Izbor urednice
Budi u Formi – projekt promocije zdravlja i prevencije bolesti
Koliko je vježbanje, točnije tjelesna aktivnost, važno već više-manje svi znaju. Tjelesno aktivne osobe, koje uz to brinu o svojoj prehrani i teže što većem „balansu“ u životu, u manjem su riziku od razvoja brojnih kroničnih nezaraznih bolesti, posebno kardiovaskularnih koje su i vodeći uzrok smrtnosti u RH (i u svijetu). Ipak, iako se u javnosti sve više naglašava važnost tjelesne aktivnosti, čini se da ta svijest još uvijek nije dovoljno snažna ili da većina naših (su)građana nije prešla iz faze svjesnosti o tome da bi trebali vježbati u fazu u kojoj zapravo vježbaju i žive zdravije.
Ovaj izazov primijetilo je i Društvo sportske rekreacije Forma Factory (DSR Forma Factory) iz Zagreba. Ovaj sportsko-rekreacijski centar nalazi se na dvije lokacije u centru Zagreba te već više od dva desetljeća okuplja sportske entuzijaste, rekreativce, trenere i volontere koji svjedoče benefitima tjelesne aktivnosti.

Upravo se stoga DSR Forma Factory odlučilo javiti na poziv na dostavu projektnih prijedloga „Promocija zdravlja i prevencija bolesti – faza 2“ Ministarstva zdravstva, a koji je financiran iz Europskog socijalnog fonda u okviru operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020. Opći cilj ovog Poziva je povećanje znanja i svijesti o važnosti promocije zdravlja i prevencije bolesti na području Republike Hrvatske, dok specifični cilj podrazumijeva promicanje zdravih navika i zdravlja i/ili povećanje znanja i/ili povećanje svijesti građana Republike Hrvatske o važnosti prevencije bolesti.
Cilj projekta „Budi u Formi“ je omogućiti svima zainteresiranima sudjelovanje u različitim (grupnim i individualnim) aktivnostima, a kako bi stekli zdrave životne navike i počeli aktivno brinuti o svojem zdravlju. Projekt je započeo u ožujku 2022. godine, a traje ukupno 18 mjeseci (do listopada 2022.). U svrhu postizanja cilja projekta, u ovom razdoblju DSR Forma Factory organizira brojna besplatna događanja na kojima mogu prisustvovati svi zainteresirani građani. Tako se u vrijeme trajanja projekta organiziraju tematske radionice, edukacije, okrugli stolovi, javne tribine, izleti te dani otvorenih vrata.

Ukupna vrijednost Projekta iznosi 499.488,24 kn, a iznos bespovratnih sredstava 499.488,24 kn.
Bespovratna sredstva osigurana su iz Europskog socijalnog fonda (85%) i iz Državnog proračuna Republike Hrvatske (15%). O svim aktivnostima koje se organiziraju u sklopu projekta „Budi u Formi“ možete se informirati na službenoj web stranici projekta www.budiuformi.eu, na društvenim mrežama (Facebook i Instagram) te na broju 01 4856-450. Za više informacija o EU fondovima posjetite www.strukturnifondovi.hr.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Sadržaj teksta isključiva je odgovornost DSR Forma Factory.
Izbor urednice
Deset slika koje su promijenile način na koji gledamo svijet
Otkrijte priče iza najpoznatijih slika na svijetu – od Mone Lise i Zvjezdane noći do Noćne straže i Guernice
U svijetu u kojem se svakodnevno stvaraju milijuni novih slika, samo je nekolicina onih koje uspiju nadživjeti svoje vrijeme i postati – vječne.
Najpoznatije slike na svijetu nisu slavne samo zbog umjetničke vještine svojih autora, već i zbog emocija koje izazivaju, priča koje nose i simbolike koja se prenosi kroz stoljeća.
5 svjetskih arhitekata koji su ostavili neizbrisiv trag
Od Botticellija do Van Gogha, od Michelangela do Picassa – svaka od njih svjedoči o vremenu u kojem je nastala, ali i o ljudskoj potrebi da svijet razumijemo kroz boju, svjetlo i pokret.
Neke od njih danas čuvaju muzeji poput Louvrea, Rijksmuseuma ili MoMA-e, a sve povezuje isto – trajna moć umjetnosti da nas dotakne, izazove i natjera da zastanemo.
10. Noćna straža
Noćna straža prva je na našoj listi najpoznatijih slika na svijeta, a jedna je od najpoznatijih djela nizozemskog slikara Rembranta van Rijna. Nastala je na vrhuncu Nizozemskog zlatnog doba, točnije 1642. godine. Djelo je slavno zbog tri ključna elementa: prikaza svjetla i sjene, velikih dimenzija (263×437 cm) i osjećaja pokreta.
Sve do 1940-tih godina slika je bila premazana tamnim slojem, zbog čega je odavala krivi dojam kako je riječ o noćnoj sceni. Noćna straža je izložena u muzeju Rijksmuseum u Amsterdamu.
9. Vodeni ljiljani
Serija od više od 250 slika koje prikazuju Monetov vrt u Givernyju, „Vodeni ljiljani“ predstavljaju vrhunac impresionizma i slikarevu opsesiju svjetlom i refleksijom.
Monet je posljednjih 30 godina života posvetio upravo ovom motivu, stvarajući platna koja danas krase muzeje poput pariškog d’Orsayja i njujorškog Muzeja moderne umjetnosti (MoMA).
Njegovi ljiljani nisu samo prikaz prirode, već meditacija o prolaznosti i miru – trenutak tišine zarobljen u boji.
8. Rođenje Venere
Botticellijeva slika Rođenje Venere nastala je oko 1485-1487 godine, a prikazuje boginju Veneru (Afroditu u grčkoj mitologiji) kako izlazi iz morske pjene što prema mitologiji predstavlja njeno rođenje. Slika se nalazi u galeriji Uffizi u Firenci i nosi titulu jedne od najpoznatije slike na svijetu.
7. Guernica
Jedna od najsnažnijih političkih slika u povijesti umjetnosti. Picasso je „Guernicu“ naslikao kao reakciju na bombardiranje baskijskog gradića tijekom Španjolskog građanskog rata.
Monumentalno platno u crno-bijelim tonovima postalo je univerzalni simbol stradanja civila i besmisla rata.
Danas se nalazi u Museo Reina Sofía u Madridu, a njezina poruka i dalje odjekuje u vremenu – umjetnost kao otpor, slika kao svjedočanstvo.
6. Djevojka s bisernom naušnicom
Često nazivana „Nizozemskom Mona Lisom“, Vermeerova „Djevojka s bisernom naušnicom“ očarava jednostavnošću i misterijom.
Ne znamo tko je bila model, ali njezin pogled, svjetlost na licu i suptilni sjaj naušnice i danas zaokupljaju maštu promatrača.
Slika se čuva u Mauritshuis muzeju u Haagu, a popularnost joj je dodatno porasla nakon romana i filma koji istražuju njezinu moguću pozadinu.
5. Krik
Munchov „Krik“ prikazuje ljudsku tjeskobu i egzistencijalni strah kao univerzalnu emociju.
Figura na mostu, iskrivljenih crta lica i otvorenih usta, postala je simbol modernog doba – doba nesigurnosti i unutarnjeg nemira.
Slika je naslikana u nekoliko verzija, a original se nalazi u Norveškoj nacionalnoj galeriji u Oslu.
Zanimljivo, oba su glavna platna bila ukradena i kasnije uspješno vraćena, što je samo pojačalo mit koji prati ovo djelo.
4. Stvaranje Adama
Jedna od najpoznatijih freski svih vremena, naslikana na stropu Sikstinske kapele u Vatikanu.
Michelangelo prikazuje trenutak stvaranja prvog čovjeka, gdje se ruke Boga i Adama gotovo dodiruju – gesta koja simbolizira vezu između božanskog i ljudskog.
„Stvaranje Adama“ nije samo religijsko djelo, već i alegorija o duhovnoj energiji i stvaranju života, a i danas je jedno od najfotografiranijih mjesta na svijetu.
3. Posljednja večera
Leonardov mural, odnosno freska, u samostanu Santa Maria delle Grazie u Milanu jedno je od najpoznatijih djela zapadne umjetnosti.
Prikazuje trenutak kada Krist govori apostolima da će ga jedan od njih izdati – scena je ispunjena dramom, gestama i emocijama.
Zanimljivo je da se „Posljednja večera“ nalazi u krhkom stanju upravo zbog Leonardovog eksperimentiranja s tehnikom slikanja. Umjesto tradicionalne freske, koja se nanosi na mokru žbuku, Leonardo je koristio tempere i uljane boje na suhom zidu, u potrazi za većom dubinom i svjetlosnim efektima. Međutim, ta je metoda bila nestabilna – pigment se počeo ljuštiti već nekoliko desetljeća nakon nastanka.
Iako je djelo pretrpjelo oštećenja i restauracije, „Posljednja večera“ ostaje jedno od najdirljivijih prikaza ljudske drame i vjere.
2. Zvjezdana noć
Iako je tijekom života uspio prodati samo jednu sliku te je umro u velikoj neimaštini, Vincent van Gogh danas se smatra jednim od najvećih slikarskih genija. Njegova najslavnija slika je Zvjezdana noć, a prikazuje selo Saint-Rémy pod noćnim nebom na koje je imao pogled iz sanatorija u koji je bio smješten.
„Zvjezdana noć“ danas se nalazi u Muzeju moderne umjetnosti (MoMA) u New Yorku i smatra se jednom od najpoznatijih slika na svijetu.
Ona ne prikazuje stvarnost, već unutarnji svijet umjetnika – njegovu borbu, emociju i genijalnost.
1. Mona Lisa
Najpoznatija slika na svijetu, kako joj mnogi tepaju, „Mona Lisa“, i dalje privlači milijune posjetitelja godišnje u Louvre u Parizu.
Misteriozni osmijeh Lise del Giocondo, suptilna sfumato tehnika i gotovo živi pogled čine ovo djelo neiscrpnim izvorom fascinacije.
Unatoč pokušajima krađe, oštećenjima i beskrajnim interpretacijama, Mona Lisa ostaje simbol savršenstva, ravnoteže i tajne.
Ona nije samo lice jedne žene, već zrcalo ljudske znatiželje – i dokaz da umjetnost može nadživjeti sve epohe.
Događanja
Kad lideri progovore: ‘chalLEANge 2025 stvarno nije još jedna konferencija u nizu
Nemojte da vas duhoviti i zaigrani nazivi panela zavaraju; riječ je o nevjerojatno moćnom programu vodeće poslovne konferencije.
Ovogodišnje izdanje konferencije chalLEAnge, koje se održava 13. studenog 2025. u CineStaru, Z Centar Zagreb, u organizaciji tvrtke Culmena, najavljuje se kao dosad najbogatije i najambicioznije. Nakon prošlogodišnjih 500 sudionika i 50 govornika, organizatori očekuju više od 700 sudionika i još snažniju medijsku pokrivenost, uz velik broj medijskih partnera, među kojima su Večernji list i Journal kao glavni medijski pokrovitelji.
Što kažu organizatori
Iza organizacije konferecnije stoji Culmena, koja iza sebe ima više od 20 godina rada i 350
uspješnih projekata. Poznata je kao jedna od prvih tvrtki koja je hrvatskim poduzećima približila japansku Lean metodologiju, zagovarajući važnost digitalne transformacije i zelenog menadžmenta, a znanje o optimizaciji procesa i uštedama provela je između ostalog među najvećim proizvodnim tvrtkama u Hrvatskoj i regiji.
“Naša misija nikada nije bila samo učiti o promjenama, nego ih stvarati. ChalLEANge je mjesto gdje se spajaju znanje, iskustvo i energija ljudi koji pomiču granice poslovanja,” ističe Anja
Štefanić, COO Culmene.
Konferencija će i ove godine okupiti lidere, inovatore i stručnjake nove generacije u područjima Lean metodologije, digitalizacije, zelenih rješenja, financija i liderstva. Program se i ove godine odvija u pet paralelnih dvorana: Lean & Green, Digital, Money, Leadership i Competition, tijekom čak 25 sati paralelnog sadržaja.

Anja Štefanić, COO Culmena
Bogat i neočekivan program konferencije
U dvorani Lean & Green održat će se tako i panel “3,2,1. Polijećemo: Procedure koje spašavaju živote”, na kojem će se raspravljati o važnosti postupaka i protokola u industrijama poput zrakoplovstva i medicine, gdje procedure nisu birokracija, već sigurnosna mreža. Dvorana Digital istovremeno donosi panel pod provokativnim naslovom “Not another AI panel”, na kojem će se bez tehnološkog hypea govoriti o stvarnim primjenama umjetne inteligencije u poslovanju, planiranju i svakodnevnim operacijama. U dvorani Money održat će se panel “Ja bih bio vuk s Wall Streeta”, koji će realno sagledati prilike i rizike na današnjim financijskim tržištima, dok će se u dvorani Leadership između ostaloga raspravljati o generaciji Z na panelu “GEN Z – Izazovi”, s fokusom na nove vrijednosti, očekivanja i stilove rada mladih zaposlenika koji sve više mijenjaju pravila poslovne igre. Dvorana Competition ponovo vam donosi dinamične izazove i prezentacije novih poslovnih ideja.
“ChalLEANge nije samo konferencija, to je poslovni ‘bootcamp’ koji puni baterije i otvara oči.
Sudionici odlaze s konkretnim idejama koje odmah mogu primijeniti u svom radu,” nadodaje
Anja Štefanić iz Culmene.

Anja Štefanić, COO Culmena
Partneri i sponzori koji upotpunjavaju doživljaj
Za potpuni doživljaj konferencije pobrinut će se i brojni sponzori. U gastro kutku posjetitelje će dočekati Barcaffe s najfinijom kavom, Carlsberg s Blanc pivom, Mlinar s bogatom ponudom slanih i slatkih zalogaja, uključujući torte, te OPG Rossi koji će ponovno osvježiti sve prisutne
zdravim, svježe cijeđenim sokovima.
Zlatni sponzori konferencije su Pastor TVA, Biepe i Fasek, dok će Toyota, osim što će predstaviti svoj “Toyota Corner” s informacijama o poslovnim vozilima, održati i vlastiti panel u dvorani Lean & Green o implementaciji Lean&Green filozofije u svakodnevni rad. Među ostalim sponzorima nalaze se i Petrokov, Hrvatska kovnica novca, ORKA, Lean Scheduling Europe i CVH, te Borotalco, Chilly i Tinktura koji će dodatno razveseliti sudionike poklonima u goodie bagovima!
U izlagačkom dijelu konferencije posjetitelji će moći upoznati i brojne partnere i inovativne
kompanije, te se iz prve ruke upoznati s njihovim uslogama i proizvodima. Bogati goodie bagovi bit će prepuni korisnih proizvoda, zalogaja i kozmetike, dok će pauze između panela biti savršena prilika za networking i upoznavanje s predstavnicima vodećih hrvatskih i međunarodnih kompanija.
Saznajte više
Ako tražite mjesto gdje kvalitetan sadržaj, inspirativni razgovori i pravi poslovni kontakti
zauzimaju središnje mjesto, ChalLEANge 2025 je događaj koji ne smijete propustiti.
Ulaznice i sve informacije dostupne su na stranici www.culmena.hr/challeange te na društvenim mrežama Culmene i konferencije.
Jer promjene ne čekaju. Zašto biste vi?




