Uređenje interijera
50 godina kreative Jadrana Lazića
Bili smo na otvaranju izložbe renomiranog fotografa Jadrana Lazića. Fotografije holivudskih zvijezda pričaju o životu, a Zepterovi proizvodi omogućavaju da živimo zdravije. Saznajte kako su povezani poduzetništvo i umjetnost.
Za svaku pohvalu
Da najbolji uvijek stoje uz najbolje još jednom su pokazali fotograf Jadran Lazić i renomirana tvrtka Zepter. Jedinstvena izložba fotografija slavnih zvijezda, ukrašena Zepterovim proizvodima za ugodnije i zdravije življenje, pokazatelj je kako Zepter podržava i njeguje umjetnost.


Zepterove kolekcije proizvoda ponose se superiornom kvalitetom i naprednom tehnologijom, a jedinstveno su i trajno rješenje za zdravu pripremu hrane te duži i zdraviji život.
Proizvodi kao stil života
“Mi jesmo umjetnost, naši proizvodi su stil života, i ovaj moj modni dodatak koji nosim, pametne naočale koje imam uza se cijelo vrijeme, kao jedini modni dodatak. Zašto pročišćivač zraka, zašto ionizator zraka, pa upravo iz toga ako ne koristimo pročišćivač, mi smo zapravo i filter”, govori Kata Pavlović.

Hrvatska autorska agencija organizator je izložbe te izdavač monografije Jadrana Lazića koja je dostupna u dvije ekskluzivne serije. U njima se nalazi devet stotina fotografija kao kruna rada našeg slavnog fotografa.

“Mi smo izdavači Jadranove monografije, ovo nam je prvi takav pothvat i ovo je jedan primjer kako bi svaki autor trebao ne samo sistematizirati već i objaviti svoj autorski opus kako bi ostao trag za iduće generacije. Ovo je na tragu naše generalne ideje kako da spojimo vrhunsku umjetnost i poduzetništvo. U tom su nam se pravcu i Kata Pavlović i čuveni brend Zepter priključili i zahvaljujem na toj prilici”, govori Silvio Hraste.

Bogata karijera
Zvjezdanu karijeru svjetskog paparazza, reportera i studijskog fotografa Jadrana Lazića obilježile su brojne filmske i glazbene zvijezde, i globalno slavni modeli i politički lideri.

“Ovo je negdje otprilike malo više od pola stoljeća, pedeset i nešto godina. Prošle godine je bilo pedeset godina. Knjiga je izašla, Jadran Lazić pedeset godina fotografije. Tako da je pola stoljeća smješteno u ovom divnom prostoru”, ponosno ističe Jadran Lazić.
Sve je počelo u Splitu
Jadran je počeo raditi kao dopisnik Vjesnika u Splitu, a 1974. godine odlučio je potražiti fotografsku sreću u svijetu.
“Nije se toliko baš puno putovalo, uglavnom, početci su bili u Splitu, normalno, na Hajduku, odatle je sve krenulo, onda je bio Pariz pa dosta je bilo u Cannesu i onda zadnjih trideset i nešto godina Hollywood”, prisjeća se Jadran.

U Hollywood se preselio na poticaj šefa novinske agencije iz Pariza za koju je tada radio. Tamo započinje novu etapu koja će mu obilježiti profesionalni život. Snimao je velike zvijezde u studijskim, ali i životnim uvjetima, a perfekcija kojom pristupa svom poslu, donijela mu je svjetsku slavu.
Spoj vrhunske umjetnosti i vrhunskog poduzetništva, pokazatelj su Zepterove vizije koja naglašava inovaciju kroz povezivanje različitih aspekata sa zajedničkim nazivnikom – iznimna kvaliteta.
Boje i materijali
Zašto je naš svijet postao siv? Psihološki učinak boja na našu svakodnevnicu
Neutralne boje dominiraju našim interijerima i svakodnevnim predmetima, ali kako to utječe na nas…

Kada pogledate oko sebe – svoj dnevni boravak, ormar, auto ili čak mobitel – što vidite? Ako je odgovor “sivo, crno, bijelo i možda malo bež”, niste jedini. Iza tog suzdržanog kolorita stoji priča koja traje već desetljećima. I nije riječ samo o modi ili ukusu, nego o nečemu dubljem – o tome kako boje utječu na nas, često i bez da to primijetimo.

Svijet koji je nekad bio šareniji
Zanimljivo istraživanje iz 2020. godine bacilo je novo svjetlo na ovu temu. Znanstvenici su proučili više od 7.000 predmeta iz zbirke britanskog Znanstvenog muzeja – od 1800-ih do danas. Zaključak? S godinama su boje postajale sve manje izražajne. Prvo polako, a onda sve brže – osobito u 20. stoljeću.
S dolaskom industrijske proizvodnje zavladala je potreba za jednostavnošću, brzinom i praktičnošću. Jarke boje nisu bile najzahvalnije za masovnu proizvodnju, a neutralni tonovi lakše su se uklapali u svaki prostor i ukus. U jednom trenutku, “sivo” je postalo sinonim za “bezvremensko” i “sigurno”.
Psihološki učinak boja u svakodnevnom prostoru: više od estetike
No boje nisu samo dekoracija. One komuniciraju s nama na dubljoj razini. Smiruju, motiviraju, umaraju, bude, podižu raspoloženje ili umiruju prostoriju. Znanstvenici upozoravaju da nas stalna izloženost neutralnim nijansama može vizualno i emocionalno “uspavati”. Smanjena stimulacija može utjecati na našu kreativnost, koncentraciju, pa čak i emocionalno stanje.
Boje su više od vizualnog dojma – one su način komunikacije, izražavanja emocija i oblikovanja prostora… Diana Sokolić o jeziku boja: Kako ih imenujemo i razumijemo?
Drugim riječima, psihološki učinak boja nije nešto što se uvijek događa svjesno. Ako radite od kuće u prostoriji gdje dominiraju siva i bijela, možda vam nije samo “ponedjeljak” kriv za loše raspoloženje.

Je li vrijeme za povratak boji?
Ne znači da sada sve oko sebe trebamo obojiti u narančasto ili ciklamasto. Ali možda je trenutak da se zapitamo – imamo li u svom domu dovoljno boja koje nas vesele i bude? Zid u boji masline, plava fotelja ili samo nekoliko jastuka u boji senfa – ponekad je dovoljno malo da bi prostor dobio više karaktera i energije.
Psihologija boja: Kako boje utječu na naš prostor i emocije
Dizajneri interijera to već prepoznaju – sve se češće vraćaju toplim i zemljanim tonovima, razigranim detaljima i kontrastima. Jer kad promijenimo prostor, često se – barem malo – promijenimo i mi sami.
Uređenje i opremanje
Ove pločice želimo! Ručna izrada i posebna glazura oduševljavaju ljepotom
Svaka od njih je unikat!

Ručno oslikane keramičke pločice suradnja su mlade umjetnice Klasje Habjan i Iverpana, a izradila ih je jedna vrlo posebna portugalska tvornica.
Ručno oslikane keramičke pločice koje pričaju priču: suradnja Klasje Habjan i Iverpana
Klasja Habjan mlada je ilustratorica, dizajnerica i suautorica predivnog murala u Iverpanovom Izlogu ideja. Ovaj mural koji osim što ukrašava prostor, predstavlja portugalsku tvornicu keramičkih pločica.
Portugalske umjetničke pločice: Važan su dio tradicije Portugala, a krase gotovo svaku zgradu
Direktor Iverpana, Mladen Jambrović ističe kako su pločice Viuva Lamego portugalske tvrtke posebne po tome što su jedne od rijetkih koje su praktički manufakturno izrađene:
“Izrađene su rukom, nisu industrijske, a posebne su po svojim glazurama. Rijetko ćete naći bilo gdje kod bilo kojeg proizvođača glazure koje imaju isti efekt kao njihove. Riječ je o tradiciji koja traje više od 170 godina. Mnogi portugalski, a i svi drugi umjetnici i arhitekti poput Alvaro Siza Viera su veliki pobornici njihovih proizvoda. Kada smo otvarali izlog ideja u Draškovićevoj, ideja je bila da jedan zid napravimo u muralu.


Od brojnih umjetnika mi smo izabrali, odnosno zamolili Klasju i Zitu da se uključe u projekt. Kad su prvi put došle ovdje nije bilo ničega, bili su u tijeku građevinski radovi. Međutim, dopala im se ideja i vrlo brzo su izašle sa 6, 7 prijedloga tog murala. Jedan smo odabrali, a taj vizual je otišao u Portugal, oni su predložili dimenzije pločica. Ispekli su boje zapravo koje su Klasja i Zita odlučile koristiti na ovome zidu.
Kako boja ne izgleda isto nakon pečenja, oni su ispekli nekoliko primjera kako bismo postigli pravu boju. Kada su dame rekle da je to to, onda je napravljen mural. On je prvo složen u Portugalu i označen, svaka pločica ima svoje slovo i broj, tako da je naknadno postavljanje super jednostavno.”


Svaka pločica kao unikatno djelo
Klasja Habjan, ilustratorica i dizajnerica imala je čast s Iverpanom ostvariti taj projekt, a primjer je koji prezentira i svatko se može javiti toj tvornici preko Iverpana i naručit custom pločice koje nisu printane.
“Ručno su aplicirane pa te teksture na drugi način zažive i stvarno je svaka unikat. Oni rade sve ručno, od procesa tih modula do biranja pločica do crtanja po njima, do pečenja i jako je inspirativno vidjet koliko strasti ulažu u svaki taj segment i tako prezentiraju svoju kulturu.”, navela je dizajnerica.


Ove su ručno oslikane keramičke pločice limitirane samo u svojoj veličini, 30 puta 30 centimetara, dok ograničenja u dizajnu ne postoje. Sve što umjetnik zamisli, ručno se oslikava na pločice. Detalji im mogu dati i dubinu, a ne samo širinu i visinu. Ova mala tvrtka, Viuva Lamego, ne može se mjeriti s velikim korporacijama po brzini izrade i velikim količinama. Oni su apsolutno nenadmašni kada je u pitanju prilagođavanje ideji umjetnika i prostoru, pojasnila je Habjan te dodala:
“Meni se sviđa da moji radovi, koji su obično sitni, zažive i na nekom drugom mediju i u nekom drugom formatu. Pločice ipak imaju naravno i utilitarnu stranu, tako da nekako se uklapa u život nekog drugog, neki drugi interijer i ima neku svoju priču, a opet je umjetnički rad koji ima i svoju nezavisnu stranu.”
Portugalska rezidencija kao sljedeći korak
Klasja ovoga ljeta odlazi u Portugal na rezidenciju gdje će usavršavati svoju vještinu oslikavanja keramičkih pločica.
“Sviđa mi se taj mali format pločice, svaka je za sebe i ono što smo komentirali, možda je jedna dovoljna da jedan zid učini posebnim. Takve pločice koje imaju neku malo grafiku, po meni odgovaraju u možda jednostavniji interijer, u okruženje pločica koje su možda iz te kolekcije samo bez aplikacije.”, zaključila je.