Događanja
BAU 2023 – stručni sajam za arhitekturu, građevinske materijale i sustave
Ove godine sa naglaskom na održivost i klimatsku neutralnost

Nakon više od četiri godine, BAU – vodeći svjetski sajam arhitekture, materijala i sustava – započet će za samo nekoliko dana na prostoru Messe München. Od 17. do 22. travnja više od 2200 izlagača iz 49 zemalja predstavit će inovacije i trendove iz građevinske industrije na prostoru od 200.000 četvornih metara. Uz brojna rješenja i proizvode, BAU posjetiteljima nudi i opsežan popratni program s forumima, posebnim izložbama, konferencijama i dodjelama nagrada.
Vodeći svjetski sajam BAU će pokazati raznolikost građevinske industrije ne samo u izložbenom prostoru s raznim obrtima, već iu popratnom programu. Različite skupine posjetitelja, poput arhitekata, planera, developera i trgovaca, imat će priliku prilagoditi dodatnu ponudu svojim individualnim potrebama.
Kongres: Izgradnja 2023. — što sada treba učiniti
Prva dva dana sajma u Međunarodnom kongresnom centru (ICM) održat će kongres njemačkog Saveznog ministarstva za stanovanje, urbani razvoj i izgradnju. Događaj će biti otvoren 17. travnja u 11:00 sati uvodnim govorom savezne ministrice graditeljstva Klare Geywitz na temu „Pametna, klimatski prihvatljiva, pristupačna – gradnja u desetljeću transformacije“. Među ostalim, konferencija će uključivati ključne teme kao što su “Gradnja svjesna klime i koja štedi resurse” i “Uska grla resursa – uzroci, posljedice, rješenja”.

Forum C2: Mjesto okupljanja vrhunskih međunarodnih arhitekata
Mnogo je odgovora na pitanje kako će izgledati izgradnja sutrašnjice. Na forumu u dvorani C2 posjetitelji će dobiti opsežan pregled različitih rješenja koja bi ponudila arhitektura okrenuta budućnosti. Istaknuti međunarodni dizajneri ponudit će uvid u aktualne projekte na BAU u Münchenu.
Između ostalih, Elisabeth Endres govorit će o „Gradnji sutrašnjice“ (ponedjeljak, 17. travnja), Kim Le Roux predstavit će „Gradnju koja se može reciklirati u praksi“ (utorak, 18. travnja), Anna Heringer će demonstrirati rizike koji proizlaze iz „Uspcaling the Earth” (petak, 21. travnja) i Erez Ella ponudit će uvid u “Budući gradovi: Podaci i dizajn” (petak, 21. travnja).
Ukupno će se u Forumu C2 održati više od 40 prezentacija i rasprava.

Četiri posebne emisije o ključnim temama BAU-a
Uz teoriju, jednako važnu ulogu na BAU-u ima i praksa. Popratne specijalne emisije već dugi niz godina ilustriraju prikladne primjere primjene. Njemačko vijeće za održivu gradnju (DGNB) organizira svoju prisutnost oko mota „Gradnja 2030—održiva, klimatski pozitivna i kružna” (Hala C2, štand 518).
U neposrednoj blizini, Fraunhofer Institut BAU fokusiran je na „Izgradnju budućnosti—digitalno, održivo, pristupačno” (Hala C2, štand 528), a također će pokriti BAU-ove trend teme „Digitalna transformacija”, „Resursi i recikliranje” i “Budućnost življenja”. Deutsche Gesellschaft für Gerontotechnik (GGT) također će biti u hali C2 na štandu 101, bacajući svjetlo na “DNK gradnje – digitalno, održivo, autentično” korištenjem novog svojstva modela GGT. S obzirom na rekordne temperature, jake kiše, oluje i suše, ift Rosenheim će se baviti “gradnjom koja je sigurna za klimu s održivim građevinskim proizvodima otpornim na klimu” (Hala C4, štand 502).
Innovation Hub B0 s početnim prostorom

Innovation Hub u dvorani B0 ponudit će pogled na građevinsku industriju sutrašnjice. U izložbenom prostoru, koji je napravljen korištenjem održivih materijala, sveučilišta kao što su Tehničko sveučilište u Münchenu, Tehničko sveučilište u Berlinu, Sveučilište primijenjenih znanosti Rosenheim, Tehnološki institut Karlsruhe i Sveučilište primijenjenih znanosti sjeverozapadne Švicarske predstavit će svoje aktualni istraživački projekti. Glavni govori i krugovi rasprava o vrhunskim inovacijama također će se održati u Komunikacijskom području. Glavne teme uključuju “Gradnju za gradove budućnosti” (utorak, 18. travnja), “Restrukturiranje potpomognuto robotima za ponovnu upotrebu” (srijeda, 19. travnja) i “Urbani rudarski dizajn” (20. travnja).
U Start-up prostoru 40 mladih tvrtki predstavit će svoja rješenja i proizvode za izgradnju budućnosti. Ovdje će se 20. travnja održati Start-Up Innovation Challenge između kompanija koje sudjeluju.
Nagrada Baltasar Neumann slavi premijeru u Münchenu
Po prvi put će Udruga njemačkih majstora graditeljstva, arhitekata i inženjera dodijeliti nagradu Baltasar Neumann na BAU u Münchenu. Dobitnik će biti proglašen 19. travnja u Forumu C2. Ostala natjecanja su “Nagrada za inovacije u arhitekturi i građevinskoj industriji” (17. travnja) i “Izgrađeno na IT-u – građevinski poslovi s budućnošću” (18. travnja). Prateći program za BAU 2023 zaokružuju konferencije kao što su „Građevinarstvo 2023—što sada treba učiniti” (17./18. travnja) i „Digitalna gradnja, planiranje i rad” (18. travnja) te kamp za obuku njemačkih građevinska reprezentacija (svaki dan u Atriju Zapad).
Događanja
PromoArh 2025: Uživo pratite kako nastaje održiva kuća i postavite pitanja najboljim građevinskim stručnjacima
Prvi specijalizirani sajam gradnje, opremanja i uređenja u Istri, PromoArh ove godine uvodi novi dio programa. Na otvorenom dijelu sajma posjetitelji će moći iz prve ruke vidjeti kako nastaje održiva kuća i tijekom gradnje postaviti pitanja najboljim stručnjacima u svom području.

U porečkoj dvorani Žatika od 17. do 19. rujna i ove godine okupit će se najvažniji predstavnici građevinske industrije i opremanja na sajmu PromoArh. Peto izdanje ove međunarodne manifestacije okuplja vodeće strane i domaće brendove iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Češke i Danske, a zbog velikog interesa izlagača sajam se ove godine proširuje na dodatni prostor. U velikom asortimanu naći će se sve od skela, građevinskih strojeva, preko solarnih elektrana, energetskih i klimatizacijskih sustava do usluga agencija za apartmane i kuće za odmor. Sajam time još jednom potvrđuje status jednog od vodećih događanja u sektoru graditeljstva u regiji i pokazuje da se ne moraju sve manifestacije odvijati u velikim gradovima.

“Još od organizacije prvog sajma, vodili smo se željom da Istra i Poreč postanu mjesto susreta i okupljanja vodećih aktera građevinske industrije, koje povezuje projektante, građevinske inženjere, vlasnike nekretnina ili one koji tek kreću s gradnjom te nudi stručnost, inspiraciju i poticaj za bolja inovativna rješenja. Po kontinuiranom rastu i broju izlagača, ponosni smo što je PromoArh u samo nekoliko godina ostvario taj cilj. No još važnije, što naši posjetitelji svake godine imaju sve kvalitetniji pregled trendova, noviteta i u konačnici, usporedbe dostupnih cijena i tehnologija”, izjavila je direktorica PromoArha Ivana Štiković.
Veliku pozornost ove godine već je izazvala gradnja održive kuće koja će se odvijati uživo na vanjskom dijelu sajma. Posjetitelji će na licu mjesta moći pratiti napredak i educirati se o strukturi, elementima i čimbenicima na koje treba paziti prilikom gradnje. Stručnjaci iz svih segmenata gradnje nekretnina, u organizaciji Klastera nZEB.hr tijekom ovog projekta prikazat će konkretna rješenja kroz niz demonstracija: od ugradnje energetski učinkovitih prozora i balkonskih vrata, izolacijskih sustava i prekida toplinskih mostova, do montaže krovnih prozora i unutarnje izolacije.

“U vrijeme kad su gotovo sve informacije dostupne online, važno nam je osigurati i izravnu komunikaciju sa stručnjacima, jer puno toga se kvalitetnije dozna u dvosmjernom razgovoru. Zato je PromoArh izvrstan format za posjetitelje, ali i brendove, jer ‘iz prve ruke’ imaju mogućnost dobiti sve informacije o trendovima, budžetima i očekivanjima. Gradnja održive kuće zasigurno je jedinstvena prilika za posjetitelje da uživo dobiju odgovore na sva svoja pitanja. Generalno se edukativni program na PromoArhu pokazao kao bitan element sajma – lani smo za Education Point morali dodavati i dodatne stolice radi broja zainteresiranih”, izjavila je direktorica PromoArha Ivana Štiković.
O važnosti sajma najviše govore rezultati ankete među posjetiteljima – čak 80 posto ovu vrstu događanja smatra ključnim izvorom za otkrivanje novih proizvoda i usluga, dok 60 posto njih navodi kako su demonstracije i prezentacije izlagača uživo presudni čimbenici pri donošenju odluka o kupnji. Uz Klaster nZEB.hr koji stoji iza cjelodnevnog stručnog programa, edukacije i radionice održavat će se tijekom cijelog trajanja PromoArha. Posjetitelji će u srijedu doznati kako pomiriti umjetnu inteligenciju s pravnim okvirom u svijetu koji se ubrzano digitalizira dok će se društvo arhitekata Istre pak vratiti u prošlost i istražiti pristupe oblikovanju kroz povijest. Naposljetku će se održati prezentacije izlagača o sustavima za trajnu zaštitu balkona i terasa. Prezentacije će izlagači održati i u četvrtak i to o važnosti pravilnog projektiranja i izvedbe dilatacijskih naprava u građevinskim objektima, kao i o učinkovitosti sustava klimatizacije i dizalica topline.

Sponzor sajma je grad Poreč-Parenzo, uz brojne pokrovitelje, a organizator Studio 053 iz Poreča koji od svog osnutka 1989., sudjeluje u organizaciji mnogobrojnih sajamskih, kulturno-zabavnih, sportskih te kongresnih manifestacija na području Istre. Za sve dodatne informacije posjetite službenu web stranicu PromoArha.
Događanja
LG i Sanda Anderlon: Platforma za digitalnu umjetnost

U srijedu, 25. lipnja, održana je pop-up izložba zagrebačke umjetnice Sande Anderlon u jedinstvenom formatu: njezini radovi prikazani su na LG OLED televizorima. Izložba je održana u prostoru Holographik Space, a organizator događaja bio je LG Electronics Hrvatska. Zahvaljujući naprednoj tehnologiji i prikazu punog spektra boja, LG OLED televizori poslužili su kao inovativan medij za digitalne kolaže i animacije.
Radovi Sande Anderlon prepoznatljivi su po bogatstvu detalja, živim bojama i slojevitim prizorima – elementi koji su u punoj mjeri došli do izražaja upravo na OLED ekranima. Značajke poput beskonačnog kontrasta, duboke crne i vrhunske kvalitete prikaza čine LG OLED idealnom platformom za prikaz suvremene digitalne umjetnosti. Iz LG-ja ističu kako izložba spaja svijet umjetnosti i tehnologije na nov i dojmljiv način.

„Pametni televizori mogu biti mnogo više od klasičnih uređaja. OLED zasloni ne ističu se samo kvalitetom slike, već se u potpunosti mogu uklopiti u životni prostor. U načinu mirovanja, primjerice kroz Gallery Mode, mogu služiti kao okvir za obiteljske fotografije ili omiljena umjetnička djela“, istaknula je Ivona Lučić, voditeljica marketinga u LG Hrvatska. „Suradnja sa Sandom Anderlon dogodila se spontano. Danas smo naviknuti gledati umjetnička djela na mobitelima i laptopima, no OLED omogućuje da ih vidimo u formi koja više odgovara viziji autora.“
Sanda Anderlon također je izrazila zadovoljstvo suradnjom: „Tehnologije poput OLED-a danas mogu redefinirati izložbeni prostor. Omogućuju veću fleksibilnost – lakše mijenjam radove, nema potrebe za transportom ili postavljanjem fizičkih instalacija. Uzbudljivo je što se umjetnička djela mogu prikazivati izvan klasičnih galerijskih prostora – primjerice, kao screensaver – i tako doprijeti do šire publike.“

Ova pop-up izložba još je jedan primjer kako inovacije u tehnologiji otvaraju nove mogućnosti prezentacije i doživljaja umjetnosti. LG Hrvatska najavljuje nastavak inicijativa koje povezuju kreativnost, tehnologiju i svakodnevni život.
O LG-jevom odjelu Media Entertainment Solution
LG-jev odjel Media Entertainment Solution Company (MS) prepoznat je kao inovator u području televizora, audio sustava, zaslona i pametnih TV platformi. MS odjel unapređuje iskustvo medijske zabave zahvaljujući OLED televizorima poznatima po savršenoj crnoj i savršenim bojama, kao i vrhunskim LCD QNED televizorima – svi su pokretani personaliziranom webOS pametnom TV platformom.

MS odjel također nudi IT rješenja (gaming monitori, poslovni monitori, prijenosna računala, projektori, cloud uređaji i medicinski zasloni) te Signage rješenja (Micro LED zasloni, digitalni zasloni, zasloni za hotele i softverska rješenja za digitalno oglašavanje) – sve s ciljem povećanja radne učinkovitosti korisnika i pružanja dodatne vrijednosti. Za više vijesti o LG-ju posjetite: www.LGnewsroom.com.
LG OLED: Godine vodstva temeljene na vrhunskoj izvrsnosti i inovacijama
LG OLED televizori predvodnici su i pioniri premium TV tržišta te su osvojili brojne nagrade novinara i stručnjaka iz industrije. LG OLED sinonim je za izvanrednu kvalitetu slike, živopisne i precizne boje te duboke crne tonove koji omogućuju izuzetno realističan prikaz. Zbog toga su LG OLED televizori postali prvi izbor brojnih kreativaca i filmskih studija.

S 12 godina iskustva i neprekidnih inovacija, kompanija ostaje posvećena istraživanju širokih mogućnosti napretka u kvaliteti slike, zvuku i korisnički prilagođenim AI rješenjima. Više informacija o LG OLED tehnologiji dostupno je na: https://www.lg.com/uk/tvs-soundbars/oled-innovation/