Povežimo se

kalanchoe

Uređenje interijera

Zavjese – vaš skriveni saveznik za toplinsku izolaciju i energetsku učinkovitost doma

Jeste li znali da pogrešno postavljene zavjese mogu smanjiti učinkovitost grijanja i povećati račune i do 40%?

zavjese i grijanje

Zavjese su mnogo više od dekorativnog elementa. One prostoru daju mekoću, toplinu i vizualnu cjelinu, ali ujedno mogu imati značajan utjecaj na energetsku učinkovitost doma. Upravo zato tema zavjese i grijanje sve je važnija – osobito zimi, kada toplinski gubici povećavaju potrošnju energije.

Estetski odabiri ovise o ukusu, no tehnički detalji ovise o vrsti prostora, vrsti radijatora i načinu grijanja.

Pravilno odabrane i postavljene zavjese mogu poboljšati toplinsku izolaciju, ali i spriječiti suprotan učinak – zadržavanje topline iza tkanine.

Tkanina koju odaberete za svoje zavjese može transformirati vaš prostor, utječući na razinu svjetla, privatnost, pa čak i energetsku učinkovitost.

Kako zavjese i grijanje utječu jedno na drugo

Zavjese se često biraju po estetici, no materijal i duljina mogu presudno utjecati na to hoće li toplina ostati u prostoru ili će ostati zarobljena iza tkanine.

Majstor za izradu zavjesa, Gordan Kranjc, naglašava da je estetika važna, no funkcija mora biti na prvom mjestu. Tek uz pravilan odabir zavjesa postiže se sklad između izgleda prostora i učinkovitog grijanja.

Dugačke zavjese: elegantne, ali zahtijevaju pravilno postavljanje

„Preferiram zavjese od stropa do poda,“ kaže Kranjc. „Kratke zavjese ne daju toplinu domu, a dugačke mogu prikriti radijator i podići estetiku prostora.“
No, dugačke zavjese mogu smanjiti učinkovitost grijanja ako blokiraju toplovodne radijatore koji rade na principu konvekcije. Ako je dekor zavjesa spušten preko radijatora, toplina se zadržava iza tkanine umjesto da ulazi u prostor, što prema procjenama može smanjiti učinkovitost sustava i do 40 posto.

U praksi se to najčešće izbjegne tako što se dekor zavjese preko dana razmaknu u stranu, dok tanka, lagana zavjesa ostaje ispred radijatora. Budući da propušta toplinu i ne prekida cirkulaciju zraka, tanka zavjesa ne umanjuje učinak grijanja niti povećava potrošnju energije.

Zavjese i grijanje – kada zavjesa može biti opasna?

Poseban oprez potreban je kod električnih radijatora. Oni se zagrijavaju na visoke površinske temperature, pa zavjesa koja padne na njih može požutjeti, pregrijati se ili predstavljati potencijalnu opasnost od zapaljenja. U takvim prostorima preporučuje se korištenje rimskih paketa ili kraćih zavjesa koje završavaju iznad izvora topline.

Rimski paketi – estetska i tehnički sigurna alternativa

Rimski paketi često su idealno rješenje kada se zavjese i grijanje moraju pažljivo uskladiti. Oni omogućuju nesmetanu cirkulaciju topline, ne dolaze u kontakt s radijatorima i vizualno se lako uklapaju u suvremene i klasične interijere. Kranjc navodi i primjer kuće u Varaždinu, gdje su tri rimska paketa na različitim prozorima stvorila iznimno elegantan i funkcionalan dojam.

Rimski paketi mogu se kombinirati i s dugačkim zavjesama, posebno u dnevnim boravcima i spavaćim sobama, gdje se traži dodatna toplina i slojevitost u prostoru.

Zavjese i podno grijanje – savršen spoj

Kod podnog grijanja dilema ne postoji – dugačke zavjese idealne su za svaki prozor. Budući da podno grijanje ravnomjerno zagrijava prostor bez stvaranja toplih i hladnih zona, zavjesa ne ometa prijenos topline.

Apsolutno sve što trebate znati o podnom grijanju

Takav sustav omogućuje veću estetsku slobodu, ugodniju atmosferu i dodatnu “mekoću” prostoru. Neutralne i pastelne nijanse tkanina dodatno povećavaju osjećaj ugode.

Zavjese i grijanje moraju biti usklađeni

Zavjese možda djeluju kao detalj, ali njihov utjecaj na energetsku učinkovitost doma je značajan. Kada su usklađene s vrstom grijanja i pravilno postavljene, mogu spriječiti toplinske gubitke, poboljšati učinkovitost sustava grijanja i smanjiti troškove tijekom sezone grijanja. Ujedno podižu vizualnu toplinu prostora i stvaraju osjećaj udobnosti.

U konačnici, zavjese i grijanje nisu suprotstavljene kategorije – naprotiv, zajedno mogu stvoriti ugodan, funkcionalan i energetski učinkovit dom.

Nastavite čitati

Događanja

ChalLEANge 2025 oborio sve rekorde – Kad hrvatska proizvodnja pokaže što zna

Hrvatska proizvodnja oborila sve rekorde – ChalLEANge konferencija okupila stručnjake i važna imena hrvatske proizvodnje

ChalLEANge 2025

Konferencija ChalLEANge 2025 , održana 13. studenoga u CineStaru, Z Centar Zagreb, ponovno je dokazala zašto nosi titulu najvažnijeg poslovnog događaja godine u području hrvatske proizvodnje.

U organizaciji tvrtke Culmena, ovogodišnje izdanje okupilo je više od 600 sudionika i 50 vrhunskih govornika: lidere, direktore, članove uprava, poduzetnike i inovatore koji svakodnevno oblikuju poslovnu scenu Hrvatske i regije.

Tijekom više od 25 sati paralelnog programa u pet dvorana: Lean & Green, Digital, Money, Leadership i Competition raspravljalo se o najaktualnijim temama koje definiraju budućnost poslovanja.

ChalLEANge 2025

Nemojte da vas zaigrani naslovi panela zavaraju: ChalLEANge 2025 možda ima smisla za humor, ali s poslom se ne šali

Novi paneli, svježe perspektive

Ovogodišnji ChalLEANge donio je niz novih panela koji su privukli veliku pozornost.

Tako je na panelu ‘3.2.1. Polijećemo’ pokrenuta inspirativna rasprava o tome koliko su procedure važne za spašavanje ljudskih života. A tko bi o ovoj temi mogao bolje govoriti nego upravo okupljen tim stručnjaka: ravnatelj bolnice Sv.Duh uz govornike iz tvrtke Pastor TVA i Međunarodne Zračne Luke Zagreb.

Toyotin panel ‘Samuraji biznisa’ otkrio nam je kako japanske vrijednosti oblikuju globalni uspjeh i zašto kompanije koje ih slijede pobjeđuju. Toyoti su se priključili govornici iz tvrtke Culmena i JGL, a poštovanje, preciznost i strpljenje bile su ključne riječi i ideje oko kojih se je nadograđivala rasprava.

Na panelu ‘Ja bih bio Vuk s Wall Streeta’ doslovno se je tražilo mjesto više. Od prilika za ‘vukove’ na tržištu pa sve do realnih i stvarnih savjeta kako ‘loviti’ profit i preživjeti u financijskoj džungli, odlična kombinacija panelista govorila je o svemu što treba znati prije
nego što ozbiljnije zakoračimo u svijet velikih brojki, kriptovaluta, dionica, te smislenih ulaganja i nekretnina.

Razgovarali smo s organizatorima

Naime, dio s izlagačima vrvio je sudionicima konferencije, sponzorima i govornicima koji su
networkali između brojnih štandova. Tako su se tamo našli AD Plastik, Calsberg, Ledo, Connekt, Nestiom, Toyota, Fasek, Biepe, Barcaffe, Mlinar, Pastor, LiderDent, INNOM
savjetovanje, BNI, OPG Rossi, Meneghetti, Badurini, Red AI Solution i Probotica.

“Ove godine posebno smo ponosni na panele i govornike, ali i na izlagače. Naime, ove godine imali smo toliki interes za izlagačkim prostorom da smo morali iskoristiti doslovno svaki dostupni centimetar, a već imamo i izlagače za 2026.!”, istaknula je Anja Štefanić, COO Culmene.

Anja Štefanić, COO Culmene
ChalLEANge 2025

Kad lideri progovore: ‘chalLEANge 2025 stvarno nije još jedna konferencija u nizu

Partneri koji grade iskustvo

ChalLEANge 2025 nije mogao ovako sjajno funkcionirati bez brojnih partnera i sponzora koji su se odlučili na razne načine priključiti konferenciji. Zlatni sponzori bili su Barcaffè, Pastor TVA, INNOM savjetovanje, Fasek i BIEPE.

Sponzori su bili Petrokov, Končar, Hrvatska Kovnica novca, Mlinar, Borotalco i Chilly, ORKA, Lean Scheduling Europe i Centar za vozila Hrvatske, Tinktura, Smash, Marles i Ringeis. Svoje vlastite panele odlučili su se imati Toyota i LiderDent.

Prijatelji konferencije su Boombox, Lasta, Violeta, Cockta, Lacalut, Kim Natura, Rowspirit by Martin Sinković, Jana, Sanytol, Iroha, Lactourea, FABU spot, ETC Adriatic, Brigljević destilerija i Kliker Enigmatika, a upravo ovi brandovi ’napunili’ su goodie bagove za sve sudionike svojim proizvodima.

Posebno nas je oduševio kutak za osvježenje, koji je posjetiteljima nudio odličan izbor: od najfinije Barcaffe kave, Ledo sladoleda, Mlinarove bogate ponude slanih i slatkih zalogaja, zdravih hladno prešanih sokova OPG-a Rossi, a nakon programa brojni gosti počastili su se
i Carslbergovom Blanc pivom. Organizatori su se tako u zahvalnom govoru zahvalili i sponzoru pauze Mlinaru i Barcaffeu te ANTE., partnerskoj agenciji za Marketing i PR konferencije.

ChalLEANge 2025

Zaključak koji traje

ChalLEANge 2025 još je jednom dokazao da nije samo konferencija već prostor gdje se susreću znanje, iskustvo i energija ljudi koji mijenjaju način poslovanja.

“Iznimno mi je drago vidjeti kako ChalLEANge značajno raste iz godine u godinu, ali i da okuplja baš one koji ne čekaju promjene, nego ih vode.“, nadodala je A.Štefanić.

Organizatori iz Culmene već su najavili veliki novitet za ChalLEANge 2026: ‘NOVE NADE BIZNISA’ kao dio programa.

Jedva čekamo!

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice