Povežimo se

Interijeri

Ozeleni svoj ured na brzinu

Neka povratak u novu normalu poslovnog života ne bude stresan.
Donosimo vam inspiracije kako se vratiti u ured i osvježiti njegov izgled.

ured-od-doma-blog-snježana-turajlija

Kućni ured u uvjetima izolacije

Posljednjih mjesec i pol dana velika većina zaposlenih ljudi morala je svoj redovni ured zamjeniti s dnevnim boravcima i kuhinjskim stolovima u svojim domovima.

kućni-ured-blog-snježana-turajlija

Ta prilagodba za mnoge nije bila nimalo laka. No isto tako, povratak u „stari“ ured neće biti jednostavan proces. Naviknuli smo se brzo na neku novu rutinu. Radili smo u često nemogućim uvjetima kućne buke, neizbježnih kućanskih poslova i svih mogućih vijesti iz više izvora informiranja.

Povratak u “novu” normalu

Sada treba ponovno krenuti u prometne gužve ili javni prijevoz i započeti posao u „starom“ novom uredu. S ljudima koje nismo vidjeli jako dugo i s kojima, pod strogim epidemiološkim mjerama, učimo živjeti i raditi na sasvim nov način. Pod tim uvjetima treba se polako i „zdravo“ vratiti u neku novu normalu poslovnog života.

prazan-ured-blog-snježana-turajlija

Da bismo se što bolje prilagodili novim radnim uvjetima u uredu, neophodno je ured na brzinu preurediti. S minimalnim sredstvima i naporom učinit ćemo ga mjestom koje nam izgleda novo, svježe, inspirativno, kreativno, čisto i nadasve zdravo.

Ured u novom ruhu-inspiracije

Da bismo vas inspirirali, donosimo vam nekoliko jednostavnih naputaka koje brzo i s lakoćom možete sami, ili u suradnji s radnim kolegama i šefovima, primijeniti u svom uredu.

Ventilacija, svjetlo i ekološki proizvodi za zdravi ured

Omogućite prirodnu ventilaciju u uredu. Što manje puhanja iz klimatskih uređaja, to bolje.

box-i-cvijeće-ured-blog-snježana-turajlija

Da biste zadržali koncentraciju i podigli svoju produktivnost, osigurajte puno dnevnog svjetla u uredu.

biljka-u-uredu-blog-snježana-turajlija

Koristite ekološke proizvode za čišćenje ureda. „Zelenije je“ i zdravije za ljude i okoliš.

prirodna-sredstva-blog-snježana-turajlija

Borba protiv virusa i bakterija u uredu

Dezinficirajte sve predmete i uređaje koji vi i vaši kolege često upotrebljavate u uredu. Epidemiološka situacija još će dugo biti pod znakom pažnje zbog korona virusa.

mobitel-ured-blog-snježana-turajlija

Razmislite o zamjeni tepiha/tepisona koji često znaju biti leglo raznih štetnih čestica. Na tržištu ima već sada onih podnih podloga koje možemo nazvati „održivim“ i pogodne su za ured.

detalji-u-uredu-blog-snježana-turajlija

Zelene boje, zelenilo i mirisne svijeće za ugodniju amosferu u uredu

Ako imate priliku, organizirajte akciju bojanja zidova u uredu ekološkim bojama ili postavite neku prigodnu, zeleno obojanu tapetu.

zidovi-u-uredu-blog-snježana-turajlija

U uredu, na balkonima i kraj prozora, posadite biljke koje će cvjetati tijekom proljeća i ljeta i uveseljavati vas svojim bojama, mirisima, ukratko – ljepotom.

biljke-za-balkon-blog-snježana-turajlija

Lončanice s biljem pogodnim za uzgoj u uredu dat će vam osjećaj brige o nekom živom biću, a istovremeno djelovati smirujuće.

Mirisne svijeće također će dobro doći za jačanje koncentracije i osjećaj ugode u uredu.

biljke-u-uredu-blog-snježana-turajlija

Ukusna hrana i društvene igre za bolju povezanost

Ako ured nema osiguran prostor za zajedničko blagovanje u pauzama, dajte sve od sebe da se u okviru njega pripremi određeni prostor samo za doručkovanje ili ručanje. To će cijelom timu dati osjećaj novog zajedništva, a i podsjećat će vas na ured koji ste imali „doma.

voće-u-uredu-blog-snježana-turajlija

U uredu, u kuhinjskom hladnjaku, morali biste uvijek imati na raspolaganju zdravi snack, ekološko voće i povrće za grickanje u momentima neophodnim za koncentraciju zaposlenika

Društvene igre ili pozitivne misli koje potiču timski rad, veselje i radost života, pa i u krugu uredskih prijatelja, potaknut će radni elan, motivaciju i produktivnost u konačnici.

društvene-igre-blog-snježana-turajlija

Kad se umorite od rada i poželite ponovo malo samoće i mira, učinite ono što ste i svih ovih dana kada ste bili u modelu home office-a. Kratak i vrlo učinkovit može biti bijeg od uredske buke, laptop na koljena i uživajte s prirodom!

laptop-u-šuni-kućni-ured-blog-snježana-turajlija
Oglas
Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Interijeri

Idealan jastuk odaberite prema položaju u kojem spavate

Idealan jastuk važan je za optimalnu udobnost i kvalitetu sna, a prilikom odabira nekoliko je čimbenika koje treba uzeti u obzir. Lesninini stručnjaci provest će vas kroz vrste jastuka i kako ga odabrati. 

Budite li se ujutro umorni, s glavoboljom ili bolovima u vratu, uzrok tome može biti pogrešan jastuk. Dobar jastuk je onaj koji podupire vrat i glavu te održavaju neutralan položaj kralježnice. 

Ivana Čolak, prodajna savjetnica u Lesnini kaže da danas većinom ljudi teže prema memorijskim pjenama zato što su zdraviji za kralježnicu. Memorijski jastuci mogu biti u dvije visini i od dva materijala; lateksa, što je prirodno punjenje ili od spužve. Spužve se vaditi prema potrebama, a ovo sve ostalo se podešava po našoj glavi, po našem vratu, da nam kralježnica ipak ide onako pravilno u S, da nam nije sve ravno, ukočeno, da se ne budimo s glavoboljama.

Izbor jastuka ovisno o položaju spavanja

Odabir savršenog jastuka ovisi o mnogo faktora, uključujući i onaj u kojem položaju spavate. Spavate li na leđima, preporučuje se tanji, anatomski jastuk koji pruža potporu i prilagođava se obliku tijela. 

Memorijski jastuci preporučuju se i za spavanje na boku, a temperatura i tijela i pritisak, utječu na oblik jastuka koji će se formirati prema vašoj glavi. Najvažniji dio jastuka je njegovo punjenje, koje biramo ovisno o preferencijama i alergijama. 

Svaki memorijski jastuk ima dolje ispod spužvu, a gornji sloj može biti različitih punjenja, imamo čak jedan memorijski jastuk za ljude koji vole spavati na perju, gdje je donji sloj spužva, a gore izvana je  paperje, rekla je Čolak.  Za spavanje na trbuhu preporučuju se mekani i niski jastuci punjeni umjetnim vlaknima. 

Umjetno punjenje je poliester. To su poliesterske kuglice, koje se s vremenom mogu nadopunjavati, isto tako prilagođavat po osobi, recimo, nekome je možda previše, nekome premalo, pa si može nadopunjavat, a to punjenje se može kupiti u Lesnini, objasnila je Čolak. 

Prednost mekanih jastuka prirodnog punjenja je udobnost, no premekan jastuk nije dovoljna potpora za vrat i kralježnicu, zato prirodno punjenje treba oprezno birati. 

Vunu možemo nadopunjavat, vuna je jedini jastuk koji nam se ne pere,  on ima tu zaštitnu navlaku koja se može oprat. A što se tiče paperja i perja, svi su uglavnom trokomorni jastuci, što znači da unutra ima više perja jer o tome ovisi visina i tvrdoća jastuka, a izvana vam je uglavnom paperje, i to 90 posto paperja, 10 perje, rekla je Čolak. 

Kombinacije umjetnog i prirodnog punjenja jastuka

 Vrlo su popularne kombinacije umjetnog i prirodnog punjenja, kojih u Lesnini možete pronaći u raznim varijantama – od bambusa do kukuruznog vlakna. 

U tim jastucima 60 posto je kukuruzno vlakno, 40 posto je poliester. To je isto sad jedan novitet, kombinacija prirodnog i umjetnog punjenja. Bambus je isto tako prirodno vlakno. To je 90 posto bambus, a 10 posto je poliester, objasnila je Čolak. 

Klasični jastuci

Klasični jastuci dostupni su u različitim veličinama, dok memorijski uglavnom dolaze u samo jednoj dimenziji. 

Sve više ljudi traže memorijske jer im to i fizioterapeuti preporučuje. Klasični jastuci 60 x 80 jastuci mi smo samo naviknuti na njih, ali zapravo nam nije potreban toliko veliki jastuk. Dovoljan je jastuk toliko velik da nam glava bude na jastuku i da se možemo okrenuti, kaže Čolak. 

A znate ćete da je jastuk dobar ako ispunjava ove uvjete:

  • Kad legnete, kralježnica mora ići u slovo S
  • Kad legnete, nos ne smije gledati ravno u strop već lagano pod kosinom
  • Kad jastuk izgubi svoj oblik i više ne pruža zadovoljavajuću potporu, potrebno ga je zamijeniti, a preporučuje se da to bude barem svake tri godine. 
Nastavite čitati

Interijeri

Mozak može biti najbolja budilica

Higijena spavanja znači imati svakodnevne rutine koje potiču dosljedan i miran san. A da bi poboljšali higijenu spavanja, treba razviti dobru rutinu koja će našem mozgu poslati signal da je vrijeme za spavanje. 

Rutina prije spavanja

To može biti različite stvari za različite ljude, ali na primjer, perem zube, pa se idem tuširat, pa ću popit šalicu čaja, uz knjigu u slabo osvjetljenoj prostoriji ili nekako blago, neko nježno osvjetljenje jer i to zapravo utječe, količina svjetla na to koliko će nam se spavati i dakle, stvoriti cijeli jedan ugođaj, ono paradu odlaska na spavanje da zapravo naš mozak počne povezivat te radnje sa time, aha, nakon ovoga se ide u krevet i onda kad to više puta ponovimo, mozak će krenut prepoznavat, aha ovo je sad nešto što mene umiruje, što mene uspavljuje.

Isto je dobro zadržati i krevet, mjesto za spavanje, dakle, ne u krevetu, ne znam, igrat igrice ili učiti pogotovo, zato što nam onda mozak krene povezivat krevet sa nečim drugim, a ne sa spavanjem, kao što je dobro za radnim stolom učiti, a ne igrat igrice, jer opet razvijemo to mjesto za samo tu stvar, rekla je psihologinja Ines Begčević iz udruge Kako si. 

Optimizacijom rasporeda spavanja i održavanje rutine, osigurat ćemo si kvalitetan san, a istovremeno je vrlo važna ugodna atmosfera spavaće sobe. 

Priprema prostora za spavanje

Dobro je pred spavanje bilo koji prostor u kojem boravimo čim mekše, čim slabije osvjetljenje, tako da zapravo, naš mozak njemu mrak signalizira da je vrijeme za odlazak na spavanje, ali osim tog osvjetljenja isto tako je važno da to bude ugodno i na neke druge načine da zapravo bude dobro prozračeno, da ne bude prevruće u toj prostoriji isto u kojoj ćemo ići spavati, da ne znam, i da si zapravo taj prostor učinimo ugodnim na koji god način, da nam je posteljina ugodna, čista, da što god zapravo osobi nekako olakšava je dobro, objasnila je Begčević. 

Raspored spavanja kojeg ćete se držati

Nekoliko tjedana trebalo bi svaki dan ići spavati i buditi se u isto vrijeme. To će signalizirati našem mozgu kad nas treba uspavati, a kada buditi. Tu rutinu najteže uspostavljaju mladi. 

Ono što često dobijem kao odgovor, baš kod adolescenata da nekako preko dana kao da su na njima sva neka očekivanja, moraš, najčešće vezano za učenje ili za neke druge zadatke i onda kad dođe mrak, kao da ta očekivanja više ne postoje. I onda mogu bez grižnje savjesti raditi stvari koje vole; biti na mobitelu, igrat igrice ili slično jer tad, po noći, očekivanja ne postoje. I onda podsvjesno nekako da si žele produljiti taj neki dio kad su oni zapravo naj opušteniji jer preko dana im je stalno neki zahtjev tu ili su roditelji stalno tu pa ih pitaju, ovako si odu na spavanje i oni su napokon opušteni, napokon na miru, ispričala je Ines Begčević za Dom na kvadrat. 

Koliko bi trebali spavati

Preporučeni broj sati sna razlikuje se ovisno godinama. Odrasli trebaju 7 do 9 sati sna, tinejdžeri 8 do 10, a školska djeca 9 do 12. 

Tu sad neki standardi naravno da mlađa djeca trebaju više, ali ono što zapravo često puta zanemarimo je da adolescenti trebaju isto još dosta sna i da njihovi obrasci spavanja prirodno jesu nešto drugačiji od onog što svijet od njih očekuje. Očekujemo da se dižu u školu, za školu oko 6, 7 ujutro, a njima je zapravo prirodnije da idu spavat kasnije i da se bude kasnije. Onda to nekad roditelje zbuni ili naljuti zašto oni tako kasno idu spavati ali zapravo većina tinejdžera to tako i radi, rekla je Begčević. 

Popodnevno spavanje ili “Power nap”

Poslijepodnevno spavanje ne bi trebalo trajati više od 20 minuta, 6 sati prije spavanja ne bi trebali piti kavu, a barem 3 sata prije sna ne bi trebali vježbati. 

Ljudi vole nekad spavati poslijepodne, što može biti super i može nas regenerirati, međutim točno se zna koliko treba spavati popodne da bi se zaista probudili odmorni. To često puta u radu s tinejdžerima bude, da oni budu umorni, onda spavaju po dva, tri sata popodne što zapravo, svi mi odgovore – probudiš li se odmoran; ne. Zapravo je nekih dvadesetak minuta potrebno da bismo se mi osvježili, zaustavili se u toj fazi sna prije nego uđemo u ovaj duboki san koji nas tako kratko neće osvježiti, tako da nekih, pametno spavati popodne, nekih dvadesetak minuta, savjetuje Begčević. 

Kad uređujete spavaću sobu, izaberite boje koje na vas djeluju umirujuće, dodajte ambijentalnu rasvjetu i lijepo spavajte. 

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice