Dizajn i trendovi
Četiri stila u uređenju kupaonica koja su u trendu
Koji su stilovi uređenja trenutno najpopularniji u kupaonicama, otkrila nam je dizajnerica Nikolina Jelić
Kad uređujete dom, važno je odabrati pravi stil koji će odražavati vašu osobnost, a istovremeno i dobro izgledati. Koji su stilovi uređenja trenutno najpopularniji u kupaonicama, otkrila nam je dizajnerica Nikolina Jelić.
Neki vole jednostavno, neki klasično, neki moderno, a neki u potpunosti otkačeno. Stil uređenja doma svakako odražava našu osobnost, ali treba pripaziti da kod različitih dijelova interijera budemo dosljedni. Kad uređujete kupaonicu, ova su četiri stila u trendu. Počinjemo s najjednostavnijim.
Stil u kojem je sve minimalno
‘Minimalistički stil je stil gdje je sve minimalno. Znači, minimalno dekora, minimalno boja, minimalno kontrasta, što više da je sve u jednoj nijansi pa da se gradira sa strukturom, recimo dvije različite pločice, ali opet ne prejake strukture, nego sitne, čisto da nisu ravne, ormarići ravni, minimalistički, bez previše ručkica ili nekakvih detalja, umivaonici, sanitarije isto tako’, kaže dizajnerica Nikolina Jelić iz Dizajn studija Kobus.
Minimalizam karakteriziraju čisti oblik i samo plohe. Preporučuje se za uređenje malih prostora koji tako djeluju veće, čišće i prozračnije. Minimalizam ne voli šarolikost boja. Odaberite jednu koju onda slijedite u različitim nijansama. Ne slaže se ni sa sjajem. Mat materijali puno su mu draži.
Vrijeme je za luksuz
‘A sad nešto potpuno drugačije! Zlato, bakar i mramor zaludili su dio ljubitelja dizajna koji kažu – vrijeme je za luksuz! On podrazumijeva puno mramora, puno zlata, puno sjaja, puno ogledala, puno materijala koji se sjaje, kristalnih lustera, zlatnih pipa, ili sada već modernije malo rosegold, koja vuče na crveniju nijansu, velikoformatne pločice koje jako dobro imitiraju mramore i kamene, samostojeće kade, veliki umivaonici, ormarići koji su sjajni, isto s kamenim topovima’, dodaje Nikolina.
I u luksuzu se može pretjerati. Treba paziti da ne odete u kič. Tajni recept je umjerenost pa , primjerice, ako su slavine zlatne, bilo bi dobro taj materijal, odnosno boju ne ponavljati na drugim elementima. Kontrasti su u ovom stilu dozvoljeni: crni mramor sa svijetlim, kombinacije malih pločica i mozaika na podu i zidu.
ABC interijer u svojoj ponudi ima ponešto za svakoga, pa tako i za ljubitelje vintage stila. Proizvođač Sbordoni posebno se ističe svojom originalnošću.
Vintage stil vraća se u modu
‘Vintage stil stil je razigran, s puno boja koje su jake i dominantne. Isto tako je različitih oblika, te teksturama koje prate biljni i životinjski svijet. On je jako veseo i ponovno dolazi u modu i na naša vrata’, dodaje Nikolina.
Uređenje kupaonice u ovom stilu dosta je zahtjevno i za njegov odabir treba biti doista hrabar. Međutim, opet treba biti oprezan i paziti da se boje i elementi slažu, a ne nadmeću. Ovaj stil ne voli male kupaonice.
‘Neka kupaonice svakako budu veću, zato što su to jako dominantne plohe i jako razigrani oblici tako da one trebaju prostora da djeluju smirujuće. U manjim bi to bilo jako nervozno’, savjetuje dizajnerica.
Ono što je jako važno je da se stil uređenja kupaonice nastavlja i u ostatku stana, a ne treba zanemariti ni lokaciju zgrade. Vintage stil birajte ako živite u modernijoj varijanti zgrade iz dvadesetih, šezdesetih ili sedamdesetih godina prošlog stoljeća.
Modernim stilom dominiraju novi materijali
Četvrti trend ostavljamo za super modernu arhitekturu. Evo što je karakteristično za moderni stil.
‘Najviše dominiraju neki novi materijali, odnosno mogućnost da u kupaonicama imamo dobre imitacije drva, kamena, tih prirodnih materijala, velikoformatne pločice na zidu, na podu sa što manje fuga, da su nam zidovi što čišći i jednostavniji. Ormarići ravnih linija, s ladicama, ormarićima koji su bez nogica i u lijepim kompozicijama koje se mogu slagati ovisno o potrebi, o veličini kupaonica’, govori dizajnerica.
Moderni stil voli boje. Osim sanitarija, u različitom koloritu može se birati doslovno svaki detalj u kupaonici. Završna obrada često je mat tako da kupaonice, neovisno o boji, izgledaju decentno i jednostavno.
Vjerujemo da ste između ova četiri trenda pronašli svoj omiljeni i sada ste spremni iz kupaonice stil prenijeti i u ostatak interijera. Vrijeme je da ostvarite taj svoj san jer kako kažu u ABC interijeru – Snovi počinju nakon buđenja.
Dizajn i trendovi
Granit više nije najpopularnija radna ploča za kuhinje – evo koja je
Možete li pogoditi koja je nova najpopularnija radna ploha?
Nakon nekoliko godina opadanja njegove upotrebe: druga površina je službeno nadmašila granit po popularnosti.
Radi se o kvarcu, poznatom i kao tehnički kamen. Prema izvještaju Nacionalne udruge za kuhinje i kupaonice (NKBA), iako granit danas više nije toliko tražen, uporaba kvarca je u porastu (barem među dizajnerima kuhinja).
Kakve su to kvarcne radne ploče
Tehnički kamen sastoji se od najmanje 90% mljevenog kvarca, koji se zatim miješa s vezivom poput smole i oblikuje u ploče. Tijekom proizvodnje mogu se dodati pigmenti, pa je izbor boja praktički neograničen. Budući da se proizvodi od malih ostataka minerala, umjesto da se vadi u cijelim pločama i transportira diljem svijeta, smatra se ekološki prihvatljivim izborom.
Lijepe i kvalitetne: Kvarcne radne ploče u vašoj kuhinji
Emitira zanemarivu količinu radona, iako nedavna izvješća sugeriraju da radnici mogu biti izloženi značajnim količinama silicija udisanjem prašine tijekom rezanja i postavljanja, što može dovesti do silikoze.
Izgled i stil kvarcne radne ploče
Ako želite izgled prirodnih materijala poput sapunastog kamena ili mramora, ali bez zahtjevnog održavanja, kvarc je privlačna alternativa. Nekada je bio dostupan samo u jednobojnim ili flekavim verzijama, ovisno o tome koliko je kvarc bio fino mljeven tijekom proizvodnog procesa.
Ako vam je minimalistički, industrijski izgled odgovarao, to je bilo u redu, no ukupni efekt bio je hladan i bez osobnosti, što nije privlačilo kupce. Danas tehnologija omogućuje izradu kvarca s organskim varijacijama koje nalikuju prirodnim materijalima. Ovo, slično kao kod dektona, značajno mijenja izgled i osjećaj prostora.
Završna obrada i tekstura
Proizvođači tehničkog kamena proširili su svoju ponudu različitim završnim obradama. I dalje možete pronaći standardni, glatki i sjajni kvarc, ali sada je dostupan i u poliranom ili “brušenom” obliku — s mekšim, četkanim osjećajem — ili teksturiran poput vulkanskog kamena ili betona. Ove novije verzije imaju topliju i ugodniju teksturu, s manje sjaja i sofisticiranosti, ali s većim osjećajem ugodnosti i topline.
Održavanje
Glavna prednost kvarca je njegova izdržljivost: jedan je od materijala s najnižim zahtjevima za održavanje, otporan na oštećenja poput ogrebotina, mrlja, pukotina i usitnjavanja.
Nema potrebe za brtvljenjem površine pri instalaciji ili za kasnijim obnavljanjem brtve. Međutim, kvarc je osjetljiv na visoke temperature, pa je preporučljivo koristiti podmetače za vruće lonce i tave.
Budući da je tehnički kamen neporozan, prilično je otporan na plijesan, gljivice i bakterije. Čišćenje je jednostavno, uz sapun i vodu ili blagi deterdžent.
Želite dizajnirati bezvremensku kupaonicu i kuhinju? Slijedite ove savjete stručnjaka
Dizajn i trendovi
Ove boje zidova mogu drastično povećati vrijednost vaše kuće – saznajte koje!
Ove boje stvaraju osjećaj sigurnosti i udobnosti, što može privući kupce koji traže miran i opuštajući prostor
Dom bi trebao biti vizualni izraz osobe koja u njemu živi, zar ne? Iako to većinom može biti istina, savjeti se mogu promijeniti kada je u pitanju prodaja vaše kuće. Prema novoj studiji koju je proveo Zillow, određene boje zidova mogu povećati cijenu vaše kuće pri prodaji – a neki tonovi čak mogu imati suprotan učinak.
Boje kao moćan vizualni signal
“Ljudi ne kupuju kuće svaki dan, pa pokušavaju brzo obraditi mnogo složenih informacija u području u kojem nemaju puno iskustva”, objasnila je Amanda Pendleton, stručnjakinja za trendove stanovanja iz Zillowa. “Ta nesigurnost vjerojatno je razlog zašto kupci oslanjaju se na boje kao moćan vizualni signal da je dom moderan i suvremen ili umoran i da mu je potrebna održavanje.“
Boje imaju moć transformacije prostora – evo koje odabrati prema stilu uređenja
Prema izvješću, koje se temelji na anketama 4,700 nedavnih i potencijalnih kupaca kuća širom zemlje, tamnosive zidove povezane su s višim ponudama u svakoj istraženoj prostoriji: kuhinji, dnevnom boravku, kupaonici i spavaćoj sobi.
Duboka grafitna boja u kuhinji može pomoći da se kuća proda za procijenjenih 2,512 dolara više od sličnih. Odaberete li srednje sivu, ponuda bi mogla porasti još više, a analiza pokazuje da bi odabir mogao donijeti prodavateljima do 2,553 dolara više. Bijele kuhinje, s druge strane, mogle bi rezultirati ponudama kupaca do 612 dolara manje. Tamnosiva boja u dnevnom boravku također je odgovarala višim ponudama od najmanje 1,755 dolara više.
Ovo su boje koje se odlično kombiniraju s drvenim namještajem i podovima
Boja ravnoteže
Siva boja je neutralna i često se smatra bojom ravnoteže. Kao neutralna boja, može omogućiti ostalim bojama da dođu do izražaja. Može imati umirujući učinak, ali u tamnijim nijansama može također izazvati osjećaj melankolije ili tjeskobe ako se ne koristi pažljivo.
U kontekstu dizajna interijera, tamnosiva boja često se koristi za stvaranje sofisticiranih i modernih prostora, kao i za stvaranje osjećaja sigurnosti i udobnosti.
“Kupci su bili izloženi tamnosivim prostorima putem emisija o obnovi domova i svojih društvenih mreža”, izjavila je Mehnaz Khan, specijalistica za psihologiju boja i unutarnju dizajnericu iz Albanyja u New Yorku. Međutim, razlog zašto tamnosive boje zidova mogu povećati cijenu vaše kuće možda također ima veze s dubljim, podsvjesnim razlozima. “Siva je boja povlačenja”, dodala je Khan. “Kako izlazimo iz pandemije i vraćamo se svojim užurbanim životima, kupci žele da dom bude utočište. Žele se povući i pobjeći od nesigurnosti vanjskog svijeta, a sobe obavijene tamnosivom bojom mogu stvoriti taj osjećaj sigurnosti.”
Pripazite da ne pretjerate sa sivilom
Ipak, potpuna preuređenja u sivoj boji nisu ključ za brzu prodaju. Sivi podovi mogli bi naštetiti prodavateljima, a istraživanje Zillowa pokazuje da bi potencijalni kupci ponudili procijenjenih 3,365 dolara manje. Također je važno napomenuti da su podaci pokazali da kupci preferiraju crna ulazna vrata u odnosu na ona obojena sivom bojom.
Ovim jednostavnim trikom proširite ili suzite prostor u vašem domu
Iako postoji mnogo faktora koji utječu na prodajnu cijenu kuće, bojanje je relativno jednostavan “uradi sam” projekt koji bi mogao biti korisno prilikom stavljanja nekretnine na tržište. “Bojenje je relativno pristupačna i jednostavna promjena, a ipak ima velik utjecaj na percepciju kupca o domu”, dodala je Pendleton. “Prvi dojam doprinosi njihovim ukupnim osjećajima o kući i, na kraju, koliko su spremni platiti za nju.”
You must be logged in to post a comment Login