Uređenje interijera
Veseli radni prostor začinjen zelenilom!
Simbioza postojećih elemenata, novog namještaja i bilja
Vodimo vas u jedan interijer u kojem je postignuta simbioza postojećih elemenata, novog namještaja, te u današnje vrijeme, nezaobilaznih biljaka. Iako je riječ o uredskom prostoru, on je izuzetno ugodan za boravak.
Puno živahnosti, veselih boja, prirodnih elemenata. U ovom uredu tvrtke koja se bavi uslugama za nekretnine i upravljanjem investicijama samo ulazni prostor djeluje formalno. Sve ostalo je ugodno, razigrano i djeluje poput doma.

Višefunkcionalni prostor za sastanke
Glavni zahtjev je bio uređenje prostora za zajednički rad koji ujedno može služiti i kao neki formalniji, možda neki meeting room, ali i kao prostor gdje se može predahnuti, objašnjava arhitekt Nikola Arambašić.
U prostoru je važna akustika čemu pridonosi i zavjesa na staklenoj stijeni. Namještaj je biran neutralan jer su postojeće dekoracije koje je trebalo uklopiti već bile dovoljno izražajne.

Ostakljeni prostor ima hibridnu funkciju, rekli bismo. Može biti jedna mala čekaonica, dok se možda čeka nekoga za sastanak, ali i jedan prostor za mali predah ili za sastanke koji su manje formalni.


Nakon čekanja, vrijeme je za sastanak u uredu direktorice. Pretpostavka je bila da je on malo formalniji, a ne vedar i veseo.

“To dosta ovisi o kulturi firme, što firma ili brend žele predstaviti. Mi jesmo u uredu direktora, ali to ne znači da tu mora biti nekakav stol od četiri metra kao u sudnici. Radna je atmosfera, dovoljno službena, a opet dovoljno ležerna”, pojašnjava arhitekt.
Odabir i održavanje biljaka u uredu
Interijerom dominiraju vesele slike s kojima se ostatak prostora trebao uskladiti. Važan detalj u cijelom prostoru definitivno su biljke čiji je odabir prepušten stručnjacima u ruke.

U biti smo imali slobodne ruke, ali ono što uvijek diktira uređenje interijera sa zelenilom, je dizajn interijera. Mi se uvijek prilagođavamo, i ovdje smo se prilagodili namještaju, stilu uređenju ureda i unijeli smo dozu veselosti. Potrudili smo se malo razveseliti ovaj ured jer je atmosfera takva i ekipa je takva, ispričala nam je krajobrazna arhitektica Željka Kolak.
Kod odabira biljaka za ured važno je znati koliko svjetlosti trebaju, te po mogućnosti ne birati biljke koje ne vole da se pored njih prolazi, poput, primjerice palmi. Najčešće se biraju vrlo otporne i prilagodljive biljke koje ne treba puno tetošiti i maziti.


Što se tiče održavanja bilja u uredskim prostorima, najbolje je stvar prepustiti stručnjacima. Međutim, ako to već nije slučaj, najbolje je da se o bilju brine jedna osoba, preporučuje Željka.
Jer, kao i kod uređenja interijera ureda, tako i kod biljaka u njemu, vrijedi zlatno pravilo.

Uredsko bilje uvijek mora biti reprezentativno. Doma možemo biljku spašavati, a ured je prostor u kojeg dolaze razni ljudi i u kojem se trebaju osjećati dobro. Bilje isto tako mora odisati zdravljem i živahnošću, kaže krajobrazna arhitektica
Ureda je u posljednjih godinu dana doživio neke promjene. Trebalo je napraviti veći razmak među stolovima, a opet zadržati planirane kapacitete radnih mjesta.
Nove navike u uredskim prostorima i prilagodba interijera
Osim razmaka koji spada u mjere koje svakako doprinose zaštiti od korone, i neke navike smo morali promijeniti: češće otvaranje balkona, donošenje više biljaka u prostor koje opet donose do povećavanja vlažnosti, do kvalitetnijeg zraka.

I u ovom uredu postoji i balkon koji je krajobrazna arhitektica Željka Kolak, kako sama priznaje, najprije zapazila. “Htjela sam postići da se ljudi u uredskom prostoru osjećaju na trenutak kao da su izašli negdje skroz van ureda. Neću reći doma, nego da balkon bude totalno otkačen. Mislim, i ured je otkačen i pomalo veseo, ali balkon je baš mjesto gdje si čovjek može dati oduška i opustiti se, pročitati časopis, popit kavu, baš ono pobjeći od posla na deset minuta.”, priča svoju viziju Željka.


Zato je i on pomno uređen. Red dekoracija, red ukrasnog bilja, red jestivog. Jedino pravilo kojeg se treba držati kod njegova uređenja je da odabir biljaka treba biti prilagođen orijentaciji balkona.
U današnje vrijeme ured s balkonom, kao i uostalom, dom s balkonom, svakako imaju dodanu vrijednost. Jer, iako smo neko vrijeme radili od doma, došli smo do zaključka da postoji ljudska, a i poslovna potreba da se nađemo za stolom, prokomentiramo, dogovorimo uživo, a ne samo virtualno. Zato će uredi možda poprimiti neki novi oblik, ali ne treba ih u potpunosti odbaciti.
Dekoracije i detalji
Ikone dizajna: vintage lampe koje definiraju interijer
Vintage i antikne lampe donose toplinu, karakter i dozu nostalgičnog glamura u suvremene interijere
U oblikovanju doma koji odiše toplinom i osobnošću, lampe su mnogo više od funkcionalnog izvora svjetla. One postaju element koji povezuje prostor, oblikuje raspoloženje i naglašava ljepotu interijera. Svjetlost koju stvaraju poziva na opuštanje, unose mir i stvaraju diskretan akcent koji čini da se prostor doživi intimnije i osobnije. I dok suvremeni dizajn često slavi čiste linije i pročišćenost forme, vintage i antikne lampe unose onu posebnu notu karaktera: profinjeni kontrast koji oplemenjuje prostor, stvarajući slojevitu i emotivnu estetiku. Njihova patina, ručno oblikovani detalji i bogatstvo materijala interjeru daju suptilnu naraciju — onu o vremenu, majstorstvu i trajnosti dobrog dizajna.
U bezvremenskim, klasično uređenim interijerima, ovakvi komadi djeluju prirodno i smireno, kao logičan nastavak arhitekture i namještaja. U modernim prostorima, pak, postaju pažljivo birani statement-akcenti koji prekidaju monotoniju geometrije i donose toplinu i teksturu.
Predstavljamo najpoznatije ikone rasvjetnog dizajna — komade koji su obilježili povijest interijera, a čiji originali, kao i bezbrojne suvremene interpretacije, i danas fasciniraju dizajnere i kolekcionare širom svijeta.
Otkrivamo kako rasvjeta utječe na ambijent i raspoloženje
Ambijentalna rasvjeta – kako ju odabrati i smjestiti

Tiffany lampe: neodoljivi šarm secesije
Tiffany lampe nastale su krajem 19. stoljeća u ateljeu Louisa Comforta Tiffanyja, američkog umjetnika i pionira secesije. Manje je poznato da je veliki doprinos stilu i prepoznatljivom izgledu lampi ateljea Tiffany Studios dala i Clara Driscoll, voditeljica ženskog odjela za rezanje stakla. Clara Driscoll dizajnirala je više od trideset modela Tiffany lampi, među kojima su najpoznatiji Dragonfly, Wisteria i Daffodil. Tiffany lampe prepoznatljivim čine ručno izrađena sjenila od komadića obojenog stakla, spojenih bakrom tehnikom sličnom vitražu. Svaka lampa je unikat – rezultat dugotrajnog procesa, pažnje prema detaljima i istančanog osjećaja za boju i formu. Originalne Tiffany lampe danas predstavljaju kolekcionarske dragocjenosti, a njihova vrijednost na aukcijama nerijetko dostiže desetine, pa čak i stotine tisuća eura. Moderne interpretacije ostaju vjerne autentičnom stilu, nudeći šarm starine po pristupačnijim cijenama.

Emeralite lampa: elegancija na radnom stolu
Emeralite ili bankarska lampa, prepoznatljiva po smaragdno zelenom staklu i mesinganoj osnovi, već više od stoljeća simbolizira profesionalnost i sofisticiranost. Lampa koju je 1909. godine dizajnirao Harrison D. McFaddina, prvotno je služila bankarima i stručnjacima koji su cijenili kvalitetno i usmjereno svjetlo. Staklena sjenila izrađivana su tehnikom „cased glass“ u Češkoj, a kombinacija funkcionalnosti i elegancije učinila je lampu izuzetno popularnom tijekom 20. stoljeća. Danas su originalni modeli i dalje traženi među kolekcionarima, dok reprodukcije omogućuju da ovaj klasični dizajn unese karakter i toplinu u suvremene interijere.
Nesso stolna lampa – ikona šezdesetih
Kada je 1967. godine dizajnerski dvojac Giancarlo Mattioli i Gruppo Architetti Urbanisti Città Nuova predstavio Nesso lampu za Artemide, svijet rasvjete dobio je ikonu futurističkog dizajna. Inspirirana organskim formama i pop-art energijom kasnih šezdesetih, Nesso se prepoznaje po svojoj skulpturalnoj silueti nalik gljivi i fluidnim linijama koje se elegantno šire poput svjetlosnog oblaka. Lampa je zrađena od inovativne plastike ABS — materijala koji je tada predstavljao revoluciju u industrijskom dizajnu. Svojom smjelom, skulpturalnom pojavom, Nesso je savršen primjer komada koji spaja funkcionalnost, tehnološki napredak i poetsku formu, ostajući po svojoj vizualnoj snazi jednako relevantna u suvremenim interijerima kao i u trenutku kada je nastala.

PH5 Pendant lampa – skandinavski dizajn savršenog svjetla
Dizajnirana 1958. godine od strane legendarnog danskog dizajnera Poula Henningsena za Louis Poulsen, PH5 pendant lampa postala je simbol skandinavskog modernizma i majstorstva u oblikovanju svjetla. Njena višeslojna reflektorska konstrukcija ravnomjerno raspoređuje svjetlost, smanjuje odbljesak i stvara mek, ugodan sjaj. Elegantna u jednostavnosti, PH5 spaja funkcionalnost s poetičnom estetikom. Bijela verzija posebno naglašava njezin minimalistički, gotovo skulpturalni karakter, čineći lampu suptilnim, a opet upečatljivim akcentom u interijeru. PH5 nije samo rasvjeta. To je dizajnerska ikona koja i danas, više od šest desetljeća kasnije, nadahnjuje moderne prostore svojom bezvremenskom kombinacijom forme, funkcije i svjetlosnog doživljaja.

Arco podna lampa: elegntni luk koji definira prostor
Dizajnirana 1962. godine od strane braće Achille i Pier Giacomo Castiglioni, Arco podna lampa brzo je postala jedna od najprepoznatljivijih ikona modernog dizajna. Elegantni luk od nehrđajućeg čelika u kombinaciji s masivnom mramornom bazom donosi visoku funkcionalnost i skulpturalni efekt u prostor. Zahvaljujući svojoj konstrukciji, lampa osvjetljava prostor iz različitih kutova, bez potrebe za fiksnim ugradnjama. Impozantna silueta stvara snažan vizualni akcent. Arco savršeno spaja industrijsku snagu i minimalističku eleganciju. I danas, više od pola stoljeća nakon nastanka, ostaje nezaobilazan komad u suvremenim i klasičnim interijerima.
Vintage lampe nisu samo rasvjetna tijela. One su simbol epohe u kojoj su majstorstvo, detalj i umjetnički izraz bili na cijeni. Svaka lampa nosi priču o stilu i estetici svog vremena. U suvremenim interijerima ne služe samo kao izvor svjetla — postaju vizualni akcent, donose toplinu i stvaraju atmosferu koja priziva prošlost. Njihova prisutnost podsjeća da istinska ljepota ne zastarijeva. Ona ostaje inspiracija i danas, spajajući povijest i suvremenost u svakom prostoru.
Rasvjeta u interijeru – od funkcionalnosti do dekoracije
Imate problema s koncentracijom? Krivac za to može biti i loša rasvjeta
Boje i materijali
Od škola do luksuznih interijera – terrazzo se ponovno vraća na velika vrata
Ovaj materijal s bogatom poviješću, koji spaja estetiku, trajnost i održivost, iznova pronalazi svoje mjesto zahvaljujući suvremenim tehnikama izrade i bezvremenskom šarmu
Nekada zaštitni znak školskih hodnika, muzeja i stubišta javnih zgrada, a danas omiljen detalj u modernim stanovima i dizajnerskim hotelima – terrazzo ponovno osvaja arhitekturu i interijere. Ovaj materijal s bogatom poviješću, koji spaja estetiku, trajnost i održivost, iznova pronalazi svoje mjesto zahvaljujući suvremenim tehnikama izrade i bezvremenskom šarmu.
Marmoleum – podni materijal nove generacije koji osvaja interijere
Iako se terrazzo u nekom obliku pojavljuje još u antičko doba, verzija kakvu poznajemo danas nastaje u Veneciji u 15. stoljeću. Bio je iznimno popularan u Italiji, a kada i kako se počinje širiti po svijetu i zašto ga danas ponovno volimo, objašnjava Antonia Matković Šerić, mag. art., voditeljica Odjela za provedbu programa protupotresne, energetske i cjelovite obnove nepokretne kulturne baštine Grada Zagreba.

Mala povijest terrazza
Nekad se terazzo obožavao, zatim skrivao, a danas ga opet volimo. Njegova povijest prava je priča o transformaciji – od praktičnog rješenja do simbola luksuza.
„Znate svi za mozaik pod, to je opus teseratum, a terrazzo zapravo dolazi iz tog naslijeđa,“ objašnjava Matković Šerić.
Naziv potječe od talijanske riječi terrazza, jer se prvotno koristio kao podna obloga venecijanskih terasa. U renesansi su venecijanski majstori počeli koristiti ostatke mramora i kamena s gradilišta luksuznih vila i palača. Tako su stvarali podove koji su, osim što su bili praktični, imali i estetsku vrijednost.
Kroz 18. i 19. stoljeće terrazzo se širio Europom, a s Austro-Ugarskom monarhijom stigao je i u Hrvatsku. U to vrijeme terrazzo postaje dio zagrebačke arhitektonske priče – od školskih hodnika do stubišta javnih ustanova i gradskih palača.

Terrazzo u Zagrebu: između tradicije i luksuza
„Zanimljivo je da terrazzo u Zagrebu nalazimo u Etnografskom muzeju, na glavnom stubištu u Mažuranićevoj 14, zatim u Prvoj ekonomskoj školi u Medulićevoj, a pronađen je čak i u dvorcu Brezovica iz 18. stoljeća,“ navodi Matković Šerić.
Rani primjerci često su imali grublju teksturu jer se površina polirala kamenom, no s vremenom je terrazzo postao sinonim za eleganciju.
Ono što je nekoć nastalo iz praktičnosti – korištenje ostataka materijala – pretvorilo se u luksuzni element interijera.
Prvotno zamišljen kao ekonomično rješenje, terazzo je slučajno postao i simbol estetike. Kombinacija raznobojnih kamenčića u cementnoj podlozi davala je dojam mramora, što ga je učinilo popularnim u palačama i reprezentativnim prostorima.


Izazovi obnove i suvremena primjena
Danas se u brojnim obnovama kulturne baštine terrazzo nastoji očuvati i restaurirati.
„Kod rekonstrukcija najveći je izazov ukloniti novije slojeve poda, a da se ne ošteti originalna podloga. No zahvaljujući suradnji konzervatora i izvođača radova, moguće je sačuvati izvorni izgled i završnu obradu,“ ističe Matković Šerić.
Zahvaljujući suvremenim tehnologijama, terrazzo danas doživljava pravu renesansu. Novi tipovi izrađuju se s epoksidnim ili polimernim vezivima, što omogućuje brže stvrdnjavanje, veću otpornost i jednostavnije održavanje. Osim izlijevanih podova, sve su popularnije i terrazzo pločice – praktične, lagane i pogodne za moderne interijere.

Terrazzo u suvremenom dizajnu
Terrazzo se danas može pronaći u gotovo svakom tipu prostora – od stanova i ureda do hotela i restorana. Zahvaljujući suvremenim obradama, dostupan je u širokoj paleti boja i uzoraka: od minimalističkih monokromatskih varijanti do vibrantnih kompozicija koje podsjećaju na umjetnička djela.
Posebno su tražene terrazzo pločice koje kombiniraju tradicionalni izgled s praktičnošću moderne ugradnje. Dolaze u različitim formatima, mat ili visoko poliranim obradama, a koriste se u kupaonicama, kuhinjama, hodnicima i vanjskim prostorima.
Njegova svestranost i mogućnost prilagodbe čine terrazzo jednim od najpoželjnijih materijala u današnjem interijer dizajnu.

Bezvremenski materijal koji traje
Iako je kroz povijest prošao put od funkcionalnog do luksuznog, terazzo nikada nije izgubio svoju osnovnu vrijednost – dugotrajnost. Danas, kada su održivost i kvaliteta ponovno u fokusu, ovaj povijesni materijal vraća se kao simbol promišljenog dizajna i zanatske vještine.
Zahvaljujući svojoj otpornosti, lakoći održavanja i mogućnosti kreativne prilagodbe, terrazzo je ponovno postao poželjan izbor – kako u obnovi kulturne baštine, tako i u oblikovanju modernih, elegantnih interijera.






You must be logged in to post a comment Login