Povežimo se

Izbor urednice

Keramika kao mentalna terapija

Ravitera je svojim pristupom jedinstvena u regiji jer svojim prisustvom objedinjuje sve – proizvodnju, prodaju, savjetovanje i edukaciju na području keramike. Ne samo da smo ih posjetili, nego smo se i mi okušali u izradi predmeta od gline.

Ova priča počela je prije 23 godine u malom uredu s jednim zaposlenikom. Danas je njihova priča jedinstvena u regiji. Proizvode i nude sve što je potrebno za izradu keramičkog proizvoda.

Različite vrste gline

Glina na početku izgleda kao da ste ju iskopali iz zemlje. Može biti različite boje što ovisi o njenom sastavu. Ono što ljudi često ne znaju, je to da crvena glina koja je u Hrvatskoj najčešća po boji, dok još nije pečena zapravo ima žućkastu, kremastu boju.

Tu je i bijela koja daje visoku čvrstoću, te je vrlo popularna u restoranima i ugostiteljskim objektima.

Kako iz gline dobijemo konkretne predmete?

Keramika se u najvećem broju slučaja mora ispeći dva puta da bismo dobili predmet. Konkretno, prva faza pečenja zove se biskvitna. Koriste se ploče i stupići koji su za visoke temperature kako ne bi došlo do deformacija i pucanja.

Temperatura na kojoj se zagrijava je vrlo visoka, doseže i do 1300 stupnjeva, a cijeli proces traje više od 24 sata. Tek tada dobijemo poluproizvod koji kasnije dekoriramo glazurom ili podglazurnom bojom.

Pokrenuli su radionicu za amatere

Ravitera ima super projekt keramika.info s kojim je zaokružila cijelu priču. Riječ je o radionici u sklopu koje i najveći amateri mogu naučiti sami izraditi predmete od gline, odosno keramičke proizvode!

Naša je novinarka postala sudionica radionice!

Staviti na sebe pregaču i zasukati rukave, prvo je što morate napraviti.

Voda, alati, spužva, žice potrebna su oprema s kojom ćete raditi. Naša je novinarka odlučila izraditi vinsku čašu.

Što znači biti keramičar?

Keramičar u Hrvatskoj je čovjek koji postavlja pločice, a dizajner keramike je osoba koja mu dizajnira pločice.

Naš sugovornik krenuo je od malih nogu. Majka mu je bila keramičarka i njoj je pomagao još kao dijete jer je praktički živio u keramičkoj radionici. Nakon toga je završio ŠPUD – Školu primjenjene umjetnosti i dizajna po čijem je završetku nastavio tamo gdje se zadržao do dan danas.

To nije samo posao

Napominje kako je obrada gline za njega puno više od samog posla. “U jednom momentu si odsutan od svih svojih negativnih misli i fokusiran si na nešto vrlo jednostavno što te vraća u djetinjstvo kada smo se igrali s blatom.”

Iz toga razloga, na njihovoj radionici mogu se pronaći ljudi različitih profila. Od djece do starijih gospođa pa i gospodina, a nekada im dođu i cijele obitelji.

A je li naša novinarka bila uspješna u izradi svog prvog proizvoda od gline, pogledajte u prilogu.

Oglas

Izbor urednice

Saznali smo sve o pilot emisiji “Where to sign”

Dok nestrpljivo iščekujemo početak emitiranja novog dokumentarnog serijala o prodaji luksuznih nekretnina, razgovarali smo s njegovim tvorcima i doznali sve o snimljenoj pilot epizodi. 

Uz bok svjetskim trendovima

Vodeća hrvatska agencija za luksuzne nekretnine Eurovilla premijerno je predstavila pilot epizodu emisije Where to sign. Dina Serdarušić, voditeljica ureda Eurovilla objasnila je da se radi o dokumentarno reality formatu koji je prvi ovakav zapravo koncept na našim prostorima.

“Mi smo slijedili uzore svjetskih trendova, zato što jako puno gledamo stranih emisija vezanih uz nekretnine, arhitekturu, preuređenje stanova, kuća i došli smo na ideju, obzirom da u portfelju imamo jako puno luksuznih nekretnina, da iste te nekretnine predstavimo široj javnosti.”, nastavila je Serdarušić. 

Iskusni audiovizualni profesionalci zaduženi za odličnu produkciju, ovaj su projekt stvarali 6 mjeseci, a isto toliko se razvijao koncept i osmišljavao sadržaj. 

Kako je nastala ideja

“Zapravo mi smo na ideju došli zato što su nas naši i kupci i prodavatelji stalno ispitivali kada ćete vi ovako nešto snimiti što već vani po svijetu postoji. Tako da zapravo smo mi osluškujući naše klijente, prepoznali interes i njihovo zanimanje za sami projekt i odlučili napraviti prvi takvu emisiju na ovom području,”, rekla je Serdarušić. 

Iako je trenutno snimljena samo pilot epizoda, postoje planovi za snimanje sezone od osam epizoda. 

“Zapravo je koncept emisije svaki puta će biti drugačiji ali uvijek će u središtu pozornosti biti neka luksuzna nekretnina jedna ili dvije i kupci koji se, koji su za nju zainteresirani. S druge strane, pratimo i behind the scene situaciju kako agenti hendlaju takve kupce i prodavatelje te na koji način oni zapravo na kraju završavaju takve skupe, više milijunske kupoprodaje.”, ispričala je Serdarušić za Dom na kvadrat. 

Pilot epizoda

U pilot epizodi licencirane agentice i agenti vode proces prodaje vile na moru, posebno motivirani izdašnom nagradom za potpisan ugovor. Osim luksuznih nekretnina, produkcijski tim želi pokazati i ljepote Hrvatske. 

“Uvijek bi snimali Hrvatsku. Zato što smatramo da je Hrvatska prepuna prekrasnih nekretnina i prelijepih pejzaža, vidika, pogleda i da stvarno šteta da svijet zapravo ne vidi tu sliku Hrvatske i sada je trenutno snimljeno na Lošinju u jednoj prekrasnoj vili, prvi red uz more, a idući projekt će nam sve vezati uz Dubrovnik i uz Dubrovački arhipelag, uz Elafite oko Dubrovnika, tako da tamo spremamo nešto zanimljivo.”, otkrila je Dina Serdarušić. 

Upoznajte rad i život agenata luksuznih nekretnina

Serijal dočarava životni stil agenata i njihovih klijenata, te pobliže prikazuje koliko je zahtjevan posao agenta za nekretnine, osobito kad se radi o luksuznim nekretninama. 

“Hrvatska je dosta ograničena s luksuznim nekretninama, iako s jedne strane imamo ih određeni broj, opet nije to toliko broj nekretnina, tako da su u principu one skrivene i ovo će biti jedinstvena prilika da ih ljudi vide zapravo. Stranaca ima jako puno koji su zainteresirani za našu obalu, za Istru isto tako i za sve luksuzne nekretnine koje se tamo nude.”, rekla je Serdarušić. 

Tko kupuje luksuzne nekretnine u Hrvatskoj

Za luksuzne nekretnine u Hrvatskoj najviše interesa pokazuju inozemni kupci, tako se i u pilot epizodi za prekrasnu vilu nadmeću dva strana investitora.  

“Vjerojatno su prepoznali Hrvatsku kao jako sigurnu i kvalitetnu zemlju za život ali i za odmor i isto tako nije zanemarivo reći da mnogi stranci ju gledaju investicijski jer je i dalje u zadnjih par godina bila financijski prihvatljivija od nekretnina koje su Španjolci, Austrijanci, Nijemci, Amerikanci ili Englezi nalazili u domaćim zemljama.”, dodala je Serdarušić. 

Početak emitiranja ovog serijala očekuje se na proljeće, a u narednim epizodama gledatelji će vidjeti još bogatije i luksuznije nekretnine.  

Nastavite čitati

Događanja

Nagrada za najbolji dizajn, osvajanje Pariza i predstavljanje američkom tržištu

Za hrvatsku tvrtku Studijo, specijaliziranu za proizvodnju zidnih tapeta, početak ove godine obilježen je značajnim uspjehom na globalnoj razini. Prošli tjedan predstavili su svoje umjetničke tapete na prestižnom sajmu dizajna u Parizu, koji je posjetilo više od 70 000 zaljubljenika u interijere. Izvrsnost njihovog personaliziranog pristupa dizajnu dodatno je potvrđena osvajanjem nagrade German Design Award u kategoriji za najbolji dizajn proizvoda. Dodatno, ovaj vikend najgledanija američka medijska mreža CBS koja prosječno doseže gotovo šest milijuna gledatelja, predstavila je ovu inspirativnu priču američkom tržištu.

Hrvatska tvrtka na prestižnom pariškom sajmu

Danas, više nego ikad prije, izvrsnost u dizajnu podrazumijeva pružanje brzih odgovora na sve zahtjevnije potrebe tržišta, primjenu višeperspektivnog pristupa te angažiranje u održivom i kružnom dizajnerskom procesu, osjetljivom prema resursima i okolišu. Osim što se od dizajna očekuje da pruži izvorni umjetnički izričaj, danas se također ističe važnost stvaranja dodatne vrijednosti za društvo u cjelini. Na temelju ovih vrijednosti uspostavljen je ovogodišnji Maison & Objet Paris, renomirani sajam dizajna koji postavlja trendove u industriji dekoracije i životnog stila. Svaka izložba, bilo da je fizička ili virtualna putem platforme MOM, predstavljala je jedinstvenu priliku za izražavanje kreativnog talenta, okupljajući 650 novih brendova pred očima 70 000 posjetitelja iz Francuske i inozemstva. S više od 2 500 izlagača iz 150 zemalja i više od 1 000 predstavnika medija, ovaj događaj privukao je pažnju širom svijeta i rezultirao s 87% ostvarenih suradnji i provedenih narudžbi nakon završetka izložbe. Ove godine, tvrtka Studijo predstavljala je Hrvatsku i zabilježila značajan uspjeh:

“Neopisiva je sreća izlagati na sajmu koji je godinama bio predmet želje. Takvi iskoraci, koliko god bili zahtjevni i teški, otvaraju vrata nekim novim globalnim projektima, koja nismo mogli niti sanjati. Otvorilo nam se tržište 30-ak novih zemalja i duboko vjerujem da ćemo u narednom periodu itekako osjetiti benefite svih napora i teških investicijskih odluka” – izjavila je Josipa Maras, umjetnica i osnivačica tvrtke Studijo Wallart.

Priznanje međunarodnog žirija za izvrsnost dizajna

Na ovogodišnjoj dodjeli njemačkih dizajnerskih nagrada German Design Award, na kojem su postavljeni novi međunarodni standardi za inovativne dizajnerske proizvode i jačanje konkurentnosti na globalnom tržištu, ponovno je slavio dizajnerski tim na čelu s Josipom Maras. Nezavisni međunarodni žiri, kojeg čine renomirani svjetski stručnjaci iz industrije dizajna, proglasio je tapetu Žitna polja pobjednicom u kategoriji za najbolji dizajn proizvoda.

  

“Uz neopisiv osjećaj zahvalnosti što mi je povjeren talent, navela bih samo jedan stih za sve one koji se tek upuštaju u poduzetničke vode – Na vrhu uvijek ima mjesta ako se krene sa dna. Upravo tim pristupom vodila sam se od samih početaka naše priče. I dogodile su se velike stvari. Vjerujem kako smo i ovom nagradom još jednom potvrdili dominaciju hrvatskog brenda Studijo na vrhu međunarodne dizajnerske industrije.” – izjavila je autorica pobjedničke tapete prilikom preuzimanja nagrade. 

Iskorak na američko tržište

Zidne tapete brenda Studijo danas su prisutne u više od 20 zemalja diljem svijeta, no ove godine odlučili su hrabro zakoračiti na američko tržište. Njihovu priču prepoznali su producenti globalne emisije Europe By Design koja svakodnevno u domove diljem svijeta donosi svježu perspektivu europske izvrsnosti u dizajnu. Emisija je fokusirana na priče o inovacijama. Istražuje genijalnost dizajna i ljude koji ga oblikuju razotkrivajući izazove i uspone iza svake fascinantne ideje. Ovaj vikend, hrvatska priča o uspjehu prikazana je na najgledanijoj američkoj televizijskoj mreži CBS, u glavnom večernjem terminu kojeg prosječno prati 5,96 milijuna gledatelja. 

“Na ovom projektu radili smo gotovo godinu dana. Velika je čast biti odabran od tako velike produkcije i premijerno ispričati svoju priču pred šest milijuna ljudi koja se kasnije prenosi u više od 180 zemalja. Vjerujem kako je ovo tek početak našeg osvajanja američkog tržišta.” – zaključila je Josipa Maras.

Emisiju Europe by Design / Innovations, sa Studijem u glavnoj ulozi, možete pogledati i na web stranici: www.studijo.co. 

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice