Dizajn i trendovi
Hrvatski proizvođač namještaja osvaja međunarodne nagrade!
Saznajte koja to Hrvatska kompanija konkurira najboljim proizvođačima vrhunskog dizajnerskog namještaja na svijetu.
Oni su ozbiljan konkurent najboljim proizvođačima vrhunskog dizajnerskog namještaja na svijetu. Upravo zato im je neodržavanje velikih sajmova namještaja teško palo. Unatoč tome, uspjeli su pronaći originalan način za predstavljanje novih kolekcija i za to dobili čak tri međunarodne nagrade.
Izložba dizajnerskog namještaja

Među kvalitetnim komadima drveta koja se suše u sušari od 3200 kvadrata našao se izložen dizajnerski namještaj. Riječ je o izložbi Revisiting factory koju je održao naš poznati proizvođač namještaja s dizajnerskim potpisom u svojem pogonu u Svetom Križ Začretju.


Izložba Revising factory ukazuje na važnost vlastite proizvodnje namještaja, jednu od stvari koje Prostoria neizmjerno cijeni. Ponose se biti brend sa vlastitim dizajnom, odjelom istraživanja i razvoja, te proizvodnjom namještaja sve na jednoj lokaciji. Također kažu kako im djelovanje pod istim krovom omogućava bolju kontrolu kvalitete i održavanja.
Pogledajte kako je neugledni poslovni prostor transformiran u dva prekrasna apartmana
Nagrade i priznanja

Na desetoj obljetnici djelovanja Prostorie, brendu je dodijeljena nagrada za izvrstan brend, German Brand award kojeg dodjeljuje njemački institut za brend. Uz to što je nagrada međunarodna važna, ujedno i zaokružuje obljetnicu koje će slaviti u rujnu ove godine.
Nagrade su dobili i za projekt Revisiting Analogue koji je prethodio projektu Revisiting Factory. Oba su projekta razvili u suradnji s dizajnerima iz studija Numen/ForUse i Simonom Morasi Piperčićem. Riječ je o novom modelu komunikacije brend-iskustva, nastalog kao odgovor na nemogućnost prezentacije novih proizvoda na međunarodnim sajmovima.


“Međunarodni sajmovi su ključni za prezentaciju namještaja međunarodnom tržištu jer je namještaj ipak fizički objekt i za njegovu kupnju kad kao kupac prilazite odabiru namještaja, vama je jako bitan taj doživljaj, funkcionalnosti, ergonomija, taktilnost. Zato je jako važno da ga kupci dožive iz prve ruke” rekla je Tatjana Bartaković, voditeljica komunikacija u Prostorii.
Od skromnih početaka do internacionalnog uspjeha

Jedna od stvari koju su zapazili je da im se u periodu pandemije povećao udio prodaje u rezidencijalnom segmentu. Sve više privatnih kupaca krenulo je u kupnju radi uljepšavanja svog doma u kojem se počelo u većoj mjeri boraviti. To su uzeli kao još jednu pohvalu o kvaliteti namještaja, jer su u tom segmentu ostvarili značajan uspjeh.

U rujnu se na pozornicu vraća milanski Salone del Mobile, gdje će ovaj proizvođač premium namještaja ponovno predstaviti novitete. U otprilike isto vrijeme slave i desetu godišnjicu postojanja.
“Prostoria je doslovno počela od nule sa zasnivanjem svoje proizvodnje u jednom pogonu u Hrvatskom zagorju ali je od početka prepoznat Tomislav Knezović. Osnivač, vlasnik i direktor Prostorie. Jedan veliki vizionar koji prepoznaje kvalitetne vrijednosti koje je ugradio poput ulaganja u ljudske resurse, tehnologiju i dizajn koji je jedan ključni alat za razvoj dodane vrijednosti i kvalitete samih proizvoda” ispričala je Bartaković.

Moguće da je baš zato u samo deset godina narastao od obrtničke proizvodnje u proizvođača vrhunskog namještaja koji može proizvoditi visoke serije. Pod istim krovom proizvode namještaj od punog drveta, metala, tkanine. Izvoze u više od 60 zemalja u svijetu, a ovaj se namještaj prodaje u više od 900 premium salona u svijetu.
Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.
You must be logged in to post a comment Login