Interijeri
Uspostavljen plan za uštedu energije i korištenje prirodnih resursa
Tvrtka je mjerilo u sektoru za provođenje odgovornih praksi prema prirodnom okolišu
Brand PORCELANOSA Grupo, čije proizvode možete kupiti u prodavaonicama ABC interijera, specijaliziran je za kuhinjski namještaj, a u svom proizvodnom pogonu postavlja 1970 solarnih panela. Tvrtka je mjerilo u sektoru za provođenje odgovornih praksi prema prirodnom okolišu, kao što je FSC pečat koji akreditira drvo iz održivih šuma, analiza ugljičnog otiska ili standard ISO 14001, između ostalog.
PORCELANOSA Grupa, u svojoj brizi za okoliš i korporativnoj društvenoj odgovornosti , uspostavila je akcijski plan za uštedu energije i korištenje prirodnih resursa s ciljem optimizacije svojih proizvodnih centara u smislu učinkovitosti i održivosti.
Pokriva 20 posto energetske potrebe
Fotonaponska instalacija smještena u tvornici Gamadecor primjer je toga, budući da je na njenom krovu postavljeno 1.970 solarnih panela, što odgovara snazi od 800 kWp i godišnjoj proizvodnji od 1.000.000 kWh. Na ovaj način moguće je pokriti 20% ukupne energetske potrebe proizvodnog pogona.
Novo postrojenje za solarnu energiju, jedno od najvećih za vlastitu potrošnju u sektoru proizvodnje namještaja u zemlji, radi punim kapacitetom od prošlog lipnja.
Proizvedena energija u potpunosti je solarna
Projekt koji promovira Gamadecor ima certifikat EKOenergy koji jamči da je proizvedena energija u potpunosti solarna, uz minimiziranje ugljičnog otiska i ispunjavanje utvrđenih kriterija održivosti.
Gamadecor ima akreditiranu i dokazanu dobru praksu u održivosti; kao što svjedoči FSC® pečat koji osigurava podrijetlo održivih šuma s obzirom na drvo korišteno u proizvodnim procesima. Slično tome, korištene ploče izrađene su od 72% recikliranog materijala. Osim toga, tvrtka ima Sustav upravljanja okolišem temeljen na međunarodnom standardu ISO 14001 , koji locira i poboljšava sve ekološke aspekte i utjecaje uzrokovane aktivnostima tvrtke.
Smart Kitchen , inteligentna kuhinja
Jedno od obilježja Gamadecora je inovativnost. Osnovni stup koji je prisutan u Smart Kitchenu, novom revolucionarnom, učinkovitom i održivom konceptu kuhinje brenda.
Ovaj model pametne kuhinjeima potpuno nevidljivu induktivnu ploču s dvostrukom tehnologijom. Radi preko zaslona osjetljivog na dodir – kao ploča za kuhanje ili za punjenje električnih uređaja; nema potrebe za korištenjem kabela ili baterija. Rješenje je to koje nudi prednosti u odnosu na čistoću, estetiku i povećanje raspoloživog prostora.
Interijeri
Od odgojiteljica do restauratorica!
Darija Vrtarić Jakoplić, Vanja Begović i Ksenija Koščak fantastičan su trio koji starom namještaju udahnjuje nov život, stvarajući originalni jedinstveni komad namještaja. Posjetili smo ih u njihovom ateljeu.
Za dobre promjene nikad nije kasno!
Odgojiteljice predškolske djece Darija Vrtarić Jakoplić, Vanja Begović i Ksenija Koščak 15 godina radile su zajedno u struci prije nego što su odlučile okrenuti novi list i baciti se u poduzetničke vode. Kako su često radile u timu znale su da će postići sjajne rezultate uključe li se u neki zajednički projekt. Tako je i bilo, iako je okolina na njihov poslovni plan gledala s određenom skepsom.
Podrška obitelji je najbitnija
“Bile su raznovrsne reakcije, bilo je tu i podrške, a bilo je i zabrinutosti od strane roditelja. Nije uobičajeno da se u četrdesetima najedanput skroz promijeni karijera, interesi i posao, tako da je bilo puno pitanja kako će se to izvesti, na koji način, hoćemo li uspjeti…bilo je svakakvih reakcija, ali bilo je tu i podrške što nam je bilo jako važno”, iskreno govori Vanja.
“Ljudi su svakako reagirali, ali na kraju od naših primarnih obitelji, djece i muževa, imale smo super podršku i možda nam je taj dio bio najvažniji da krenemo i da to stvarno napravimo”, nadodaje Darija.
Ideja o tome da bi se mogle baviti umjetničkom restauracijom rodila se dok su raspravljale o smjeru u kojem treba poći. Željele su pružiti uslugu koja na tržištu ne postoji.
Trebale su puno učiti
S obzirom na to da su samo gajile ljubav prema restauraciji, no nisu baratale potrebnim praktičnim znanjima, morale su puno učiti. Informacije su skupljale od majstora zanata, obilazeći stolare u njihovim radionicama, lakirere u autokaroserijama i trgovce u trgovinama bojama i lakovima.
“Stolari su bili prvo začuđeni kad su im došle tri žene jer to su uvijek radione pune muškaraca i to je muški posao i bili su začuđeni da uopće ulazimo u takav posao. Pogotovo jer su to neki komadi namještaja koji su uvijek bili veliki pa ih treba netko prenositi, pa su nas pitali: Pa kak ćete vi to, hoćete moći uopće fizički?”, prisjeća se Vanja.
“Kad se radi o nekim starim komadima namještaja, onda ustvari gotovo da nema nekog recepta kako što napraviti. Puno puta se nađeš u situacijama gdje moraš problemski riješiti neku stvar, bez nekog gotovog recept i pronaći najbolje rješenje, a ustvari su sve to ljudi sa iskustvom i sa godinama rada”, govori.
Znanje koje su prenijeli majstori dobro im je došlo kod zahtjevnijih zadataka.
Anegdota s vitrinom
Posebne ih uspomene vežu za jednu vitrinu koja je tijekom obaveznog sušenja na skejtu zaplesala po parkiralištu ispred radionice.
“Nismo primijetile da je vjetar počeo puhati, a kako parkiralište nije bilo ravno, onda je ona počela kliziti po parkiralištu, a ja sam počela trčati da spasim stvar, Darija je naravno umirala od smijeha, dok je Ksenija vrištala od straha, tako da su to neke situacije na našem poslu koje se znaju događati čak i svakodnevno”, prisjeća se Vanja.
Najdraže im je, kažu, kad se pojavi klijent koji zna što hoće. No ponekad ljudi nisu svjesni koje su stvarne mogućnosti komada namještaja kojeg žele restaurirati.
Nije svaka stvar za restauraciju
Trebalo bi obratiti pažnju na stanje u kojem je taj komad i da li je ga uopće moguće popraviti. Iako se često kaže da je sve moguće popraviti, neke stvari se možda ipak ne isplati.
Obično su to stvari koje su bile dugotrajno izložene vlazi, jer ako je drvo već upilo tu vlagu, to je bolje ne restaurirati, jer se često drvo napuhne te ima reakcija onda i na boju.
Na kraju tek treba dodati da ne trebate brinuti ako niste sigurni što biste s nekim starim komadom namještaja. Ovim ženama, naime, ideja ne nedostaje.
Lesnina XXXL
Lesnina Hrvatska pridružuje se akciji „Sat za planet Zemlju“
U subotu 25.ožujka 2023. sve Lesnina trgovine na sat vremena će ugasiti
svjetla u svim svojim trgovinama #XXXLIGHTSOFF
Lesnina Hrvatska od ove se godine pridružuje globalno poznatoj i jednoj od najvećih svjetskih
građanskih inicijativa za okoliš „Sat za planet Zemlju“ (Earth Hour).
Lesnina je članica XXXLutz grupacije, druge najveće trgovačke mreže namještaja u svijetu, koja se ove godine po prvi puta pridružuje inicijativi pod nazivom #XXXLIGHTSOFF i to na način da će sve trgovine iz grupacije na svim lokacijama diljem Europe ugasiti svjetla na svim vanjskim i unutrašnjim prostorima svojih trgovina.
Stoga će sve Lesnina trgovine u Hrvatskoj u subotu 25.ožujka u vremenu od 20.30 do 21.30 sati biti u mraku, a sve s ciljem podizanja svijesti o potrebi mijenjanja štetnih navika i poduzimanja određenih akcija za ublažavanje klimatskih promjena.
Osim što se simboličnim gašenjem svjetla želi ukazati na potrebu zaštite okoliša, ovogodišnjem cilju pridružuje i stvaranje svijesti o potrebi očuvanja mira u svijetu.
„Briga svakog od nas kao pojedinca je svojim promišljenim svakodnevnim djelovanjem pridonijeti očuvanju planeta i izgradnji održive budućnosti. Slijedeći primjer mnogih svjetskih gradova koji su se do sada već priključili ovoj akciji, izuzetna nam je čast biti dijelom ove priče. Naš cilj nije ušteda električne energije kroz taj jedan sat isključivanja struje, već upozorenje na štetnost klimatskih promjena i naglasak da svi zajedno možemo i moramo bolje brinuti o našoj planeti, te razmišljati o optimalnoj iskoristivosti njenih resura.“, naglašavaju iz Lesnine.