Dizajn i trendovi
Kako urediti interijer u boho stilu? Koristite plavu boju, prigušen sjaj, puno dekora…
Nikad dovoljno jastuka, prekrivača i tepiha…
S arhitekticom Sunčicom Mastelić Ivić bili smo u Lesnini te uz jednu kutnu garnituru lude boje naučili što je boho stil i koje su njegove glavne karakteristike. A da bi ga u potpunosti razumjeli, važno je znati zašto nosi baš taj naziv. Srećom, Sunčica sve to zna pa nam je demonstrirala slojevit, lepršav i interesantan stil uređenja interijera – boho.

“Naziv boho, naziv bohemijan, naziv la bohem se koristi još u 19. stoljeću i jedan od najpopularnijih primjera tog naziva je sigurno poznata opera velikog talijanskog skladatelja Giacomo Puccinija, njegova opera La Bohem sigurno znate sadržaj, dešava se u Parizu, dešava se među društvom umjetnika, slikara, pisaca koji žive vrlo siromašnim životom, tako je zapravo u to doba u nekim dijelovima Pariza i bilo. I u ono doba, u 19. stoljeću, u siromašnim četvrtima Pariza nastaje naziv la Bohem, nastaje, naziv boemski, nastaje naziv koji koristimo danas i kažemo da su takva vrsta umjetnika i stanovnika da su boemi.”, pojasnila je Sunčica Mastelić Ivić, dipl. ing. arh., koja vam u nastavku teksta otkriva sve što trebate znati o, i danas omiljenom, boho stilu!

Naziv boho veže se uz doseljavanje romskog naroda iz povijesne regije Bohemije u Francusku
Već samim time možemo se prisjetiti i razmotriti koji su to elementi koji raspolažu i koji vladaju boemskim, boho stilom uređenja. To znači da je taj stil raznorodan, ima određenu povijest i vezujemo ga nerijetko i uz intelektualce koji često putuju; po Orijentu, po bliskom, dalekom istoku, Africi i sa sobom donose doma predmete lijepe, ručne, umjetničke izrade.

Boho stil života i uređenja interijera znači da sjedite sa svojim prijateljima zavaljeni u sofe, niskoga sjedišta, da s njima vodite razgovore u sitne noćne sate, poduprti čašom nekog dobrog vina, obavijeni dimom cigare, boho stil vas uvodi u određena prisjećanja dalekih putovanja, prisjećanja iz knjiga… Boho stil ćemo vam pokušati približiti uz veliku kutnu garnituru, kakve se danas često nalaze u našim domovima.

Kutnoj garnituri dodani su zanimljivi orijentalne tepihe, prekrivači i puno jastuka
Uz tu kutnu garnituru postavit ćete primjerice jednu do dvije manje fotelje od ratana koje također podsjećaju na daleka putovanja, na bliski, daleki istok i Afriku i dobro se uklapa u ovaj boho stil kojega danas opisujemo.


Na ovom primjeru danas smo kutnu garnituru jedne intenzivno žute boje povezali s tamno plavom bojom koja je jedna od osnovnih boja boho stila, dakle, ja bih rekla da u boho stilu možete razgovarati o nijansama tamno plave boje pa sve do tirkizne boje uz nešto malo tamno crvene ili možete imati boho stil uređenja koji prevladava u tamno crvenim tonovima, ali i uz jednu i uz drugu skalu, uvijek lijepo možete kombinirati prirodnu boju lana i boju prirodnih vlati iz suhoga cvijeća, pletenih košara ili boju lana kakav je u prirodi, a to je boja pijeska.

Nikad dovoljno jastuka, nikad dovoljno prekrivača i nikad dovoljno tepiha u boho stilu. Ako birate tepihe, onda svakako neka sadrže skalu boja koja u sebi ima nijanse tamno plave ili tamno crvene, ali vodite računa da ti tepisi imaju dekor, da imaju orijentalan pristup i to s etno motivima.
Od sjajnih elemenata, boho stil voli prigušeni sjaj. To znači, kada govorimo o srebrnoj, zlatnoj boji koje se u nekim situacijama može miješati, vodite računa da srebrna i zlatna boja svakako budu prigušene; koristiti elemente koji su brušeni jer tako se postiže prigušeni sjaj. Od elemenata kojima dalje barata boho stil koje možete čak izvući iz nekih svojih davnih sjećanja ili nekih svojih spremišta iz 70-ih godina je svakako upotreba makramea.

Boho stil teži stvaranju udobne i opuštene atmosfere, a njegova ključna karakteristika je spajanje različitih stilova i kultura u harmoničnu cjelinu.
Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.