Interijeri
Prostori prilagođeni ljudima, a ne ljudi prostorima – humani redizajn poslovnih prostora
Potpuno je jasno da dizajn ureda evolvira. Na njega utječe razvoj tehnologije koji nas je učinio mobilnijima, nove generacije koje dolaze na radna mjesta kao i sve veća važnost dobrobiti na radnom mjestu. Što je humani dizajn poslovnih prostora i tko sve u njemu sudjeluje, provjerili smo u zagrebačkoj konzultantskoj tvrtki čija je specijalnost humani redizajn.
Rad od doma sve popularniji
Pandemija korona virusa promijenila je smjer korištenja ureda. Radili smo od kuće i naviknuli se na taj komfor.
“U koroni se uredi gotovo pa uopće nisu koristili, dobar dio djelatnika se više nije htio vraćati u urede te se kompanijama dogodilo da imaju tisuće praznih kvadrata u koje nitko ne dolazi jer se se djelatnici navikli raditi od doma. Tako im je komfornije, ne troše vrijeme na putovanje do posla te je zavladala atmosfera nedolaska u ured”, objašnjava Dubravka Kovačević, konzultantica za humani redizajn poslovnih prostora.
Što je humani redizajn?
Povratkom u ured, postavili smo neke nove zahtjeve. Trebamo dizajn koji se odnosi na ljude, koji će pomoći u produktivnosti i biti savršena kombinacija formalnih i neformalnih prostora.
Humani redizajn prostora prvenstveno stavlja dodatni naglasak na ljude u prostoru što za kompanije i tvrtke znači prilagodba prostora prema timovima i njihovim aktivnostima prilikom rada u uredu.
Dvije vrste ureda
Tijekom dizajniranja mnogih uredskih prostora primijećeno je kako su uredi uglavnom podijeljeni na dvije vrste ureda – s jedne strane su to zatvoreni uredi, a s druge strane su to otvoreni uredi, takozvani open space uredi.
Poznato je da je Steve Jobs smatrao da otvoreni uredi potiču slučajne susrete koji rezultiraju suradnjom, no istraživanja su pokazala kako ni otvoreni ni zatvoreni uredi nisu prilagođeni današnjem načinu rada i timovima u uredu.
Upravo ta istraživanja pomogla su da se krene u smjeru dizajniranja ureda koji su prilagođeni današnjim trendovima koji se odnose na više suradnje i kolaboracije te korištenje digitalnih alata u svakodnevnim aktivnostima u radu.
Brojni benefiti
Upravo zbog toga, humani redizajn omogućava optimalan omjer različitih tipova zona u prostoru, kao što su zone za fokusirani način rada, zone za kolaboraciju i druženje, zona za odmor te zone za timske ili projektne sastanke.
Karakteristika humanog dizajna ureda je optimalna mjera otvorenih i zatvorenih prostora odgovarajući zahtjevima zaposlenika, a u njegovo stvaranje uključen je multidisciplinaran tim stručnjaka.
To su organizacijski psiholozi, arhitekti i dizajneri, projekt menadžeri te konzultanti za korporativne nekretnine. I upravo ta kolaboracija više stručnjaka iz različitih područja omogućava holistički pristup dizajniranju ureda koji su prilagođeni upravo timovima i ljudima koji taj prostor koriste.
Dobro dizajnirani uredi poboljšavaju dobrobit zaposlenika i smanjuju stres, a opće je prihvaćeno da ako djelatnici imaju alate i okruženje za donošenje vlastitih odluka o tome gdje i kada će raditi, da će u konačnici biti produktivniji. Zato su zaposlenici ključan čimbenik od kojeg počinje humani redizajn.
Organizacijski psiholozi su u principu ljudi iz HR-a koji sastavljaju upitnike i provode radionice i intervjue sa djelatnicima koji rade u tim kompanijama kako bi došli do podataka na koji način ljudi koriste taj prostor, te na koji način planiraju koristiti prostor u budućnosti.
Nadalje, koliko vremena provode na sastancima, koliko vremena provode na fokusiranom načinu rada, koliko vremena se druže u pojedinom prostoru i onda na temelju tih podataka, tj. istraživanja, može se napraviti tlocrtno rješenje za klijenta.
Zagrebačka IT tvrtka kao primjer drugima
IT tvrtka iz Zagreba, čije urede smo posjetili, implementirala je novu strategiju radnih mjesta koja je rezultat ankete provedene među zaposlenicima.
“Napravili smo znači analizu u kojoj smo dobili podatke, a na temelju tih podataka smo došli do informacije da njima ne treba 1400 kvadrata, da je njima dovoljno između 600 i 800 kvadrata. Ono što je nama jako bitno je da se ti prostori prilagođavaju ljudima, a ne da ljude prilagođavamo prostoru. To je naša osnovna filozofija i naša osnovna polazišna točka.”
U svojim uredima najviše vole koristiti prirodne materijale jer na to ljudi najbolje reagiraju, a to su drvo, beton, biljke, bambus. Također, dobro prihvaćene su i zvukoupijajuće ploče i tkanine koje omogućavaju zvučnu izolaciju.
Naši mladi konzultanti za humani redizajn svoje su usluge ponudili i na svjetskom tržištu, a najčešći su im klijenti IT tvrtke – moderne, otvorene i spremne za prilagodbu.
Interijeri
Najljepši božićni doručak uz Villeroy and Boch
Čekanje je konačno gotovo, Božić je pred vratima! Blagdansko razdoblje donosi posebnu toplinu i radost, a božićnu atmosferu stvaramo ukrašavanjem svojih domova. Stol za božićni doručak može postati pravo malo umjetničko djelo, gdje se posebno ističu Villeroy and Boch dekoracije.
Djed Božićnjak dolazi u posjet
Kad bi pričali o jednom postavu kako će nam Djed Božićnjak doći na doručak, u postavu stola imamo saonice, znači nešto što nas podsjeća na djetinjstvo, možda će nam Djed Mraz odnosno Božićnjak doći sa vlakom, a jedna od najnovijih, najmodernijih tema definitivno, on će doći sa svojim okićenim autom, rekla je Mirela Sušić, dizajnerica cvjetnih aranžmana za vjenčanja.
Božićno izdanje posuđa Villeroy and Boch budi ljubav prema tradicionalnom božićnom ozračju koje dijelimo s našim najbližima. Ovi posebni setovi posuđa ne samo da dodaju elegantnost blagdanskom stolu, već i bude osjećaj topline i zajedništva koji je jedinstven za blagdanski period.
Villeroy and Boch posuđe nam svake godine pruža predivnu paletu tog božićnog posuđa gdje svaki detalj na tom tanjuru ili posuđu podsjeća na Božić. Tu su mali medenjaci, lizalice, mali borići, mašne, medvjedići, a svake godine se božićna kolekcija proširuje. Tu su prekrasne muzičke kutije, šalice, vrčevi i Villeroy and Boch nam pruža da upravo u vrijeme Božića uživamo u njihovom posuđu, izjavila je Sušić za Dom na kvadrat.
Kako dekoracijama ispričati božićnu priču
Dekoracija na božićnom stolu nikada nije previše. To blagdansko vrijeme nudi nam glamur, sjaj i sreću.
Božić je vrijeme kad nam Villeroy and Boch posuđe najavljuje svečanost, veselje i gozbu oko stola tako da nikad ne možemo pretjerati. Smatram da možete pustiti mašti na volju, ali svake godine birajte neku novu temu oko koje ćete ispričati svoju božićnu priču, kaže Sušić.
Ja sam ove godine izabrala crnu kao podlogu na kojoj će posuđe, šalice, tanjurići doći do izražaja, a onda na tu crnu podlogu, kao baznu, temeljnu podlogu stavljamo te nekakve vesele detalje poput crvene, mahovine, poput šipka, da nam sve to zamiriši i da nas prilikom ulaska u prostor odmah osjetimo tu dozu Božića, nastavila je Sušić.
Dodajte osobni pečat detaljima na stolu koji za vašu obitelj i goste imaju poseban značaj. Mirela se ove godine odlučila za slasne, zelene boriće.
Zeleni borić iz razloga što se zeleni bor uvijek i ponavlja na Villeroy and Boch posuđu i dakle imamo ga u svim segmentima, šalice, salvete, čajnici, apsolutno zeleni bor uvijek je prisutan, objasnila je Sušić.
Ukrasi za božićno drvce
Središnji element ukrašavanja doma uvijek je božićno drvce. Bez obzira odabirete li umjetno ili pravo, okitite ga s ljubavlju.
Ja definitivno biram da lampice koje su na boru budu neutralne, zato što će svaki detalj biti vrlo poseban i osebujan. Tu će biti Villeroy and Boch medvjedić, anđeli, prekrasna zvona i bomboni, sve ono što nas podsjeća na Božić. Jako je bitno da taj bor izgleda vrlo putopisno i da bude pun uspomena, ispričala je Mirela Sušić.
S ovim posebnim ukrasima stvaramo jedinstvenu atmosferu koja sjedinjuje tradiciju i suvremenost, dodajući poseban ugođaj iščekivanju Božića te radosti dijeljenja s obitelji i prijateljima.
Interijeri
Božićna čarolija u Ljubljani
Za Marku Karpan Božić traje cijelu godinu. Izložbeni prostor svoje trgovine Pro mak u Ljubljani počinje uređivati već u kolovozu, a uvijek krene od ideje kako svojim klijentima dočarati postavljanje i usklađivanje božićnih dekoracija u stvarnom prostoru. Njena božićna bajka prikazuje trendove i tradiciju uz obilje kreativnosti.
Ove godine, kao i posljednje tri ili četiri godine, naglašena je zlatna boja. Zato sam napravila kombinaciju zlatna i bijela, zatim ide crvena, nakon nje ide bordo i ružičasta i zatim ove godine imamo puno noviteta, poput dekoracija u obliku slatkiša, ružičaste boje s kontrastom tirkizne, mint boje, žute. Taj Barbie svijet nas je privukao. Cijeli svijet je privukao, pa tako i nas mora privući taj Barbie film, rekla je Marka Karpan iz trgovine Pro Mak.
Umjetna božićna drvca nove generacije
Sva okićena drvca u ovom prostoru su umjetna. Radi se o novom, izdržljivom i fleksibilnom materijalu koji se može oblikovati, stvarajući tako realniji dojam bora.
Božićna drvca su nove generacije, nisu više napravljene od PVC-a već su polietilenska. Svaka grančica je za sebe napravljena pa jednostavno možemo dobiti različite vrste poput jelke, bora, ariša, sve vrste crnogoričnih drva. Imamo ih u različitim veličinama, od vrlo malih, od 90 centimetara ali mogu biti i manji, od 30 centimetara do tri metra, četiri metara, rekla je Marka.
Marka je s nama podijelila nekoliko savjeta kako okititi božićno drvce, a prvo ćemo odabrati vrh.
Matematika ukrašavanja božićnog drvca
Ove godine, kao i prošle, naglašavamo vrhove za borove da to nisu one klasične špice koje su se koristile zadnjih sto godina, i to je lijepo, ali danas nije potrebno s time podizati božićna drvca nego ih želimo napraviti raspršene, bogate, s različitim granama, cvijećem, pticama, s različitim dekoracijama, raširimo taj vrh, objasnila je Marka.
Za idealno ukrašeno drvce, postoji jednostavna matematika koju treba pratiti ako ovakvu božićnu bajku želite napraviti u svom domu.
Prvo si postavimo jednu centralnu kuglicu, na tu centralnu kuglicu u obliku trokuta postavljamo druge kuglice i unutar tog trokuta dobijemo prostor za iduću vrstu kuglica. I tako jednostavno te trokute ponavljamo preko cijelog drvca i tako se dobije jedno vrlo uravnoteženo božićno drvce, objasnila je Marka za Dom na kvadrat.
Svaka jelka priča svoju priču, bilo da odiše klasičnim šarmom, slatkom slastičarskom kreativnošću ili razigranim šašavim detaljima, a svaki se ukras nadopunjava s drugim.
Kako kombinirati ukrase za božićno drvce
Široka mašna obavijena oko cijelog božićnog drvca može biti vrlo efektna, ona napravi okvir u koji onda stavljamo ukrase. Također ih možemo rasporediti u trokute ili u spirale i dobijemo neki novi oblik. Takve nove stvari obično se rade za ugostiteljske objekte, za izloge trgovina, zato što su vrlo efektne i privlače klijente. Posebno se trudimo pokazati takve modele koji su učinkoviti za izloge. Te dekoracije nisu preskupe, ali su pridonijele prodaji, izjavila je Karpan.
Ako su vaše kuglice različitih veličina, nije svejedno gdje ćete ih staviti, a Marka ima savjet kako postići atraktivan i raskošan izgled božićne jelke.
Velike kuglice, najveće naravno, idu od dna pa sve do sredine gdje još uvijek idu velike kuglice, a zatim se nižu manje kuglice. Te velike kuglice stvaraju vrlo impozantna božićna drvca. One manje kuglice, od 6 centimetara, uopće ne raspoređujemo po boru, takve male kuglice, ako ih imate kod kuće, grupirajte ih u skupine po tri kuglice, različitih kombinacija, tako ćete dobiti od malih kuglica jednu veliku masu koju onda stavimo na božićno drvce, objasnila je Marka.
Ispreplitanje svjetlosti i boja savršeno ukrašenih božićnih jelki u prostor unose radost i veselje stvarajući čarobnu atmosferu koja nas obuzima.