Dizajn i trendovi
Trendovi uređenja interijera u 2022.!
Saznajte koji trendovi uređenja interijera će dominirati u 2022. i zašto.

Trendovi uređenja interijera mijenjaju se iz godine u godine, ali čini se da će ove godine to biti nastavak na onaj prošlogodišnji koji se prilagodio pandemiji.

Rad od kuće, mnoge samoizolacije i pozitivni testovi na COVID 19 učinili su svoje. U vlastitom domu provodimo puno više vremena nego prije dvije godine, a to je izazvalo efekt gnježđenja, odnosno velike potrebe da se u svom domu osjećamo ugodno i sigurno. Od ljudi koji su zbog posla, deset i više sati izbivali iz doma, postali smo ljudi kojima je dom prestao biti spavaona i postao uz privatni i prostor za rad. Naš dom, postao je prostor u kojem nerijetko boravimo 24 sata.

Multifunkcionalni namještaj
Kod mnogih je stalni boravak kod kuće potaknuo i nužnost intervencije u vlastiti interijer. Mnogi u svojim domovima nemaju radne sobe pa su na tržištu počeli tražiti multifunkcionalan namještaj. Primjerice blagavaonski namještaj koji može istodobno biti i uredski. Dobar primjer su ove stolice napravljene tako da budu istodobno ugodne uredske i blagavaonske. Stol je isto prilagođen novom normalnom pa osim za jelo, služi kao pravi uredski stol.

Nježno zelene boje zidova
Početak 2022.godine ne nagovješta skori kraj pandemije pa su stoga mnogi svjetski dizajneri interijera postavili trendove koji bi nam trebali olakšati još jednu godinu koju ćemo čini se provesti barem djelomično radeći od doma. Za dominantne boje u interijerima 2022. stoga predlažu nekoliko nijansi nježno zelenih boja.

October mist odnosno nježnu pistaciju, Evergreen Fog tj. prigušena sivo-zelena, zatim Guacamole klasničnu nijansu iz ranih 70-tih i nježna boja slična listovima kadulje naziva Celadon. Sve ove nijanse zapravo su umirujuće, a to je ono što nam svima treba nakon dvije godine pandemije, mir i opuštanje.

Vintage stil i umirujuće boje namještaja
Drvo, kamen, kovano željezo i tkanine od prirodnih materijala poput vune, pamuka i jute materijali su poželjni u interijerima u ovoj godini. Inače su karasteristični i za vintage stil koji će prevaldavati. Karakterizira ga i tapecirani namještaj, zaobljene linije i prije svega udobne fotelje. Neizostavan dio dominantnog stila uređenja u 2022. su i tepisi te vintage komode s ukrasnim ručkicama.
Upečatljivi detalji – uradi sam
Zbog činjenice da i dalje ima puno zoom sastanaka, mnogi su osjetili potrebu da pozadina iz njihovih leđa bude lijepa ali i da kaže nešto o njima samima ili njihovim životima. Ručno rađeni predmeti stoga će dominirati interijerima 2022.

Nezaobilazni su ove godine i predmeti koje možete naći u antikvarijatima. Stari predmeti, odlično se uklapaju u moderne interijere. Trend su i pločice koje se koriste kao zidni ukrasi ili naglašeni zid.

Puno biljaka u interijerima – nezaustavlji trend uređenja interijera
Zeleno i biljke neizostavni su dio ovogodišnjih trendi interijera. Obzirom da 90 posto vremena provodimo u našim domovima, potrebno je okružiti se biljkama. One će upijati naš C02 i proizvoditi nam kisik koji će smanjiti mogućnost glavobolja koje mogu nastati zbog duljeg boravka u zatvorenim prostorijama.

Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.
You must be logged in to post a comment Login