Povežimo se
challenge konferencija

Kreirajmo dom zajedno

Boja godine nosi hrabru poruku – Viva Magenta

Svake godine Institut za boje Pantone koristi psihologiju boja i istraživanje o utjecaju boja na društvo kako bi odabrali boje godine. U prošloj godini to je bila Veri Peri, dok je za 2023. godinu odabrana Viva Magenta. Želite li je uklopiti u svoj dom, Lesnina stručnjaci vam u tome mogu pomoći.

Odabrana je s razlogom

Nekonvencionalna boja za nekonvencionalno vrijeme, objašnjenje je zašto je baš Viva Magenta odabrana za boju godine.

I boja i ime djeluju slavljenički. Riječ viva u mnogim jezicima znači živjeti, čime se šalje hrabra poruka svijetu. Institut za boje Pantone, Viva Magentu opisuje kao izraz novog signala snage i pulsirajuću boju čija bujnost promiče optimizam.

U Lesnini postoji cijeli tim stručnjaka koji se bave trendovima i novitetima. Svi noviteti koji se predstavljaju po Europi, od Milana do Pariza, dolaze direktno u Lesninu.

Boja s kojom se možete igrati

Viva Magenta snažna je boja koja uživa u radosti i potiče kreativno eksperimentiranje u svim oblicima dizajna i dekoriranja. U stil unosi buntovnički duh maštovito ispisujući nove početke. Nijansa grimizno crvenog tona predstavlja ravnotežu između toplog i hladnog, asertivna ali ne i agresivna, potiče dizajn pozitivnije budućnosti.

Hrvati prate trendove, ali uz dozu opreza

Viva Magenta je naziv koji je zapravo poznat u svijetu boja, a u Hrvatskoj je možda poznatiji naziv te boje kao boja burgundije. Hrvati jako vole pratiti trendove općenito pa tako i u namještaju.

Kada se bira neki dekor ili namještaj, a da prati tu boju godine, Hrvati su možda malo oprezniji pa većinom biraju tu boju kroz neke detalje, poput deka, vaza, tanjura, mirisnih svijeća i slično.

Hibridna boja

Iako Viva Magenta možda nije prva boja na koju pomislite kad mislite na prirodu, ona nije potpuno umjetna nijansa. Inspirirana je jednom od najstarijih boja – crvenom. Zato se naziva i hibridnom bojom koja udobno povezuje digitalne i fizičke živote te potvrđuje našu gravitacijsku težnju prema prirodnim bojama.

Nijanse crvene uvijek se povezuju sa slavljem života i kreativnosti, a Viva Magenta predstavlja dinamičnu pobunu mekog dodira. Povezujući toplinu prirodnih materijala s otvorenim horizontima digitalnog svijeta,  nadahnjuje nas da ju hrabro i samopouzdano uklopimo u naš interijer.

Najbolje se slaže s neutralnim tonovima

Boja burgundije, kako je mi volimo zvati, s obzirom da je jačeg intenziteta, najviše se slaže sa nekim neutralnim tonovima pa se Hrvati najčešće opredjeljuju za razne nijanse sive boje, bež boje, bijele, crne i slično, što je naravno idealno za ukomponirati sa bojom burgundije.

Tijekom procesa odabira boje godine primijećeno je povećano podizanje svijesti o prirodi, što predstavljaju i brojni trendovi. U svoje domove uključujemo sve više živih stvari poput biljaka i zelenih zidova, pronalazimo nove užitke u rekreaciji na otvorenom, a to upravo govori o trendu povratka prirodi.

Optimistična boja, koja se na paleti nalazi točno između crvene i plave, ohrabruje nas da prevladamo razlike i spojimo nespojivo. Vibrira poletom i promiče neustrašivost dizajnerskih trendova.

Velika ponuda u Lesnini

Viva Magentu u Lesnini možete naći u puno različitih materijala. Ako govorimo o nekim tekstilnim varijantama to su svakako ručnici, deke, ljetni prekrivači, dekoracije za stol ili za nekakve komode i slično, ukrasni jastučići…

Psihologija boja govori nam da crvene nijanse imaju tendenciju komuniciranja strasti, ljubavi, moći i snage, a istovremeno se ružičasta povezuje s romantikom i mladosti. Viva Magenta kao ravnoteža tih boja prenosi snagu s dozom razigrane pobune.

Kreirajmo dom zajedno

Organiziran dom počinje od pravog ormara: Evo kako ga odabrati

Kada se pažljivo isplanira, ormar postaje više od spremišta…

kako odabrati ormar

Ormar je najbolji saveznik za održavanje reda u domu. On skriva ono što ne želite da se vidi, a pritom definira karakter prostora – od spavaće sobe do garderobe. No, da bi u potpunosti služio svojoj svrsi, potrebno ga je birati prema vlastitim navikama, prostoru i životnom stilu.

Stručnjaci savjetuju da se kod planiranja interijera nekad isplati upravo od ormara krenuti prvo – jer on određuje raspored, dimenzije i funkcionalnost ostalog namještaja u sobi.

Najčešće greške pri kupnji namještaja – i kako ih izbjeći

Kako odabrati ormar koji će se savršeno uklopiti u vaš prostor, otkriva Sandra Lulić, prodajna savjetnica iz Lesnine.

Kako odabrati ormar po mjeri prostora i navika

„Stanovi su sve manji, pa ljudi žele iskoristiti prostor da bude što funkcionalniji,“ objašnjava Lulić. „Danas se puno više pažnje posvećuje unutarnjem rasporedu ormara – od liftova, ladica i rasvjete do pregrada.“

Prvi korak pri odabiru ormara je mjerenje prostora i analiza vlastitih potreba. No, Lulić ističe da se mnogi zaborave pitati – što im zapravo treba.
„Mi u Lesnini često krećemo upravo od ormara,“ kaže. „Kada znamo gdje će on stajati – zbog širine, visine i dubine – tek tada planiramo ostatak sobe: krevet, noćne ormariće, komodu. Ormar treba biti osnova oko koje se sve gradi.“

Planiranje unutarnjeg rasporeda ovisi i o navikama korisnika. Netko treba više prostora za odjeću na vješalicama, netko više ladica za sitnice.
Zanimljivo, muškarci i žene često imaju različite potrebe – žene vole više manjih pregrada i ladica radi preglednosti, dok muškarci češće traže dublje ladice i dovoljno visine za odijela, kapute ili balonere.

Takve nijanse mogu značajno utjecati na raspored, pa se ormar zapravo prilagođava životnim navikama, ne obrnuto.

kako odabrati ormar

Fronte, boje i materijali koji oblikuju prostor

Korpus ormara najčešće se izrađuje od iverala, dok su fronte te koje određuju njegov karakter i estetsku vrijednost. Prvi dojam ormara uvelike ovisi upravo o materijalu i završnoj obradi vrata.

„Vrata mogu biti klasična ili klizna, s ogledalima ili staklom,“ pojašnjava Lulić. „To staklo nije obično – duplo je farbano, lijepljeno na foliju i iveral, što ga čini izdržljivim i jednostavnim za održavanje.“

Neutralne boje poput bijele, bež, svijetlosive i svijetlog drveta najčešći su izbor jer prostoru daju svježinu i lako se kombiniraju s ostalim namještajem. Oni koji žele izraženiji dojam biraju tamnije tonove poput antracita, tamnoplave ili oraha, najčešće u kombinaciji s metalnim detaljima u zlatnoj, crnoj ili brončanoj izvedbi.

Kombiniranje materijala unosi dinamiku i eleganciju – drvo donosi toplinu, staklo reflektira svjetlost, a metal dodaje suvremen karakter. Površine su najčešće matirane ili satenski sjajne, jer takve obrade prostoru daju profinjen izgled bez vizualne težine.

Zrcala kao saveznik prostora

Ako postoji jedan element koji u potpunosti može promijeniti percepciju ormara – to su zrcala. Ona nisu samo praktičan dodatak, već snažan dizajnerski alat. Reflektiraju svjetlost, čine prostor većim i svjetlijim te unose osjećaj dubine.

U manjim sobama zrcalne fronte vizualno povećavaju prostor, dok u većima doprinose ravnoteži i osjećaju prozračnosti. Mat ogledala posebno su popularna jer ne stvaraju odsjaj, a zadržavaju profinjen izgled.

Sve češće se koriste i u walk-in ormarima, gdje osim estetske funkcije imaju i praktičnu – zamjenjuju zasebno ogledalo, čime štede prostor. „Kad na vrata ormara stavite ogledalo, dobijete dvije prednosti u jednoj – vizualno proširite prostor i uštedite na dodatnim elementima,“ ističe Lulić.

Ogledala, osim što unose svjetlost, odražavaju red i sklad – baš ono što se od dobro organiziranog ormara i očekuje.

Walk-in ormar – san svake žene

Otkako je Carrie Bradshaw proslavila svoj legendarni walk-in ormar, taj je pojam postao sinonim za luksuz i dobar stil.

„Danas ih sve više klijenata želi ugraditi, čak i u manjim stanovima,“ kaže Lulić. „Imamo razne varijante – od prozirnih staklenih vrata koja vizualno proširuju prostor, do onih s ogledalima koja stvaraju dubinu i eleganciju.“

Unutar takvih ormara sve ima svoje mjesto – od visećih šipki i ladica do rasvjete koja se pali na dodir. „To više nije samo prostor za garderobu,“ dodaje Lulić, „nego mali osobni svijet koji odražava stil i karakter vlasnika.“

Detalji i rasvjeta – razlika između ormara i ormara

Detalji čine razliku između običnog ormara i onog koji odiše stilom. „Ručkice volim usklađivati s ostatkom namještaja,“ kaže Lulić. „Ako su nogice kreveta crne, tada i na ormaru predlažemo crne ručkice. Trenutno su vrlo popularne duge ručkice koje produžuju vertikalu ormara i daju mu elegantan izgled.“

Za minimalističke interijere sve su češći ormari bez vidljivih ručkica, s push sustavom otvaranja. Takvi modeli izgledaju kao da su dio zida i savršeno se uklapaju u suvremene prostore.

Rasvjeta je jednako važna kao i dizajn. „Kupci žele da im je sve pregledno,“ ističe Lulić. „Postoji rasvjeta unutar polica, šipki i bočnih stranica, a LED trake s daljinskim paljenjem danas su pravi hit. To izgleda moderno, a istovremeno čini ormar praktičnijim.“

Kako odabrati ormar koji traje godinama

Dobar ormar nije kratkoročna investicija. Lesninina prednost je mogućnost nadogradnje ormara i godinama nakon kupnje.
„Ako kupac nakon deset godina poželi dodati ladicu ili policu, pronađemo stari projekt i naručimo sve u istoj boji i dimenziji,“ pojašnjava Lulić.

Tako ormar raste zajedno s korisnikom – mijenja se i prilagođava novim navikama, bez potrebe za potpunom zamjenom.

Kada se pažljivo isplanira, ormar postaje više od spremišta. On je temelj organizacije i estetike doma – prostor koji čuva red, naglašava stil i donosi mir u svakodnevicu.

Genijalna metoda za uredno posložen ormar!

Ako se pitate kako odabrati ormar, zapamtite: krenite od svojih potreba, razmislite o rasporedu i ne bojte se ormar postaviti kao polazišnu točku uređenja sobe. Kad je on dobro osmišljen – sve drugo lako sjedne na svoje mjesto.

Nastavite čitati

Kreirajmo dom zajedno

Glumci Filip Radoš i Petar Puškarić glavne zvijezde nove reklamne kampanje

Ekskluzivno! Pogled iza kulisa snimanja novih Lesnina spotova

Pogled iza kulisa snimanja novih Lesnina spotova

Lesnina Hrvatska, vodeći lanac trgovina za opremanje doma, pripremila je novu kampanju za 2026. godinu koja na duhovit način prikazuje razne situacije iz svakodnevice, od poslovnih do susjedskih odnosa, s ciljem da Lesninu još više približi svojim kupcima i njihovom svakodnevnom životu.

U glavnim ulogama ove sezone našli su se popularni glumci Filip Radoš i Petar Puškarić, koji kroz niz simpatičnih skečeva utjelovljuju generacijski sukob pun topline, humora i prepoznatljivih životnih trenutaka. Stariji djelatnik, vrijedan i predan, pred mirovinom, pokušava prenijeti svoje bogato iskustvo mlađima, dok njegov mlađi kolega predstavlja novu generaciju – opuštenu, duhovitu i pomalo smotanu, ali uvijek s iskrenim namjerama i osmijehom na licu.

Idejni i kreativni koncept kampanje osmislio je marketinški tim agencije Akterpublic iz Zagreba, koji je razvio priču prožetu toplinom, humorom i životnim situacijama u kojima
se svatko može prepoznati. Režiju novih televizijskih spotova potpisuje poznati redatelj
Dražen Žarković, autor brojnih uspješnih domaćih serija, koji je u projekt unio prepoznatljiv filmski štih i dinamičan tempo.

Za vrhunsku vizualnu estetiku kampanje zaslužan je direktor fotografije Filip Toth, dok
je produkciju realizirala tvrtka Interpolis pod vodstvom Nenada Martinovića. Ove godine Lesnina je otišla korak dalje te je, osim humorističnih skečeva, pripremila i niz parodija na poznate filmske klasike osmišljenih kao kratki kino traileri pod zajedničkim nazivom „Filmski spektakli by Lesnina“.

Snimanje je održano u Rijeci, u prepoznatljivom prostoru Lesnina centra Rijeka i na okolnim lokacijama, gdje je zabilježena vedra i opuštena atmosfera ispunjena smijehom i kreativnom energijom cijele ekipe.

Donosimo ekskluzivne fotografije sa snimanja koje otkrivaju kako izgleda stvaranje novih Lesnina spotova, dok će gotovi video materijali uskoro premijerno biti prikazani u nadolazećim televizijskim kampanjama i na digitalnim kanalima.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice