Uređenje interijera
Tapete s potpisom domaće dizajnerice
“Moje zidne tapete i ja vodimo vječnu borbu. Jedno od nas dvoje morat će otići!” rekao je svojedobno Oscar Wilde, a svi oni koji su se ikada našli u prostoriji u kojoj su im uzorci na zidovima zadavali glavobolje, sasvim sigurno suosjećaju s velikim piscem. O velikom povratku tapeta, njihovim vrstama i tome kako ih odabrati razgovarali smo s mladom dizajnericom Martinom Banožić.

Vraćaju se u modu
Nakon nevjerojatne popularnosti koju su imale u šezdesetim i sedamdesetim godinama prošlog stoljeća, tapete su se vratile kao veliki dizajnerski trend. Iako mnogi zaziru od njih jer ih povezuju s mučnim skidanjem i odljepljivanjem, današnje tapete su mnogo praktičnije zbog čega su posljednjih nekoliko godina postale neizostavnim dijelom mnogih interijera.
Najbolje to zna mlada dizajnerica Martina Banožić koja je nakon angažmana u raznim tvrtkama specijaliziranim za dizajn tekstila, otvorila svoj obrt za izradu tapeta.

“Zadnjih deset, petnaest godina postale su popularne iz razloga što su se na tržištu pojavili dizajneri i manji brendovi koji su odlučili prezentirati neki svoj stil, bilo to ilustracije, slike, fotografije te ih producirati kao proizvod, kao tapete koje se mogu prilagoditi klijentu za razliku od tapeta iz sedamdesetih koje su bile tvorničke”, govori Martina.
Tapete kao dekorativni element
Tapete se danas uglavnom ne postavljaju na sve zidove prostorija, kao što se to činilo nekoć. Postale su dekorativni element kojim se naglašava dio prostorije, oplemenjuje dječja soba ili stvara čarobna atmosfera u nekom kutu doma.

Najbitnije je da znamo što nam se sviđa, što bismo htjeli s njom postići i odgovara li nam, da li je to nešto što bismo htjeli imati u stanu dugi niz godina jer tapeta nije samo dekoracija, nego je i funkcionalna i dugi niz godina može biti u prostoru.
Prvo dobro promislite…
Vijek trajanja joj je od 10 do 15 godina, stoga treba dobro razmisliti o pozicioniranju, motivima i boji da se ne bi brzo predomislili i išli mijenjati jer je to proces koji zahtijeva dosta vremena.
Na tržištu postoje tapete različitih vrsta. Od papirnatih, platnenih, plastificiranih, preko interaktivnih, samoljepljivih, perivih pa sve do fototapeta. Martina svoje, ovisno o interijeru u kojem će se postavljati, dijeli u dvije skupine.

Postoje tapete za privatne i komercijalne prostore, i za suhe i vlažne. Primjerice, lanena tapeta je za privatne prostore i namijenjena je za suhe prostore gdje nema puno doticaja s vlagom. S druge strane, svilene tapete, odnosno tapete svilene teksture koje u sebi imaju antibakterijski i antifungalni premaz mogu se postaviti u prostorije s mnogo vlage.
Treba se pridržavati određenih smjernica
Tapete se mogu postaviti u bilo koji prostor, no, veličina mjesta diktira njihov uzorak. Manji prostor bolje podnosi tapete minimalističkog uzorka. Pogrešno odabrani uzorak, boja i materijal u prostor, a samim time i one koji u njemu borave, mogu unijeti nervozu i nelagodu. S druge strane, dobro odabrana tapeta ima zadatak otvoriti prostor i u njega unijeti sklad. Martina nam je otkrila i koje boje preferiraju njezini klijenti.

“Kod nas su dosta popularne neutralne i bež nijanse, pogotovo ako se radi o privatnim prostorima, stanovima. Ljudi većinom biraju bež svijetle nijanse jer će u tim prostorima boraviti svakodnevno, a ako se radi o apartmanima i hotelima, tu se klijenti odvaže jer su ipak to prostorije gdje ljudi dođu i odu, recimo sobe za odmor, vile…”, objašnjava Martina.
Jednom kad odaberete boju, motiv i donesete konačnu odluku o tome da svoj prostor želite oplemeniti nekom tapetom, još uvijek morate biti na oprezu.
Kontaktirajte stručnjaka
Najgora greška koja se može dogoditi pri izboru tapete nije toliko u dezenu nego u neprofesionalnoj montaži ako se odluče sami postavljati tapete. Najbolje je kontaktirati stručnu osobu, ne postavljati sami ako niste sigurni hoće li to tehnički biti dobro izvedeno.
Na kraju treba istaknuti kako odabir motiva i boja prije svega mora odgovarati osobnosti ljudi koji žive u tom prostoru, a onda, naravno, i uklopiti ga u odabrani interijer.
Kreirajmo dom zajedno
Više je premalo! Kada uređujete dom za blagdane, dozvolite si kič – savjetuje glumac
„Božić ti dopušta da pretjeraš, da se igraš, da uživaš. To je vrijeme kada se sve smije.“ poručuje glumac
Nakon što nam je glumac Karlo Mlinar pokazao kako uz nekoliko jednostavnih detalja stvoriti savršenu jesensku atmosferu u blagovaonici, ovog puta otkrio nam je kako pristupa božićnom uređenju doma. A tko bi mogao biti bolji vodič kroz blagdansku čaroliju od nekoga tko – kako sam priznaje – Božić voli više nego bilo koje drugo doba godine?
Za Karla, blagdani nisu samo dekorativni dodatak prosincu, nego osjećaj koji počinje već pri prvim lampicama u gradu. „Božić je jedno vrijeme lijepog kiča, kad uživamo u svim aspektima života. Od poklona, hrane, ukrasa… sve je nekako tematski uokvireno. Obožavam Božić otkad znam za sebe“, kaže.
Klasične boje kao temelj božićnog uređenja doma
Iako tijekom ostatka godine njegov interijer prati minimalizam, kada dođe prosinac, pravila se mijenjaju. „Moj stan kroz godinu je manje je više, a kad dođe Božić – više je premalo“, govori kroz smijeh.
Za Karla, božićno uređenje doma uvijek počinje bojama. I dok suvremeni trendovi donose palete poput zlatne, srebrne, plave ili roze, on ostaje vjeran klasici: crvenoj i zelenoj. „To su boje Božića. Sve ostalo je lijepo, ali meni Božić uvijek ostaje u crvenoj i zelenoj.”

Dječji duh kao najvažniji detalj
Karlo vjeruje da je pravi smisao blagdana upravo u emociji koju nose. Uz boje, u njegovom domu najvažniju ulogu imaju motivi povezani s djetinjstvom.
„Svi smo Božić najviše iščekivali kao djeca. Taj dječji duh zapravo čini Božić posebnim. Zato apsolutno odobravam sve te dječje ornamente.“
U njegovom stanu tako se nalaze figurice Djeda Mraza, gingerbread čovječuljci, lizalice s prugama, Snješko Bijelić, sobovi, pa čak i Orašar. Sve ono što budi nostalgiju prirodno se uklapa u božićno uređenje doma.
Izlog, restoran ili hotel: Pravila dizajnerice za blagdansko uređenje poslovnog prostora
Teksture, toplina i cozy atmosfera
Uz ukrase, Karlu je važno stvoriti atmosferu koja poziva na odmor. Dekice, jastuci, plišanci i mekane tkanine doprinose osjećaju topline, dok lampice daju potrebnu dozu blagdanske mekoće.
„Božić je vrijeme kada uđeš u kuću i više si doma nego vani. Gledaš serije, piješ kuhano vino, jedeš kolače i tražiš cozy vibe“, objašnjava.

Najljepši trenutak Božića događa se kod kuće
Karlo vjeruje da je prava čarolija u jednostavnim trenucima:
„Mislim da svi jedva čekamo onaj trenutak kad se nakon Badnje večeri vratimo kući, stavimo dekicu preko nogu, izvadimo kolače iz frižidera, upalimo Sam u kući i okruženi lampicama zapravo uživamo s najbližima.“
Top 10 božićnih filmova by Karlo Mlinar
To je, kaže, najčišći oblik blagdanskog duha – kada dom postane utočište, mjesto odmora i sreće. Upravo zato božićno uređenje doma ne treba biti savršeno, nego osobno. Treba odražavati emociju, uspomene i ono što Božić znači svakome od nas.
Božićno uređenje doma kao prostor slobode i igre
Kroz razgovor postaje jasno: za Karla je Božić vrijeme kada ne postoje pravila. Nema pogrešnih kombinacija, nema „previše“ ukrasa – sve što donosi radost dobro je došlo. „Božić ti dopušta da pretjeraš, da se igraš, da uživaš. To je vrijeme kada se sve smije.“
Njegov pristup podsjeća nas da blagdanska čarolija ne mora izgledati trendovski ni savršeno. Ono što je važno jest emocija koju prostor prenosi – toplina, zajedništvo i osjećaj da smo kod kuće.
Predstavljamo dom
Luksuzno uređenje obiteljskog stana: Ovako izgleda elegantan dom koji živi s obitelji
Luksuzno uređenje obiteljskog stana ne mora biti raskošno ni pretjerano – ponekad je dovoljno spojiti kvalitetne materijale, promišljene linije i funkcionalna rješenja kako bi prostor postao elegantan, miran i ugodan za svakodnevni život. U ovom stanu od 90 kvadrata živi četveročlana obitelj koja je svoj dom uredila upravo tako: diskretno, toplo i sofisticirano, prilagođeno ritmu tjedne užurbanosti i vikend druženja.
Čim uđete, dočekuje vas osjećaj smirenosti i pročišćenog luksuza koji nije nametljiv, nego prirodno proizlazi iz tekstura, boja i kvalitete izvedbe. Ovaj interijer nije osmišljen da impresionira na prvi pogled, već da svojom tišinom, toplinom i promišljenim detaljima stvori dom koji pripada svakom članu obitelji.
Kuhinja kao središte luksuznog uređenja obiteljskog stana
Kuhinja ove obitelji najjasnije pokazuje kako se postiže suvremeni luksuz u obiteljskom domu. Elegantna, pročišćena i vizualno topla, djeluje poput modernog gastro studija obloženog materijalima koji su jednako lijepi koliko i izdržljivi.
Marko Vrbanc, prodajni savjetnik iz Iverpana, objašnjava ključnu komponentu ovakvog uređenja:
„Kašmir u optimat izvedbi jedan je od najkvalitetnijih materijala tvornice Kindl. Ima najčvršću HPL foliju, iznimno je otporan na grebanje i habanje, mat je, mekan na dodir i ne prima otiske prstiju. To sve doprinosi njegovom luksuznom dojmu.”
Mat fronte skrivaju sve funkcionalne dijelove kuhinje, dok je pozadinski zid zamišljen kao umjetničko djelo – površina koja prostoru daje dubinu, karakter i dašak drame.
Radna ploha od kvarca savršeno nadopunjuje ovakav koncept.
Što odabrati? Kuhinjska radna ploča od iverala, kvarca, porculana ili compacta

Kvarc kao premium izbor za radne površine
Elegancija se nastavlja na površinama od kvarca, materijalu koji je sve češći izbor u projektima luksuznih interijera.
„Kvarc je jedan od najkvalitetnijih materijala za radne ploče. Izrađen je od kvarcnog pijeska, pigmenta i vezivnih sredstava. Otporan je na ogrebotine, udarce i mrlje, a izgledom podsjeća na prirodni kamen – što unosi dozu profinjenog luksuza,” pojašnjava Vrbanc.
Tamna armatura odvažno naglašava suvremen karakter kuhinje, dok staklene viseće vitrine s pozadinskim LED osvjetljenjem pretvaraju odlaganje u elegantnu izložbu.
„Kontrast mat fronte i poluprozirnog parasol sivog stakla s crnim aluminijskim okvirima unosi dinamiku i eleganciju,” dodaje.
Drvo kao vizualna ravnoteža luksuzu
Kako bi se postigla topla ravnoteža prema tamnim i mat površinama, biran je drveni dekor iz nove kolekcije Kindl 2025–2030.
„Cremona Canolo ima sinkronizirani dekor, što znači da se reljef površine poklapa sa smjerom godova. Zbog toga izgleda iznimno prirodno, gotovo poput masivnog drveta. Toplo-smeđa nijansa sa sivim podtonovima savršeno se uklapa u suvremene interijere,” objašnjava Vrbanc.
Drvo tako unosi prirodnost, teksturu i toplinu – ključna tri elementa koja luksuzno uređenje obiteljskog stana čine ugodnim i životnim.

Dnevni boravak: galerija svakodnevnih trenutaka
Dnevni boravak, uređen oko elegantne TV stijene s integriranim policama i nježnim LED linijama, djeluje poput galerije posvećene svakodnevnom životu. Knjige, dekoracije i obiteljski detalji imaju svoje mjesto, bez prenatrpanosti i bez gubitka smirenog tona prostora.


Hodnik: organizacija kao dio luksuza
Hodnik otkriva koliko je obitelji važno da prostor bude uredan i funkcionalan. Visoki ugradbeni ormari, izrađeni u istoj kašmir nijansi kao i kuhinjske fronte, gotovo se stapaju s arhitekturom stana.
Za razliku od premium materijala korištenih u kuhinji, ovdje je odabran pristupačniji iveral MN.
„To je mat natural površina koja nudi mat efekt po nižoj cijeni. Izvrsna je za hodnike, ormare i sve prolazne prostore,” objašnjava Vrbanc.
Ovakav spoj premium i pristupačnih rješenja pokazuje da luksuzno uređenje ne mora biti jednako luksuznoj cijeni – već dobrim odlukama.

Soba tinejdžerica: mekoća, boje i osobnost
U sobi tinejdžerica dominiraju topli tonovi, baršun i pastelne nijanse. Prostor je uređen tako da bude udoban, mekan i vizualno privlačan, ali i dovoljno funkcionalan za školu, kreativnost i odmor.
To je prostor koji poštuje osobnost mlade korisnice – i jedan od razloga zašto cijeli stan djeluje istovremeno elegantno i obiteljski.

Dom koji živi s obitelji
Ovaj stan savršeno prikazuje što znači luksuzno uređenje obiteljskog stana: nije riječ o upadljivom luksuzu, nego o promišljenim materijalima, kvalitetnim izvedbama i atmosferi smirenosti.
Mama, tata i dvije tinejdžerice – četiri karaktera, četiri ritma, a jedan dom koji ih uspijeva okupiti u skladnu i toplu cjelinu.







