Povežimo se

Interijeri

Soba po karakteru tinejdžera

Kako urediti sobu koja će trajati do adolescencije, a istovremeno odražavati karakter vašeg djeteta, zna dizajner Matej Kušević koji donosi korisne savjete.

Male promjene čine čuda

Doba evolucije i promjena mladi će vjerojatno htjeti pokazati i na svom životnom prostoru, a pretvoriti dječju sobu u sobu prilagođenu asertivnijem stilu tinejdžera, ne mora nužno biti teško niti skupo. Ukoliko već posjedujete osnovni namještaj, promjena boje zidova i dekoracija, biti će sasvim dovoljna da učini razliku.

“Osnovni komadi namještaja koji se moraju nalaziti u sobi su krevet, radni prostor, prostor za skladištenje, otvorene police, jer mladi jako vole izvjesiti svoje trofeje, medalje i slične stvari s putovanja, i naravno dodatne stvari poput ormarića, odnosno noćnog ormarića, tepiha, lampe, televizora i sličnih elemenata”, objašnjava Matej.

Neka soba odiše njihovom osobnošću

Tinejdžeri vole kontrast koji odražava njihov karakter, a ponekad je kompromis najbolji izbor. Požele li crnu sobu, pokušajte sa sivom i jednim crnim zidom, koji može biti s efektom školske ploče.

Kada uređujemo mladenačku sobu bitno je da koristimo neku neutralnu bazu jer tinejdžer se mijenja iz dana u dan i gotovo na dnevnoj razini želi neku novu promjenu koju lako možemo napraviti sa promjenom posteljine ili nekih sličnih malih elemenata koji nisu financijski jako skupi.

Birate li krevet, odaberite kvalitetan madrac za odrasle

Postoje madraci od pjene i od opružne jezgre. Što se tiče madraca od pjene postoji više vrsta: PU pjene, poliuretanske pjene ili hladno lijevane pjene uz dodatak memory pjene.

Madraci od opružne jezgre mogu se pronaći u klasičnim bonel oprugama, odnosno starinski tip madraca, ili se pak odlučite za madrace džepićaste jezgre. To su mali džepići koji imaju svoju košuljicu, smještene su jedna do druge i izvana su preliveni pjenom, objašnjava Sandra Lulić iz Studio madraca.

Kod dizajniranja interijera za tinejdžera, važno je napraviti sobu koja je krojena po njima. Ostavite im prostora za kreativno izražavanje, a radni stol neka bude tiha zona za koncentraciju.

Neutralna baza kao siguran izbor

“Kada smo uređivali sobu za dečka ostali smo u neutralnoj bazi sa zidovima i s namještajem, a dodali smo neke sitnice koje karakteriziraju tinejdžera jer je naš tinejdžer gejmer. S posteljinom i sa stolcima, te računalnom opremom koja mu je potrebna, stvorili smo ugodnu atmosferu za njegov boravak”, govori Matej.

Ostatak zidova također je ukrašen u muškom tonu, odnosno u polu industrijskom điru s dozom Teksasa odnosno Amerike.

Tematske sobe za hrabrije

Na našem prostoru, s neutralnom bazom, jednostavnim promjenama dekoracija i posteljina, stvorili smo prostor za tinejdžera. Odlučite li se za tematsku sobu, budite hrabri. Kod jednostavnijeg dizajna koristite različite teksture za postizanje šarmantnosti.

Isti su prostor pokušali urediti i za djevojku

Dodavanjem nijansi iz palete nježnih boja i mirisnih svijeća, stvorili su prostor ugodan za druženje i maštanje.

Ženska soba je svijet za sebe gdje je Matej koristio mekane materijale i paletu boja od bijele do roze te su opet ostali u neutralnoj bazi s namještajem i sa zidovima. Dekorativni dio ženske sobe svakako uključuje ugodan i dobar tepih, dobru stolicu, jako puno lijepih i mekanih dekica, prostor za šminkanje, prostor za nakit i puno slika sa putovanja i sitnica sa raznih događanja.

Ohrabrite ju da sudjeluje u uređenju

Zanimljiva posteljina s porukom dovoljna je za podizanje atraktivnosti prostorije. Svoju tinejdžericu svakako ohrabrite da sudjeluje u uređenju, potaknite ju da istraži povijest interijera i modu boja. Dopustite odbacivanje stereotipa i prihvatite moderan pristup.

Ukoliko želimo zanemariti rozu boju za cure, odnosno plavu za dečke, zadržimo neutralnu bazu sa namještajem i tu se igramo sa razno raznim bojama, po godišnjim dobima ili po karakteru tinejdžera koji svakodnevno želi neku promjenu. Bilo da su promjene u jastucima, posteljini, nekim slikama, pa čak i sobnom bilju. 

Stroga pravila ne postoje

Korištenjem nježnih rozih nijansi uz bogate, snažne i tamne boje osigurat ćete udoban prostor u kojem zaposlen adolescentski um može pronaći utočište. U mladenačkoj sobi nema pretjeranih pravila. To je mjesto konfrontacije odrasle i dječje dobi, pa tako i dizajna. Sve dok je postignuta udobnost i kreiran prostor koji nadahnjuje, boje su manje bitne.

Oglas

Interijeri

Idealan jastuk odaberite prema položaju u kojem spavate

Idealan jastuk važan je za optimalnu udobnost i kvalitetu sna, a prilikom odabira nekoliko je čimbenika koje treba uzeti u obzir. Lesninini stručnjaci provest će vas kroz vrste jastuka i kako ga odabrati. 

Budite li se ujutro umorni, s glavoboljom ili bolovima u vratu, uzrok tome može biti pogrešan jastuk. Dobar jastuk je onaj koji podupire vrat i glavu te održavaju neutralan položaj kralježnice. 

Ivana Čolak, prodajna savjetnica u Lesnini kaže da danas većinom ljudi teže prema memorijskim pjenama zato što su zdraviji za kralježnicu. Memorijski jastuci mogu biti u dvije visini i od dva materijala; lateksa, što je prirodno punjenje ili od spužve. Spužve se vaditi prema potrebama, a ovo sve ostalo se podešava po našoj glavi, po našem vratu, da nam kralježnica ipak ide onako pravilno u S, da nam nije sve ravno, ukočeno, da se ne budimo s glavoboljama.

Izbor jastuka ovisno o položaju spavanja

Odabir savršenog jastuka ovisi o mnogo faktora, uključujući i onaj u kojem položaju spavate. Spavate li na leđima, preporučuje se tanji, anatomski jastuk koji pruža potporu i prilagođava se obliku tijela. 

Memorijski jastuci preporučuju se i za spavanje na boku, a temperatura i tijela i pritisak, utječu na oblik jastuka koji će se formirati prema vašoj glavi. Najvažniji dio jastuka je njegovo punjenje, koje biramo ovisno o preferencijama i alergijama. 

Svaki memorijski jastuk ima dolje ispod spužvu, a gornji sloj može biti različitih punjenja, imamo čak jedan memorijski jastuk za ljude koji vole spavati na perju, gdje je donji sloj spužva, a gore izvana je  paperje, rekla je Čolak.  Za spavanje na trbuhu preporučuju se mekani i niski jastuci punjeni umjetnim vlaknima. 

Umjetno punjenje je poliester. To su poliesterske kuglice, koje se s vremenom mogu nadopunjavati, isto tako prilagođavat po osobi, recimo, nekome je možda previše, nekome premalo, pa si može nadopunjavat, a to punjenje se može kupiti u Lesnini, objasnila je Čolak. 

Prednost mekanih jastuka prirodnog punjenja je udobnost, no premekan jastuk nije dovoljna potpora za vrat i kralježnicu, zato prirodno punjenje treba oprezno birati. 

Vunu možemo nadopunjavat, vuna je jedini jastuk koji nam se ne pere,  on ima tu zaštitnu navlaku koja se može oprat. A što se tiče paperja i perja, svi su uglavnom trokomorni jastuci, što znači da unutra ima više perja jer o tome ovisi visina i tvrdoća jastuka, a izvana vam je uglavnom paperje, i to 90 posto paperja, 10 perje, rekla je Čolak. 

Kombinacije umjetnog i prirodnog punjenja jastuka

 Vrlo su popularne kombinacije umjetnog i prirodnog punjenja, kojih u Lesnini možete pronaći u raznim varijantama – od bambusa do kukuruznog vlakna. 

U tim jastucima 60 posto je kukuruzno vlakno, 40 posto je poliester. To je isto sad jedan novitet, kombinacija prirodnog i umjetnog punjenja. Bambus je isto tako prirodno vlakno. To je 90 posto bambus, a 10 posto je poliester, objasnila je Čolak. 

Klasični jastuci

Klasični jastuci dostupni su u različitim veličinama, dok memorijski uglavnom dolaze u samo jednoj dimenziji. 

Sve više ljudi traže memorijske jer im to i fizioterapeuti preporučuje. Klasični jastuci 60 x 80 jastuci mi smo samo naviknuti na njih, ali zapravo nam nije potreban toliko veliki jastuk. Dovoljan je jastuk toliko velik da nam glava bude na jastuku i da se možemo okrenuti, kaže Čolak. 

A znate ćete da je jastuk dobar ako ispunjava ove uvjete:

  • Kad legnete, kralježnica mora ići u slovo S
  • Kad legnete, nos ne smije gledati ravno u strop već lagano pod kosinom
  • Kad jastuk izgubi svoj oblik i više ne pruža zadovoljavajuću potporu, potrebno ga je zamijeniti, a preporučuje se da to bude barem svake tri godine. 
Nastavite čitati

Interijeri

Mozak može biti najbolja budilica

Higijena spavanja znači imati svakodnevne rutine koje potiču dosljedan i miran san. A da bi poboljšali higijenu spavanja, treba razviti dobru rutinu koja će našem mozgu poslati signal da je vrijeme za spavanje. 

Rutina prije spavanja

To može biti različite stvari za različite ljude, ali na primjer, perem zube, pa se idem tuširat, pa ću popit šalicu čaja, uz knjigu u slabo osvjetljenoj prostoriji ili nekako blago, neko nježno osvjetljenje jer i to zapravo utječe, količina svjetla na to koliko će nam se spavati i dakle, stvoriti cijeli jedan ugođaj, ono paradu odlaska na spavanje da zapravo naš mozak počne povezivat te radnje sa time, aha, nakon ovoga se ide u krevet i onda kad to više puta ponovimo, mozak će krenut prepoznavat, aha ovo je sad nešto što mene umiruje, što mene uspavljuje.

Isto je dobro zadržati i krevet, mjesto za spavanje, dakle, ne u krevetu, ne znam, igrat igrice ili učiti pogotovo, zato što nam onda mozak krene povezivat krevet sa nečim drugim, a ne sa spavanjem, kao što je dobro za radnim stolom učiti, a ne igrat igrice, jer opet razvijemo to mjesto za samo tu stvar, rekla je psihologinja Ines Begčević iz udruge Kako si. 

Optimizacijom rasporeda spavanja i održavanje rutine, osigurat ćemo si kvalitetan san, a istovremeno je vrlo važna ugodna atmosfera spavaće sobe. 

Priprema prostora za spavanje

Dobro je pred spavanje bilo koji prostor u kojem boravimo čim mekše, čim slabije osvjetljenje, tako da zapravo, naš mozak njemu mrak signalizira da je vrijeme za odlazak na spavanje, ali osim tog osvjetljenja isto tako je važno da to bude ugodno i na neke druge načine da zapravo bude dobro prozračeno, da ne bude prevruće u toj prostoriji isto u kojoj ćemo ići spavati, da ne znam, i da si zapravo taj prostor učinimo ugodnim na koji god način, da nam je posteljina ugodna, čista, da što god zapravo osobi nekako olakšava je dobro, objasnila je Begčević. 

Raspored spavanja kojeg ćete se držati

Nekoliko tjedana trebalo bi svaki dan ići spavati i buditi se u isto vrijeme. To će signalizirati našem mozgu kad nas treba uspavati, a kada buditi. Tu rutinu najteže uspostavljaju mladi. 

Ono što često dobijem kao odgovor, baš kod adolescenata da nekako preko dana kao da su na njima sva neka očekivanja, moraš, najčešće vezano za učenje ili za neke druge zadatke i onda kad dođe mrak, kao da ta očekivanja više ne postoje. I onda mogu bez grižnje savjesti raditi stvari koje vole; biti na mobitelu, igrat igrice ili slično jer tad, po noći, očekivanja ne postoje. I onda podsvjesno nekako da si žele produljiti taj neki dio kad su oni zapravo naj opušteniji jer preko dana im je stalno neki zahtjev tu ili su roditelji stalno tu pa ih pitaju, ovako si odu na spavanje i oni su napokon opušteni, napokon na miru, ispričala je Ines Begčević za Dom na kvadrat. 

Koliko bi trebali spavati

Preporučeni broj sati sna razlikuje se ovisno godinama. Odrasli trebaju 7 do 9 sati sna, tinejdžeri 8 do 10, a školska djeca 9 do 12. 

Tu sad neki standardi naravno da mlađa djeca trebaju više, ali ono što zapravo često puta zanemarimo je da adolescenti trebaju isto još dosta sna i da njihovi obrasci spavanja prirodno jesu nešto drugačiji od onog što svijet od njih očekuje. Očekujemo da se dižu u školu, za školu oko 6, 7 ujutro, a njima je zapravo prirodnije da idu spavat kasnije i da se bude kasnije. Onda to nekad roditelje zbuni ili naljuti zašto oni tako kasno idu spavati ali zapravo većina tinejdžera to tako i radi, rekla je Begčević. 

Popodnevno spavanje ili “Power nap”

Poslijepodnevno spavanje ne bi trebalo trajati više od 20 minuta, 6 sati prije spavanja ne bi trebali piti kavu, a barem 3 sata prije sna ne bi trebali vježbati. 

Ljudi vole nekad spavati poslijepodne, što može biti super i može nas regenerirati, međutim točno se zna koliko treba spavati popodne da bi se zaista probudili odmorni. To često puta u radu s tinejdžerima bude, da oni budu umorni, onda spavaju po dva, tri sata popodne što zapravo, svi mi odgovore – probudiš li se odmoran; ne. Zapravo je nekih dvadesetak minuta potrebno da bismo se mi osvježili, zaustavili se u toj fazi sna prije nego uđemo u ovaj duboki san koji nas tako kratko neće osvježiti, tako da nekih, pametno spavati popodne, nekih dvadesetak minuta, savjetuje Begčević. 

Kad uređujete spavaću sobu, izaberite boje koje na vas djeluju umirujuće, dodajte ambijentalnu rasvjetu i lijepo spavajte. 

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice