Događanja
6. otvoreni dijalog partnera ima cilj smanjenje onečišćenja zraka
Do 2050. godine
Početkom lipnja 2022. održan 6. otvoreni dijalog partnera u organizaciji Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine. Zadnji se otvoreni dijalog održao prije više od dvije godine, a kako pratimo njihova održavanja, nismo propustili povratnički.
U okviru nacionalnog plana oporavka i otpornosti za Republiku Hrvatsku ugrađena je inicijativa 6.1 za obnovu zgrada. Vrijedna je 4,4 milijarde kuna, a cilj joj do 2050. značajno smanjiti onečišćenje zraka dekarbonizacijom zgrada.

‘Mi i kroz nacionalni plan oporavka i otpornosti, a i strateškim dokumentima, višegodišnjim financijskim okvirom, te novom kohezijskom omotnicom koja će nam biti na raspolaganju, ćemo doprinijeti ostvarenju ciljeva i zelene europe, a naravno i zelene i zelenije Hrvatske’, kaže Sanja Bošnjak, državna tajnica u Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine.
Usmjereni na širi spektar partnera
Važnosti energetske učinkovitosti u sektoru zgradarstva svjesni su i potpisnici Povelje o dekarbonizaciji zgrada. Ona je potpisana u sklopu 6. otvorenog dijaloga partnera kojeg je organiziralo Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine.

‘Mi smo usmjereni na široki spektar partnera, od same javne uprave, znači neki gradovi su potpisnici, ministarstvo, isto tako Fond za zaštitu okoliša, a danas je potpisao fond za obnovu koji je u međuvremenu formiran, središnji državni ured. Isto tako svi koji sudjeluju u procesu građenja’, kaže Irena Križ Šelendić iz Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine.
‘Zapravo je ideja otvorenog dijaloga partnera stavit za stol privatni i javni sektor te se vidi razmjena ideja i problema iz raznih kuteva. Svatko ima u svom dijelu posla određene probleme koje onda podijelimo i onda znamo svi zajedno doći do rješenja’, dodaje.
Tri arhitektonska ureda
Po prvi puta, povelju su potpisala tri arhitektonska ureda: NFO, 3LHD i Sangrad+AVP.
‘3LHD već cijeli niz godina primjenjuje zelene politike u svojim projektima i to nam je izmnimno važno i to jedan od ono strateških ciljeva. Da ti projekti budu, zeleni i zeleno usmjereni. Mislim da je u cilju dodatne promocije zelenih politika za koje se hrvatska opredijelila iznimno važno, da i arthitekti se u to uključe’, tvrdi Romana Ilić, direktorica 3HLD.
Arhitekti se često vide, ali zapravo iza cijelog projekta je čitav niz inženjera raznih struka da bi cijeli projekt na kraju mogao biti usmjeren na zeleno i energetski priča da bi mogla biti suvisla.

Potpisivanjem povelje potiče se kontinuirana suradnja na izradi Dugoročne strategije obnove nacionalnog fonda zgrada i prelazak na standard gradnje zgrada gotovo nulte energije (nZEB).
Model zelene urbane obnove
‘Sad krećemo s jednim novim, holističkim pristupom, gdje ćemo sagledavati ne više samo zgrade i to ne zgrade koje se koriste, nego i prostore oko njih, znači kompletnu zelenu infrastrukturu tih javnih zgrada koje koriste i višestambenih zgrada. Ali isto tako i zgrade koje su do sada bile prazne pa nisu trošile energiju i nisu mogle bit obnovljene. Sad ćemo kroz kružno gospodarenje zgrada zapravo obnavljati i te zgrade’, kaže Ines Androjić Brajčić, iz Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine.
U okviru nacionalnog plana za oporavak i otpornost financirat će se i energetska obnova zgrada sa statusom kulturnog dobra. Radi se o zgradama koje često ne mogu postići postotak uštede koje postižu zgrade koje nisu pod zaštitom.
300 milijuna bespovratnih sredstava
‘Za tu investiciju osigurano je 300 milijuna kuna i ministarstvo kulture i medija priprema poziv za dodjelu bespovratnih sredstava’, kaže Anastazija Magaš Mesić, iz Ministarstva kulture i medija.

‘Mi tražimo 30 posto uštede primarne energije za energetsku obnovu zgrada sa statusom kulturnog dobra dok je obično postotak uštede koji se traži kod zgrada koje to nisu, veći’, nadovezuje se.
U postizanju energetskih i klimatskih ciljeva, potpisnici povlje vodit će se primjenom načela ‘energetska učinkovitost na prvome mjestu’, a poseban naglasak stavit će na korištenje obnovljivih izvora energije. Posljednji otvoreni dijalog bio je u veljači 2020.-te godine, nakon koje se počelo djelovati u smjeru sveobuhvatne obnove.
‘Ono što se desilo značajno je bio potres koji nas je sve doveo u situaciju da, osim o energetskoj obnovi zgrada, moramo misliti i o obnovi od potresa koja je puno skuplja’, dodaje Križ Šelendić.
6. otvoreni dijalog održan je u hibridnom obliku, a njegovi rezultati odrazit će se ne samo na dekarbonizaciju zgrada, energetske uštede i sveobuhvatnu obnovu već i na unaprjeđenje gospodarstva u gotovo svim njegovim segmentima.
Događanja
Adventski nagradni kviz “Dom na kvadrat”
Bilo da želite uljepšati blagdansku atmosferu ili razveseliti sebe i najmilije, svaki kviz nosi novo iznenađenje.
Ove godine donosimo vam posebno veselje – Adventski nagradni kviz s čak 25 nagrada u blagdanskom duhu. Kroz 24 dana kviza svaki dan vas čeka novi „prozorčić” s kvizom i prilikom za osvajanje poklona za vaš dom.
Bilo da želite uljepšati blagdansku atmosferu ili razveseliti sebe i najmilije, iznenađenja su spremna. Pridružite nam se u ovom toplom, blagdanskom putovanju i neka vam prosinac bude ispunjen darovima i osmijesima!
Trajanje nagradnog kviza
Nagradni kviz traje od 30.11.2025. do 23.12.2025.. Kviz će svakoga dana biti objavljen u periodu 9:00 do 18:00 sati na službenim kanalima Doma na kvadrat. Ukupni pobjednik i dobitnik glavne nagrade bit će objavljen 24.12.2025. (Badnjak).
Sudjelovanjem u Adventskom nagradnom kvizu dobivate više od prilike za osvajanje poklona – svakoga dana unosite dašak blagdanske čarolije u svoju svakodnevicu. Uz vrijedne nagrade koje uljepšavaju dom, kroz kviz otkrivate i nove savjete, ideje i inspiraciju.
Partneri nagradnog kviza
Ove godine nagradni kviz provodimo u suradnji s partnerima Lesnina, Good Place, Mashroom Store, AL-KO Gardentech, Onyé Studio, HRC Grupa i Grohe. Svaki od partnera pripremio je posebna iznenađenja koja mogu postati dio vaše božićne priče.

Glavna nagrada
Glavna nagrada nagradnog kviza je fotelja od tikovine i užeta s jastucima za sjedalo i naslon (Good Place).

Nedjeljne nagrade
Tijekom trajanja kviza, nedjeljom se dodjeljuju posebno istaknute nagrade. To su: Villeroy & Boch set za doručak (Lesnina), Euphoria System 260 tuš sustav s termostatskom miješalicom (Grohe), motorna kosa AL-KO BC 330 B (AL-KO) i lampa (Onye Studio). Ostale dnevne nagrade otkrivaju se nakon završetka kviza za taj dan.




Ostale dnevne nagrade
Uz glavnu i nedjeljne nagrade, svaki dan Adventskog kviza krije i posebno, „tajno“ iznenađenje. Ostale dnevne nagrade ne otkrivamo unaprijed – one se objavljuju tek nakon završetka kviza za taj dan, na službenim kanalima Doma na kvadrat.
Pravo sudjelovanja
Pravo sudjelovanja u nagradnom kvizu imaju sve fizičke osobe s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, starije od 18 godina na dan početka kviza.
Pravo sudjelovanja nemaju zaposlenici organizatora i partnera kviza, članovi njihovih užih obitelji te bilo koja druga osoba koja je sudjelovala u pripremi i realizaciji ovog nagradnog kviza.
Kako sudjelovati?
1. Pronađite link na kviz
Svakoga dana u razdoblju trajanja kviza pratite naše storije i objave na društvenim mrežama Dom na kvadrat. Ondje će biti objavljen link na dnevni kviz, koji se rješava putem platforme AhaSlides.
2. Ispunite prijavni obrazac
Prije rješavanja kviza potrebno je ispuniti prijavni obrazac unutar AhaSlides kviza. U prijavnom obrascu upisujete ime i prezime, broj mobilnog telefona i e‑mail adresu, po potrebi i druge minimalne podatke navedene u obrascu, te potvrđujete da se slažete s uvjetima sudjelovanja u nagradnom kvizu.
Važno: Za potrebe zbrajanja ukupnih bodova za glavnu nagradu, sudionici trebaju svaki dan koristiti iste osobne podatke (isto ime i prezime, isti e‑mail i broj telefona) kako bi se bodovi pravilno pripisali istom sudioniku.
3. Riješite dnevni kviz
Dnevni kviz sastoji se od niza pitanja i rješava se isključivo putem platforme AhaSlides. Pri bodovanju se u obzir uzima točnost odgovora te brzina odgovaranja, pri čemu brži točan odgovor donosi više bodova u odnosu na sporiji točan odgovor.
Dio odgovora na pitanja označen je ili objašnjen u člancima na našoj web stranici, stoga je korisno pažljivo proučiti sadržaje Dom na kvadrat.
4. Jedan pokušaj po danu
Svaki sudionik ima pravo na jedan pokušaj rješavanja kviza po danu. Sudionici za koje se utvrdi da su u istom danu pokušali sudjelovati više puta, primjerice korištenjem više profila, uređaja ili različitih podataka, mogu biti diskvalificirani za taj dan, a njihove prijave proglašene nevažećima.
Organizator će pažljivo pratiti i provjeravati rezultate kako bi osigurao poštenu igru i ispravnost bodovanja.
Dnevne nagrade
Nagradni kviz sastoji se od 24 pojedinačna dnevna kviza, po jedan svakog dana trajanja. Sudionik s najviše osvojenih bodova toga dana osvaja dnevnu nagradu. Nedjeljne nagrade poznate su i objavljene unaprijed, a ostalih dana dnevna nagrada otkriva se nakon završetka kviza, na službenim kanalima organizatora.
Glavna nagrada i ukupni poredak
Tijekom trajanja kviza, svi sudionici koji sudjeluju u dnevnim kvizovima skupljaju bodove. Na kraju Adventskog kviza, nakon zadnjeg kviza 23.12.2025., zbrajaju se svi bodovi koje je svaki pojedini sudionik ostvario tijekom svih dana. Sudionik koji je ukupno sakupio najviše bodova osvaja glavnu nagradu. Sudionici koji su osvojili dnevne nagrade i dalje imaju pravo sudjelovati u osvajanju glavne nagrade, pod uvjetom da ispunjavaju sva pravila kviza.
Otvoreno pitanje i rješavanje izjednačenja
Svaki dnevni kviz sadrži i jedno dodatno „otvoreno” pitanje. Odgovor na otvoreno pitanje nije obavezan. Otvoreno pitanje ne donosi bodove i ne utječe na poredak dok nema izjednačenja, već služi isključivo kao dodatni kriterij u slučaju istog broja bodova.
U slučaju jednakog broja bodova za dnevnu nagradu, između sudionika koji imaju isti broj bodova pobjednik se odabire na temelju odgovora na otvoreno pitanje tog dana, prema odluci stručnog žirija tima Dom na kvadrat. U slučaju izjednačenja ukupnih bodova za glavnu nagradu, žiri razmatra odgovore na otvorena pitanja tijekom trajanja kviza i na temelju njih donosi odluku o ukupnom pobjedniku.
Diskvalifikacija
Organizator zadržava pravo diskvalificirati sudionike za koje se sumnja ili utvrdi da ne poštuju pravila kviza, one koji koriste lažne profile ili tuđe podatke, kao i sudionike koji pokušavaju manipulirati rezultatima (primjerice višestrukim prijavama ili automatizacijom odgovora), te sve one koji na bilo koji način narušavaju korektno odvijanje nagradnog kviza.
Privatnost i zaštita podataka
Sudjelovanjem u nagradnom kvizu sudionici daju suglasnost da se njihovi osobni podaci koriste isključivo za potrebe provedbe nagradnog kviza, uključujući identifikaciju sudionika, bodovanje i kontaktiranje dobitnika. Podaci se neće prosljeđivati trećim osobama koje nisu uključene u provedbu kviza. Osobni podaci bit će brisani po završetku procesa nagradnog kviza, sukladno važećim propisima o zaštiti osobnih podataka.
Odricanje od odgovornosti
Nagradni kviz nije ni na koji način sponzoriran, podržan, administriran ili povezan s društvenim mrežama Meta Platforms (Facebook, Instagram, TikTok) niti s drugim društvenim mrežama. Sudionici svoje podatke ostavljaju isključivo organizatoru, a ne društvenim mrežama.
Mogućnost prekida nagradnog kviza
Organizator zadržava pravo izmjene pravila, privremenog prekida ili potpunog otkazivanja nagradnog kviza u slučaju više sile, ozbiljnih tehničkih problema ili drugih opravdanih razloga koji onemogućuju pravilno i sigurno odvijanje kviza. O eventualnim izmjenama ili prekidu kviza sudionici će biti pravovremeno obaviješteni putem službenih kanala.
Preuzimanje nagrade
Preuzimanje nagrada bit će moguće u redakciji Dom na kvadrat, uz prethodnu najavu i dogovor termina s dobitnicima. Nagrade se preuzimaju osobno, kako bi cijeli proces protekao ugodno, jednostavno i u pravom blagdanskom duhu. Organizator može zatražiti identifikacijski dokument radi potvrde identiteta dobitnika. Dobitnici su dužni u roku od 3 dana od zaprimanja obavijesti putem e‑maila ili telefonskog poziva odgovoriti kako bi se dogovorili oko preuzimanja nagrade. U slučaju da se dobitnik u zadanom roku ne javi ili nije moguće stupiti u kontakt, nagrada pripada sljedećem sudioniku po broju ostvarenih bodova.
Organizator i kontakt
Organizator Adventskog nagradnog kviza je Nove Boje Media d.o.o., Benkov put 11, 10000 Zagreb, Hrvatska, OIB: 14289840214.
Za sve upite i prigovore vezane uz nagradni kviz, sudionici se mogu obratiti putem službenih kanala društvenih mreža brenda Dom na kvadrat (Facebook, Instagram, TikTok i ostali aktivni kanali).
Pratite nas i ne propustite priliku!
Pratite nas svakoga dana, otkrijte što se krije iza sljedećeg „prozorčića”, pridružite se zajednici zaljubljenika u dom i inspirirajte se novim idejama za uređenje i životni stil.
Za još više inspiracije, nagrada i ideja posjetite našu web stranicu Dom na kvadrat, pratite nas na YouTube kanalu @Domnakvadrat, na Instagram profilu @dom_na_kvadrat, na TikTok profilu dom_na_kvadrat, na Facebook stranici Dom na kvadrat te se prijavite na naš newsletter za dodatnu dozu inspiracije i novosti.
Božićna čarolija je pred vratima, a svaki dan Adventskog kviza donosi nova iznenađenja i prilike za osvajanje nagrada. Pratite nas, igrajte svakodnevno i uljepšajte svoj dom te blagdane inspiracijom i darovima. Ne zaboravite – najveća nagrada čeka na najsretnijeg sudionika na Badnjak!
Događanja
ChalLEANge 2025 oborio sve rekorde – Kad hrvatska proizvodnja pokaže što zna
Hrvatska proizvodnja oborila sve rekorde – ChalLEANge konferencija okupila stručnjake i važna imena hrvatske proizvodnje
Konferencija ChalLEANge 2025 , održana 13. studenoga u CineStaru, Z Centar Zagreb, ponovno je dokazala zašto nosi titulu najvažnijeg poslovnog događaja godine u području hrvatske proizvodnje.
U organizaciji tvrtke Culmena, ovogodišnje izdanje okupilo je više od 600 sudionika i 50 vrhunskih govornika: lidere, direktore, članove uprava, poduzetnike i inovatore koji svakodnevno oblikuju poslovnu scenu Hrvatske i regije.
Tijekom više od 25 sati paralelnog programa u pet dvorana: Lean & Green, Digital, Money, Leadership i Competition raspravljalo se o najaktualnijim temama koje definiraju budućnost poslovanja.

Novi paneli, svježe perspektive
Ovogodišnji ChalLEANge donio je niz novih panela koji su privukli veliku pozornost.
Tako je na panelu ‘3.2.1. Polijećemo’ pokrenuta inspirativna rasprava o tome koliko su procedure važne za spašavanje ljudskih života. A tko bi o ovoj temi mogao bolje govoriti nego upravo okupljen tim stručnjaka: ravnatelj bolnice Sv.Duh uz govornike iz tvrtke Pastor TVA i Međunarodne Zračne Luke Zagreb.
Toyotin panel ‘Samuraji biznisa’ otkrio nam je kako japanske vrijednosti oblikuju globalni uspjeh i zašto kompanije koje ih slijede pobjeđuju. Toyoti su se priključili govornici iz tvrtke Culmena i JGL, a poštovanje, preciznost i strpljenje bile su ključne riječi i ideje oko kojih se je nadograđivala rasprava.
Na panelu ‘Ja bih bio Vuk s Wall Streeta’ doslovno se je tražilo mjesto više. Od prilika za ‘vukove’ na tržištu pa sve do realnih i stvarnih savjeta kako ‘loviti’ profit i preživjeti u financijskoj džungli, odlična kombinacija panelista govorila je o svemu što treba znati prije
nego što ozbiljnije zakoračimo u svijet velikih brojki, kriptovaluta, dionica, te smislenih ulaganja i nekretnina.
Razgovarali smo s organizatorima
Naime, dio s izlagačima vrvio je sudionicima konferencije, sponzorima i govornicima koji su
networkali između brojnih štandova. Tako su se tamo našli AD Plastik, Calsberg, Ledo, Connekt, Nestiom, Toyota, Fasek, Biepe, Barcaffe, Mlinar, Pastor, LiderDent, INNOM
savjetovanje, BNI, OPG Rossi, Meneghetti, Badurini, Red AI Solution i Probotica.
“Ove godine posebno smo ponosni na panele i govornike, ali i na izlagače. Naime, ove godine imali smo toliki interes za izlagačkim prostorom da smo morali iskoristiti doslovno svaki dostupni centimetar, a već imamo i izlagače za 2026.!”, istaknula je Anja Štefanić, COO Culmene.


Kad lideri progovore: ‘chalLEANge 2025 stvarno nije još jedna konferencija u nizu
Partneri koji grade iskustvo
ChalLEANge 2025 nije mogao ovako sjajno funkcionirati bez brojnih partnera i sponzora koji su se odlučili na razne načine priključiti konferenciji. Zlatni sponzori bili su Barcaffè, Pastor TVA, INNOM savjetovanje, Fasek i BIEPE.
Sponzori su bili Petrokov, Končar, Hrvatska Kovnica novca, Mlinar, Borotalco i Chilly, ORKA, Lean Scheduling Europe i Centar za vozila Hrvatske, Tinktura, Smash, Marles i Ringeis. Svoje vlastite panele odlučili su se imati Toyota i LiderDent.
Prijatelji konferencije su Boombox, Lasta, Violeta, Cockta, Lacalut, Kim Natura, Rowspirit by Martin Sinković, Jana, Sanytol, Iroha, Lactourea, FABU spot, ETC Adriatic, Brigljević destilerija i Kliker Enigmatika, a upravo ovi brandovi ’napunili’ su goodie bagove za sve sudionike svojim proizvodima.
Posebno nas je oduševio kutak za osvježenje, koji je posjetiteljima nudio odličan izbor: od najfinije Barcaffe kave, Ledo sladoleda, Mlinarove bogate ponude slanih i slatkih zalogaja, zdravih hladno prešanih sokova OPG-a Rossi, a nakon programa brojni gosti počastili su se
i Carslbergovom Blanc pivom. Organizatori su se tako u zahvalnom govoru zahvalili i sponzoru pauze Mlinaru i Barcaffeu te ANTE., partnerskoj agenciji za Marketing i PR konferencije.

Zaključak koji traje
ChalLEANge 2025 još je jednom dokazao da nije samo konferencija već prostor gdje se susreću znanje, iskustvo i energija ljudi koji mijenjaju način poslovanja.
“Iznimno mi je drago vidjeti kako ChalLEANge značajno raste iz godine u godinu, ali i da okuplja baš one koji ne čekaju promjene, nego ih vode.“, nadodala je A.Štefanić.
Organizatori iz Culmene već su najavili veliki novitet za ChalLEANge 2026: ‘NOVE NADE BIZNISA’ kao dio programa.
Jedva čekamo!




