Dizajn i trendovi
Dizajnerski namještaj nadahnut hrvatskom modernističkom arhitekturom
Prvi hrvatski dizajn brend namještaj slavi 10 godina
Već 10 godina iz Zagorja u svijet odlaze komadi namještaja hrvatskog dizajnerskog brenda. Povodom desetljeća uspješnog djelovanja u Hrvatskoj i svijetu, organizirali su u Meštrovićevom paviljonu u Zagrebu izložbu koja je prikazala njihov dinamičan i strelovit razvoj koji nije omela niti pandemija.
Prvi hrvatski dizajn brend namještaj Prostoria proslavio je 10 godina. Riječ je o namještaju nadahnutom hrvatskom modernističkom arhitekturom koji je u kratkom vremenu dobio brojne međunarodne nagrade, a stoji uz bok najvećim svjetskim imenima kada je u pitanju dizajnerski namještaj.
Prije 10 godina u Hrvatskoj nije postojao suvremeni industrijski dizajn
Iz ove tvrtke ističu kako prije 10 godina ne bismo mogli imati ovakvu izložbu u Hrvatskoj jer nije postojao suvremeni industrijski dizajn. „Prostoria je prva počela integrirati dizajn u razvoj svojih proizvoda što se pokazalo izuzetno uspješnim, jer je ta kvaliteta autentičnog dizjna i kvalitetne proizvodnje prepoznata od stranog tržišta i ohrabrila je vodstvo da nastavi u tom smjeru“, rekla je za Dom na kvadrat povodom izložbe Prostoria 10 njihova voditeljica komunikacija Tatjana Bartaković.
Valja napomenuti kako su se od jedne hale za ojastučeni namještaj u Zagorju, razvili u industrijski centar za proizvodnju svih elemenata namještaja koji s jednog mjesta odlazi u javne i rezidencijalne interijere u čitavom svijetu. Imaju 100 posto vlastitu proizvodnju, koriste puno hrvatsko drvo koje suše u vlatitoj sušari, a metalnu konstrukciju također proizvode sami. Kosriste prirodne tkanine poput vune, pamuka i kože koje su obavezno vrhunske kakvoće i izdržljivosti.
Ističu kako su uspjeh postigli uz jako puno rada te dobru sinergiju i uključenost svih 233 zaposlenika. „Od početka funkcioniramo kao suradnička platforma koja njeguje i potiče kontinuiranu razmjenu znanja i iskustava između svih sudionika u proizvodnji namještaja. Svaki komad namještaja ovdje u Meštrovićevom paviljonu prošao jedan timski rad dizajnera koji su učili kontinuirano tijekom ovih 10 godina kako napraviti što kvalitetnija rješenja jer se ne dizajniramo samo funkciju i ergonomiju nego i udobnost“, ističe Bartaković.
Dizajn namještaja zahtjeva višegodišnja i višemječna istraživanja tehnoloških rješenja
Naglašava i kako dizajnerski namještaj podrazumijeva puno više od lijepe vanjštine. „Dizajn je puno kompleksniji proces, on zahtjeva višegodišnja i višemječna istraživanja tehnoloških rješenja kojim će se taj dizajn ostvariti i uklopiti u jednu serijsku proizvodnju“, rekla je Bartaković.
Upravo zato su cijelu jednu prostoriju na izložbi posvetili temi procesa razvoja proizvoda i materijalima koji se koriste. Tu su postavili anatomski prikaza fotelje Trifinde, jednog od najkompleksnijih njihovih prozvoda. Razvijan je 3 godine, a ima gotovo nevidljivi sklop koji povezuje tri djela ovog proizvoda u jednu skladnu cjelinu.
Revisiting Arhitecture
Na samoj izložbi prvi puta su pokazujali i projekt Revisiting Arhitecture gdje se kroz jedno fotografsko istraživanje osvrću na korijene identitet dizajna ovog dizajnerskog namještaja, a to je Hrvatska modernistička arhitektura.
Istraživački duh i strast prema dizajnu
Kreativnost i inovativnost njihove su glavne smjernice. „Istraživački duh je zapravo dio karaktera osnivača i vlasnika. On je taj jedan entuzijazam i usmjerenje prenio na sve svoje suradnike i ova izložba prostoria 10 će najbolje pokazati strast prema dizajnu i proizvodnji namještaja“, kazala je Bartaković.
Prvi hrvatski dizajnerski brend namještaj putuje u preko 60 zemalja u svijetu i koriste ga veliki broj međunarodnih arhitekata i privatnih osoba. Ovo je pokazatelj hrvatskom društvu da je doista moguće ostvariti kvalitetan i kompleksan projekt i u našoj zemlji, i to projekt koji je prepoznat na međunarodnoj razini.
Dizajn i trendovi
Što je IN, a što OUT u dizajnu interijera?
Trendovi u dizajnu interijera nisu nešto što često podliježe promjenama. Ipak, danas je paleta stilova uređenja zaista široka pa nas je zanimalo što je in, a što out. Stručnjaci kažu, trendove uglavnom određuje tržište.
Ono što je danas popularno i čemu ljudi sve više naginju je osjećaj topline doma. Samim time i elementi u prostoru formirani su u oblike i u boje na način da pružaju osjećaj te topline. Na tom tragu razvio se popularno zvani nostalgični stil.
Obilježja nostalgičnog stila
Tzv. nostalgični stil zapravo označava povratak u prošlost i podsjeća na nekadašnje domove naših djedova i baka, ali u suvremenoj formi.
Što to konkretno znači u prostoru? Stvara se osjećaj udobnosti kroz poznate elemente koji je pomiješan s modernim dizajnom. Prostori uređeni u ovom stilu ne moraju nužno biti veliki, ali su ugodni i ispunjeni dubljim emotivnim značenjem. Namještaj je manjih dimenzija, ali prvenstveno udoban, a paleta boja je topla i neutralna. Prevladavaju nenametljive bež nijanse.
Što zelenije, to bolje!
Ovo vrijedi za svaki aspekt uređenja doma. Osim što zeleno i održivo postaje imperativ pri samom planiranju i projektiranju, a kasnije i uređenju prostora, zelena boja sve je češći odabir. Ljudi su, naglašava dizajner arhitekture i interijera Mario Goleš, sve više ekološki osviješteni pa tako pokušavaju urediti svoje prostore s prirodnim materijalima. Ne samo dakle da su boje u prirodnim tonovima nego i materijali koji se koriste pa je tako opet vrlo popularan kamen, a posebno dekorativni kamen. Sve veću ekološku osviještenost kod ljudi logično prati i neizostavno bilje.
Zbogom industrijskom dizajnu u privatnim prostorima
Ono što polako izlazi iz trenda je do nedavno vrlo popularan industrijski dizajn. On stoji u suprotnosti s ugođajem topline doma koji je ljudima sve važniji. No, u poslovnim prostorima on je i dalje čest odabir. Danas postoje primjerice mnogi kafići kojima baš taj industrijski dizajn odgovara. Iako ljudi sve manje privatne prostore uređuju u ovom stilu, to ne znači da on nije savršen odabir za prostore ugostiteljskog tipa.
Nadalje, kako ljudi danas sve više teže tome da je prostor u kojem borave što slobodniji, otvoreniji i svjetliji, iz mode polako izlaze i rasvjetna tijela velikih dimenzija.
Crno je IN
Za mnoge umjetnike i dizajnere crna je kraljica među bojama. Ako govorimo o psihologiji boja, ona se oduvijek veže uz neku vrstu misterija, ali i elegancije, glamura i luksuza. Prostori u tamnim i crnim tonovima odaju dojam mističnosti, a stručnjaci kažu zašto ne? Interijeri u kojima prevladava crna obogaćena zlatnim detaljima ili mjedom, mogu izgledati itekako zanimljivo i luksuzno.
Više je prostorija u interijeru koje bi u crnim tonovima izgledale suvremeno, štoviše moćno i elegantno. Idealne prostorije u kojima možete iskoristiti prednosti crne boje su kuhinja i kupaonica. Crni tonovi su vrlo pogodni za primjerice kuhinjske elemente.
Ako si za uređenje vlastitog interijera ne možete ili ne želite priuštiti pomoć stručnjaka i upuštate se u takav projekt sami, najprije napravite financijski plan. Što se samih trendova tiče, uvijek postoje smjernice s kojima ne možete pogriješiti.
Tajna lijepog interijera krije se između ostalog u osobnoj noti koju mu dodajemo pri uređenju. A kada slijedite vlastiti ukus, barem za svoj pojam, nikada ne možete izaći iz trenda.
Dizajn i trendovi
Kakav će namještaj ovog proljeća krasiti naše eksterijere?
Svakim danom smo sve bliže proljeću i time ljepšem, toplijem vremenu gdje svaki slobodan trenutak volimo provesti na svježem zraku. Upravo zato je početak ožujka idealno vrijeme za planiranje uređenja svojeg vrta ili terase. Pri izboru namještaja uvijek se preporučuju udobni i elegantni komadi s naglaskom na funkcionalnost, dok jednostavan i profinjen dizajn pomoći će u postizanju mira u našim domovima.
Za nezaboravna vrtna druženja
S prvim zrakama proljeća, zajednička druženja za stolom sele se iz blagovaonice na terasu ili vrt. Jedno od najljepših proljetnih aktivnosti upravo je izležavanje pod suncem ili roštilj s dragim ljudima. Stoga je važno osigurati ugodnu, kvalitetnu i funkcionalnu kutnu garnituru. Ovogodišnji Lesnina XXXL izbor bogat je raskošnim lounge garniturama kao i onim klasičnim garniturama raznovrsnog stila i materijala koji će sva vrtna druženja učiniti nezaboravnima.
Bezbrižno opuštanje na svježem zraku
Vrt ili terasa dio su doma koji je namijenjen opuštanju. Jedan od vodećih trendova za ovu sezonu su definitivno viseće fotelje koje su ujedno i odličan izbor za postizanje zen atmosfere. Osim što omogućuju bezbrižne sate dremuckanja uz omiljeno štivo, viseće fotelje svojim elegantnim dizajnom i nenametljivim stilom postaju hit ukras na balkonu ili u vrtu. Također, drvne ili metalne ležaljke koristit će se kao idealno skrovište za uživanje u slobodnom vremenu i topla su preporuka za uljepšavanje prostora uz bazen.
Koji su materijali najpogodniji za odabir vrtnog namještaja?
Kada je riječ o vanjskom namještaju, tada je vrlo bitno birati ispravne materijale visoke kvalitete koji će izdržati različite vremenske uvjete. Metal kao namještaj je najpraktičniji radi jednostavnog održavanja i postojanosti. Postoji nekoliko opcija kod metalnog namještaja pa je tako željezo najatraktivnijeg izgleda, ali i najosjetljivije, oplemenjeni čelik prkosi vremenu, a mala hrđa lako se može obrisati, dok su otpornost na koroziju i moderan izgled glavne značajke aluminijskog namještaja.
Iako je najzahtjevniji, drveni namještaj savršeno upotpunjuje svaki eksterijer. Drvena garnitura
idealno će se uklopiti u svaki dom, a kako bi osigurali da ostane kao nova važno ju je adekvatno pospremiti u zimskom periodu.
Pleteni namještaj idealan je izbor praktičnog i dugotrajnog vrtnog namještaja. Garniture za vrt od prirodnog ratana pogodnije su za zatvorene vrtove i terase dok je pvc pletivo zahvalniji izbor za vrtni namještaj jer je dizajnirano da bude otporno na vremenske uvjete. U svakom slučaju, obje vrste materijala ne zahtijevaju posebno održavanje.
U svim Lesnina prodajnim centrima te na webshopu nudi se široki asortiman modernog i elegantnog vrtnog namještaja koji pretvaraju svaki eksterijer u „happy place“, a u periodu od 28.02. do 23.03.2023 traju posebne pogodnosti koje će olakšati proces uređivanja terase, balkona ili vrta.
You must be logged in to post a comment Login