Uređenje interijera
Trikovi za uređenje stanova za najam
Kod stanova za najam bitna kategorija su kvadratura, broj soba i kupaonica. Međutim, stan će iznajmiti i dojam koji on ostavlja. Zato smo vam odlučili pokazati kako urediti apartman s četiri zvjezdice koji ostavlja dojam čistoće i prozračnosti.
Primjer dobro uređenog stana za najam pokazala nam je dipl.ing.arhitekture Nevenka Vidmar.
Radi se o dvosobnom stanu koji je isključivo projektiran i opremljen za dnevni najam. Ima 60-tak kvadrata, dvije spavaće sobe, kuhinju, kupaonu i prostrani dnevni boravak sa blagovaonicom i kuhinjom.

Spavaća soba
Spavaći dio se funkcionalnim detaljima uklapa u turističku priču. „U spavaćoj sobi smo htjeli iskoristiti cijeli zid pa smo isprojektirali i napravili ormar po mjeri i pisaći stol. U produžetku pisaćeg stola je kofernik koji služi za odlaganje putnih torbi i kofera. Kofernik je u stvari niža klupica koja se često može vidjeti u hotelima i mi smo tu ideju primijenili na našoj spavaćoj sobi“, objašnjava arhitektica Vidmar. Na namještenim krevetima su ručnici, jedan veliki i dva mala za svaku osobu.

Također, obavezne su rolete s električnim upravljanjem, a ljeti kao dodatna oprema dobro dođu i komarnici.
Rasvjeta
Neki su detalji u apartmanima obvezni. „Uvjet za stan za najam je da svaki krevet ima iznad uzglavlja rasvjetno tijelo“, kaže arhitektica. Važna je i ostala rasvjeta. Iako je stan prepun prirodnog svjetla arhitektica je stropnom rasvjetom povezala ulazni prostor i samo srce stana, blagovaonu i dnevni boravak.
Domaćinski ugođaj daju jednostavni detalji. Ljestvica koja pokriva prazni zid idealno je mjesto za ukrasne biljke.

Što sve treba imati kuhinja u stanu za najam?
Mala, ali skladna kuhinja opremljena je svim aparatima, ali i začinima s dvojezičnim natpisima, kuhalom za kavu i vodu. Nema veće razlike u projektiranju kuhinje za obitelj i stana za dnevni najam, ističe arhitektica Vidmar. „Danas svi žele ponuditi što veći standard u stanovima za najam tako da je danas sutra omogućeno bilo kome tko dođe u stan da si nešto ispeku u pećnici, da se nešto skuha , da ne mora suđe prati na ruke nego ima perilicu ima čak i zamrzivač osim običnog hladnjaka. Tako da smo sa svim potrebnim opremili kuhinju“, objašnjava.
Cijeli zid kuhinje smo obložili istim dekorom i na taj način zaštitili zid od prskanja vode jer je to vodootporan materijal.

Povšine jednostavne za održavanje
U stanu za najam, sve mora biti jednostavno i lako za održavanje. Baš kao i keramika na podu sive boje. Sličan uzorak prirodnog kamena je i u kupaonici koja umjesto običnih pločica ima protuklizne – zbog veće sigurnosti gostiju. „Stanovi za najam trebaju biti jednosatvani i jednostavno isprojektirani, bez suvišnih detalja. Sav namještaj bi trebao biti od nekakvih glatkih površina koje je lako održavati i čistiti“, ističe arhitektica.

Gostu koji dolazi na nekoliko dana dobro će doći dodatni ručnik, udoban krevet i jednostavno odlaganje kofera. U dnevnom boravku nema stoga potrebe za velikim policama. Stoga ovdje goste dočekuje jednostavan namještaj. A zbog detalja kao što su turistički vodiči zasigurno će se i vraćati.
I ne zaboravite, ono što će goste uvijek oboriti s nogu je iznimna čistoća stana za dnevni najam u kojem odjsedaju.
Pametna tehnologija u domu
Bang & Olufsen već 100 godina spaja zvuk, dizajn i arhitekturu
Bang & Olufsen obilježava 100 godina postojanja predstavljanjem audio proizvoda koji spajaju vrhunski zvuk, održivost i bezvremenski dizajn prilagođen suvremenim interijerima.
Već cijelo stoljeće Bang & Olufsen gradi reputaciju brenda koji zvuk ne doživljava kao potrošnu tehnologiju, već kao sastavni dio prostora i načina života.
Povodom svoje stote obljetnice predstavili su posebnu kolekciju proizvoda koja ne slavi samo tehničku izvrsnost, već i filozofiju dizajna, održivosti i dugotrajnosti. Upravo su to vrijednosti koje su Bang & Olufsen učinile jednim od najprepoznatljivijih imena u svijetu audio-vizualne opreme.
Obljetnička kolekcija donosi suvremene interpretacije kultnih uređaja, ali i potpuno nove proizvode osmišljene kao trajni predmeti interijera, a ne prolazni gadgeti.
Dizajn koji se nosi: Bang & Olufsen i Beo Grace slušalice
Kako ističe Tibor Nemet iz Svijeta medija, Bang & Olufsen je povodom stote obljetnice želio jasno pokazati što ih je obilježilo kroz desetljeća – spoj tehnologije, dizajna i emocije. Upravo zato predstavljene su Beo Grace in-ear slušalice, zamišljene kao nastavak osobnog stila.
„Ovdje se više ne radi samo o slušalicama za reprodukciju glazbe, nego o predmetu koji se nosi poput nakita i uklapa u modne kombinacije“, objašnjava Nemet.
Beo Grace slušalice nude jasnoću i kontrolu zvuka u svijetu stalne buke, ali istovremeno funkcioniraju kao dizajnerski dodatak. Čiste linije, profinjeni materijali i diskretni detalji čine ih predmetom koji se nosi s istom lakoćom kao omiljeni komad odjeće.
Kombinacija obrađenog aluminija i ugodnih materijala stvara ravnotežu između čvrstoće i udobnosti, dok se oblik prirodno prilagođava uhu.

Soundbar kao arhitektonski element
Drugi ključni proizvod obljetničke kolekcije je Premier soundbar, koji još jednom potvrđuje koliko Bang & Olufsen pažnje posvećuje materijalima i konstrukciji. Poznati po vrhunskoj obradi aluminija, ovoga su puta odlučili upravo taj materijal postaviti u središte dizajna.
Tehnološka razina pritom ostaje na očekivano visokoj razini, no ono što Premier izdvaja jest filozofija „cradle to cradle“. Uređaj je koncipiran tako da se promjenom vanjskog grilla može potpuno osvježiti njegov izgled, bez potrebe za kupnjom novog soundbara. Time se produljuje životni vijek proizvoda i smanjuje potreba za zamjenom cijelog sustava.
„Uzeli su sve ono što najbolje rade i podigli to na višu razinu“, naglašava Nemet.

Suradnja s arhitektima i dizajnerima
Jedna od konstanti Bang & Olufsena kroz cijelu povijest jest intenzivna suradnja s arhitektima i dizajnerima. Svaki proizvod nosi potpis renomiranog autora, zbog čega se ne doživljava samo kao tehnički uređaj, već kao umjetnički objekt.
Takav pristup posebno dolazi do izražaja u suvremenim interijerima, gdje audio-vizualna oprema više nije skrivena, već ravnopravno sudjeluje u oblikovanju prostora.
Posebna obljetnička boja i kultni modeli
Povodom jubileja, Bang & Olufsen predstavio je i posebnu boju Celestial, dostupnu isključivo na tri proizvoda: Beosound D9, Beosound D5 i naglavnim slušalicama H100. Time je dodatno naglašena ekskluzivnost obljetničke linije.
Posebno mjesto zauzima i Bang & Olufsen Harmony, sustav osmišljen za vrhunsko kinematografsko iskustvo i potpuno uranjajući audio-vizualni doživljaj. Harmony nadilazi definiciju pametnog sustava – riječ je o pažljivo dizajniranom elementu interijera koji spaja tehnologiju, pokret i estetiku.

Filozofija slušanja koja traje
Stota obljetnica Bang & Olufsena ne slavi samo dizajn i tehnologiju, već i način slušanja. U svijetu u kojem je zvuk često komprimiran, ubrzan i potrošen u prolazu, ovi uređaji pozivaju na suprotno – da se stane, da se sluša i da se glazbi dopusti da ispuni prostor.
To je filozofija koja se savršeno uklapa u suvremene domove u kojima se tehnologija ne nameće, već diskretno podržava kvalitetu života – danas, ali i desetljećima unaprijed.
Uređenje interijera
Božićno drvce akademske slikarice Diane Sokolić kao osobna arhiva uspomena
U moru savršeno stiliziranih božićnih drvaca, rijetko se naiđe na ono koje ne slijedi trendove, nego vlastiti život. Pronašli smo upravo takav primjer – bor ukrašen uspomenama, darovanim kuglicama i osobnim pričama, gdje svaka kuglica ima svoje ime i godinu, kako se ne bi zaboravilo kada je i od koga stigla.
Božićno drvce Diane Sokolić nije tek blagdanski ukras, već osobna kronika života, odnosa i uspomena. U domu akademske slikarice bor se ne kiti prema trendovima, već prema emocijama – svaka kuglica ima svoje ime, godinu i priču koja se pamti.
U ovom domu Božić počinje visoko – toliko visoko da se bor kiti uz pomoć ljestvi i jedne posebne osobe.

Bor koji se kiti uz ljestve i zajedništvo
Dianin božićni bor visok je čak 3,5 metra, pa pripreme za njegovo ukrašavanje započinju već početkom prosinca. Bor kupuje u isto vrijeme kada mali gradovi i velike tvrtke biraju svoja drvca, a kiti ga rano, jer joj upravo taj trenutak označava početak blagdanskog ugođaja.
No ovakav bor ne bi bio moguć bez pomoći njezine kćeri. Zajedno ga kite svake godine, uz unaprijed pažljivo posložene ukrase i lampice. Iako samo kićenje ne traje dugo, raskićivanje je znatno opsežniji posao – jer svaka kuglica traži pažnju i mjesto kojem pripada.

Broj kuglica nije važan – osjećaj jest
Na pitanje koliko kuglica ima na ovako velikom boru, odgovor je jednostavan: dovoljno da broj postane nebitan. Ovdje se ništa ne broji – ni kuglice, ni godine, ni uspomene.
Svaka kuglica nosi emotivnu vrijednost. Dio njih potječe iz Dianinog djetinjstva, dio iz djetinjstva njezina supruga, a mnoge su stigle kao darovi. Za jedan okrugli rođendan zamolila je prijateljice da joj umjesto klasičnih poklona daruju božićnu kuglicu. Tako se bor s vremenom pretvorio u zbirku ljudi koje voli.
Neki od tih ljudi danas više nisu prisutni, ali su i dalje tu – na granama bora. Upravo zato, kaže Diana, njezin Božić ima smisao: okružena je ljudima koji su dio njezina života, prošlosti i sadašnjosti.

Kada grana nema dovoljno, a uspomena ima previše
Redoslijed kićenja postoji – barem u teoriji. Počinje se s manjim kuglicama i visuljcima, a kako se grane šire, dolaze veći ukrasi. No vrlo brzo pravila popuštaju. Uvijek ima previše ukrasa i premalo grana.
Rješenje se pronalazi u improvizaciji: kuglice se nižu na flaks i vise tamo gdje grane ostavljaju praznine. Tako bor s vremenom poprima vlastitu logiku, bez stroge simetrije i bez plana. Ono što započne s redom, završi u kontroliranom neredu – ali neredu punom smisla.
Bor koji ne prati trendove, nego život
Dianin bor nekada je bio srebrn, s obojenim lampicama. No kako su kuglice i ukrasi počeli dolaziti kao osobni darovi, bor se promijenio. Više nisu bile samo kuglice – svaka je postala nečiji mali autoportret. Danas je bor šaren, s raznobojnim lampicama i ukrasima koji ne prate aktualne trendove. Nema bijelih svjetala, mašni ni stilskih pravila. Ovo je, kako sama kaže, potpuno netrendi bor – ali zato iznimno emotivan.
Božićno drvce Diane Sokolić nije scenografija, nego atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, već ljudi, godine i sjećanja – pažljivo sačuvani, da se ne zaborave.

Božićno drvce Diane Sokolić kao umjetnički izraz
Dianin bor nije dekor za fotografiranje niti stilistička vježba. On je atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, nego godine, ljudi i sjećanja.
I upravo zato podsjeća na ono što Božić u svojoj suštini jest – ne savršena slika, nego osjećaj koji ostaje.






You must be logged in to post a comment Login