Povežimo se

Arhitektura i dizajn

Studentski dom u Osijeku osnažuje lokalno gospodarstvo

Evo što je od hrvatskih proizvođača ugrađeno u novi studentski paviljon

Na ovako velikim projektima kao što je studentski dom u Osijeku važno je angažirati i lokalne proizvođače jer se time smanjuje otisak CO2, a ujedno i osnažuje lokalno gospodarstvo. Evo što je hrvatsko ugrađeno u novi studentski paviljon.

učionica-dom-na-kvadrat

Današnje moderno uređenje podrazumijeva jednostavne linije i sakrivanje onog što ne trebamo vidjeti. Kad je riječ o vratima, poželjno je da sakriveni budu okovi. Sva vrata u novom osječkom studentskom paviljonu proizvedena su u  Hrvatskoj.

Jednostavne moderne linije

‘To su uglavnom bila vrata koja su vrlo jednostavnih linija, moderna, kao i cijeli dizajn cijelog objekta. Radilo se o lakiranom medijapanu sa zvučnom izolacijom sa krilima koja su poravnata sa maskama iznad krila, tako da to jako moderno izgleda, zgleda kao krilo do stropa’, kaže Ana Jelić, Lignor d.o.o.

ana-jelić-dom-na-kvadrat

Jednostavan dizajn vrata nije bilo teško oblikovati, ali zato je zahtjevna bila količina koja se trebala proizvesti.

‘Kompletno za cijeli dom sva vrata su morala biti certificirana, dakle, od svih dobavljača svaki proizvod, svaki materijal koji smo ugrađivali u vrata, od kojih su izrađivana, a bilo je potrebno dostaviti i atestnu dokumentaciju, tako da to baš nije bilo jednostavno, u krajnjoj liniji to je nekakav protokol, s naše strane i to je zahtjev investitora’, dodaje.

vrata-dom-osijek-dom-na-kvadrat

Sve ovisi o željama i potrebama

Tvrtka Lignor iz Pleternice specijalizirana je za unutarnja vrata po mjeri. Uglavnom opremaju luksuznije i javne objekte.

‘Kod nas možete dobiti lakirani medijapan, možete dobiti specijalne folije koje su otporne na udarce, na vatru i slično i možete dobiti furnir koji je konkretno naš slavonski furnir od slavonskog hrasta’, kaže.

vrata-dom-na-kvadrat

Sve ovisi o željama i potrebama, pa tako u vrata može biti ugrađena i najmodernija tehnologija pomoću koje se vrata otvaraju, na primjerice, senzor. Osim vrata, hrvatski je proizvođač dijelom opremao i kupaonice ovog studentskog doma.

Održiva gradnja jedan od osnovnih zahtjeva

‘Radili smo sanitarne pregradnje kabine, one su se uglavnom radile od vlagootpornih materijala, a to je u ovom slučaju bio max compact’, kaže Ana.

Održiva gradnja u današnje je vrijeme jedan od osnovnih zahtjeva, a da bi se on ispunio, poželjno je angažirati lokalne proizvođače jer kraći transport do gradilišta znači i manji otisak CO2.

studentski-dom-na-kvadrat

Izrađuju namještaj po mjeri

‘Prije svega mislimo zapravo i vjerujemo u to da svaki ovaj natječaj koji se radi, kojeg projektiramo da bi trebalo što više domaće industrije i domaće proizvodnje pokrenuti na njima i da je to zapravo poanta razvoja i razvitka koje ovakvi projekti donose. Osim podizanja studentskog standarda možemo podići i neku gospodarsku situaciju neposrednoj okolini ukoliko je, normalno, projekt dovoljno velik i ukoliko je dovoljno zahtjevan’, tvrdi Goran Rukavina, koautor projekta, NFO.

A dobro je znati da Lignor u svojoj ponudi ima proizvode od lakiranog medijapana, furniranog i masivnog drveta, te da izrađuju sav namještaj po mjeri.

Arhitektura i dizajn

La Fábrica – kako je napuštena cementara postala arhitektonska ikona

Bofill ju je zamislio kao “prostor stalne transformacije”, gdje se arhitektura ne doživljava kao statična forma, već kao živi organizam koji raste i razvija se zajedno s onima koji u njemu žive i stvaraju

La Fabrica

U industrijskom predgrađu Barcelone, ondje gdje su nekoć vladali buka strojeva i sivi oblaci prašine, danas se nalazi jedno od najfascinantnijih arhitektonskih ostvarenja 20. stoljeća –  La Fábrica.

Ovaj jedinstveni projekt, djelo vizionarskog arhitekta Ricarda Bofilla, primjer je kako kreativnost i poštovanje prema prošlosti mogu stvoriti prostor koji nadahnjuje i pola stoljeća nakon svoje obnove.

Ovako izgledaju stanovi u centru Barcelone! 5 primjera inspirativnih renovacija

Napuštenu cementaru Bofill je otkrio 1973. godine. Pokrenuo je radikalnu, višegodišnju transformaciju prostora, odlučan u namjeri da zadrži industrijski karakter, ali mu udahne novi, suvremeni život.

Suživot prirode i industrije

Jedna od najupečatljivijih karakteristika projekta je način na koji su priroda i arhitektura dovedeni u savršeni balans. Zidine koje su nekoć bile simbol industrijskog napretka, danas su prekrivene penjačicama, čempresima i eukaliptusima. Vrt koji okružuje kompleks nije samo dekoracija – on je integralni dio koncepta, zamišljen kao “zeleni filter” između unutarnjeg i vanjskog svijeta.

Unutrašnjost je jednako impresivna. Prostorije su prostrane, s visokim stropovima i velikim prozorima koji propuštaju obilje prirodnog svjetla. Materijali su ostali vjerni izvornoj industrijskoj estetici – beton, metal, sirovo drvo – no sve je oplemenjeno elegantnim detaljima i sofisticiranim interijerima. Posebnu pažnju plijeni stubište, skulpturalno i gotovo monumentalno, koje spaja razine nekadašnjih silosa s lakoćom i stilom.

La Fábrica kao dom, studio i manifest

Iako na prvi pogled izgleda kao umjetnička instalacija, La Fábrica je uistinu dom – i to dom koji se koristi. Bofill je ovdje smjestio svoj privatni život, ali i profesionalni studio, stvarajući prostor u kojem granice između rada i odmora, između umjetnosti i svakodnevice – jednostavno ne postoje. Ova multifunkcionalnost samo potvrđuje osnovnu ideju projekta: prostor se ne treba definirati svojom prošlošću, već mogućnostima koje otvara.

Osim što je dom, La Fábrica postala je i manifest arhitektonske filozofije. Bofill je njome želio dokazati da je svaki prostor vrijedan transformacije, da je svaka zgrada potencijalni medij kreativnosti. Njegov pristup restauraciji – zadržati što se može, redefinirati što se mora – danas se sve više prepoznaje kao održiva i odgovorna praksa u suvremenoj arhitekturi.

Gordana Đerić: Arhitektura nije forma ni trend, već sredstvo za kvalitetniji život

Danas, desetljećima nakon završetka projekta, La Fábrica i dalje izaziva divljenje. Njezina estetika, funkcionalnost i filozofija čine je jedinstvenom pojavom u svijetu arhitekture. I što je najvažnije – pokazuje kako prava ljepota može nastati upravo tamo gdje je drugi najmanje očekuju.

Naslovna fotografija: ArchDaily

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera

Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.

Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.

Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.

Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.

Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.

“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”

Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice