Dizajn i trendovi
5 trendova u dizajnu kuhinja za 2025.: Donose neočekivane boje i zanimljive kombinacije stilova
Kuhinjski ormarići mogu uvelike utjecati na dizajn vaše kuhinje

Kuhinjski ormarići mogu uvelike utjecati na dizajn vaše kuhinje – često zauzimaju veliki dio prostora. Zbog toga je važno imati na umu što je novo u svijetu kuhinjskih ormarića ako planirate renovaciju ili se samo igrate s tom idejom, kako biste dizajnirali kuhinju koju ćete voljeti godinama.
MasterBrand Cabinets, vodeći proizvođač ormarića u Americi, upravo je objavio svoje Izvješće o dizajnu i trendovima ormarića za 2025. godinu, koje odražava trenutačne zahtjeve potrošača, kao i predviđanja stručnjaka iz industrije poput dizajnera interijera. Stephanie Pierce, direktorica dizajna i trendova brenda, objasnila je nalaze izvješća, od trendova u kuhinji koji opadaju do vintage boja koje se vraćaju u modu.
1. Hibrid modernog i tradicionalnog
Izgledalo je kao da će estetski stil seoske kuće ostati zauvijek, ali prema MasterBrandu, stilovi kuhinja u seoskom, urbanom ili industrijskom stilu doživjeli su najveći pad popularnosti u posljednjih nekoliko godina.
Ono što je sada popularno su ‘meki moderni’, moderno-tradicionalni i prijelazni stilovi – zapravo, hibrid modernih i tradicionalnih elemenata. Čini se da milenijalci sada žele odmak od minimalističke estetike (ili ‘mora istosti’, kako to kaže Pierce) koja je dominirala dizajnom više od desetljeća.
Zavirite u kuhinju Hailey Bieber: Savršen je spoj elegancije i funkcionalnosti

2. Neočekivane boje
Boja više nije ograničena samo na kuhinjski otok, čak ni za one koji nisu skloni odvažnim dizajnerskim izborima. Prema Pierce, proširenje boje na cijeli obod kuhinje brzo postaje norma. Također je potvrdila ono što smo primijetili kao trend – plave i zelene nijanse su najpopularnije nakon različitih nijansi bijele.
“Sada postoji šest različitih nijansi plave koje su standardne, a zelena je trenutno u fokusu. Trećina dizajnera koje smo anketirali odabrala je zelenu kao boju koju su koristili u nedavnom projektu,” kaže Pierce. Napominje i da se neočekivane ‘rubne boje’ također počinju pojavljivati – boje poput crvene i bordo, koje imaju nostalgični prizvuk iz ’90-ih. Senf, blijedo žuta i prljavo tirkizna također su u porastu.”

3. Drveni tonovi
Kako raste interes za ekološki prihvatljivim i održivim dizajnom, drveni ormarići, kao prirodni i obnovljivi materijal, privlače pažnju. Drvo unosi toplinu i prirodnu teksturu, što je u skladu s potragom za ugodnim, organskim prostorima.
Hrast, orah i javor su najpopularniji izbori drva, pri čemu potrošači preferiraju svjetlije i srednje tonove. Pierce predviđa da će tamnije kuhinje postati popularnije u narednim godinama, jer su povezane s retro estetikom.”

4. Skriveni elementi
Kuhinje s minimalističkim izgledom postat će sve popularnije, s ormarićima koji skrivaju aparate, punjače i druge dodatke. Tehničke ladice, “garaže” za uređaje i ormarići sa skrivenim značajkama postat će standard za organizirane i čiste kuhinje.

5. Elegantne smočnice i pomoćne kuhinje
Ormarići u smočnicama i pomoćnim kuhinjama dobit će na značaju, s ormarićima od poda do stropa, sudoperima i dodatnim prostorima za pohranu, čineći ove prostore funkcionalnijim i luksuznijim.
Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.