Dizajn i trendovi
Četiri stila u uređenju kupaonica koja su u trendu
Koji su stilovi uređenja trenutno najpopularniji u kupaonicama, otkrila nam je dizajnerica Nikolina Jelić
Kad uređujete dom, važno je odabrati pravi stil koji će odražavati vašu osobnost, a istovremeno i dobro izgledati. Koji su stilovi uređenja trenutno najpopularniji u kupaonicama, otkrila nam je dizajnerica Nikolina Jelić.
Neki vole jednostavno, neki klasično, neki moderno, a neki u potpunosti otkačeno. Stil uređenja doma svakako odražava našu osobnost, ali treba pripaziti da kod različitih dijelova interijera budemo dosljedni. Kad uređujete kupaonicu, ova su četiri stila u trendu. Počinjemo s najjednostavnijim.
Stil u kojem je sve minimalno
‘Minimalistički stil je stil gdje je sve minimalno. Znači, minimalno dekora, minimalno boja, minimalno kontrasta, što više da je sve u jednoj nijansi pa da se gradira sa strukturom, recimo dvije različite pločice, ali opet ne prejake strukture, nego sitne, čisto da nisu ravne, ormarići ravni, minimalistički, bez previše ručkica ili nekakvih detalja, umivaonici, sanitarije isto tako’, kaže dizajnerica Nikolina Jelić iz Dizajn studija Kobus.

Minimalizam karakteriziraju čisti oblik i samo plohe. Preporučuje se za uređenje malih prostora koji tako djeluju veće, čišće i prozračnije. Minimalizam ne voli šarolikost boja. Odaberite jednu koju onda slijedite u različitim nijansama. Ne slaže se ni sa sjajem. Mat materijali puno su mu draži.
Vrijeme je za luksuz
‘A sad nešto potpuno drugačije! Zlato, bakar i mramor zaludili su dio ljubitelja dizajna koji kažu – vrijeme je za luksuz! On podrazumijeva puno mramora, puno zlata, puno sjaja, puno ogledala, puno materijala koji se sjaje, kristalnih lustera, zlatnih pipa, ili sada već modernije malo rosegold, koja vuče na crveniju nijansu, velikoformatne pločice koje jako dobro imitiraju mramore i kamene, samostojeće kade, veliki umivaonici, ormarići koji su sjajni, isto s kamenim topovima’, dodaje Nikolina.

I u luksuzu se može pretjerati. Treba paziti da ne odete u kič. Tajni recept je umjerenost pa , primjerice, ako su slavine zlatne, bilo bi dobro taj materijal, odnosno boju ne ponavljati na drugim elementima. Kontrasti su u ovom stilu dozvoljeni: crni mramor sa svijetlim, kombinacije malih pločica i mozaika na podu i zidu.
ABC interijer u svojoj ponudi ima ponešto za svakoga, pa tako i za ljubitelje vintage stila. Proizvođač Sbordoni posebno se ističe svojom originalnošću.
Vintage stil vraća se u modu
‘Vintage stil stil je razigran, s puno boja koje su jake i dominantne. Isto tako je različitih oblika, te teksturama koje prate biljni i životinjski svijet. On je jako veseo i ponovno dolazi u modu i na naša vrata’, dodaje Nikolina.

Uređenje kupaonice u ovom stilu dosta je zahtjevno i za njegov odabir treba biti doista hrabar. Međutim, opet treba biti oprezan i paziti da se boje i elementi slažu, a ne nadmeću. Ovaj stil ne voli male kupaonice.
‘Neka kupaonice svakako budu veću, zato što su to jako dominantne plohe i jako razigrani oblici tako da one trebaju prostora da djeluju smirujuće. U manjim bi to bilo jako nervozno’, savjetuje dizajnerica.
Ono što je jako važno je da se stil uređenja kupaonice nastavlja i u ostatku stana, a ne treba zanemariti ni lokaciju zgrade. Vintage stil birajte ako živite u modernijoj varijanti zgrade iz dvadesetih, šezdesetih ili sedamdesetih godina prošlog stoljeća.
Modernim stilom dominiraju novi materijali
Četvrti trend ostavljamo za super modernu arhitekturu. Evo što je karakteristično za moderni stil.

‘Najviše dominiraju neki novi materijali, odnosno mogućnost da u kupaonicama imamo dobre imitacije drva, kamena, tih prirodnih materijala, velikoformatne pločice na zidu, na podu sa što manje fuga, da su nam zidovi što čišći i jednostavniji. Ormarići ravnih linija, s ladicama, ormarićima koji su bez nogica i u lijepim kompozicijama koje se mogu slagati ovisno o potrebi, o veličini kupaonica’, govori dizajnerica.
Moderni stil voli boje. Osim sanitarija, u različitom koloritu može se birati doslovno svaki detalj u kupaonici. Završna obrada često je mat tako da kupaonice, neovisno o boji, izgledaju decentno i jednostavno.
Vjerujemo da ste između ova četiri trenda pronašli svoj omiljeni i sada ste spremni iz kupaonice stil prenijeti i u ostatak interijera. Vrijeme je da ostvarite taj svoj san jer kako kažu u ABC interijeru – Snovi počinju nakon buđenja.
Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.
You must be logged in to post a comment Login