Dizajn i trendovi
Upoznajte arhitekticu Sandru Meštrović, zaljubljenicu u visoku modu i interijere
Arhitektica čiji dizajn oduševljava
Za Sandru Meštrović, dipl. ing. arh., i dizajnericu interijera kažu da je vizionarka čiji dizajn priča posebnu priču. Što nije niti čudno jer studij scenografije koji je, između ostalog, završila, pomaže joj kreirati različite scene u interijeru i ostaviti posjetitelje bez daha…
Sandra, kako je arhitektura pronašla put u vaš život?
Pa mislim da sam s njom rođena. Jer nekako već kao dijete sam pokazivala sklonosti prema likovnom izričaju i oblikovanju i mislim da je arhitektura pronašla mene jer sam već u petom osnovne znala da ću ja biti arhitektica i da ću raditi ljudima kuće i domove.

Sandra Meštrović
Arhitekturu ste diplomirali u Zagrebu, studij ste nastavili u Firenci, a zatim u Milanu
Tako je. U Firencu sam zapravo došla po neko novo radno iskustvo i krenulo je ta profesionalna karijera u Firenci i zbog dozvole boravka sam odlučila upisati likovnu akademiju.
Svakako oduvijek sam željela upisat likovnu akademiju barem jednu godinu da se malo oslobodim tih okova u koje nas studij arhitekture ipak smješta. I na kraj, ne samo da sam upisala nego sam uz rad i završila sve četiri godine i to s izvrsnim rezultatima, moram se pohvalit.
Koliko je taj studij scenografije zapravo utjecao na vas kasnije i na vaš dizajn interijera?
Pa jako puno. Najviše na razmišljanje o svjetlu. Jer kroz, u scenografiji je svjetlo važno, a i zapravo svi prostori u kojima boravimo i privatni i poslovni, imaju više dnevnih scenografija, noćnih, večernjih i dosta na tome radim kao ugođaj ali isto tako i kao oblikovanje prostora. Svjetlo jako puno može oblikovat prostor. Tako da onda u svojim projektima, ne samo da se bavim opremanjem namještaja, nego sa tim svjetlom, baš idem onako do kraja, svaku lampu pomno odaberem, iako se kod mene lampe baš puno ni ne vide, više se vidi svjetlo. I što radi.


Što ste donijeli iz Italije sa sobom, iz tog radnog iskustva u Italiji u Zagreb?
Sad bi prvo rekla način života i spajanje ono ugodnog i korisnog, šta Talijani odlično rade, to mi prvo pada na pamet, ali da i u poslu isto tako, pokušavam cijelo vrijeme spojit to ugodno i korisno, uživat u procesu, radujem se svemu, radujem se svakoj fazi, a mislim da sam u Italiji jezik koji sam govorila koji je taj nekakav profinjeni, da sam ga tamo onako naučila perfektno, mislim na jezik u arhitekturi u interijerima specijalno.
I ta visoka moda, koja je stvarno vrlo specifična za Italiju i da ste se našli u središtu te mode, kakav je to zapravo bio osjećaj, pogotovo za jednu mladu ženu?
Meni je to bila onako najviša stepenica u interijerima za ono što sam ja još htjela naučiti i savladat. Visoka moda traži, ima određena pravila, izlaganje jako malo komada odjeće na policama tako da taj dizajn interijera tu stvarno dolazi do vrhunskog izražaja. Uz to rasvjeta mora biti savršena, točno pozicije na kojima se postavlja rasvjeta, da ne radite sjenu, da je dobro osvjetljeno, da u garderobi gdje će vam biti svjetlo, da se ne predomislite kad nešto probate i tako ima puno tih štoseva sitnih i to je jednostavno meni postao moj jezik, više o tome ne razmišljam nego jednostavno znam kako ću neke stvari raditi, to je velika škola.



Kad sami sebi uređujete nešto, kako to izgleda, koliko se to razlikuje?
To je najteže. Zato što je moj budžet u pitanju. A kriteriji su mi visoki ali budžet ne prati moje kriterije tako da tu sam baš na mukama. Evo sad sam imala situaciju da sam pokušavala napravit nešto kao ekonomično, ali sam zaključila da ja to neću moći gledat i onda sam sve mijenjala tako da sam napravila dupli trošak. Dobra škola, neću više tako.
Što je najveća inspiracija u vašem životu?
Trenutačno moja kćer. Ali, oduvijek je bila moja obitelj, otok Drvenik Veli, zajednička ljeta i slobodni trenutci na Drveniku i djedovina neka tamo koja je potpuno odvojena od civilizacije, malo robinzonska i to mi je moj zen.
Čisto more i taj poseban miris zraka na Drveniku. Da, da, i zvukovi i na proljeće miris cvijeta naranče, pa cvjetovi kad procvjetaju mendule pa kad su onako cijela stabla ta, ljeto opet ima druge svoje, samo cvrčke čuješ ali toliko da ih više ne čuješ, onda ta noć, dočekaš noć sa onom tišinom, gledaš zvjezdano nebo kakvog ovdje nema tako da to su meni neke moje onako zvijezde vodilje.


Vide li se te zvijezde vodilje u vašim interijerima?
Ja vjerujem da se vide. Jer to bi ja svakom htjela priuštit.
Jako mi se sviđa energija kojom vi zapravo pristupate svojim interijerima i sve one interijere koje ste vi radili, koje znam, svi baš odišu nekom posebnošću, što to zapravo unosite u prostor?
Mislim da jesam vizionar, kako većina i kaže za mene i ta strast nekako prema tom da to ispadne stvarno tako dobro kao što ja to vidim odmah u glavi i s tim valjda zarazim često i cijeli tim i same izvođače, nikom na početku nije jasno šta rade i nekad mi kažu, e mislio sam da si ovaj put pogriješila, ali na kraju, sad mi je tek jasno, uvijek ono do kraja treba doći da vide da je to kao dio neke cjeline i da ima svoju priču. Sve mora imati svoju priču.

Postoji li neki projekt koji niste radili, a da bi ga baš voljeli raditi?
Pa zapravo, svjetionik mi je uvijek bio pojam. Radila sam jedan workshop na temu baš sa Talijanima u Hrvatskoj u Splitu smo ga organizirali, na temu svjetionik kao oaza za bijeg od buke, od civilizacije, ne za bijeg stalni bijeg, nego bijeg u smislu da to je ono što meni moj Drvenik služi, da tamo dođem i uvijek posložim kockice na tvorničke postavke, da me ništa u životu ne može izbacit iz takta, promijenit, da znam tko sam i to se svaki put tamo složi. Mislim da svak treba tako neki svjetionik.
Intervju vodila: Jasmina Franjić
Dizajn i trendovi
Najvažniji dizajnerski i arhitektonski sajmovi u svijetu i regiji
Jeste li posjetili svih 11?

Svake godine možete posjetiti dizajnerske i arhitektonske događaje, koji oblikuju smjerove u industriji interijera, namještaja, urbanizma i održivog dizajna.
Od europskih prijestolnica stila poput Milana i Londona, do sve značajnijih scena u Zagrebu, Šangaju i Miamiju – ovo je godina kada kreativnost i inovacija dolaze do izražaja na globalnoj razini.
Ovo su najvažniji dizajnerski i arhitektonski sajmovi – njih 11!
1. Salone del Mobile.Milano
Održava se od 8. do 13. travnja 2025. u Milanu, Italiji, svjetskoj prijestolnici dizajna. Salone del Mobile, osnovan 1961., jedan je od najvažnijih dizajnerskih i arhitektonskih događaja 2025. te okuplja vodeće brendove, inovatore i kreativce iz cijelog svijeta.
2. Clerkenwell Design Week
Odvija se u svibnju u Londonu, srcu britanske dizajnerske industrije. Četvrt Clerkenwell, s najvećom koncentracijom showrooma u Europi, idealna je za slavljenje suvremenog dizajna i obrta.
3. Design District Rotterdam
Održava se također u svibnju, ali u Rotterdamu, nizozemskom središtu avangardne arhitekture i urbanističkog planiranja. Smješten u UNESCO zaštićenoj Van Nelle fabrici, sajam okuplja profesionalce iz industrije interijera.
4. Design Shanghai
Od 4. do 7. lipnja 2025., Šangaj je ugostio vodeći azijski sajam dizajna, koji spaja istočne i zapadne dizajnerske filozofije. Kineski mega-grad sve je češće domaćin ključnih globalnih manifestacija u kulturi, dizajnu i luksuzu.
5. NeoCon Chicago
Jedan od vodećih američkih evenata, NeoCon se održava od 9. do 11. lipnja 2025. u Chicagu, kolijevci moderne arhitekture. Poseban fokus stavlja na komercijalni dizajn interijera, poslovne prostore i inovativna rješenja.
6. 3daysofdesign Kopenhagen
Od 18. do 20. lipnja 2025. Kopenhagen okuplja najbolje iz svijeta nordijskog dizajna. Festival je poznat po minimalističkoj estetici i održivom pristupu, koji su zaštitni znak danskog dizajnerskog identiteta.
7. Zagreb Design Week
U rujnu 2025., Zagreb će biti domaćin najvećeg hrvatskog festivala dizajna. Zagreb Design Week okuplja lokalne i međunarodne autore u industrijskim prostorima bivših filmskih studija te promovira dizajn kao alat društvenog razvoja.
Ambienta, ArhiBau, Zagreb Design Week i Art Zagreb na jednom mjestu
8. Ambienta Zagreb
Od 25. do 28. rujna 2025. održava se Ambienta na Zagrebačkom velesajmu, najdugovječniji hrvatski sajam namještaja i uređenja. Ovaj događaj važan je za domaću proizvodnju, izvoz i razvoj interijerskih trendova.
Ako niste posjetili međunarodni sajam namještaja u Zagrebu 2024, pogledajte kratak pregled onoga što je Ambienta ove godine predstavila.
9. Decorex International London
Od 12. do 15. listopada 2025., London će ugostiti Decorex – luksuznu izložbu koja okuplja premium brendove interijera. Olympia Exhibition Centre već je desetljećima ključna adresa za sofisticirani dizajnerski dijalog.
10. Dutch Design Week Eindhoven
Od 18. do 26. listopada 2025. Eindhoven postaje centar inovacija i eksperimenta. Dutch Design Week fokusira se na održivost, tehnologiju i koncepte koji mijenjaju budućnost dizajna.
11. World Architecture Festival Miami
Najvažniji arhitektonski događaj godine održava se od 12. do 14. studenog 2025. u Miamiju, koji posljednjih godina postaje globalno relevantno arhitektonsko središte. WAF uključuje predavanja, prezentacije i prestižna međunarodna priznanja.
Najvažniji dizajnerski i arhitektonski događaji koje ne smijete propustiti!
Ako vas zanima gdje se oblikuje budućnost prostora u kojem živimo, radimo i stvaramo – dizajnerski i arhitektonski sajmovi 2025. idealna su prilika za inspiraciju, umrežavanje i istraživanje novih ideja. Bilo da pratite najnovije trendove, predstavljate vlastite projekte ili tek ulazite u svijet dizajna, ovi festivali i sajmovi nude bogat i raznolik sadržaj za svakoga tko želi razumjeti kamo ide suvremeni dizajn.
Dizajn i trendovi
Pratiti trendove, ali zadržati osobnost? Savjeti Iris Pinjuh
“Trendovi su tu da nas inspiriraju i da nam daju nove ideje. Ali dom treba pričati vašu priču.”

Svake godine održava se nekoliko velikih sajmova dizajna i namještaja na kojima se uglavnom izlažu trendovi koji nas očekuju. U Milanu se održava najvažniji međunarodni sajam namještaja i interijera – Salone del Mobile, koji postavlja smjerove za globalni dizajn. No postavlja se pitanje: trebamo li te trendove slijepo slijediti ili ih prilagoditi vlastitom životnom prostoru?
Salone del Mobile 2025 – nezaobilazna destinacija za arhitekte i dizajnere
Odgovor nudi dizajnerica interijera Iris Pinjuh, koja je i ove godine posjetila Salone i podijelila svoja zapažanja i savjete.


Iris Pinjuh: Trendove treba prilagoditi vlastitom prostoru
„Poveznica je nekakav retro i future dizajn koji vuče elemente iz nekakve prošlosti i nalazi se u nekakvoj formi budućnosti nove tehnologije“, istaknula je Iris. Ovaj spoj nije ostao samo na paviljonima sajma, već se proširio i na brojne milanske galerije. Dizajnerski proboj temelji se na reinterpretaciji 70-ih godina – modularne garniture, niski stolovi, teksture i boje koje prizivaju nostalgičnu toplinu, ali u suvremenom ruhu.


Modularnost u fokusu
Modularni dizajn – bilo da se radi o sjedećim garniturama, policama ili rasvjeti – dominira ovogodišnjim postavkama. „Vraća se modularni oblik slaganja elemenata u prostoru, znači nekakve sjedeće garniture koje se mogu modularno formirati“, dodaje Iris, naglašavajući važnost fleksibilnosti prostora koji se može mijenjati prema potrebama korisnika.
Rasvjeta kao skulptura
Posebnu pažnju ove godine privukla je Euroluce, sekcija sajma posvećena rasvjeti. „Rasvjeta više nije samo tehnološka i funkcionalna forma, već imaju i veliki naglasak na skulpturalnosti i estetskom pristupu“, objašnjava dizajnerica. Umjesto jednog centralnog lustera, prostor se sve više osvjetljava višezonskim i ambijentalnim izvorima svjetla, koji se prilagođavaju dobu dana i atmosferi.

Boje, materijali i taktilnost
Sajmom je dominirala nijansa Mocha Mousse, topli ton zemlje, prisutan u svim segmentima – od namještaja do posuđa. „Dojmilo me se to što se vraćaju prirodni materijali, što se koriste reciklirani materijali poput recikliranog stakla, algi, drveta… Sve je dosta taktilno: brušena koža, bukle – to su materijali kojima volim pribjegavati“, otkriva Iris.
Trendovi dizajna interijera 2025: Individualnost u prvom planu
Inspiracija dolazi iz prirode – i iznutra
„Prilagođavam dizajn osobama za koje je namijenjen, njihovim životnim navikama… puno ideja vučem s putovanja, ali i iz prirode. Komplementarne boje možemo najbolje prepoznati upravo u prirodi“, kaže Iris Pinjuh. Taj organski pristup rezultira interijerima koji su autentični i topli, a ne robotički dizajnirani prema šabloni.

Treba li slijediti trendove?
Trendovi svakako mogu biti inspiracija, ali ne i pravilo. „Trend kao takav ne treba slijepo slijediti. Najbitnije je pronaći dio sebe u svakom trendu, ono što mi volimo i što nas uveseljava“, savjetuje dizajnerica.
Dizajn interijera ne bi trebao biti diktiran isključivo modnim smjernicama. Umjesto toga, birajte ono što vam je funkcionalno, estetski blisko i dugoročno održivo. Inspirirajte se svjetskim trendovima, ali stvarajte prostor u kojem ćete se osjećati – kao kod kuće.
“Trendovi su tu da nas inspiriraju i da nam daju nove ideje. Ali dom treba pričati vašu priču.” – zaključila je Iris Pinjuh.