Povežimo se

Arhitektura i dizajn

Al Qana, savršen portret arhitektonske jednostavnosti u Abu Dhabiju

Godišnje prima tisuće posjetitelja

Otpornost, izdržljivost i elegancija su stupovi na kojima su radili arhitekt Tony Abi Gebramel, iz MZ Architects, i dizajnerica Jacqueline Saad Abi Gebramel, iz TAG Interiors, za stvaranje objekata.

Al Qana prima tisuće posjetitelja tijekom cijele godine, zahvaljujući širokom spektru aktivnosti koje nudi – nacionalnom akvariju, sportskim objektima i restoranima – i prekrasnom horizontu Abu Dhabija, piše Porcelanosa, čije proizvode možete kupiti u prodavaonicama ABC interijera.

Foto: Porcelanosa

Kao prostor s velikim priljevom ljudi, bitno je da su materijali korišteni u konstrukciji prikladni za veliki promet, dok su otporni i izdržljivi tijekom vremena, bez odricanja od ekskluzivnog imidža koji definira Al Qanu .

Ekskluzivnost i minimalistički dizajn

Kolekcije keramike Bottega u nijansi Steel korištene su za popločavanje vanjskih površina, preuzimajući estetiku cementa i River u nijansi Silver , obje tvrtke Porcelanosa . Oba modela imaju meku površinsku teksturu koja odražava prirodan izgled na protukliznom sloju . Pločice velikog formata pomažu u optičkom kontinuitetu i stvaraju osjećaj prostranosti . Projekt je uključivao i posebnu proizvodnju porculanskih pločica velikog formata tvrtke Porcelanosa.

Foto: Porcelanosa

Serija Ceppo postavljena je kao unutarnje obloge i podovi u bijeloj boji tvrtke Porcelanosa , s dekorom koji je upotpunjen drvom i biljkama. Zgrada je projektirana tako da nudi minimalistički i funkcionalan stil za sportske i wellness aktivnosti u kompleksu The Bridge.

Neutralne boje i izdrživost

Za tranzitna područja i toalete, zidovi su prekriveni Nox Corten ekstra finim porculanom, koji daje metalik efekt oksidiranog čelika . S druge strane, kupaonice su prekrivene kolekcijom XTONE Bottega Acero , koja kombinira realizam cementa sa snagom kompaktnog sinteriranog minerala .

Kolekcije Porcelanosa stvaraju imidž kompleksa za slobodno vrijeme Al Qana , gdje neutralne boje i izdržljivost sveobuhvatnog dizajna pokazuju eleganciju i nenaglašenost kultnog prostora u Abu Dhabiju. Tako je distribucija koju su razvili i izveli MZ Architects , TAG Interiors i developer Al Barakah Investment zaslužila nagradu na Porcelanosa International Project Award (PIPA), u kategoriji “Javni prostori”.

Arhitektura i dizajn

La Fábrica – kako je napuštena cementara postala arhitektonska ikona

Bofill ju je zamislio kao “prostor stalne transformacije”, gdje se arhitektura ne doživljava kao statična forma, već kao živi organizam koji raste i razvija se zajedno s onima koji u njemu žive i stvaraju

La Fabrica

U industrijskom predgrađu Barcelone, ondje gdje su nekoć vladali buka strojeva i sivi oblaci prašine, danas se nalazi jedno od najfascinantnijih arhitektonskih ostvarenja 20. stoljeća –  La Fábrica.

Ovaj jedinstveni projekt, djelo vizionarskog arhitekta Ricarda Bofilla, primjer je kako kreativnost i poštovanje prema prošlosti mogu stvoriti prostor koji nadahnjuje i pola stoljeća nakon svoje obnove.

Ovako izgledaju stanovi u centru Barcelone! 5 primjera inspirativnih renovacija

Napuštenu cementaru Bofill je otkrio 1973. godine. Pokrenuo je radikalnu, višegodišnju transformaciju prostora, odlučan u namjeri da zadrži industrijski karakter, ali mu udahne novi, suvremeni život.

Suživot prirode i industrije

Jedna od najupečatljivijih karakteristika projekta je način na koji su priroda i arhitektura dovedeni u savršeni balans. Zidine koje su nekoć bile simbol industrijskog napretka, danas su prekrivene penjačicama, čempresima i eukaliptusima. Vrt koji okružuje kompleks nije samo dekoracija – on je integralni dio koncepta, zamišljen kao “zeleni filter” između unutarnjeg i vanjskog svijeta.

Unutrašnjost je jednako impresivna. Prostorije su prostrane, s visokim stropovima i velikim prozorima koji propuštaju obilje prirodnog svjetla. Materijali su ostali vjerni izvornoj industrijskoj estetici – beton, metal, sirovo drvo – no sve je oplemenjeno elegantnim detaljima i sofisticiranim interijerima. Posebnu pažnju plijeni stubište, skulpturalno i gotovo monumentalno, koje spaja razine nekadašnjih silosa s lakoćom i stilom.

La Fábrica kao dom, studio i manifest

Iako na prvi pogled izgleda kao umjetnička instalacija, La Fábrica je uistinu dom – i to dom koji se koristi. Bofill je ovdje smjestio svoj privatni život, ali i profesionalni studio, stvarajući prostor u kojem granice između rada i odmora, između umjetnosti i svakodnevice – jednostavno ne postoje. Ova multifunkcionalnost samo potvrđuje osnovnu ideju projekta: prostor se ne treba definirati svojom prošlošću, već mogućnostima koje otvara.

Osim što je dom, La Fábrica postala je i manifest arhitektonske filozofije. Bofill je njome želio dokazati da je svaki prostor vrijedan transformacije, da je svaka zgrada potencijalni medij kreativnosti. Njegov pristup restauraciji – zadržati što se može, redefinirati što se mora – danas se sve više prepoznaje kao održiva i odgovorna praksa u suvremenoj arhitekturi.

Gordana Đerić: Arhitektura nije forma ni trend, već sredstvo za kvalitetniji život

Danas, desetljećima nakon završetka projekta, La Fábrica i dalje izaziva divljenje. Njezina estetika, funkcionalnost i filozofija čine je jedinstvenom pojavom u svijetu arhitekture. I što je najvažnije – pokazuje kako prava ljepota može nastati upravo tamo gdje je drugi najmanje očekuju.

Naslovna fotografija: ArchDaily

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera

Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.

Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.

Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.

Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.

Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.

“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”

Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice