Povežimo se

Bez kategorije

Energetski efikasni prozori

Niskoenergetska i pasivna gradnja budućnost su suvremene arhitekture

Što je energetska efikasnost?

Energetska efikasnost je suma isplaniranih i provedenih mjera čiji je cilj korištenje minimalno moguće količine energije tako da razina udobnosti i stopa proizvodnje ostanu sačuvane. Jednostavnije rečeno energetska efikasnost znači upotrijebiti manju količinu energije(energenta) za obavljanje istog posla, odnosno funkcije (grijanje ili hlađenje prostora, rasvjeta, proizvodnja raznih proizvoda…).

Energetska efikasnost u zgradarstvu utječe na smanjenje potrošnje svih oblika energije, ugodniji i kvalitetniji boravak u zgradi, uz duži životni vijek zgrade, te pridonosi zaštiti okoliša i smanjenju emisija štetnih plinova u okoliš.

Cijene energije i energenata će, zbog globalnih i lokalnih razloga, u idućem razdoblju i dalje rasti – što će utjecati na porast troškova života i stanovanja.

Energeski ucinkoviti prozori Dom2

Za krajnjeg korisnika, naravno, najveća korist energetski efikasne gradnje je u smanjenju mjesečnih računa za grijanje, hlađenje i električnu energiju.

Direktiva EU 2002/91/EC o energetskim karakteristikama zgrada jasno obvezuje na štednju energije u zgradama EU, kao i državama kandidatima.

 

energeski ucinkoviti prozori Dom2

U skladu s Direktivom, sve zgrade koje se grade, prodaju ili iznajmljuju bit će certificirane i takvi energetski certifikati s podacima o godišnjoj potrošnji za grijanje zgrade bit će izloženi ili dani na uvid svim zainteresiranim strankama.

Uvođenjem energetskih iskaznica za zgrade kao i certificiranjem zgrada, energetski efikasne, dobro izolirane zgrade s niskom potrošnjom energije znatno će dobiti na vrijednosti na tržištu nekretnina, dok će zgradama s velikom potrošnjom energije vrijednost pasti.

Investicija zamjene starih prozora s novima čini se skupim izdatkom, no činjenica je da se uloženi novac vrati tijekom nekoliko godina u vidu manjih mjesečnih računa za energiju itekako je opravdana i isplativa.

Primjer uštede energije odnosno potrošnje goriva(lož ulja) po m2 površine kod različitih tipova prozora:

energeski ucinkoviti prozori Dom2

Gubici energije na objektima vezani su najvećim dijelom za područje prozora.
– gubici topline kroz prozore i vanjske zidove čine preko 70 % ukupnih toplinskih gubitaka zgrade!
– novi moderni prozori sa odgovarajućim staklom imaju 2-3 puta manje toplinske gubitke od starih prozora
– energijom koja se potroši za zagrijavanje 1 prosječne kuće(sagrađene pred 10-ak ili više godina) možemo zagrijati 3-4 niskoenergetske kuće ili 8-10 pasivnih kuća
– staklo zauzima najveću površinu otvora oko 70% te zbog toga ima veliku ulogu u ostvarenju toplinske zaštite cijelog prozora. To znači da se tu stvaraju najveći energetski gubici. Ostvarenje toplinske zaštite stakla opisuje se koeficijentom prolaza topline Ug. Što je ta vrijednost manja, to su izolacijska svojstva stakla bolja.

Primjer temperaturne razlike na površini unutarnjeg i vanjskog dijela stakla kod različitih tipova stakla:

Energeski ucinkoviti prozori Dom2

Osnovni parametri koje bi moderan/suvremen prozor trebao ispunjavati po pitanju toplinske izolacije:

– toplinska izolacija ukupnog prozora: Uw < 1,4 W/m2K
– za niskoenergetske i pasivne kuće taj se koeficijent kreće između 0,50 – 1,10 W/m2K
– takav rezultat ostvariv je sa ABS PROTECT TERMO+ sistemom

ABS Protect Termo+, Uw=0,74 W/m2K sa staklom Ug=0,5

– koeficijent prolaska topline “U” je količina topline koju građevni element gubi u 1 sekundi po m2 površine kod            razlike temperature od 1K, izraženo u W/m2K.
– označava se oznakom “Uw” (window) – ukupni koeficijent prolaza topline cijelog prozora
Uw = fpf x Uf + fpg x Ug [W/(m2K)] (suma parcijalnih koeficijenata topline profila i stakla)
– što je ta vrijednost manja, to su gubici energije kroz prozor niži, odnosno toplinska izolacija prozora je bolja
– na starim zgradama koeficijent Uw prozora kreće se od 3,00 do 3,50 W/m2K i više (gubici topline kroz takav                prozor  iznose prosječno 240-280 kWh/m2 godišnje)
– europska zakonska regulativa propisuje sve niže i niže vrijednosti, i one se danas kreću u rasponu 1,00-1,80                  W/m2K

Energetski učinkoviti prozori Dom2

Energetski učinkoviti prozori Dom2

Ostali zahtjevi koje prozor mora ispunjavati su ispitivanja na:

  • Sigurnost odnosno stupanj protuprovalnosti
  • Toplinsku izolaciju
  • Zaštitu od buke – zvučna izolacija
  • Zrakopropusnost
  • Vodotijesnost
  • Garancija

Za ove tehničke karkteristike proizvođač prozora mora imati certifikate koji su između ostalog nužni i za uporabnu dozvolu i ostalu dokumentaciju samog objekta. Od 16.prosinca 2002. postoji i pravilnik o energetskom certificiranju zgrada. Energetski certifikat mora imati svaka nova, te postojeća zgrada koja se prodaje iznajmljuje ili daje na leasing.

Energeski ucinkoviti prozori Dom2

 

SUBVENCIJE ZA IZMJENU PROZORA I ENERGETSKI EFIKASNU GRADNJU:

Većina država EU potiču EE gradnju povoljnijim kreditiranjem ili oslobođenjem kupnje građevinskog materijala od poreznih davanja. Najčešći je model poticanja financijskim subvencijama lokalnih ili državnih institucija koje dosežu i do 40% vrijednosti investicije. Zo očekivati je da će se takve i slične mjere vrlo brzo početi primjenjivati i kod nas.

Zaključak: Koje su koristi od zamjene starih prozora novim energetski efikasnim prozorima?

  • smanjuju se energetski gubitci, te se tako uloženi novac vrati tijekom nekoliko godina u vidu manjih mjesečnih računa za grijanje i hlađenje
  • povećava se udobnost stanovanja (nema propuha, buke i vlage)
  • povećava se vrijednost nekretnine
  • smanjuje se prolaz štetnih sunčevih UV zračenja kroz stakla
  • smanjuje se ispuštanje stakleničkih plinova u atmosferu
  • duži vijek trajanja objekta

Izvor: abs.hr

 

Oglas
Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Bez kategorije

Studenti Tekstilno-tehnološkog fakulteta osmislili novi proizvod

Kad se mladi kreativci udruže!

Dodijeljene nagrade i priznanja najboljim studentima

Svjesnost o očuvanju okoliša danas je nezaobilazna tema u svakom procesu poslovanja i života. Kontinuiranim i raznolikim aktivnostima pitanja održivosti, kao sastavnog dijela brenda i poslovanja, nastoje se implementirati u proizvodnje procese, ideje i novacije, a u konačnici i u ponudu klimatski prihvatljivih proizvoda. Vođeni misijom da održive prakse budu što prisutnije u kompaniji, te da se sve veća pažnja posvećuje očuvanju planeta i poticanju pozitivnih promjena u okolišu, Lesnina XXXL je u suradnji s Teksitlno-tehnološkim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu organizirala jedan zanimljiv eko natječaj za studente.
U okviru natječaja mladi studenti dizajneri imali su priliku predstaviti se sa svojim idejama za najbolje dizajnersko i idejno rješenje za promo torbu Lesnine. Naglasak zadatka bio je na tome da buduća Lesnina promo torba bude višekratna, funkcionalna i nosiva u raznim prigodama, ne samo za kupovinu, da bude praktična i izrađena od ekološki održivih materijala.

Stručni žiri iz Lesnine XXXL odabrao je najbolje radove, a studentima čiji su radovi proglašeni najboljima uručena su priznanja i nagrade. Svim ostalim studentima koji su sudjelovali u natječaju za najbolje dizajnersko i idejno rješenje za promo torbu, Lesnina je također uručila utješne novčane nagrade.

Od ukupno 20 pristiglih radova, odabrane su 4 najbolje ideje, pri čemu je najboljim proglašeno
rješenje Laure – Ane Zdunić, studentice 4. godine, smjer kostimografija. Drugo mjesto dijele Klara Ergović (1. godina diplomskog, smjer industrijski dizajn odjeće) i Klaudia Curman (4. godina, smjer modni dizajn), dok je treće mjesto osvojila Magdalena Juričić (1. godina diplomskog, smjer modni dizajn).

Osnovni cilj Lesnininog nagradnog natječaja bio je promicanje mladih dizajnera i poticanje studenata na kreativnost te uključivanje u cjelokupni proces izrade proizvoda – od ideje do izlaganja proizvoda na policama.


„Iako tema dizajnerskog rješenja nije bila zadana, već smo ostavili prostor studentima i dali im
slobodu u kreiranju što inovativnijih prijedloga, kod prezentacije pristiglih radova oduševile su nas i ideje i odaziv studenata, stoga je odabir najboljih radova bio iznimno težak zadatak. Našu odluku o pobjednicima natječaja donijeli smo uzimajući u obzir prijedloge materijala za izradu torbi i njihovu dostupnost, zatim ideje za vizualna rješenja i načine na koje su studenti u dizajn torbe implementirali grafičke elemente Lesnine, kao i izvedivost cijelog kreativnog procesa s proizvodnjom budućih promo torbi.“
, izjavio je prigodom uručenja nagrada studentima Matija Mandić, direktor marketinga i prodaje Lesnina Hrvatska.


„Drago nam je da su studenti Sveučilišta u Zagrebu Tekstilno-tehnološkog fakulteta mogli sudjelovati u ovakvom natječaju i ponuditi svoja kreativna i inovativna rješenja te pokazati da već tijekom studija stečena znanja o dizajnu, materijalima i tehnologijama izrade mogu povezati i primijeniti u realizaciji cjelovitog rješenja prema zahtjevima naručitelja (Lesnine XXXL). Iznimna mi je čast da su naši studenti pokazali svoju kreativnost, inovativnost i da su se njihove ideje i mape sa radovima svidjele stručnom žiriju iz Lesnine XXXL. Hvala Lesnini Hrvatska što je za ovaj natječaj odabrala upravo studente Tekstilno-tehnološkog fakulteta i za njihov trud ih nagradila.“, izjavila je dekanica Sveučilišta u Zagrebu Tekstilno-tehnološkog fakulteta prof. dr. sc. Anica Hursa Šajatović.

Vraćamo prirodi što smo joj oduzeli! Torbe će uskoro biti u prodaji!

Do kraja ove godine Lesnina promo torbe trebale bi biti dostupne kao limitirano izdanje u svim
Lesnina prodajnim centrima u Hrvatskoj . Nastavno na ideju da vraćamo prirodi ono što smo joj oduzeli, dio iznosa od prodaje promo torbi Lesnina XXXL će izdvajati za daljnje ulaganje u zajednicu u okviru projekata zaštite okoliša.

Nastavite čitati

Bez kategorije

Lesnina Hrvatska pridružuje se akciji „Sat za planet Zemlju“

U subotu 25.ožujka 2023. sve Lesnina trgovine na sat vremena će ugasiti
svjetla u svim svojim trgovinama #XXXLIGHTSOFF

Lesnina Hrvatska od ove se godine pridružuje globalno poznatoj i jednoj od najvećih svjetskih
građanskih inicijativa za okoliš „Sat za planet Zemlju“ (Earth Hour).

Lesnina je članica XXXLutz grupacije, druge najveće trgovačke mreže namještaja u svijetu, koja se ove godine po prvi puta pridružuje inicijativi pod nazivom #XXXLIGHTSOFF i to na način da će sve trgovine iz grupacije na svim lokacijama diljem Europe ugasiti svjetla na svim vanjskim i unutrašnjim prostorima svojih trgovina.

Stoga će sve Lesnina trgovine u Hrvatskoj u subotu 25.ožujka u vremenu od 20.30 do 21.30 sati biti u mraku, a sve s ciljem podizanja svijesti o potrebi mijenjanja štetnih navika i poduzimanja određenih akcija za ublažavanje klimatskih promjena.

Osim što se simboličnim gašenjem svjetla želi ukazati na potrebu zaštite okoliša, ovogodišnjem cilju pridružuje i stvaranje svijesti o potrebi očuvanja mira u svijetu.

„Briga svakog od nas kao pojedinca je svojim promišljenim svakodnevnim djelovanjem pridonijeti očuvanju planeta i izgradnji održive budućnosti. Slijedeći primjer mnogih svjetskih gradova koji su se do sada već priključili ovoj akciji, izuzetna nam je čast biti dijelom ove priče. Naš cilj nije ušteda električne energije kroz taj jedan sat isključivanja struje, već upozorenje na štetnost klimatskih promjena i naglasak da svi zajedno možemo i moramo bolje brinuti o našoj planeti, te razmišljati o optimalnoj iskoristivosti njenih resura.“, naglašavaju iz Lesnine.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice