Povežimo se

Dizajn i trendovi

Luksuz i ekstravagancija – najpoznatije fotelje skandinavskog dizajna

Neke fotelje osmišljene su i prije više od 70 godina, ali još uvijek plijene pažnju i blistaju u interijerima. Riječ je o klasicima skandinavskog dizajna.

Predstavljamo vam svjetski poznate fotelje skandinavskog dizajna.

Egg chair

egg-chair-fotelja-domnakvadrat

Ova je fotelja planetarno popularna. Zove se Egg chair i 1958. godine dizajnirao ju je Arne Jacobsen za Radisson hotel u Kopenhagenu. Fotelja je bila namijenjena lobiju, a osobi koja sjedi u njoj pružala je zaštitu i udobnost. Iako je osmišljena za lobi hotela, ona se danas savršeno uklapa u dnevne boravke kojima dodaje profinjenost i ekstravaganciju.

Sama fotelja ima i svoj inovativni karakter. Arne Jacobsen napravio je fotelju od metalne konstrukcije koju je obložio poliuretanskom pjenom i na taj način dobio sam oblik jaja po čemu je i sama fotelja dobila ime. “To je ustvari bila jedna prekretnica za daljnju izradu kako namještaja u Danskoj, tako i u cijelome svijetu”, navodi Matea Somek, mag.ing. arhitekture.

Originalna je fotelja obložena sa dva komada kože koji su spojeni s oko tisuću ručnih šavova čime se omogućava napetost između tijela fotelje, naslona i rukohvata.  Zbog te precizne izrade moguće ih je izraditi mali broj godišnje što objašnjava i zašto su na cijeni.

Flag Halyard

flag-halyard-domnakvadrat

Iako na prvu ne djeluje tako, ova fotelja puni sedamdeset godina. Zove se Flag Halyard, a dizajnirao ju je Hans Wegner.

Dizajn ove fotelje je nastao spontano i to za vrijeme dizajnerova ljetovanja. Dok su se djeca igrala na plaži, Wegner je napravio udubljenje u pijesku gdje je ležao. Po povratku u vikendicu nacrtao je ovu fotelju koja na jedan luksuzan način simbolizira relaksaciju odmor i meditaciju.

Fotelja ima čeličnu konstrukciju a njeno sjedište i naslon čini 240 metara užadi.

Chieftain chair

chieftain-chair-domnakvadrat

Jedan kraljevski primjerak u kojem je sjedio i sam danski kralj Henrik IX. Zato su ovu fotelju i zvali kraljevskom, ali je njezin dizajner Finn Juhl mislio da je to pomalo pretenciozno, pa ju je nazvao Chieftain chair.

Jedna od najvećih i najznačajnijih karakteristika je upravo njezin prekrasan izgled koji se sastoji od drvenog okvira, koji osim po svojoj funkcionalnosti ima i taktilni karakter koji se odlikuje upravo po tim skulpturalnim rubovima i po tome što vi ne možete spoznati gdje jedan komad drveta prestaje, a gdje počinje.

The chair

kennedy-the-chair-domnakvadrat

Ovaj klasik skandinavskog dizajna iz 1949. godine, s potpisom Hansa Wegnera popularnim su učinili svjetski moćnici.

“Najveću pozornost javnosti ovaj stolac je postigao 1960. godine u sklopu debate unutar predsjedničke kampanje između konzervativca Nixona i demokrata Kennedya. Nekakvo glavno mišljenje javnosti jest da je on Kennedyu puno bolje, odnosno prirodnije pristajao”, pojašnjava Ivana Ljutić, dipl.ing. arhitekture.

A kad ste tako slavni poput ovog stolca onda vam neko posebno ime ni ne treba, već je to jednostavno The chair, odnosno stolac.

U svakom slučaju sva četiri klasika skandinavskog dizajna osim vrhunske kvalietete imaju i kolekcionarsku vrijendost jer im iz godine u godinu vrijednost raste. Takvi se komadi prenose iz generacije u generaciju poput umjetničkih djela, slike ili skulpture. I da, ni nakon 70 godina ne izlaze iz mode.

Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Dizajn i trendovi

Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025

Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Zagreb design week 2025

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.

Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.

Jadran film – idealna festivalska lokacija

Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

zagreb design week 2025

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.

Zagreb design week 2025

Zagreb Design Week 2025

Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i  Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.

Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.

Svjetske premijere i katalonski dizajn

Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.

Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.

Zagreb design week 2025
Zagreb design week 2025

Nagrade ZGDW Award

Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.

.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.

Trend report – Zagreb Design Week 2022.

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera

Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.

Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.

Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.

Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.

Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.

“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”

Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice