Dizajn i trendovi
Ove boje zidova mogu drastično povećati vrijednost vaše kuće – saznajte koje!
Ove boje stvaraju osjećaj sigurnosti i udobnosti, što može privući kupce koji traže miran i opuštajući prostor

Dom bi trebao biti vizualni izraz osobe koja u njemu živi, zar ne? Iako to većinom može biti istina, savjeti se mogu promijeniti kada je u pitanju prodaja vaše kuće. Prema novoj studiji koju je proveo Zillow, određene boje zidova mogu povećati cijenu vaše kuće pri prodaji – a neki tonovi čak mogu imati suprotan učinak.
Boje kao moćan vizualni signal
“Ljudi ne kupuju kuće svaki dan, pa pokušavaju brzo obraditi mnogo složenih informacija u području u kojem nemaju puno iskustva”, objasnila je Amanda Pendleton, stručnjakinja za trendove stanovanja iz Zillowa. “Ta nesigurnost vjerojatno je razlog zašto kupci oslanjaju se na boje kao moćan vizualni signal da je dom moderan i suvremen ili umoran i da mu je potrebna održavanje.“
Boje imaju moć transformacije prostora – evo koje odabrati prema stilu uređenja
Prema izvješću, koje se temelji na anketama 4,700 nedavnih i potencijalnih kupaca kuća širom zemlje, tamnosive zidove povezane su s višim ponudama u svakoj istraženoj prostoriji: kuhinji, dnevnom boravku, kupaonici i spavaćoj sobi.

Duboka grafitna boja u kuhinji može pomoći da se kuća proda za procijenjenih 2,512 dolara više od sličnih. Odaberete li srednje sivu, ponuda bi mogla porasti još više, a analiza pokazuje da bi odabir mogao donijeti prodavateljima do 2,553 dolara više. Bijele kuhinje, s druge strane, mogle bi rezultirati ponudama kupaca do 612 dolara manje. Tamnosiva boja u dnevnom boravku također je odgovarala višim ponudama od najmanje 1,755 dolara više.
Ovo su boje koje se odlično kombiniraju s drvenim namještajem i podovima
Boja ravnoteže
Siva boja je neutralna i često se smatra bojom ravnoteže. Kao neutralna boja, može omogućiti ostalim bojama da dođu do izražaja. Može imati umirujući učinak, ali u tamnijim nijansama može također izazvati osjećaj melankolije ili tjeskobe ako se ne koristi pažljivo.
U kontekstu dizajna interijera, tamnosiva boja često se koristi za stvaranje sofisticiranih i modernih prostora, kao i za stvaranje osjećaja sigurnosti i udobnosti.
“Kupci su bili izloženi tamnosivim prostorima putem emisija o obnovi domova i svojih društvenih mreža”, izjavila je Mehnaz Khan, specijalistica za psihologiju boja i unutarnju dizajnericu iz Albanyja u New Yorku. Međutim, razlog zašto tamnosive boje zidova mogu povećati cijenu vaše kuće možda također ima veze s dubljim, podsvjesnim razlozima. “Siva je boja povlačenja”, dodala je Khan. “Kako izlazimo iz pandemije i vraćamo se svojim užurbanim životima, kupci žele da dom bude utočište. Žele se povući i pobjeći od nesigurnosti vanjskog svijeta, a sobe obavijene tamnosivom bojom mogu stvoriti taj osjećaj sigurnosti.”

Pripazite da ne pretjerate sa sivilom
Ipak, potpuna preuređenja u sivoj boji nisu ključ za brzu prodaju. Sivi podovi mogli bi naštetiti prodavateljima, a istraživanje Zillowa pokazuje da bi potencijalni kupci ponudili procijenjenih 3,365 dolara manje. Također je važno napomenuti da su podaci pokazali da kupci preferiraju crna ulazna vrata u odnosu na ona obojena sivom bojom.
Ovim jednostavnim trikom proširite ili suzite prostor u vašem domu
Iako postoji mnogo faktora koji utječu na prodajnu cijenu kuće, bojanje je relativno jednostavan “uradi sam” projekt koji bi mogao biti korisno prilikom stavljanja nekretnine na tržište. “Bojenje je relativno pristupačna i jednostavna promjena, a ipak ima velik utjecaj na percepciju kupca o domu”, dodala je Pendleton. “Prvi dojam doprinosi njihovim ukupnim osjećajima o kući i, na kraju, koliko su spremni platiti za nju.”
Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.