Događanja
Uvjeti za sufinanciranje energetske obnove obiteljskih kuća u 2024. godini

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost na svojim mrežnim stranicama objavio je uvjete i kriterije za sufinanciranje energetske obnove obiteljskih kuća. Građanima će tako u 2024. godini na raspolaganju biti čak 120 milijuna eura, što je do sada najveći iznos koji je država izdvojila za ove projekte.
Tko se može prijaviti za sufinanciranje i koliko sredstava može dobiti
Prijaviti se mogu vlasnici i suvlasnici čije kuće imaju do 600 m2 ili do tri stambene jedinice te više od 50% površine namijenjene stanovanju. Prijavitelji u toj kući moraju imati prebivalište, uredno vlasništvo i dokaz da je objekt u potpunosti legalan. Ukoliko je kuća oštećena u potresu moguće je dobiti 80% prihvatljivih troškova investicije, dok građani čije kuće nisu oštećene potresom mogu računati na 60%-tno sufinanciranje. Ovisno o postotnom učešću i mjerama koje će se primijeniti kod energetske obnove maksimalni iznos poticaja iznosit će 62.120,00 eura po prijavi.
U Fondu kažu kako su se pri određivanju visine poticaja rukovodili aktualnim tržišnim cijenama građevinskog materijala, usluga i opreme potrebne za sustave korištenja obnovljivih izvora energije, a sve s namjerom da energetska obnova građanima bude financijski što prihvatljivija.
Za šta su namjenjena sredstva energetske obnove
Vlasnici obiteljskih kuća bespovratna sredstva mogu dobiti za mjere povećanja toplinske zaštite ovojnice koja uključuje bolju toplinsku izolaciju vanjskih zidova i korova te zamjenu vanjske stolarije. Uz to sredstva se mogu dobiti za ugradnju dizalica topline, sunčanih toplinskih kolektora te kotlova na pelete. Što se tiče ugradnje fotonaponskih elektrana za proizvodnju električne energije za vlastitu potrošnju njih će Fond, kao i u već ranijim javnim pozivima, sufinancirati s 50% sredstava. Građanima koji odluče ugraditi solarnu elektranu, a imaju ili namjeravaju kupiti električno vozilo, sigurno će biti interesantna i mogućnost dobivanja sredstva za kućnu punionicu.
Obiteljske kuće čija će se energetska obnova poticati, osim u slučaju kad se traži samo sufinanciranje fotonaponske elektrane, moraju biti energetski certificirane. Ako se provodi cjelovita energetska obnova ili se povećava toplinska izolacija vanjske ovojnice kuća mora biti energetskog razreda D ili lošijeg u kontinentalnoj Hrvatskoj odnosno C ili lošijeg u primorskoj Hrvatskoj. U slučaju da se ugrađuju sustavi grijanja/hlađenja i pripreme potrošne tople vode korištenjem obnovljivih izvora energije energetski razred obiteljske kuće mora biti C ili bolji u kontinentalnoj Hrvatskoj odnosno B ili bolji u primorskoj Hrvatskoj.
Rok za podnošenje prijava za energetsku obnovu obiteljskih kuća
Podnošenje prijava će započeti danom objave javnog poziva za energetsku obnovu obiteljskih kuća, a najkasnije koncem veljače 2024. godine. Građani će svoje prijave podnositi elektronički, koristeći NIAS sustav, a poveznica na elektroničku uslugu, kao i upute za korisnike sa svim pripadajućim prijavnim obrascima, bit će dostupni u sklopu dokumentacije poziva. Prihvatljiv trošak je i angažiranje stručno-tehničke pomoći radi pripreme cijelog projekta, a prijaviteljima je dana i mogućnost da opunomoće drugu osobu koja može prijavu izvršiti umjesto njih.
Materijali i dodatne informacije o javnom pozivu
U želji da građanima što bolje približi uvjete javnog poziva i odgovore na sva njihova pitanja Fond će održati informativno-edukativne radionice, a sve prezentacije i materijali s istih će istaknuti na svojoj mrežnoj stranici.
Cilj ovog programa koji Fond provodi u suradnji s Ministarstvom prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine te Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja je dodatno potaknuti primjenu mjera energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije u obiteljskim kućama. Na taj način, osim smanjenja štetnih emisija, smanjit će se količina potrebne energije za zagrijavanje i hlađenje prostora, osigurati financijske uštede te povećati udobnosti i kvaliteta boravka u obiteljskim kućama.
Događanja
Hisense predstavio novu liniju televizora za 2025. godinu: Tehnološka izvrsnost u velikom formatu

Hisense, jedan od vodećih globalnih proizvođača potrošačke elektronike, spektakularno je predstavio novu liniju televizora za 2025. godinu na događanju u Zagrebu. Pred partnerima, novinarima i tehnološkim entuzijastima, otkriveno je nekoliko novih modela velikih dijagonala, uključujući televizore do čak 116 inča, čime Hisense odgovara na sve veću potražnju za uređajima koji nude više – veću sliku, naprednije performanse i vrhunsko korisničko iskustvo.
Dosad najširu i najnapredniju ponudu Hisense televizora – od UHD, QLED, OLED, ULED MiniLED, RGB-MiniLED do MicroLED modela prezentirao je Denis Oštir iz VIDAA-e. Dodatno je istaknuo da je Hisense ponosni sponzor FIFA Club World Cupa 2025™, a svi pametni TV uređaji s VIDAA OS-om dolaze s besplatnim pristupom DAZN aplikaciji – jednom od vodećih sportskih streaming servisa. Korisnici mogu pratiti sve utakmice FIFA Club World Cupa izravno na svom Hisense televizoru, u visokoj kvaliteti i bez dodatnih troškova.

Posebno se istaknula nova RGB MiniLED tehnologija, kojom je Hisense još jednom pomaknuo granice u kvaliteti prikaza slike. „Ponosno ističemo kako smo prvi brend koji je tržištu predstavio novu RGB MiniLED tehnologiju, čime postavljamo nove standarde u kvaliteti slike. Naši premium modeli – U7 PRO, U8 i flagship UX – dolaze s brzinom osvježavanja do impresivnih 165Hz, što će posebno razveseliti gaming entuzijaste i sve ljubitelje dinamičnog sadržaja,“ istaknuo je Patrik Primorac, regionalni produktni manager za Hisense televizore.

Gaming bez kompromisa
Za ljubitelje videoigara, nova linija nudi impresivne performanse kroz 165Hz Game Mode Ultra, AMD FreeSync Premium Pro, Full HDMI 2.1, ALLM, HDR10+ Gaming i Gaming in Dolby. Ove funkcionalnosti jamče vrhunski doživljaj igre bez kašnjenja i zastajkivanja, s glatkim prikazom i preciznim odzivom.


Vrhunska slika i zvuk
Bez kompromisa kada je u pitanju kvaliteta slike – Hisense televizori koriste tehnologije poput MicroLED, RGB-MiniLED, Quantum Dot Colour, Dolby Vision i Total HDR, uz Dynamic X Display i Anti-Reflection PRO. Zvuk je jednako impresivan: CineStage X Surround (do 6.2.2), Dolby Atmos, sustavi Tuned by Devialet, ugrađeni subwooferi i Front-Firing zvučnici te novi inteligentni sustav za analizu prostorije koji automatski optimizira akustiku prostora.


Dizajn, fleksibilnost i pametni sustav
Hisense televizori odlikuju se elegantnim i funkcionalnim dizajnom: bez rubova (bezelless), Uni-Body estetika i Swivel Stand koji omogućuje rotaciju ekrana prema korisničkim potrebama. Svi modeli dolaze s unaprijeđenim i intuitivnim VIDAA operativnim sustavom, koji omogućuje hands-free glasovno upravljanje i pristup lokalnim i globalnim sadržajima izravno iz pakiranja – bez dodatnih instalacija.

Hisense TV linija za 2025. godinu donosi snažne performanse, najnaprednije tehnologije i izuzetnu vrijednost za novac. Bilo da ste ljubitelj filmova, gaminga ili sportskih događanja – Hisense ima televizor koji će zadovoljiti sve vaše potrebe.

Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.