Povežimo se

Dekoracije i detalji

Popis jesenskih trendova koje bi ipak mogli preskočiti, savjetuju dizajneri

Stalno praćenje trendova može postati skupo. Investiranjem u kvalitetne, klasične dekoracije koje možete koristiti godinama smanjujete troškove i potrebu za kupovinom novih stvari svake sezone

Toplina i udobnost je sve što nam treba da bi jesenski dani bili potpuni. Dani su postali kraći, temperature padaju pa sve više vremena provodimo kod kuće. To ujedno znači da je pravo vrijeme da svoj interijer pretvorimo u toplu, jesensku oazu — i to uz samo nekoliko detalja.
Prije nego što stavite baršunaste bundeve ili mirisne svijeće s mirisom slanog karamela u košaricu, pogledaj ovaj popis jesenskih trendova koje bi ipak mogli preskočiti.

1. Umjetne bundeve i umjetno lišće i cvjeće

Na popis jesenskih trendova koje bi ipak mogli preskočiti prvi dolaze umijetni ukrasi. Može biti primamljivo koristiti umjetne verzije prirodnih elemenata prilikom uređenja za jesen. No, kako prenosi portal The Spruce: Make Your Best Home, ništa ne nadmašuje ono što priroda nudi.

Ana Koro, dizajnerica interijera otkriva kako jesen u domu također znači suho lišće koje je sastavni dio nje, a to suho lišće,  šišare i ostali jesenski motivi mogu biti u vazama, mogu biti u drvenim košarama…

Kako unijeti jesensku toplinu u dom: Savjeti dizajnerice Ane Koro

2. Jarke, prenaglašene tople boje

Sjajne nijanse narančaste, žute i crvene nisu za svakoga, a ulaganje u jesenje trendove koji vam brzo mogu dosaditi nije najbolja odluka. “Da li je to više narančasta, žuta, zelena ili više sivo-bež s obzirom da nam nekako narančasta i siva idu jedna s drugom, ali bilo bi dobro da ide neutralnija, znači više na bijelo-bež pozadina s nekim narančastim ili zelenim detaljima” rekla je Koro.

“Udobnost doma možete postići tako da koristite dekice. Možemo se osvrnuti na materijale kao što su vuna, baršun ili neke imitiacije toga.”, dodaje ona.

3. Svijeće s jesenskim mirisima

Evo jednog zanimljivog mišljenja: ne vole svi miris javorove svijeće koju palite. “Jedna stvar koju bih izbjegla su svijeće s mirisom ‘pumpkin spice latte’ ili ‘slanog karamela’,” kaže dizajnerica Sarah Tract.

Tract savjetuje da zapamtite kako vaš dom može mirisati lijepo tijekom cijele godine. Možete odabrati jedan miris koji će postati zaštitni znak vašeg doma za sva četiri godišnja doba. “Želite da se vaši gosti sjete bezvremenskog, svježeg mirisa u zraku, a ne umjetne ili glavoboljne svijeće koju palite za jesen,” kaže ona.

Ako ne želite potpuno odbaciti jesenske svijeće, možete ih uživati kad ste sami, a za druženja se držati svog prepoznatljivog mirisa.

4. Pretjerivanje s dekorom

Prilikom pregledavanja Instagrama često nailazite na slike domova s desecima šarenih bundeva u gotovo svakoj sobi. Također je važno sjetiti se da te fotografije i snimke često dolaze od influencera koji moraju stvarati novi sadržaj, stoga to nije nužno norma.

Tract preporučuje minimalistički pristup u odnosu na maksimalistički kad ukrašavate za jesen. „Pretjerano uređenje za sezone nije praktično niti bezvremensko“, kaže ona. „Zgrožavam se kad ljudi mijenjaju jastuke ili deke za ‘trendi i slatki’ sezonski dekor. Za mene bi to trebali biti trajni elementi u domu.“

Iako se često savjetuje zamjena lako promjenjivih predmeta, Tract ima drugačiju ideju: „Umjesto toga, razmislite o unosu elemenata iz prirode koje inače nemate, ali ih pokušajte držati jednostavnima. Na primjer, kad je riječ o dekoraciji za Noć vještica, mislim da su čvrste, narančaste bundeve ljepše i elegantnije od onih s uzorcima ili obojenih.“

5. Fokusiranje na dekor usmjeren na Noć vještica

Kad uređujete svoj dom za jesen, imajte na umu da dekoracije za Noć vještica možete izlagati samo nekoliko mjeseci godišnje (max). Međutim, ako volite neutralne tonove zemljanih jesenskih nijansi, te boje možete ostaviti i tijekom drugih sezona.

7 jesenskih dekoracija koje možete napraviti sami

Dekoracije i detalji

Nova Studijo kolekcija poručuje: Umjetnost je putovanje onih koji se usuđuju biti prvi

Kad god ovaj hrvatski brend zidnih tapeta najavi novu kolekciju, među ljubiteljima interijera zavlada napeto iščekivanje – svi žele znati čime će Studijo ovaj put iznenaditi. Iako nas je Josipa Maras već razmazila kolekcijama koje nerijetko diktiraju trendove na svjetskoj sceni, ova kolekcija iz male hrvatske tvornice donijela je još neviđenu ljepotu hrvatske povijesne baštine i potpunosti nas oduševila. 

Od arhiva do ateljea – povijest utkana u potez kista

Dubrovnik je stoljećima gradio svoj identitet na tri stupa: ljudima koji su ga oblikovali, arhitekturi koja ga je čuvala i zapisima koji su ga pamtili. Upravo ta tri elementa čine okosnicu „Ode Dubrovniku“ – jedinstvene kolekcije zidnih tapeta koja nosi karakter limited edition izdanja, ne zbog ograničene dostupnosti, već zbog svoje jedinstvenosti umjetničkog izričaja. Povod za nastanak ove kolekciju bio je personalizirani projekt novog luksuznog hotela, smještenog u srcu uvale Lapad, koji svoja vrata otvara u rujnu ove godine i donosi suvremeni luksuz na svega tri kilometra od povijesne jezgre Dubrovnika.

Stvaranje „Ode Dubrovniku“ prema autorici, bilo je poput arheološkog otkrivanja – pronalaženja priče ispod slojeva bogate povijesne baštine grada pod Srđem. Proces je započeo istraživanjem arhiva i muzeja, proučavanjem originalnih dokumenata, crteža, natpisa i fotografija, nastavio se skiciranjem olovkom, gradnjom kompozicija i dodavanjem akvarelnih tonova koji su unijeli mekoću i fluidnost boje, a završio digitalnom obradom koja je namjerno zadržala nesavršenosti, čuvajući ih kao autentične tragove ruke koja stvara – one umjetnice Josipe Maras.

“Kad mi je povjeren ovaj projekt, znala sam da će me promijeniti – ne samo kao slikaricu, već i kao čovjeka. Dubrovnik nije grad koji možeš dotaknuti površno – on traži da ga razumiješ. Jutarnje šetnje gradom iznova su me oduševljavale – tih i bez ljudi, otkrivao se kroz lica svojih fasada i tišinu starih prolaza. Provodila sam sate u arhivima, listajući spise čiji miris papira i tragovi tinte čuvaju sjećanja na ljude i priče koje su ga oblikovale. Čitala sam rukom pisane recepte iz 14. stoljeća, gledala karte koje su crtale granice Republike, pratila tragove odluka koje su spašavale živote. Moja je misija bila prikazati ga izvan razgledničke ljepote – uhvatiti puls njegove prošlosti. To iscrpljuje, ali i hrani, jer vjerujem da je umjetnost putovanje onih koji se usuđuju biti prvi.” – izdvojila je autorica kolekcije, Josipa Maras.

Svevremenski uređen stan umjetnice Josipe Maras

Grad ispričan kroz junake, arhitekturu i povijesne spise

Svaka tapeta iz nove kolekcije nosi trostruku kompoziciju: figuru junaka priče, arhitektonski element koji ga smješta u prostor i povijesni dokument koji ga uranja u vrijeme. Redoslijed je pažljivo promišljen – figure dominiraju, arhitektura daje strukturu, a dokumenti pružaju tihu, ali ključnu pozadinsku priču. Izdaleka, kompozicija djeluje skladno; izbliza otkriva bogatstvo detalja – rukopisne zapise, zrnca pigmenta i teksturu papira. Glavni junaci kolekcije su dubrovački velikani: pjesnik Ivan Gundulić, znanstvenik i filozof Ruđer Bošković, renesansni liječnik Amatus Lusitanus… Tu su i bezimeni junaci – trgovci pod lukovima Sponze, pomorci s blagom iz dalekih luka, barjaktari sv. Vlaha, žene koje su djecu ostavljale pred vratima prihvatilišta znajući da će ondje pronaći sigurnost. Arhitektura u kolekciji djeluje kao stup narativa: Knežev dvor – političko srce Republike, palača Sponza – gospodarski centar, crkva sv. Vlaha – duhovno središte, te Onofrijev vodovod – inženjersko čudo 15. stoljeća. Pozadine tapeta ispisane su rukopisima i dokumentima koji su oblikovali Dubrovnik: statutom iz 1272., odlukama Velikog vijeća, receptima iz franjevačke ljekarne Male braće, starim kartama Republike, zapisima o trgovini, pomorstvu i ukidanju ropstva – stoljećima prije ostatka Europe.

„Isprva sam mislila da će najveći izazov biti sama izvedba, ali vrlo brzo sam shvatila da je ključ pronaći način kako spojiti tri svijeta – junake priče, arhitektonske elemente i povijesne spise. Svaki je nosio svoju snagu i govorio vlastitim jezikom, ali ih je bilo teško uskladiti u jednoj vizualnoj kompoziciji. Nerijetko sam provodila neprospavane noći tražeći odgovor – gdje smjestiti likove, kako udahnuti život arhitekturi, na koji način dopustiti spisima da govore, a da pritom svi zajedno tvore skladnu cjelinu. I onda se polako posložilo: dokumenti su pronašli svoje mjesto u podlozi i teksturi, junaci su izronili u prvi plan, a arhitektonski oblici postali su stupovi koji nose cijelu kompoziciju. Tada je zid po prvi put – oživio. I znala sam da ispred sebe imam nešto veliko, vrijedno svakog truda i svake treće smjene.” – prisjetila se umjetnica.

Nagrada za najbolji dizajn, osvajanje Pariza i predstavljanje američkom tržištu

Kolekcija bez prethodnika – prvi otisak drugačije povijesti

U vremenu kada digitalni alati mogu replicirati gotovo svaki oblik, kada se autorska prava sve češće narušavaju u utrci za instant slavom i tržište preplavljuju brojne replike, ova kolekcija podsjeća na vrijednost izvornog rukopisa. Nijedna tehnologija ne može prenijeti trenutak kada umjetnik odluči pustiti kap boje da se razlije preko ruba zamišljene linije, niti atmosferu arhiva u kojem je ideja sazrijevala. Upravo u tim akvarelnim prijelazima, u mrlji koja prelazi crtu, u drhtavom potezu kista pohranjena je prava priča kolekcije. „Oda Dubrovniku“ stvarana tijekom nekoliko mjeseci – od prvih istraživačkih bilješki do posljednjeg poteza kista. Proces je bio trostruk: junak, arhitektonski motiv i povijesni dokument, pažljivo složeni tako da funkcioniraju i izbliza i izdaleka. Kada je ručni rad pretočen u digitalni format, zadržana je taktilnost i osjećaj da svaka linija nosi namjeru – kao trajni otisak ruke koja stvara.

“Iako sam uvijek otvorena za nove tehnologije i počašćena što je moj rad postao inspiracija mnogima, vjerujem da izvorna umjetnost uvijek pobjeđuje replike – jer ono što nastaje iz tvog vlastitog osjećaja, intuicije i naleta kreativnosti ne može se preslikati, kopirati niti ponoviti. Umjetnost nije algoritam. Možeš precrtati liniju, ali nikada nećeš uspjeti prenijeti njezinu namjeru, viziju cjeline ili trenutak odluke da potez ostane nesavršen – jer upravo tako priča istinu. Upravo zato hrvatske velikane nisam željela prikazati kao muzejske eksponate, već kao ljude, ideje i simbole utkane u tkivo grada. Stare spise utkala sam u pozadinu koja diše, a građevine su doživjele renesansu kakvu može podariti samo ruka ovog stoljeća.” – zaključila je Josipa Maras.

Kolekcija je dostupna na https://studijo.co/

Nastavite čitati

Dekoracije i detalji

Bojanje jaja ovim tehnikama podići će vaše pisanice na novi nivo

Donosimo 5 tehnika za bojanje jaja koje će vaše pisanice pretvoriti u mala remek-djela

bojanje jaja

Uskrs je vrijeme kada se tradicija, kreativnost i priroda susreću u najljepšim bojama – doslovno. Ako želite da ove godine vaše pisanice zablistaju na uskrsnom stolu, isprobajte ove tri različite tehnike za bojanje jaja. Svaka od njih ima svoj poseban šarm, a rezultat su unikatne pisanice koje plijene pažnju.

Cvijeće, tradicija i boje: Uskrsni stol Boške Bahtijarević

1. Prirodne boje: rustikalna elegancija iz kuhinje

Umjesto kupovnih boja, iskoristite ono što već imate u kuhinji – crveni kupus, kurkumu, ciklu ili kavu.
Prirodno bojanje jaja daje nježne tonove i ekološki je prihvatljivo, a poseban efekt možete postići ako jaja prethodno izbijelite.

Kako izbijeliti jaja i obojati ih prirodnim bojama

2. Dekupaž i batik tehnika: umjetnost na ljusci

Ako želite da se vaša jaja ističu, okušajte se u dekupažu s papirnatim salvetama ili batik tehnici s voskom. Obje metode traže malo više vremena i pažnje, ali rezultat su prava mala umjetnička djela.

Bojanje jaja
Bojanje jaja

Radost izrade: dekupaž i batik za savršeno uskrsno jaje

3. Soda bikarbona i boja: eksperiment s efektom mramora

Za neobičan mramorni efekt, kombinirajte prehrambene boje sa sodom bikarbonom. Ova tehnika bojanja jaja posebno je zanimljiva ako radite s djecom – brza je, zabavna i svaki put drugačija.

Kako obojati pisanice sodom

4. Pisanice u vinu i ubrusima

Tajne pisanica u vinu i ubrusima otkrio nam je hobi slastičar Marko Strižak koji nas već godinama oduševljava slasticama.

Većina nas voli kada su pisanice pripremljene na prirodan način.  Osim na neke klasične načine kao što su one u luku, možete ih pripremiti i u vinu te ubrusima.

Pisanice u vinu i ubrusima

5. Bojanje jaja predivnim nijansama plave boje

Zašto ne bismo obojili jaja u predivne nijanse plave koje će sigurno uljepšati uskrsni stol?
Royal Copenhagen plava donosi nekoliko nijansi ove boje, a vi ih možete kombinirati kako vama odgovara, pa ih i ukrasiti bojama za privremene tetovaže ali i sjajnim ukrasima.

Ukrasite uskršnja jaja predivnim nijansama plave boje

Bez obzira jeste li ljubitelj tradicije ili eksperimentiranja, ove tehnike za bojanje jaja pružaju savršenu priliku da dodate osobni pečat blagdanskom stolu. Od prirodnih tonova do kreativnih uzoraka – neka ove pisanice pričaju vašu uskrsnu priču.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice