Povežimo se

Interijeri

Soba po karakteru tinejdžera

Kako urediti sobu koja će trajati do adolescencije, a istovremeno odražavati karakter vašeg djeteta, zna dizajner Matej Kušević koji donosi korisne savjete.

Male promjene čine čuda

Doba evolucije i promjena mladi će vjerojatno htjeti pokazati i na svom životnom prostoru, a pretvoriti dječju sobu u sobu prilagođenu asertivnijem stilu tinejdžera, ne mora nužno biti teško niti skupo. Ukoliko već posjedujete osnovni namještaj, promjena boje zidova i dekoracija, biti će sasvim dovoljna da učini razliku.

“Osnovni komadi namještaja koji se moraju nalaziti u sobi su krevet, radni prostor, prostor za skladištenje, otvorene police, jer mladi jako vole izvjesiti svoje trofeje, medalje i slične stvari s putovanja, i naravno dodatne stvari poput ormarića, odnosno noćnog ormarića, tepiha, lampe, televizora i sličnih elemenata”, objašnjava Matej.

Neka soba odiše njihovom osobnošću

Tinejdžeri vole kontrast koji odražava njihov karakter, a ponekad je kompromis najbolji izbor. Požele li crnu sobu, pokušajte sa sivom i jednim crnim zidom, koji može biti s efektom školske ploče.

Kada uređujemo mladenačku sobu bitno je da koristimo neku neutralnu bazu jer tinejdžer se mijenja iz dana u dan i gotovo na dnevnoj razini želi neku novu promjenu koju lako možemo napraviti sa promjenom posteljine ili nekih sličnih malih elemenata koji nisu financijski jako skupi.

Birate li krevet, odaberite kvalitetan madrac za odrasle

Postoje madraci od pjene i od opružne jezgre. Što se tiče madraca od pjene postoji više vrsta: PU pjene, poliuretanske pjene ili hladno lijevane pjene uz dodatak memory pjene.

Madraci od opružne jezgre mogu se pronaći u klasičnim bonel oprugama, odnosno starinski tip madraca, ili se pak odlučite za madrace džepićaste jezgre. To su mali džepići koji imaju svoju košuljicu, smještene su jedna do druge i izvana su preliveni pjenom, objašnjava Sandra Lulić iz Studio madraca.

Kod dizajniranja interijera za tinejdžera, važno je napraviti sobu koja je krojena po njima. Ostavite im prostora za kreativno izražavanje, a radni stol neka bude tiha zona za koncentraciju.

Neutralna baza kao siguran izbor

“Kada smo uređivali sobu za dečka ostali smo u neutralnoj bazi sa zidovima i s namještajem, a dodali smo neke sitnice koje karakteriziraju tinejdžera jer je naš tinejdžer gejmer. S posteljinom i sa stolcima, te računalnom opremom koja mu je potrebna, stvorili smo ugodnu atmosferu za njegov boravak”, govori Matej.

Ostatak zidova također je ukrašen u muškom tonu, odnosno u polu industrijskom điru s dozom Teksasa odnosno Amerike.

Tematske sobe za hrabrije

Na našem prostoru, s neutralnom bazom, jednostavnim promjenama dekoracija i posteljina, stvorili smo prostor za tinejdžera. Odlučite li se za tematsku sobu, budite hrabri. Kod jednostavnijeg dizajna koristite različite teksture za postizanje šarmantnosti.

Isti su prostor pokušali urediti i za djevojku

Dodavanjem nijansi iz palete nježnih boja i mirisnih svijeća, stvorili su prostor ugodan za druženje i maštanje.

Ženska soba je svijet za sebe gdje je Matej koristio mekane materijale i paletu boja od bijele do roze te su opet ostali u neutralnoj bazi s namještajem i sa zidovima. Dekorativni dio ženske sobe svakako uključuje ugodan i dobar tepih, dobru stolicu, jako puno lijepih i mekanih dekica, prostor za šminkanje, prostor za nakit i puno slika sa putovanja i sitnica sa raznih događanja.

Ohrabrite ju da sudjeluje u uređenju

Zanimljiva posteljina s porukom dovoljna je za podizanje atraktivnosti prostorije. Svoju tinejdžericu svakako ohrabrite da sudjeluje u uređenju, potaknite ju da istraži povijest interijera i modu boja. Dopustite odbacivanje stereotipa i prihvatite moderan pristup.

Ukoliko želimo zanemariti rozu boju za cure, odnosno plavu za dečke, zadržimo neutralnu bazu sa namještajem i tu se igramo sa razno raznim bojama, po godišnjim dobima ili po karakteru tinejdžera koji svakodnevno želi neku promjenu. Bilo da su promjene u jastucima, posteljini, nekim slikama, pa čak i sobnom bilju. 

Stroga pravila ne postoje

Korištenjem nježnih rozih nijansi uz bogate, snažne i tamne boje osigurat ćete udoban prostor u kojem zaposlen adolescentski um može pronaći utočište. U mladenačkoj sobi nema pretjeranih pravila. To je mjesto konfrontacije odrasle i dječje dobi, pa tako i dizajna. Sve dok je postignuta udobnost i kreiran prostor koji nadahnjuje, boje su manje bitne.

Oglas

Lesnina XXXL

Lesnina Hrvatska pridružuje se akciji „Sat za planet Zemlju“

U subotu 25.ožujka 2023. sve Lesnina trgovine na sat vremena će ugasiti
svjetla u svim svojim trgovinama #XXXLIGHTSOFF

Lesnina Hrvatska od ove se godine pridružuje globalno poznatoj i jednoj od najvećih svjetskih
građanskih inicijativa za okoliš „Sat za planet Zemlju“ (Earth Hour).

Lesnina je članica XXXLutz grupacije, druge najveće trgovačke mreže namještaja u svijetu, koja se ove godine po prvi puta pridružuje inicijativi pod nazivom #XXXLIGHTSOFF i to na način da će sve trgovine iz grupacije na svim lokacijama diljem Europe ugasiti svjetla na svim vanjskim i unutrašnjim prostorima svojih trgovina.

Stoga će sve Lesnina trgovine u Hrvatskoj u subotu 25.ožujka u vremenu od 20.30 do 21.30 sati biti u mraku, a sve s ciljem podizanja svijesti o potrebi mijenjanja štetnih navika i poduzimanja određenih akcija za ublažavanje klimatskih promjena.

Osim što se simboličnim gašenjem svjetla želi ukazati na potrebu zaštite okoliša, ovogodišnjem cilju pridružuje i stvaranje svijesti o potrebi očuvanja mira u svijetu.

„Briga svakog od nas kao pojedinca je svojim promišljenim svakodnevnim djelovanjem pridonijeti očuvanju planeta i izgradnji održive budućnosti. Slijedeći primjer mnogih svjetskih gradova koji su se do sada već priključili ovoj akciji, izuzetna nam je čast biti dijelom ove priče. Naš cilj nije ušteda električne energije kroz taj jedan sat isključivanja struje, već upozorenje na štetnost klimatskih promjena i naglasak da svi zajedno možemo i moramo bolje brinuti o našoj planeti, te razmišljati o optimalnoj iskoristivosti njenih resura.“, naglašavaju iz Lesnine.

Nastavite čitati

Interijeri

Dizajn namještaja kroz svijet, ljude i godine

Dizajneri su u konstantnoj potrazi za boljim materijalima za kreativniji i funkcionalniji namještaj. Otkuda je sve počelo i kako se namještaj razvijao kroz povijest znaju Diana Sokolić i Karla Kocijan, koje su o tome napisale knjigu.

Umjetnička obitelj

Diana i Karla su mama i kći, slikarica i dizajnerica namještaja. Potiču iz velike umjetničke obitelji koja je dugo bila aktivna u različitim aspektima kazališne umjetnosti. Tijekom pandemije, kad je sve stalo, odlučile su napisati knjigu o namještaju.

“Znala sam da mora biti pisano jednostavnim jezikom da bi ih zainteresiralo, da im se ne bi ogadilo, tako da sam sve što sam znala prvo provjerila, nadopunila iz stručne literature koju imam, ali i iz knjiga koje sam nastavila kupovati sa velikom strašću”, govori Diana.

Duga povijest namještaja

Prema arheološkim istraživanja ljudi su još prije 30 000 godina počeli konstruirati i rezbariti namještaj, no kako ga je bilo teško sačuvati, koristimo se drugim izvorima povijesti.

Prvi tragovi sežu u Mezopotamiju i oni se vide na reljefima iz Mezopotamskog doba. Kasnije se vide na egipatskim zidnim slikama, a onda je otkrivena i Tutankamonova grobnica koja nam je dala pravi uvid u taj namještaj.

Drvo je teško očuvati

No, sudbina namještaja je tužna, zato što je on obično rađen od drva, a drvo je sklono propadanju. Stoga, nije mnogo namještaja preživjelo ta silna tisućljeća i mi zapravo o namještaju saznajemo sa zidnih slika, sa grčkih vaza ili iz pompjeanskih zidnih slika, to su najčešće izvori.

Klasični komadi namještaja počeli su se proizvoditi u 16. stoljeću u Europi, a u drugoj polovici 19. stoljeća, kao posljedica porasta potražnje i novog načina obrade drva, počinje industrijska proizvodnja namještaja.

Namještaj je propadao u selidbama, trulio u poplavama, nestajao u ratovima, gorio u požarima i vrlo malo toga je do danas ostalo sačuvano. Zato ljudi s ljubavlju čuvaju komade koji su im ostali od prabake ili od pradjeda, ako je nešto ostalo.

Diana i Karla za svoju su knjigu istraživale povijest namještaja cijeloga svijeta i njegov razvoj kroz stilska razdoblja.

Različiti stilovi diljem svijeta

“Od Mezopotamije sve do danas preko Engleske, Španjolske, jer je svaka od tih zemalja imala svoj razvoj. Kao što je renesansa nastala u Italiji, a gotika nije, tako su i različite zemlje imale različite stilske epohe. Naravno, što se više približavamo 20., to jest, 21. stoljeću, kao i u slikarstvu, tih je stilskih epoha više. Egipat je trajao 3000 godina, a kasnije u sto godina imate jako mnogo stilskih epoha koje se izmjenjuju”, govori Diana.

Ekspanzija industrijske proizvodnje namještaja dogodila se između dva svjetska rata, a uvođenjem znatnih tehnoloških inovacija 50-ih i 60-ih godina, događa se procvat industrije namještaja te njegove distribucije. 

Poznati hrvatski dizajneri namještaja

“Osim svjetskih dizajnera, naravno trebalo je spomenuti i hrvatske dizajnere koji su bili vrlo jaki u periodu nakon Drugog svjetskog rata, kada je drvna industrija bila vrlo jaka i općenito su tvornice bile jake. Dizajn u Hrvatskoj pojavio sa pojavom Obrtničke škole, koja se kasnije preimenovala u Školu primijenjene umjetnosti i tada su nastala velika imena hrvatskog dizajna kao što su Bernardo Bernardi ili Rihter”, objašnjava Karla.

Sredinom 80-ih godina, potrošači su počeli utjecati na oblikovanje serijski proizvedenog namještaja, a imena dizajnera ostaju skrivena iza naziva tvornica.

Žene dizajnerice u sjeni muškaraca

Od hrvatskog starijeg dizajnerskog namještaja Karla izdvaja dvije autorice, dizajnerice Slavu Antoljak i Rosenberg Milicu koje su radile pleteni namještaj koji je danas opet popularan. Njih dvije su radile u tvornicama i ustvari nisu bile dizajneri same za sebe, nisu bile poznate po svom imenu nego pod tvornicom u kojoj su radile. To nije bio primjer samo u Hrvatskoj nego i u cijelom svijetu jer žene tada baš i nisu bile popularne kao dizajneri i općenito kao umjetnice. Muškarci su tada vodili glavnu riječ.

Danas je u dizajn namještaja uključena interdisciplinarna suradnja stručnjaka kako bi se korisniku ponudio funkcionalan i estetski privlačan namještaj, no emotivne vrijednosti onog naslijeđenog namještaja, ne mogu se kupiti.

Namještaj ima emotivnu vrijednost

“Meni je jedan od najdražih komada upravo ova fotelja koja je iz doba mojih roditelja. Također, butterfly fotelja koju imam kod kuće koja je ponovno iz doba mojih roditelja, a u nju su me stavili kad sam se rodila. Danas rado sjedim u njoj, ona ima emotivnu vrijednost, prema tome, najvrjedniji namještaj je onaj koji ima emotivnu vrijednost za nas pa bez obzira koliki i kakav on bio”, zaključuje Diana.

Baš te emocije, Karla je integrirala u uređenje vlastitog stana.

“Pri uređenju stana, misao vodilja je bila prikazati sav dizajn koji sam napravila ja, ali i moja cijela obitelj, odnosno mama i starije generacije, baka, djed, prabaka…jer imamo veliku umjetničku obitelj, svatko je u nekom trenutku radio, tako da je ideja iza ovog prostora da bude jednostavan i da sve stvari koje se ubace unutra istaknu”, ističe Karla.

Diana i Karla kažu kako su tijekom svog istraživanja najviše bile fascinirane vještinom kojom se izrađivao namještaj i maštovitošću starih majstora.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Oglas

Izbor urednice