Povežimo se

Događanja

IKEA Hrvatska slavi deseti rođendan

U deset godina rada robna kuća IKEA Zagreb ugostila je skoro 18 milijuna posjetitelja, a ukupni promet ostvaren u tom razdoblju u Hrvatskoj iznosi više od 1 milijardu eura

Na današnji dan prije točno deset godina, 21. kolovoza 2014. otvorena je robna kuća IKEA Zagreb. Od tada, posjetilo ju je skoro 18 milijuna posjetitelja, dok je ukupni promet tvrtke IKEA Hrvatska dostigao više od 1 milijardu eura (bez PDV-a) – prve godine iznosio je nešto više od 70 milijuna, u poslovnoj godini 2023. (01. rujna 2022. – 31. kolovoza 2023.) oko 150 milijuna, dok se i za poslovnu godinu 2024., koja upravo ide svom kraju, očekuje značajni rast.

Ovakvi rezultati ne bi bili mogući da IKEA nije nastojala biti dostupna svojim kupcima i klijentima širom Hrvatske. Upravo stoga je između 2017. do 2020. otvoreno šest IKEA dostavnih centara – Rijeka, Split, Osijek, Dubrovnik, Zadar i Pula (po redu otvaranja), a 2021. otvoren je i IKEA Studio za planiranje u Splitu, prvi u regiji IKEA Jugoistočna Europa (Hrvatska, Rumunjska, Slovenija, Srbija, Ukrajina).

Velik je trud uložen i u pokretanje internetske trgovine, pa kupci svoje omiljene IKEA proizvode od 2016. godine mogu naručiti i platiti on-line. Danas taj kanal čini više od trećine ukupnog IKEA prometa u Hrvatskoj – i jedan je od najvećih udjela u IKEA svijetu koji čine 473 robne kuće u 63 države.

„Plan za prvu godinu IKEA poslovanja u Hrvatskoj bio je ostvariti prihod od 60 milijuna eura i imati oko 300 zaposlenih. Danas, dok slavimo deset predivnih godina na ovom tržištu, gotovo smo utrostručili prodaju, ali i broj djelatnika. Naši planovi time su postali stvarnost. IKEA vizija – stvaranje boljeg svakodnevnog života za što više ljudi, bilo kada i bilo gdje – čini nas onim što danas jesmo – dobrim i pouzdanim partnerom za opremanje doma”, rekla je Davorka Pazanin, odnedavno direktorica tržišta IKEA Hrvatska.

Tijekom prvog desetljeća, OFTAST tanjuri i zdjelice bili su među najomiljenijim proizvodima kupaca iz Hrvatske, pa ih je prodano čak 4,9 milijuna u raznim veličinama. Prodano je i 185.000 komada BILLY biblioteka, koje su već godinama jedan od ikoničkih IKEA proizvoda, i koje bi – poredane u nizu – tvorile biblioteku dugu 114 kilometara, dovoljno dugu da se povežu Zagreb i Maribor. Uz to, 400.000 prodanih LACK stolića svih dimenzija poslagani jedan na drugoga tvorili bi planinu visine od 164 kilometra, 18 puta višu od Mount Everesta.
Prednosti IKEA Family kluba vjernosti danas koristi čak 470.000 građana Hrvatske, koji su u njega učlanjeni.

„Znamo da bolji dom znači i bolji život, i trudimo ga se omogućiti ne samo našim kupcima, već i našim djelatnicima, bez kojih IKEA ne bi mogla biti ono što danas jest, a uvijek nastojimo pomoći i lokalnoj zajednici“, dodala je Davorka Pazanin.

Ravnopravnost, različitost i inkluzija važne su odrednice IKEA poslovanja i dio vrijednosti ove tvrtke. Koliko se o tome vodila briga, govori i to što je IKEA Hrvatska više puta, prema neovisnom istraživanju portala Moj Posao, birana za jednog od tri najbolja poslodavca među velikim tvrtkama.

IKEA Hrvatska bila je i predvodnik u tehnološkim rješenjima pa je, pored implementacije automatskog sustava za prikupljanje narudžbi, IKEA Zagreb i jedna od prvih robnih kuća koje već dvije godine koriste dronove za kontrolu stanja zaliha.

Svih ovih godina IKEA je nastojala biti i dobar susjed – donacijama i volonterskim angažmanom svojih djelatnika uključila se u pomoć stanovnicima poplavljenih područja, kao i onima ugroženima potresima i njihovim posljedicama. Upravo su, u suradnji s UNICEF Hrvatska, u tijeku realizacije donacija za KBC Zagreb te Županijsku bolnicu Čakovec, kako bi se pomoglo ukupnoj dobrobiti djece koja se liječe u ovim institucijama. Istodobno, u tijeku je i donacija Udruzi Krijesnica, koja pomaže obiteljima s djecom s malignim bolestima.

Događanja

Salone del Mobile 2025 – nezaobilazna destinacija za arhitekte i dizajnere

Salone del Mobile tradicionalno se održava svakog proljeća u Milanu i predstavlja trendove u dizajnu interijera i namještaja

Salone del Mobile 2025

Više od 300.000 posjetitelja, 2100 izlagača iz 37 zemalja i 170.000 četvornih metara izložbenog prostora – brojke su koje potvrđuju da je Salone del Mobile ostao najvažnija globalna destinacija za sve zaljubljenike u dizajn interijera, arhitekturu i inovaciju.

⁠Održan Salone del Mobile 2024 – kroz njega nas je provela Sunčica Mastelić Ivić

No, ovogodišnje izdanje, održano od 8. do 13. travnja, nije bilo samo o novim komadima namještaja i završnim obradama. Bila je to priča o emocijama, o čovjeku u središtu prostora i o dizajnu koji ima moć utjecati na našu svakodnevicu. Svoja iskustva sa salona i ove godine nam je donijela arhitektica Sunčica Mastelić Ivić.

Sunčica Mastelić Ivić

Salone del Mobile 2025: gdje se dizajn susreće s emocijama

Pod temom “Misao za ljude”, ovogodišnji Salone del Mobile 2025 istraživao je kako dizajn može biti više od estetike – kako može biti alat koji nas smiruje, veseli, vraća u djetinjstvo ili priziva film iz sedamdesetih.

Kako je istaknula arhitektica Sunčica Mastelić Ivić, iskustvo sajma ne čini samo ono što je izloženo u paviljonima, već i cijeli grad Milano – kroz poznati fuori salone, u kojem dizajnerske kuće preuzimaju palače i stvaraju umjetničke instalacije diljem centra.

Foto: Sunčica Mastelić Ivić

Jedna od upečatljivijih bila je instalacija La Dolce Attesa talijanskog redatelja Paola Sorrentina, poznatog po filmu La grande bellezza. Prostor snoviđenja evocirao je emocije 70-ih godina – dekade koja je obilježila cijeli sajam.

Povratak 70-ih: dizajn koji budi nostalgiju

Dominantna estetska nit bila je inspiracija sedamdesetima – dekadom ležernosti, boravka kod kuće i otvorenih tlocrta. Sofe prilagođene tijelu, prirodne tkanine i zaobljene linije ponovno su zauzele centralno mjesto.

Foto: Sunčica Mastelić Ivić

Kako ističe Mastelić Ivić, “dah 70-ih bio je prisutan u završnim slojevima, bojama i raspoloženju prostora. Ta era se ponovno aktualizirala jer smo u pandemiji prepoznali vrijednost doma kao utočišta”.

Uredite prostor u stilu 70-ih: Ovo su pravila koja je dobro slijediti

Izlagači su bili podijeljeni u tri skupine: oni koji diktiraju trendove, oni koji ih brzo prihvaćaju i osvježavaju, te oni koji se obraćaju specifičnim tržištima s bogatom dekorativnom estetikom.

salone del mobile 2025
Foto: Sunčica Mastelić Ivić

Dizajn koji odražava društvo

Ono što mislimo da biramo sami, vrlo često je – birano za nas. Emocije koje nas vode pri odabiru predmeta, namještaja ili boja, oblikovane su kolektivnim iskustvima – krizama, nesigurnostima i nadama.

Velike dizajnerske kuće osluškuju ta stanja, i upravo ih zato inkorporiraju u kolekcije. Salone del Mobile 2025 tako je pokazao da dizajn nije izoliran svijet, već ogledalo društva.

Snaga zajedničke vizije

Osim proizvoda, sajam je ponudio i bogat kulturni program koji je dodatno produbio glavnu temu – od interaktivnih instalacija do multidisciplinarnih suradnji koje brišu granice između dizajna, filma i umjetnosti.

U godini punoj izazova, najveći svjetski sajam namještaja pokazao je da dizajn ima snagu povezivanja, razumijevanja i iscjeljivanja. I da u konačnici – nije važno samo kako nešto izgleda, već kako nas to čini da se osjećamo.

Nastavite čitati

Događanja

Treće izdanje festivala Svi smo mi nahero donosi kreativni vrtlog u CKIM

Pogledajte program!

Svi smo mi nahero

Svi smo mi nahero’ kuca na vrata! Multiumjetnički, sasvim drukčiji festival, koji prednost daje nezavisnoj sceni i njezinim kreativcima.

Projekt je potekao iz umjetničke organizacije Kuća nahero i njezinih voditelja. Kazališne redateljice i pjesnikinje Rajne Racz te glazbenika Marina Živkovića.

Festival stiže treći put u Centar za kulturu Maksimir gdje će od 24. do 27. travnja donijeti performanse, koncerte, izložbe, radionice i još mnogo toga.

Cijeli program namijenjen je svima, ali prije svega djeci i mladima te je besplatan za sve posjetitelje.

Otvorenje trećeg izdanja festivala Svi smo mi nahero

Festivalski program u četvrtak 24. 4., ispred CKIM-a u 16 sati, otvara performans ‘Odjel za čišćenje ladica‘ svestrane umjetnice Lucije Klarić. Riječ je o izvedbenoj interaktivnoj instalaciji od kreativnih ostataka koje često spremamo u ladicu, pri čemu autorica želi pokazati količinu rada koja se događa iza kulisa te da je često izgorijevanje posljedica hiperprodukcije koja ne samo da je nužnost za materijalno preživljavanje nego i vrsta samoeksploatacije.

U 17 sati u foajeu slijedi otvorenje izložbe ‘Postpartum tea party’ akademske slikarice Hane Hanak. Ona će uz male formate nastale nakon rođenja svoje kćeri te ready-made instalaciju ‘Postpartum tea party’ – zbirku dokumentiranih vrećica čaja iz svog radnog ateljea koji je bio i prostor oporavka, introspekcije i stvaranja, a suptilno propituje što znači biti mlada majka koja radi u kulturi.

U velikoj dvorani u 18 sati održat će se prezentacija projekta ‘Burning out’, umjetničkog istraživanja Burning Out Empiria teatra. Projekt se kritički i (auto)refleksivno oslanja na iskustva mladih umjetnika/ca na hrvatskoj kulturnoj sceni. Kako se nose s psihološkim, financijskim/materijalnim izazovima i pritiscima zbog (hiper)produkcije te kako, da bi osigurali kontinuitet u umjetničkom stvaralaštvu, opstaju u polju svoga umjetničkog djelovanja.

Kraj prvog dana rezerviran je za glazbu. U 20 sati u velikoj dvorani zasvirati će glazbeni sastav ‘Urikač‘, predvođen Vidom Haberom koji spaja alt rock, folk i jazz, i to često na neočekivan način. Razigrani glazbenici – Marin Živković, Una Patafta, Pavao Lovrić, Pavle Golubić i Zvonimir Šestak – koje je najbolje doživjeti uživo, u komornom ozračju, dočekat će publiku s rascvjetanim melodijama, spajajući melankoliju i tihi optimizam.

Radni ritam drugog dana

Petak, drugi dan festivala, 25. travnja proteći će u kreativno radnom ritmu, jer su na programu dvije više nego zanimljive radionice. U10 sati u maloj dvorani održat će se inkluzivna radionica ‘Alkemija glasa‘ pod vodstvom jazz vokalistice i muzikoterapeutkinje Melite Lovričević.

Melita će se s polaznicima uhvatiti u koštac s jednim od naših najintimnijih dijelova – našim glasom – kako se s njime lakše povezati, zavoljeti ga, naučiti oblikovati te na koncu i ponositi se.

Uzrast 18+ u 17 sati u maloj dvorani očekuje dvosatna radionica izrade nakita ‘Metals ‘n’ plants’. Polaznici će imati priliku upoznati se s metalurgijom, starim zanatom što postoji od pamtivijeka. 

Večer će se ‘odjenuti’ u kazališno ruho jer je u pola 8 u velikoj dvorani na rasporedu nesvakidašnja predstava-koncert ‘Ptice špijuni‘. Ovo je autorski projekt Kuće Nahero nastao prema konceptu kazališne redateljice i autorice Rajne Racz, u kojem se u formi monodramskog glazbenog performansa tvori hibridni, začudni umjetnički izraz.

Subota je nažalost otkazana! Program će biti prebačen na drugi datum

Zadnji dan festivala Svi smo mi nahero

Posljednji ništa manje atraktivan dan festivala, nedjelja 27. 4. posvećen je najmlađima i njihovim roditeljima, tijekog kojeg mogu zajedno biti aktivni, kreativni i uživati u kazalištu. Radionica veza ‘Izrazi svoje srce’, koja je prigodna i za početnike i one iskusnije, očekuje ih u 10 sati u maloj dvorani. Uz stručno kormilo voditeljice Ive Čukelj otputovat će u samo središte svakog živog bića – srce.

Putem veza (a naučit će se četiri različita boda), boja, uzoraka, riječi i simbola, polaznici će oblikovati vizualnu priču i svoje srce kao mapu unutarnjeg svijeta. Finalni će rad otkriti – kako bi tvoje srce izgledalo kada bi prikazivalo tebe?

U 15 sati u maloj dvorani mališani uzrasta 4+ mogu ući u ‘Tajno šumsko društvo”. Interdisciplinarnu kreativnu radionicu u prirodi koja donosi mnoga iznenađenja.

Teatar Poco Loco će klince i klinceze dobi 4+, u 17 sati u velikoj dvorani, uveseliti još jednom razigranom predstavom. Ovaj put ‘Buđenjem’, za čiju je režiju i dramatizaciju zaslužna Maja Katić.

Festival će se zatvoriti uz dobar zvuk novog glazbenog ansambla Nahero koji će publiku uvesti u Dixieland.

Više informacija o bogatom programu potražite na: https://ckim.hr/dogadaj/treci-festival-svi-smo-mi-nahero

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice