo u Iranu rade, za takav tepih otprilike između godine do 3 godine treba za restauriranje. No, onda to i dosta košta.

Za izravnavanje nakon popravaka jednostavno možemo češljati i nepravilnu vunu jednostavno vrlo pažljive možemo šišati i izravnati, da bude potpuno ravno. “

Popraviti perzijski tepih znači popraviti funkcionalna oštećenja dok će se restauracijom sačuvati umjetnički i vrijednosni integritet tepiha.

“Popravak ovog dijela gdje je poptuno izlizan više ne smatramo popravkom, nego restauriranjem. Ovaj dio niti ne smije se popravljati zato što jednostavno ne možemo mi pomlađivati tepihe i bolje da ne radimo to, jer svaki antik tepih jednostavno mora imati svoju znakove da i pokazati da to antik.

Točno se vidi da vi ne možete iscufati tako da uništite tepih. Tako da, rese sa strane se popravljaju, ali ovaj dio gdje je iscufan odnosno trošen je, ostane ovakav kakav je.”

Nije svaki stari tepih antikni tepih vrtoglave vrijednosti

Za to je potrebno zadovoljiti neke uvjete. “Kada nepoznata osoba kao ja koja i zna izraditi tepih njega izradi i prodaje, taj tepih ne može biti antikni tepih jer ja nisam kao umjetnik proglašen. A nije tepih potpisan. U Iranu postoje obitelji koje već 50, 100, 200 godina imaju tradicije, a neki će tepisi nakon 50, 60 godina, biti i četiri puta skuplji. Sad možete za 25.000 eura kupiti, a za 70 godina ide do 100 000 ili 200 000.”, zaključio je sugovornik.

Perzijski tepisi odlična su investicija i umjetnički dodatak svakom domu.

Dekoracije i detalji

Nova Studijo kolekcija poručuje: Umjetnost je putovanje onih koji se usuđuju biti prvi

Kad god ovaj hrvatski brend zidnih tapeta najavi novu kolekciju, među ljubiteljima interijera zavlada napeto iščekivanje – svi žele znati čime će Studijo ovaj put iznenaditi. Iako nas je Josipa Maras već razmazila kolekcijama koje nerijetko diktiraju trendove na svjetskoj sceni, ova kolekcija iz male hrvatske tvornice donijela je još neviđenu ljepotu hrvatske povijesne baštine i potpunosti nas oduševila. 

Od arhiva do ateljea – povijest utkana u potez kista

Dubrovnik je stoljećima gradio svoj identitet na tri stupa: ljudima koji su ga oblikovali, arhitekturi koja ga je čuvala i zapisima koji su ga pamtili. Upravo ta tri elementa čine okosnicu „Ode Dubrovniku“ – jedinstvene kolekcije zidnih tapeta koja nosi karakter limited edition izdanja, ne zbog ograničene dostupnosti, već zbog svoje jedinstvenosti umjetničkog izričaja. Povod za nastanak ove kolekciju bio je personalizirani projekt novog luksuznog hotela, smještenog u srcu uvale Lapad, koji svoja vrata otvara u rujnu ove godine i donosi suvremeni luksuz na svega tri kilometra od povijesne jezgre Dubrovnika.

Stvaranje „Ode Dubrovniku“ prema autorici, bilo je poput arheološkog otkrivanja – pronalaženja priče ispod slojeva bogate povijesne baštine grada pod Srđem. Proces je započeo istraživanjem arhiva i muzeja, proučavanjem originalnih dokumenata, crteža, natpisa i fotografija, nastavio se skiciranjem olovkom, gradnjom kompozicija i dodavanjem akvarelnih tonova koji su unijeli mekoću i fluidnost boje, a završio digitalnom obradom koja je namjerno zadržala nesavršenosti, čuvajući ih kao autentične tragove ruke koja stvara – one umjetnice Josipe Maras.

“Kad mi je povjeren ovaj projekt, znala sam da će me promijeniti – ne samo kao slikaricu, već i kao čovjeka. Dubrovnik nije grad koji možeš dotaknuti površno – on traži da ga razumiješ. Jutarnje šetnje gradom iznova su me oduševljavale – tih i bez ljudi, otkrivao se kroz lica svojih fasada i tišinu starih prolaza. Provodila sam sate u arhivima, listajući spise čiji miris papira i tragovi tinte čuvaju sjećanja na ljude i priče koje su ga oblikovale. Čitala sam rukom pisane recepte iz 14. stoljeća, gledala karte koje su crtale granice Republike, pratila tragove odluka koje su spašavale živote. Moja je misija bila prikazati ga izvan razgledničke ljepote – uhvatiti puls njegove prošlosti. To iscrpljuje, ali i hrani, jer vjerujem da je umjetnost putovanje onih koji se usuđuju biti prvi.” – izdvojila je autorica kolekcije, Josipa Maras.

Svevremenski uređen stan umjetnice Josipe Maras

Grad ispričan kroz junake, arhitekturu i povijesne spise

Svaka tapeta iz nove kolekcije nosi trostruku kompoziciju: figuru junaka priče, arhitektonski element koji ga smješta u prostor i povijesni dokument koji ga uranja u vrijeme. Redoslijed je pažljivo promišljen – figure dominiraju, arhitektura daje strukturu, a dokumenti pružaju tihu, ali ključnu pozadinsku priču. Izdaleka, kompozicija djeluje skladno; izbliza otkriva bogatstvo detalja – rukopisne zapise, zrnca pigmenta i teksturu papira. Glavni junaci kolekcije su dubrovački velikani: pjesnik Ivan Gundulić, znanstvenik i filozof Ruđer Bošković, renesansni liječnik Amatus Lusitanus… Tu su i bezimeni junaci – trgovci pod lukovima Sponze, pomorci s blagom iz dalekih luka, barjaktari sv. Vlaha, žene koje su djecu ostavljale pred vratima prihvatilišta znajući da će ondje pronaći sigurnost. Arhitektura u kolekciji djeluje kao stup narativa: Knežev dvor – političko srce Republike, palača Sponza – gospodarski centar, crkva sv. Vlaha – duhovno središte, te Onofrijev vodovod – inženjersko čudo 15. stoljeća. Pozadine tapeta ispisane su rukopisima i dokumentima koji su oblikovali Dubrovnik: statutom iz 1272., odlukama Velikog vijeća, receptima iz franjevačke ljekarne Male braće, starim kartama Republike, zapisima o trgovini, pomorstvu i ukidanju ropstva – stoljećima prije ostatka Europe.

„Isprva sam mislila da će najveći izazov biti sama izvedba, ali vrlo brzo sam shvatila da je ključ pronaći način kako spojiti tri svijeta – junake priče, arhitektonske elemente i povijesne spise. Svaki je nosio svoju snagu i govorio vlastitim jezikom, ali ih je bilo teško uskladiti u jednoj vizualnoj kompoziciji. Nerijetko sam provodila neprospavane noći tražeći odgovor – gdje smjestiti likove, kako udahnuti život arhitekturi, na koji način dopustiti spisima da govore, a da pritom svi zajedno tvore skladnu cjelinu. I onda se polako posložilo: dokumenti su pronašli svoje mjesto u podlozi i teksturi, junaci su izronili u prvi plan, a arhitektonski oblici postali su stupovi koji nose cijelu kompoziciju. Tada je zid po prvi put – oživio. I znala sam da ispred sebe imam nešto veliko, vrijedno svakog truda i svake treće smjene.” – prisjetila se umjetnica.

Nagrada za najbolji dizajn, osvajanje Pariza i predstavljanje američkom tržištu

Kolekcija bez prethodnika – prvi otisak drugačije povijesti

U vremenu kada digitalni alati mogu replicirati gotovo svaki oblik, kada se autorska prava sve češće narušavaju u utrci za instant slavom i tržište preplavljuju brojne replike, ova kolekcija podsjeća na vrijednost izvornog rukopisa. Nijedna tehnologija ne može prenijeti trenutak kada umjetnik odluči pustiti kap boje da se razlije preko ruba zamišljene linije, niti atmosferu arhiva u kojem je ideja sazrijevala. Upravo u tim akvarelnim prijelazima, u mrlji koja prelazi crtu, u drhtavom potezu kista pohranjena je prava priča kolekcije. „Oda Dubrovniku“ stvarana tijekom nekoliko mjeseci – od prvih istraživačkih bilješki do posljednjeg poteza kista. Proces je bio trostruk: junak, arhitektonski motiv i povijesni dokument, pažljivo složeni tako da funkcioniraju i izbliza i izdaleka. Kada je ručni rad pretočen u digitalni format, zadržana je taktilnost i osjećaj da svaka linija nosi namjeru – kao trajni otisak ruke koja stvara.

“Iako sam uvijek otvorena za nove tehnologije i počašćena što je moj rad postao inspiracija mnogima, vjerujem da izvorna umjetnost uvijek pobjeđuje replike – jer ono što nastaje iz tvog vlastitog osjećaja, intuicije i naleta kreativnosti ne može se preslikati, kopirati niti ponoviti. Umjetnost nije algoritam. Možeš precrtati liniju, ali nikada nećeš uspjeti prenijeti njezinu namjeru, viziju cjeline ili trenutak odluke da potez ostane nesavršen – jer upravo tako priča istinu. Upravo zato hrvatske velikane nisam željela prikazati kao muzejske eksponate, već kao ljude, ideje i simbole utkane u tkivo grada. Stare spise utkala sam u pozadinu koja diše, a građevine su doživjele renesansu kakvu može podariti samo ruka ovog stoljeća.” – zaključila je Josipa Maras.

Kolekcija je dostupna na https://studijo.co/

Nastavite čitati

Dekoracije i detalji

Bojanje jaja ovim tehnikama podići će vaše pisanice na novi nivo

Donosimo 5 tehnika za bojanje jaja koje će vaše pisanice pretvoriti u mala remek-djela

bojanje jaja

Uskrs je vrijeme kada se tradicija, kreativnost i priroda susreću u najljepšim bojama – doslovno. Ako želite da ove godine vaše pisanice zablistaju na uskrsnom stolu, isprobajte ove tri različite tehnike za bojanje jaja. Svaka od njih ima svoj poseban šarm, a rezultat su unikatne pisanice koje plijene pažnju.

Cvijeće, tradicija i boje: Uskrsni stol Boške Bahtijarević

1. Prirodne boje: rustikalna elegancija iz kuhinje

Umjesto kupovnih boja, iskoristite ono što već imate u kuhinji – crveni kupus, kurkumu, ciklu ili kavu.
Prirodno bojanje jaja daje nježne tonove i ekološki je prihvatljivo, a poseban efekt možete postići ako jaja prethodno izbijelite.

Kako izbijeliti jaja i obojati ih prirodnim bojama

2. Dekupaž i batik tehnika: umjetnost na ljusci

Ako želite da se vaša jaja ističu, okušajte se u dekupažu s papirnatim salvetama ili batik tehnici s voskom. Obje metode traže malo više vremena i pažnje, ali rezultat su prava mala umjetnička djela.

Bojanje jaja
Bojanje jaja

Radost izrade: dekupaž i batik za savršeno uskrsno jaje

3. Soda bikarbona i boja: eksperiment s efektom mramora

Za neobičan mramorni efekt, kombinirajte prehrambene boje sa sodom bikarbonom. Ova tehnika bojanja jaja posebno je zanimljiva ako radite s djecom – brza je, zabavna i svaki put drugačija.

Kako obojati pisanice sodom

4. Pisanice u vinu i ubrusima

Tajne pisanica u vinu i ubrusima otkrio nam je hobi slastičar Marko Strižak koji nas već godinama oduševljava slasticama.

Većina nas voli kada su pisanice pripremljene na prirodan način.  Osim na neke klasične načine kao što su one u luku, možete ih pripremiti i u vinu te ubrusima.

Pisanice u vinu i ubrusima

5. Bojanje jaja predivnim nijansama plave boje

Zašto ne bismo obojili jaja u predivne nijanse plave koje će sigurno uljepšati uskrsni stol?
Royal Copenhagen plava donosi nekoliko nijansi ove boje, a vi ih možete kombinirati kako vama odgovara, pa ih i ukrasiti bojama za privremene tetovaže ali i sjajnim ukrasima.

Ukrasite uskršnja jaja predivnim nijansama plave boje

Bez obzira jeste li ljubitelj tradicije ili eksperimentiranja, ove tehnike za bojanje jaja pružaju savršenu priliku da dodate osobni pečat blagdanskom stolu. Od prirodnih tonova do kreativnih uzoraka – neka ove pisanice pričaju vašu uskrsnu priču.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice