Povežimo se

Dizajn i trendovi

Može li dizajn prevladati izazove koji su pred nama?

Na to pitanje odgovara dizajner Nikola Radeljković iz brenda Numen/For Use.

Iako mnogi na dizajn gledaju isključivo kao na nešto lijepo, dizajn je taj koji često rješava probleme. On može biti produhovljen, a istovremeno za upotrebu – baš kako kaže ime međunarodnog dizajnerskog kolektiva Numen/For Use. Taj kolektiv čine Sven Jonke, Christoph Katzler i Nikola Radeljković.

fotelja-numen-for-use-domnakvadrat

Dugogodišnja tradicija brenda

Na sceni su više od 20 godina i promatraju razvoj dizajna u Hrvatskoj. Na prvoj izložbi Hrvatskog dizajnerskog društva 1999. godine bilo je tek osam do devet izložaka od čega su u produkt dizajnu bili isključivo prototipi. Danas ih bude 300-injak, od kojih 50-ak ozbiljnih industrijskih proizvoda. ” U toj smo sferi napravili gigantski iskorak”, istaknuo je Radeljković.

stolice-stolić-numen-for-use-domnakvadrat

Rad na daljinu

U vrijeme lockdowna njihov posao nije stao. Naprotiv, navikli su na rad na daljinu jer jedan živi u Berlinu, drugi u Beču, a treći u Zagrebu. Tako su realizirani projekti koji su godinama bili na čekanju. Valja napomenuti kako je Trg Poljana u Šbeniku nominiran za Mies van der Rohe nagradu.

trg-poljana-šibenik-domnakvadrat
Foto: Numen/For Use

Virtualni sajmovi u doba korone?

Na pitanje mogu li virtualni sajmovi zamijeniti stvarne, Radeljković odgovara da u nekim slučajevima ne može. “U slučaju stolica, jako je važno da osoba sjedne u tu stolicu, isproba je, vidi odgovara li to njegovoj anatomiji”, istaknuo je.

stolice-numer-for-use-domnakvadrat
Foto: Numen/For Use

Koja je budućnost Hrvatske?

Što se tiče drugih katastrofa koje su zadesile Hrvatsku, zanimalo nas je hoćemo li sada kada gradimo iz temelja, moći izgraditi bolju budućnost. Radeljković kaže kako nas je svaka kriza ili katastrofa dosad nečemu podučila. Tako je primjerice kriza koja se dogodila 2009. godine “rezultirala propašću paradigme stare proizvodnje namještaja gdje veliki kompleksi industrijski proizvode za nepoznatog kupca vani po nacrtima izvana bez ikakve dodane vrijednosti i jeftini proizvod u velikim serijama”.

spavaća-soba-numen-for-use-domnakvadrat
Foto: Numen/For Use

Dodaje kako se počinju brojiti firme koje apliciraju dizajn na pravi način, odnosno razvijaju proizvode s imenom i prezimenom, proizvode koji baštine jedan identitet i pričaju priču. Zbog toga ih ne može zamijeniti nijedan drugi jeftiniji proizvod koji dolazi s nekog drugog tržišta.

Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Dizajn i trendovi

Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025

Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Zagreb design week 2025

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.

Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.

Jadran film – idealna festivalska lokacija

Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

zagreb design week 2025

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.

Zagreb design week 2025

Zagreb Design Week 2025

Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i  Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.

Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.

Svjetske premijere i katalonski dizajn

Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.

Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.

Zagreb design week 2025
Zagreb design week 2025

Nagrade ZGDW Award

Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.

.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.

Trend report – Zagreb Design Week 2022.

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera

Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.

Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.

Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.

Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.

Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.

“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”

Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice