Povežimo se

Dizajn i trendovi

Upoznajte arhitekticu Sandru Meštrović, zaljubljenicu u visoku modu i interijere

Arhitektica čiji dizajn oduševljava

Za Sandru Meštrović, dipl. ing. arh., i dizajnericu interijera kažu da je vizionarka čiji dizajn priča posebnu priču. Što nije niti čudno jer studij scenografije koji je, između ostalog, završila, pomaže joj kreirati različite scene u interijeru i ostaviti posjetitelje bez daha…

Sandra, kako je arhitektura pronašla put u vaš život?

Pa mislim da sam s njom rođena. Jer nekako već kao dijete sam pokazivala sklonosti prema likovnom izričaju i oblikovanju i mislim da je arhitektura pronašla mene jer sam već u petom osnovne znala da ću ja biti arhitektica i da ću raditi ljudima kuće i domove.

Sandra Meštrović

Arhitekturu ste diplomirali u Zagrebu, studij ste nastavili u Firenci, a zatim u Milanu

Tako je. U Firencu sam zapravo došla po neko novo radno iskustvo i krenulo je ta profesionalna karijera u Firenci i zbog dozvole boravka sam odlučila upisati likovnu akademiju.

Svakako oduvijek sam željela upisat likovnu akademiju barem jednu godinu da se malo oslobodim tih okova u koje nas studij arhitekture ipak smješta. I na kraj, ne samo da sam upisala nego sam uz rad i završila sve četiri godine i to s izvrsnim rezultatima, moram se pohvalit.

Koliko je taj studij scenografije zapravo utjecao na vas kasnije i na vaš dizajn interijera?

Pa jako puno. Najviše na razmišljanje o svjetlu. Jer kroz, u scenografiji je svjetlo važno, a i zapravo svi prostori u kojima boravimo i privatni i poslovni, imaju više dnevnih scenografija, noćnih, večernjih i dosta na tome radim kao ugođaj ali isto tako i kao oblikovanje prostora. Svjetlo jako puno može oblikovat prostor. Tako da onda u svojim projektima, ne samo da se bavim opremanjem namještaja, nego sa tim svjetlom, baš idem onako do kraja, svaku lampu pomno odaberem, iako se kod mene lampe baš puno ni ne vide, više se vidi svjetlo. I što radi.

Što ste donijeli iz Italije sa sobom, iz tog radnog iskustva u Italiji u Zagreb?

Sad bi prvo rekla način života i spajanje ono ugodnog i korisnog, šta Talijani odlično rade, to mi prvo pada na pamet, ali da i u poslu isto tako, pokušavam cijelo vrijeme spojit to ugodno i korisno, uživat u procesu, radujem se svemu, radujem se svakoj fazi, a mislim da sam u Italiji jezik koji sam govorila koji je taj nekakav profinjeni, da sam ga tamo onako naučila perfektno, mislim na jezik u arhitekturi u interijerima specijalno.

I ta visoka moda, koja je stvarno vrlo specifična za Italiju i da ste se našli u središtu te mode, kakav je to zapravo bio osjećaj, pogotovo za jednu mladu ženu?

Meni je to bila onako najviša stepenica u interijerima za ono što sam ja još htjela naučiti i savladat. Visoka moda traži, ima određena pravila, izlaganje jako malo komada odjeće na policama tako da taj dizajn interijera tu stvarno dolazi do vrhunskog izražaja. Uz to rasvjeta mora biti savršena, točno pozicije na kojima se postavlja rasvjeta, da ne radite sjenu, da je dobro osvjetljeno, da u garderobi gdje će vam biti svjetlo, da se ne predomislite kad nešto probate i tako ima puno tih štoseva sitnih i to je jednostavno meni postao moj jezik, više o tome ne razmišljam nego jednostavno znam kako ću neke stvari raditi, to je velika škola.

Kad sami sebi uređujete nešto, kako to izgleda, koliko se to razlikuje?

To je najteže. Zato što je moj budžet u pitanju. A kriteriji su mi visoki ali budžet ne prati moje kriterije tako da tu sam baš na mukama. Evo sad sam imala situaciju da sam pokušavala napravit nešto kao ekonomično, ali sam zaključila da ja to neću moći gledat i onda sam sve mijenjala tako da sam napravila dupli trošak. Dobra škola, neću više tako.

Što je najveća inspiracija u vašem životu?

Trenutačno moja kćer. Ali, oduvijek je bila moja obitelj, otok Drvenik Veli, zajednička ljeta i slobodni trenutci na Drveniku i djedovina neka tamo koja je potpuno odvojena od civilizacije, malo robinzonska i to mi je moj zen.

Čisto more i taj poseban miris zraka na Drveniku. Da, da, i zvukovi i na proljeće miris cvijeta naranče, pa cvjetovi kad procvjetaju mendule pa kad su onako cijela stabla ta, ljeto opet ima druge svoje, samo cvrčke čuješ ali toliko da ih više ne čuješ, onda ta noć, dočekaš noć sa onom tišinom, gledaš zvjezdano nebo kakvog ovdje nema tako da to su meni neke moje onako zvijezde vodilje.

Vide li se te zvijezde vodilje u vašim interijerima?

Ja vjerujem da se vide. Jer to bi ja svakom htjela priuštit.

Jako mi se sviđa energija kojom vi zapravo pristupate svojim interijerima i sve one interijere koje ste vi radili, koje znam, svi baš odišu nekom posebnošću, što to zapravo unosite u prostor?

Mislim da jesam vizionar, kako većina i kaže za mene i ta strast nekako prema tom da to ispadne stvarno tako dobro kao što ja to vidim odmah u glavi i s tim valjda zarazim često i cijeli tim i same izvođače, nikom na početku nije jasno šta rade i nekad mi kažu, e mislio sam da si ovaj put pogriješila, ali na kraju, sad mi je tek jasno, uvijek ono do kraja treba doći da vide da je to kao dio neke cjeline i da ima svoju priču. Sve mora imati svoju priču.

Postoji li neki projekt koji niste radili, a da bi ga baš voljeli raditi?

Pa zapravo, svjetionik mi je uvijek bio pojam. Radila sam jedan workshop na temu baš sa Talijanima u Hrvatskoj u Splitu smo ga organizirali, na temu svjetionik kao oaza za bijeg od buke, od civilizacije, ne za bijeg stalni bijeg, nego bijeg u smislu da to je ono što meni moj Drvenik služi, da tamo dođem i uvijek posložim kockice na tvorničke postavke, da me ništa u životu ne može izbacit iz takta, promijenit, da znam tko sam i to se svaki put tamo složi. Mislim da svak treba tako neki svjetionik.

Intervju vodila: Jasmina Franjić

Dizajn i trendovi

Namještaj zaobljenih linija popularan je trend u dizajnu interijera: Evo kako ga primijeniti u prostoru

Za postizanje osjećaja mira i sigurnosti u vašim životnim prostorima, isprobajte ove ideje za uređenje s udobnim, zakrivljenim namještajem

Odabir namještaja koji dobro izgleda ključan je faktor, ali imati namještaj koji je udoban je još je važnije. Kako smo posljednjih godina više boravili kod kuće, udobnost je postala najvažnija, a stilovi namještaja su se prilagodili. Zaobljeni kutovi, mekani rubovi i lučni oblici sve su češći kod trgovaca namještajem.

Privlačnost namještaja zaobljenih linija svodi se na jednostavnu psihologiju: Naši mozgovi prirodno su privučeni kružnim oblicima i zaobljenim linijama, koje povezujemo sa sigurnošću i smirenošću. Ovo su neki od načina za uključivanje zakrivljenog dizajna i u vaš dom.

1. Birajte umirujuće boje

Poboljšajte smirujuća svojstva zaobljenog namještaja bojama koje također djeluju umirujuće. Potražite inspiraciju u prirodi i unesite nijanse koje podsjećaju na zemlju, šumu ili nebo.

Te boje možete primijeniti kroz sam namještaj ili stvoriti spokojnu pozadinu s bojama zidova, zavjesa, podova i drugim elementima u umirujućim tonovima.

Psihologija boja: Kako boje utječu na naš prostor i emocije

2. Stvorite cirkularni raspored namještaja

Postignite skladan izgled s rasporedom namještaja koji prati konture vašeg zaobljenog namještaja. Za opuštenu grupu za sjedenje, postavite namještaj u krug oko središnje točke.

Tehnička razrada namještaja – više prostora, manje problema

U ovom dnevnom boravku, zakrivljeni kauč i stolice okružuju okrugli stolić, stvarajući ugodan raspored namještaja savršen za razgovor.

3. Uvedite prirodne teksture

Zakrivljeni oblici često se pojavljuju u prirodi, pa je uvođenje drugih elemenata iz prirode prirodan način da zaokružite ovaj trend.

Uključite organsku teksturu s namještajem i dodacima izrađenim od materijala kao što su drvo, kamen i prirodna vlakna. Kombinirajte različite grube, glatke, hrapave i mekane teksture kako biste rekreirali ravnotežu pronađenu u prirodnom svijetu.

4. Osmislite kutak za opuštanje

Zakrivljeni namještaj idealan je za prostore namijenjene opuštanju.

Odaberite stolicu ili ležaljku s mekanim jastucima i zaobljenim rubovima kako biste stvorili ugodan kutak za čitanje ili opuštanje. Dodajte sobne biljke, zidne umjetnine i udoban jastuk za miran, personalizirani kutak.

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Sunčica Mastelić Ivić donosi nam trendove s pariškog sajma Maison & Objet

Sunčica Mastelić Ivić donosi nam očekivane trendove za 2025. s pariškog sajma Maison & Objet

Pariz, grad svjetla i kulture, dvaput godišnje postaje centar svjetskog dizajna zahvaljujući sajmu trendova Maison & Objet. Ove godine, događaj je posjetilo čak 70.000 ljudi, uključujući i našu arhitekticu Sunčicu Mastelić Ivić, koja je podijelila svoje dojmove.

Što čini sajam Maison & Objet posebnim?

Za razliku od klasičnih sajmova namještaja, Maison & Objet predstavlja trendove u širem smislu – od dizajna namještaja i rasvjete do uređenja javnih prostora poput hotela i restorana.

“Sajam Maison & Objet dva puta godišnje se odvija i ima prvi dio gdje vidimo dizajnersku robu široke potrošnje. I tu vidimo kakvi će se trendovi dešavati, naravno, teško je za očekivati da će se trendovi dva puta godišnje mijenjaju, ali svaki put se neki mali pomak se desi. Uvijek doživljavamo još nešto dodatno, još nešto malo drugačije.”, rekla je Sunčica.

Posebnost sajma leži i u njegovoj strukturi. Prvi dio posvećen je dizajnerskoj robi široke potrošnje, dok drugi dio otkriva najnovije trendove u uređenju interijera.

Novi trendovi s Maison & Objet sajma

Na ovogodišnjem sajmu istaknula su se tri ključna pravca:

1. Pustinjski mediteranski stil: Svijetli tonovi, prirodno drvo i boje pijeska stvaraju umirujući i prirodan ambijent. Ovaj stil često se povezuje s filozofijom wabi-sabija, koja promiče jednostavnost, prirodnost i prihvaćanje nesavršenosti. Iako wabi-sabi ima šire značenje, u interijerima se često manifestira kroz minimalistički dizajn i korištenje prirodnih materijala.

Foto: Sunčica Mastelić Ivić

2. Novi postmodernizam: Kombinacija fluidnih oblika i upečatljivih elemenata, savršena je za hrabre. Novi postmodernizam osvaja interijere i donosi dozu kreativnosti, individualnosti i geometrijskih linija u suvremenom ruhu.
Inspiracija iz nadrealističkih umjetničkih djela ovdje se koristi za stvaranje jedinstvenih i intrigantnih prostora.

Foto: Sunčica Mastelić Ivić

3. Povratak 70-ih: Inspiracija luksuznim interijerima 70-ih, ali modernizirana za današnje vrijeme. Taj stil podsjeća na francuske kriminalističke filmove iz tog razdoblja, ali s osvježenim i suvremenim elementima.

Foto: Sunčica Mastelić Ivić

Sunčica napominje da su ovi trendovi prilagodljivi i ne uključuju doslovno kopiranje prošlosti, već kreativnu reinterpretaciju stilova.

Foto: Sunčica Mastelić Ivić

Pariz: Sajam unutar sajma

Poput Milana, Pariz za vrijeme sajma nudi i bogat kulturni program. Izložbe i showroomovi širom grada dodatno obogaćuju iskustvo posjetitelja.

⁠Održan Salone del Mobile – kroz njega nas je provela Sunčica Mastelić Ivić

“Parizu nikad kraja jer je velik i doživljajima u Parizu isto nikad kraja, nikad nije dovoljno Pariza, Parizu ćete se uvijek vraćati. To je sindrom velikih, slojevitih gradova.”

Neočekivana radost u Notre Dameu

Osim sajma, Sunčica je imala priliku posjetiti obnovljeni interijer katedrale Notre Dame. Kombinacija svijetlog kamena i strateški postavljenog svjetla stvara osjećaj radosti – rijetku emociju u povijesnim crkvama.

Katedrala Notre-Dame u Parizu bila je zatvorena za javnost od 15. travnja 2019., kada ju je zahvatio razorni požar. Nakon opsežnih restauratorskih radova, ponovno je otvorena 7. prosinca 2024. godine.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice