Uređenje interijera
Vlaga je uzrok plijesni, evo kako je ukloniti
Plijesan u domu je zdravstveni i graditeljski problem koji otkriva nedovoljnu izoliranost i pretjerano vlaženje zidova. Raste na tamnim i vlažnim prostorima. U prirodi, ona je važan dio ekosustava, ali kad se pojavi u kući, može izazvati alergije i infekcije. Ako i vi u domu imate plijesan, evo kako je možete ukloniti.
Razmnožavaju se posvuda
Plijesni, poput većine gljivica, mogu rasti svugdje gdje ima vlage i organskog materijala za hranjenje. Može nastati na tlu, na biljkama i u domovima.
Crne mrlje na zidovima nisu samo estetski već i zdravstveni problem. Nastaju zbog pojave plijesni, koja se pak pojavljuje zbog prevelike količine vlage u prostoriji. Spore plijesni mogu rasti na bilo kojoj površini koja ima dovoljno vlage.

Plijesan se pojavljuje najčešće u vlažnim i slabo prozračenim prostorijama kao što su kuhinje, kupaone, podrumi, dnevne sobe, spavaće sobe. Mogu se pojaviti na zidovima, stropovima, podrumima, čak i na namještaju.
Neugodan miris prvi je pokazatelj problema
Čovjek treba vlažnost zraka između 40 i 60 posto. Niska vlažnost uzrokuje iritaciju sluznice, dok previsoka izaziva bolesti organa za disanje. Ako je vlaga u zraku 80 posto, onda nastaje plijesan. Većina plijesni proizvodi neugodan miris koji je prvi pokazatelj problema, a na površinama se prvo pojavljuje u obliku nejasne i sluzne mrlje koja se povećava i s vremenom se pretvara u crnu mrlju.

Plijesan se pojavljuje prilikom visoke razine vlage u zraku. Redovitim prozračivanjem površina i odstranjivanjem viška vlage iz zraka se može spriječit pojavljivanje plijesni i vlage.
Tri su glavna razloga za nastanak plijesni
Prvi je previše vlage u prostoriji zbog nedovoljne cirkulacije zraka, drugi je oštećenje uslijed kojeg negdje propušta voda i treći je građevinski propust i oštećenje, kao najveći i ozbiljan problem.
Hidroizolacija je jako važna jer može spriječit pojavljivanje plijesni i vlage. Kvalitetna hidroizolacija čuvat će strukturu cijele građevine i spriječiti pojavu plijesni. Posebnu pažnju treba posvetiti kupaonici, jer je redovno izložena vlazi i vodi.
Najbolji način da pronađete izvor plijesni je pronaći mrlje od vode
Neki dijelovi doma izuzetno su osjetljivi na razvoj plijesni i trebalo bi im posvetiti više pažnje kod čišćenja. To su uglavnom kupaonice, osobito tuš kabine, brtve na vratima hladnjaka i prostor oko klima uređaja. Za sprječavanje rasta plijesni najvažnije je identificirati i kontrolirati problem s vlagom i vodom.

Vlage se možemo riješiti pomoću odvlaživača zraka i redovitim prozračivanjem prostorija.
Isušivač će najbolje raditi u potpuno zatvorenoj prostoriji, zato dobro zatvorite sve otvore. Površinu koja treba isušivanje oslobodite predmeta da bi zrak nesmetano cirkulirao i pripazite da bude adekvatne snage za prostor koji isušuje.

Plijesni se možemo riješiti pomoću sredstava protiv plijesni i gljivica premazima i onda nakon toga kad se osuši sa antikorozivnim premazima protiv bakterija.
Možete ju i sami čistiti, ali…
Čišćenje plijesni možete napraviti sami samo ako su zahvaćene manje površine. Ako je plijesan prodrla u žbuku, morat ćete skinuti taj sloj, da se plijesan ne bi ponovno proširila. Zaštitite se rukavicama, maskom, a po potrebi i zaštitnim odijelom.

Draco clean 600
Sad možemo koristiti sredstvo Draco clean 600, odstranjivač plijesni i algi, koji možete pronaći u Pevexu. Nakon što to nanesemo i kad odradi svoje, možemo antikorozivni premaz Draco shield 600 nanijeti na zidove.

Naneseno sredstvo protiv plijesni i algi treba ostaviti da djeluje, najmanje 15 minuta, a zatim tretirano mjesto temeljito osušite. Sredstvo možete nanijeti u više navrata, ako u prvom nije sve nestalo.

Crne mrlje na fugama i pločicama su nakupine plijesni u savršeno vlažnom okruženju za razmnožavanje. Njih također možete našpricati sredstvom protiv plijesni. Nakon odstranjivača plijesni i sušenja, svakako dezinficirajte tretirane površine. Odstranjivači ne oštećuju zidove, ali nemaju dugotrajan učinak zato bi ga trebalo ponoviti barem jednom ili dva puta godišnje, no svakako pokušajte naći izvor vlage.
pevex.hr
Pametna tehnologija u domu
Bang & Olufsen već 100 godina spaja zvuk, dizajn i arhitekturu
Bang & Olufsen obilježava 100 godina postojanja predstavljanjem audio proizvoda koji spajaju vrhunski zvuk, održivost i bezvremenski dizajn prilagođen suvremenim interijerima.
Već cijelo stoljeće Bang & Olufsen gradi reputaciju brenda koji zvuk ne doživljava kao potrošnu tehnologiju, već kao sastavni dio prostora i načina života.
Povodom svoje stote obljetnice predstavili su posebnu kolekciju proizvoda koja ne slavi samo tehničku izvrsnost, već i filozofiju dizajna, održivosti i dugotrajnosti. Upravo su to vrijednosti koje su Bang & Olufsen učinile jednim od najprepoznatljivijih imena u svijetu audio-vizualne opreme.
Obljetnička kolekcija donosi suvremene interpretacije kultnih uređaja, ali i potpuno nove proizvode osmišljene kao trajni predmeti interijera, a ne prolazni gadgeti.
Dizajn koji se nosi: Bang & Olufsen i Beo Grace slušalice
Kako ističe Tibor Nemet iz Svijeta medija, Bang & Olufsen je povodom stote obljetnice želio jasno pokazati što ih je obilježilo kroz desetljeća – spoj tehnologije, dizajna i emocije. Upravo zato predstavljene su Beo Grace in-ear slušalice, zamišljene kao nastavak osobnog stila.
„Ovdje se više ne radi samo o slušalicama za reprodukciju glazbe, nego o predmetu koji se nosi poput nakita i uklapa u modne kombinacije“, objašnjava Nemet.
Beo Grace slušalice nude jasnoću i kontrolu zvuka u svijetu stalne buke, ali istovremeno funkcioniraju kao dizajnerski dodatak. Čiste linije, profinjeni materijali i diskretni detalji čine ih predmetom koji se nosi s istom lakoćom kao omiljeni komad odjeće.
Kombinacija obrađenog aluminija i ugodnih materijala stvara ravnotežu između čvrstoće i udobnosti, dok se oblik prirodno prilagođava uhu.

Soundbar kao arhitektonski element
Drugi ključni proizvod obljetničke kolekcije je Premier soundbar, koji još jednom potvrđuje koliko Bang & Olufsen pažnje posvećuje materijalima i konstrukciji. Poznati po vrhunskoj obradi aluminija, ovoga su puta odlučili upravo taj materijal postaviti u središte dizajna.
Tehnološka razina pritom ostaje na očekivano visokoj razini, no ono što Premier izdvaja jest filozofija „cradle to cradle“. Uređaj je koncipiran tako da se promjenom vanjskog grilla može potpuno osvježiti njegov izgled, bez potrebe za kupnjom novog soundbara. Time se produljuje životni vijek proizvoda i smanjuje potreba za zamjenom cijelog sustava.
„Uzeli su sve ono što najbolje rade i podigli to na višu razinu“, naglašava Nemet.

Suradnja s arhitektima i dizajnerima
Jedna od konstanti Bang & Olufsena kroz cijelu povijest jest intenzivna suradnja s arhitektima i dizajnerima. Svaki proizvod nosi potpis renomiranog autora, zbog čega se ne doživljava samo kao tehnički uređaj, već kao umjetnički objekt.
Takav pristup posebno dolazi do izražaja u suvremenim interijerima, gdje audio-vizualna oprema više nije skrivena, već ravnopravno sudjeluje u oblikovanju prostora.
Posebna obljetnička boja i kultni modeli
Povodom jubileja, Bang & Olufsen predstavio je i posebnu boju Celestial, dostupnu isključivo na tri proizvoda: Beosound D9, Beosound D5 i naglavnim slušalicama H100. Time je dodatno naglašena ekskluzivnost obljetničke linije.
Posebno mjesto zauzima i Bang & Olufsen Harmony, sustav osmišljen za vrhunsko kinematografsko iskustvo i potpuno uranjajući audio-vizualni doživljaj. Harmony nadilazi definiciju pametnog sustava – riječ je o pažljivo dizajniranom elementu interijera koji spaja tehnologiju, pokret i estetiku.

Filozofija slušanja koja traje
Stota obljetnica Bang & Olufsena ne slavi samo dizajn i tehnologiju, već i način slušanja. U svijetu u kojem je zvuk često komprimiran, ubrzan i potrošen u prolazu, ovi uređaji pozivaju na suprotno – da se stane, da se sluša i da se glazbi dopusti da ispuni prostor.
To je filozofija koja se savršeno uklapa u suvremene domove u kojima se tehnologija ne nameće, već diskretno podržava kvalitetu života – danas, ali i desetljećima unaprijed.
Uređenje interijera
Božićno drvce akademske slikarice Diane Sokolić kao osobna arhiva uspomena
U moru savršeno stiliziranih božićnih drvaca, rijetko se naiđe na ono koje ne slijedi trendove, nego vlastiti život. Pronašli smo upravo takav primjer – bor ukrašen uspomenama, darovanim kuglicama i osobnim pričama, gdje svaka kuglica ima svoje ime i godinu, kako se ne bi zaboravilo kada je i od koga stigla.
Božićno drvce Diane Sokolić nije tek blagdanski ukras, već osobna kronika života, odnosa i uspomena. U domu akademske slikarice bor se ne kiti prema trendovima, već prema emocijama – svaka kuglica ima svoje ime, godinu i priču koja se pamti.
U ovom domu Božić počinje visoko – toliko visoko da se bor kiti uz pomoć ljestvi i jedne posebne osobe.

Bor koji se kiti uz ljestve i zajedništvo
Dianin božićni bor visok je čak 3,5 metra, pa pripreme za njegovo ukrašavanje započinju već početkom prosinca. Bor kupuje u isto vrijeme kada mali gradovi i velike tvrtke biraju svoja drvca, a kiti ga rano, jer joj upravo taj trenutak označava početak blagdanskog ugođaja.
No ovakav bor ne bi bio moguć bez pomoći njezine kćeri. Zajedno ga kite svake godine, uz unaprijed pažljivo posložene ukrase i lampice. Iako samo kićenje ne traje dugo, raskićivanje je znatno opsežniji posao – jer svaka kuglica traži pažnju i mjesto kojem pripada.

Broj kuglica nije važan – osjećaj jest
Na pitanje koliko kuglica ima na ovako velikom boru, odgovor je jednostavan: dovoljno da broj postane nebitan. Ovdje se ništa ne broji – ni kuglice, ni godine, ni uspomene.
Svaka kuglica nosi emotivnu vrijednost. Dio njih potječe iz Dianinog djetinjstva, dio iz djetinjstva njezina supruga, a mnoge su stigle kao darovi. Za jedan okrugli rođendan zamolila je prijateljice da joj umjesto klasičnih poklona daruju božićnu kuglicu. Tako se bor s vremenom pretvorio u zbirku ljudi koje voli.
Neki od tih ljudi danas više nisu prisutni, ali su i dalje tu – na granama bora. Upravo zato, kaže Diana, njezin Božić ima smisao: okružena je ljudima koji su dio njezina života, prošlosti i sadašnjosti.

Kada grana nema dovoljno, a uspomena ima previše
Redoslijed kićenja postoji – barem u teoriji. Počinje se s manjim kuglicama i visuljcima, a kako se grane šire, dolaze veći ukrasi. No vrlo brzo pravila popuštaju. Uvijek ima previše ukrasa i premalo grana.
Rješenje se pronalazi u improvizaciji: kuglice se nižu na flaks i vise tamo gdje grane ostavljaju praznine. Tako bor s vremenom poprima vlastitu logiku, bez stroge simetrije i bez plana. Ono što započne s redom, završi u kontroliranom neredu – ali neredu punom smisla.
Bor koji ne prati trendove, nego život
Dianin bor nekada je bio srebrn, s obojenim lampicama. No kako su kuglice i ukrasi počeli dolaziti kao osobni darovi, bor se promijenio. Više nisu bile samo kuglice – svaka je postala nečiji mali autoportret. Danas je bor šaren, s raznobojnim lampicama i ukrasima koji ne prate aktualne trendove. Nema bijelih svjetala, mašni ni stilskih pravila. Ovo je, kako sama kaže, potpuno netrendi bor – ali zato iznimno emotivan.
Božićno drvce Diane Sokolić nije scenografija, nego atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, već ljudi, godine i sjećanja – pažljivo sačuvani, da se ne zaborave.

Božićno drvce Diane Sokolić kao umjetnički izraz
Dianin bor nije dekor za fotografiranje niti stilistička vježba. On je atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, nego godine, ljudi i sjećanja.
I upravo zato podsjeća na ono što Božić u svojoj suštini jest – ne savršena slika, nego osjećaj koji ostaje.






