Povežimo se
challenge konferencija

Dizajn prostora, namještaja i dekoracija

Eames longue fotelja – prestižan komad namještaja

Komad namještaja koji je vrlo funkcionalan zbog dodatka naslona koji se podešava i nogu
koje se rotiraju.

Klasik, svevremenski, prestižan,  kultni komad namještaja samo su neki od pridjeva koji se pridodaju uz Eames Lunge fotelju. A kako i ne bi jer od kada se pojavila na tržištu 50- ih godina do danas, oduzima dah.

Ona je dizajnirana u Eames studiu  od bračnog para C&R Eames. Oni su bili poznati bračni par koji se bavio industrijskim dizajnom, filmom i puno toga je iz njihovog studia izašlo što su danas zapravo ikone dizajna i stvari koje su obilježile moderni dizajn 20. st.

Dizajn bračnog para

‘Oni su bili jako matematički nastrojeni i to se vidi u njihvom dizajnu jer su se jako puno bavilishapeom i mjerama, udobnošću i svime što proizlazi iz te neke matematičke logike’, kaže  Mirta Mujačić Đaković, arhitektica.

Kada je predstavljena, 1956. godine fotelja je doživjela veliki uspjeh i odmah postavila novi standard. Bila elegantnija i modernija, a da pritom nije izgubila na udobnosti. Dapače, i danas  kao i godine kada je predstavljena, svi su iznenađeni njezinom nevjerojatnom udobnošću. Osim toga, fotelja je u ono vrijeme bila i vrlo inovativna.

Visoki standardi udobnosti

‘Prvo funkcionalnost tog naslona koji se podešava i tih nogu zapravo koje se rotiraju, mislim da je tad bila baš inovativna u tom smislu cijele te postavke konstrucije i funkcionalnosti njene’, kaže.

Ručno rađena od najfinijih meterijala ova fotelja postavila je standare estetike i udobnosti. Dugogodišnja istraživanja bračnog para Eames i matematička perfekcija na kojoj su inzistirali, rezultirala su ovim skladom ljepote i udobnosti. A dobitna formula glasi: tri komada šperploče od brazilskog ružinog drveta oblikovane u kalupu, te kožnati dijelovi spojeni tako da ne naštete drvu. Dodatnu dimenziju fotelji daje otoman koji je vizualno uklopljn kao idealan spoj i nastavak, a udobnost koju pruža cijeloj kompoziciji daje dodatnu dimenziju. Ova savršena kombinacija već više od pola stoljeća smatra se ikonom dizajna i udobnosti. S godinama, doživjela je tek manje preinake.

Izbor materijala

‘Baza je dorađivana i usavršavana i mislim da je novi i mislimda je novi model poboljšan u više segmenata i u veličini mislim da je 10 cm povećana u svojim gabaritima kao za veće ljude, tako da je u novom dobu dobila i neke pomake u dizajnu jer se neke stvari mijenjaju kroz godine’, kaže arhitektica.

Uprvo zato, Eames fotelja danas je dostupna u dvije veličine. Osim toga,  danas možete izabrati vrstu drveta. Fotelja se izrađuje od oraha, ebanovine, jasena i palisandra, a osim kožne dostupna je i verzija od mohera.  Iako je crna koža prepoznatljiva za Eames fotelju najnovija inovacija je njezina bijela verzija. No, bez obzira na detalje ova fotelja je uvijek dobar odabir.

‘Ono što je jako dobro kod nje je da vi nju možete stavitiu različite prostore . Recimo u stambenoj arhitekturi  ja ju volim ouno koristiti u prostoru neke biblioteke gdje je ona dio tog prostora ili ako imate dobar pogled u prostoru pa onda neki dio gdje ćete boraviti, uživati u tom pogledu’, tvrdi.

Novi modeli

Mirta ističe da  je Eames fotelja specifična jer dobro funkcionira u skolpu neke  kompozicije, ali i kao samostalan element u prostoru jer predstavlja puno više nego komad namještaja u prostoru.

‘Ona baš daje jedno bogatstvo, stastus.  U prostoru, vi kad nju imate ona je baš neki vau efekt koji si ne može svatko priuštiti jer ima taj svoj značaj u prostoru i svojom elegancijom i svojom izvedbom baš obilježava prostor u koji ju stavite’, kaže.

Nije na odmet niti to što je retro dizaj 60 – ih i 70 – ih opet sve popularniji, pa popularnost Eames fotelje posljednjih godina opet raste. No stavitli ju u retro ili moderno uređen interijer, moramo priznati da unosi dašak glamura i profinjenosti.

Arhitektura i dizajn

Suvremeni luksuz – kada muzeji postaju inspiracija za interijere

„Prostor nije samo zid i namještaj. To je produžetak našeg identiteta. Kad u njega unesemo emociju, predmet s pričom, on počinje govoriti o nama“

suvremeni luksuz

Muzeji čuvaju povijest, stilove i emocije epoha koje su oblikovale svijet. No, posljednjih godina oni postaju mnogo više od mjesta sjećanja – postaju inspiracija za dizajn prostora u kojima živimo danas. Nakon desetljeća minimalizma i neutralnih interijera bez osobnosti, u dizajn se vraća ono što ima sloj, teksturu i priču.

Zašto je naš svijet postao siv? Psihološki učinak boja na našu svakodnevnicu

U tom kontekstu rađa se novi pojam estetike: suvremeni luksuz – elegancija koja ne vrišti, nego govori tiho i sigurno.

To je luksuz koji kombinira nasljeđe umjetnosti i arhitekture s modernim načinom života, stvarajući interijere koji su profinjeni, ali topli, promišljeni, ali pristupačni.

Od muzejskih zbirki do suvremenog doma

Muzeji čuvaju predmete, stilove i priče koji su oblikovali vrijeme, ali sve češće služe i kao inspiracija suvremenim interijerima. Nakon desetljeća minimalizma i funkcionalnosti, dizajn se vraća onome što ima sloj, emociju i značenje.
„Zapravo mislim da je to prekrasan povratak onom što je bezvremensko. Nakon godina minimalizma i tehnologije, ljudi ponovo traže toplinu, priču i teksturu“, kaže Maša Kovač, vlasnica Mashroom trogvina.

Moderna klasika – kako prepoznati i primijeniti bezvremenski stil u svom domu

Taj povratak vidi se i u novoj kolekciji brenda Eichholtz, poznatog po sposobnosti da klasične motive interpretira kroz suvremeni dizajn. Njihova najnovija suradnja s legendarnim Metropolitan Museum of Artom (The Met) iz New Yorka donosi jedinstvenu spojnicu između umjetnosti i svakodnevnog života.

Kolekcija „Eichholtz x The Met“ nadahnuta je arhitekturom, umjetničkim djelima i povijesnim predmetima iz zbirki muzeja – od skulpturalnih oblika do tekstura i proporcija klasičnih građevina. Sofe, stolovi i rasvjeta iz kolekcije ne imitiraju prošlost, nego je reinterpretiraju, spajajući monumentalnost i funkcionalnost u suvremeni kontekst.

„Dizajn i umjetnost oduvijek su povezani. Suradnja s Metom daje kolekciji posebnu dimenziju. To nije samo estetika. Svaki komad ima svoju priču, inspiraciju u umjetnosti, ali prilagođenu današnjem životu“, objašnjava Kovač.

Suvremeni luksuz između umjetnosti i svakodnevice

Upravo kroz ovakve projekte definira se pojam suvremeni luksuz – estetika koja spaja povijesnu dubinu i suvremenu jednostavnost. Povijesni motivi i proporcije prenose se u novi kontekst, u kojem linije postaju pročišćene, teksture slojevite, a materijali taktilni.
„Kad dizajner prenese povijesni motiv u suvremeni kontekst, dobije se komad koji ima prisutnost. On nije samo funkcionalan – on ima stav“, ističe Kovač. „U Eichholzu se to vidi. Svaki predmet ima dozu skulpturalnosti, gotovo kao mali umjetnički objekt.“

Takvi interijeri ne žele pokazivati raskoš, već ju suptilno dočaravaju kroz osjećaj ravnoteže i osobnost prostora. To je suvremeni luksuz koji se ne mjeri cijenom, nego emocijom – prostor koji ne djeluje kao izložba, nego kao topli, prozračni dom s karakterom.

Refleksija, svjetlost i prirodni kontrasti

Jedna od ključnih odlika suvremenog dizajna postala je refleksija. Zrcala, metalne površine i rasvjeta nisu samo dekor, već alati za stvaranje dinamike i osjećaja prostranosti.
„Refleksija je fascinantna stvar. Ogledala i metali unose svjetlost, šire prostor, stvaraju dinamiku i energiju, a psihološki daju osjećaj prozračnosti i luksuza“, kaže Kovač.

No, svaki sjaj traži protutežu. „Ako imamo puno sjaja, trebamo kontrast – nešto prirodno, toplo. Drvo, tkanina, kamen. To je ono što prostoru daje dušu“, objašnjava ona. Upravo ta ravnoteža između reflektirajućih i taktilnih materijala stvara harmoniju između suvremenog i klasičnog, između svjetla i sjene, hladnog i toplog.

Klub stolići – najnepotrebnija potrebna stvar u vašem domu!

Toplina prirodnog – srce svakog interijera

U suvremenom luksuzu materijali igraju glavnu ulogu. Nisu to više hladne površine i sterilni tonovi, nego teksture koje pozivaju na dodir.

„Ljudi danas traže ugodu, ali i estetiku. Spoj sjajnog i prirodnog stvara savršen balans. Prostor izgleda profinjeno, ali se u njemu osjećate opušteno“, kaže Kovač.

Drvo, lan, kamen i baršun ponovno se vraćaju u interijere. Njihova taktilnost i toplina daju prostorima osjećaj doma, dok metal, staklo i ogledala unose dozu svježine i svjetlosti. U toj ravnoteži između luksuza i prirodnosti nastaje interijer koji nije hladan, nego živ i blizak – prostor koji diše.

Umjetnost življenja

„Prostor nije samo zid i namještaj. To je produžetak našeg identiteta. Kad u njega unesemo emociju, predmet s pričom, on počinje govoriti o nama“, zaključuje Maša Kovač.

7 dizajnerskih sofa i fotelja koje obožavaju arhitekti i stilisti interijera

Upravo zato suvremeni luksuz nije prolazni trend, nego način življenja – promišljen, topao i duboko osoban. Kada dom postane spoj povijesti, teksture i svjetlosti, nastaje interijer koji ne stari, nego raste zajedno s onima koji u njemu žive.

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera

Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.

Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.

Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.

Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.

Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.

“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”

Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice