Kreirajmo dom zajedno
Što je novi neoklasicizam
Naša arhitektica Sunčica Mastelić Ivić pomogla nam je otkriti sve čari takozvanog novog neoklasicizma. Osim što nas je naučila o povijesti tog stila i njegovim glavnim značajkama, na trenutak smo osjetili čari života na dvoru.
Odakle potječe?
Neoklasicizam u dizajnu interijera moderna je interpretacija bogatog stila uređenja kraljevskih palača koji nikad ne izlazi iz mode. Za bolje razumijevanje njegovih značajki, treba znati odakle potječe.

“On svoje korijene vuče zapravo kroz čitavu povijest ljudskog roda. Možemo pričati o staroj Grčkoj, o Rimu, o renesansi koja se inspirirala svime što je bilo prije. Onda nakon toga govorimo o klasicizmu 18. stoljeća, o neo klasicizmu 19. stoljeća i kada nam se sva ta saznanja i dizajn pretopi u 20. stoljeće, i u suvremeno doba, onda razgovaramo o novom neoklasicizmu”, objašnjava Sunčica.
Kuhinja u neoklasicističkom stilu
Za podrobnije objašnjenje ovog stila, Sunčica je izabrala kuhinju koja bojom i detaljima može pripadati u neoklasicizam.

“U kuhinji uočavamo da ona po oblikovanju svojih prednjih stranica, ono što zovemo od milja fronti, ima okvire posebno stolarski obrađene. To je jedan od tipičnih elemenata tog novog neoklasicizma i svih njegovih prethodnica koja slijede istu vezu. To znači da su se u povijesti često plohe ispunjavale okvirima, bilo da se radi o stropu, o zidu ili o prednjim stranama namještaja.”

Način oblikovanja takvog namještaja i vrata je proizašao iz tehnologije koja se razvijala kroz povijest. Trebate imati jaki drveni, masivni okvir u koji se onda uklađuje dio koji je nešto tanji pa onda takav namještaj i vrata nazivamo uklađenim frontama, odnosno uklađenim vratima.
“Materijali od kojih je napravljena, kada govorimo o prednjim stranama namještaja je medijapan, sa dubokim profilacijama koji daje lijepu igru svjetla i sjene i na taj način okviri kojima je formirana prednja strana namještaja nam daje dojam profilacija i okvira koji su tipični za neoklasicizam.”

S druge strane, leđa kuhinje, takozvani back splash i radna ploča, su od materijala koji podsjeća na prirodni, šareni mramor. Što više žila to bolje. Neoklasicizam preferira prirodni mramor i sve materijale koji na njega podsjećaju.
Stil koji voli sjajne elemente
Sunčica je u kuhinju dodala zlatne i srebrne starinske svijećnjake te kristalne detalje jer ovaj stil voli sjajne elemente. Prostor je ukrasila velikim staklenim vazama prepunim božura u nježnim nijansama kako bi se zadržala u bojama karakterističnima za ovaj stil uređenja.

“Ne bih mogla reći da je novi neoklasicizam vjeran određenom tonalitetu boja. Međutim, pregledamo li lijepe svjetske primjere, uočit ćemo da ipak prevladavaju svijetle boje, da imamo bijelu boju, svijetlo sivu boju, da od ostalih materijala volimo srebrne tonove, bilo da je ulašteno srebro odnosno krom ili da je brušeno. Također može mjed ili zlato biti u visokom sjaju, a može biti i brušeno.”

Što ovaj stil preferira?
Želite li svoj prostor urediti u ovom stilu, on voli baršunaste tkanine, brokat, obrađeno tamno drvo i bogate zavjese.
“Ako već uložimo u ovakvu kuhinju u novom neoklasicističkom stilu, onda bi bilo ispravno da i ostatak stana više ili manje bude uređen s takvim namještajem. To znači da biste mogli stavljati i aplicirati na zid i strop dekorativne lajsne, da biste mogli postaviti poneki komad namještaja koji je inspiriran vremenom 19. stoljeća.”

Zbog udobnosti Sunčica preporuča da namještaj krupnijeg formata, primjerice, velike fotelje ili velike sofe ili krevet, bude jednostavnijih linija, voluminozniji, neutralnijih tonova tako da se stopi ili sa zidom ili sa podom. Na taj način će detalji koji spadaju u novi neoklasicizam biti dobro podloženi sa neutralnim velikim namještajem.


Novi neoklasicizam je vrlo otmjen i bogat stil, koji nekim elementima podsjeća na Hollywood glam ali ne koristi reflektirajuće površine niti crno staklo.
Tajna njegove popularnosti
Sunčica njegovu tajnu objašnjava na sljedeći način: “Volimo se pronaći i osjećati u prostoru koji podsjeća na palaču, pa ne volimo li svi u jednom trenutku se osjećati kraljevski? A kako to jest na neki način kraljevski stil zato jer su kraljevske obitelji bile prvi influenseri u povijesti, pa onda nam to daje odgovor na pitanje zbog čega se taj stil po svuda u svijetu jako dobro održao.”

Odlučite li se za ovaj stil, u Lesnini možete pronaći sve potrebne elemente da u svoj dom unesete dvorski ugođaj.
Kreirajmo dom zajedno
Organiziran dom počinje od pravog ormara: Evo kako ga odabrati
Kada se pažljivo isplanira, ormar postaje više od spremišta…
Ormar je najbolji saveznik za održavanje reda u domu. On skriva ono što ne želite da se vidi, a pritom definira karakter prostora – od spavaće sobe do garderobe. No, da bi u potpunosti služio svojoj svrsi, potrebno ga je birati prema vlastitim navikama, prostoru i životnom stilu.
Stručnjaci savjetuju da se kod planiranja interijera nekad isplati upravo od ormara krenuti prvo – jer on određuje raspored, dimenzije i funkcionalnost ostalog namještaja u sobi.
Najčešće greške pri kupnji namještaja – i kako ih izbjeći
Kako odabrati ormar koji će se savršeno uklopiti u vaš prostor, otkriva Sandra Lulić, prodajna savjetnica iz Lesnine.
Kako odabrati ormar po mjeri prostora i navika
„Stanovi su sve manji, pa ljudi žele iskoristiti prostor da bude što funkcionalniji,“ objašnjava Lulić. „Danas se puno više pažnje posvećuje unutarnjem rasporedu ormara – od liftova, ladica i rasvjete do pregrada.“
Prvi korak pri odabiru ormara je mjerenje prostora i analiza vlastitih potreba. No, Lulić ističe da se mnogi zaborave pitati – što im zapravo treba.
„Mi u Lesnini često krećemo upravo od ormara,“ kaže. „Kada znamo gdje će on stajati – zbog širine, visine i dubine – tek tada planiramo ostatak sobe: krevet, noćne ormariće, komodu. Ormar treba biti osnova oko koje se sve gradi.“
Planiranje unutarnjeg rasporeda ovisi i o navikama korisnika. Netko treba više prostora za odjeću na vješalicama, netko više ladica za sitnice.
Zanimljivo, muškarci i žene često imaju različite potrebe – žene vole više manjih pregrada i ladica radi preglednosti, dok muškarci češće traže dublje ladice i dovoljno visine za odijela, kapute ili balonere.
Takve nijanse mogu značajno utjecati na raspored, pa se ormar zapravo prilagođava životnim navikama, ne obrnuto.

Fronte, boje i materijali koji oblikuju prostor
Korpus ormara najčešće se izrađuje od iverala, dok su fronte te koje određuju njegov karakter i estetsku vrijednost. Prvi dojam ormara uvelike ovisi upravo o materijalu i završnoj obradi vrata.
„Vrata mogu biti klasična ili klizna, s ogledalima ili staklom,“ pojašnjava Lulić. „To staklo nije obično – duplo je farbano, lijepljeno na foliju i iveral, što ga čini izdržljivim i jednostavnim za održavanje.“

Neutralne boje poput bijele, bež, svijetlosive i svijetlog drveta najčešći su izbor jer prostoru daju svježinu i lako se kombiniraju s ostalim namještajem. Oni koji žele izraženiji dojam biraju tamnije tonove poput antracita, tamnoplave ili oraha, najčešće u kombinaciji s metalnim detaljima u zlatnoj, crnoj ili brončanoj izvedbi.
Kombiniranje materijala unosi dinamiku i eleganciju – drvo donosi toplinu, staklo reflektira svjetlost, a metal dodaje suvremen karakter. Površine su najčešće matirane ili satenski sjajne, jer takve obrade prostoru daju profinjen izgled bez vizualne težine.

Zrcala kao saveznik prostora
Ako postoji jedan element koji u potpunosti može promijeniti percepciju ormara – to su zrcala. Ona nisu samo praktičan dodatak, već snažan dizajnerski alat. Reflektiraju svjetlost, čine prostor većim i svjetlijim te unose osjećaj dubine.
U manjim sobama zrcalne fronte vizualno povećavaju prostor, dok u većima doprinose ravnoteži i osjećaju prozračnosti. Mat ogledala posebno su popularna jer ne stvaraju odsjaj, a zadržavaju profinjen izgled.
Sve češće se koriste i u walk-in ormarima, gdje osim estetske funkcije imaju i praktičnu – zamjenjuju zasebno ogledalo, čime štede prostor. „Kad na vrata ormara stavite ogledalo, dobijete dvije prednosti u jednoj – vizualno proširite prostor i uštedite na dodatnim elementima,“ ističe Lulić.
Ogledala, osim što unose svjetlost, odražavaju red i sklad – baš ono što se od dobro organiziranog ormara i očekuje.

Walk-in ormar – san svake žene
Otkako je Carrie Bradshaw proslavila svoj legendarni walk-in ormar, taj je pojam postao sinonim za luksuz i dobar stil.
„Danas ih sve više klijenata želi ugraditi, čak i u manjim stanovima,“ kaže Lulić. „Imamo razne varijante – od prozirnih staklenih vrata koja vizualno proširuju prostor, do onih s ogledalima koja stvaraju dubinu i eleganciju.“
Unutar takvih ormara sve ima svoje mjesto – od visećih šipki i ladica do rasvjete koja se pali na dodir. „To više nije samo prostor za garderobu,“ dodaje Lulić, „nego mali osobni svijet koji odražava stil i karakter vlasnika.“
Detalji i rasvjeta – razlika između ormara i ormara
Detalji čine razliku između običnog ormara i onog koji odiše stilom. „Ručkice volim usklađivati s ostatkom namještaja,“ kaže Lulić. „Ako su nogice kreveta crne, tada i na ormaru predlažemo crne ručkice. Trenutno su vrlo popularne duge ručkice koje produžuju vertikalu ormara i daju mu elegantan izgled.“
Za minimalističke interijere sve su češći ormari bez vidljivih ručkica, s push sustavom otvaranja. Takvi modeli izgledaju kao da su dio zida i savršeno se uklapaju u suvremene prostore.
Rasvjeta je jednako važna kao i dizajn. „Kupci žele da im je sve pregledno,“ ističe Lulić. „Postoji rasvjeta unutar polica, šipki i bočnih stranica, a LED trake s daljinskim paljenjem danas su pravi hit. To izgleda moderno, a istovremeno čini ormar praktičnijim.“

Kako odabrati ormar koji traje godinama
Dobar ormar nije kratkoročna investicija. Lesninina prednost je mogućnost nadogradnje ormara i godinama nakon kupnje.
„Ako kupac nakon deset godina poželi dodati ladicu ili policu, pronađemo stari projekt i naručimo sve u istoj boji i dimenziji,“ pojašnjava Lulić.
Tako ormar raste zajedno s korisnikom – mijenja se i prilagođava novim navikama, bez potrebe za potpunom zamjenom.
Kada se pažljivo isplanira, ormar postaje više od spremišta. On je temelj organizacije i estetike doma – prostor koji čuva red, naglašava stil i donosi mir u svakodnevicu.
Genijalna metoda za uredno posložen ormar!
Ako se pitate kako odabrati ormar, zapamtite: krenite od svojih potreba, razmislite o rasporedu i ne bojte se ormar postaviti kao polazišnu točku uređenja sobe. Kad je on dobro osmišljen – sve drugo lako sjedne na svoje mjesto.
Kreirajmo dom zajedno
Glumci Filip Radoš i Petar Puškarić glavne zvijezde nove reklamne kampanje
Ekskluzivno! Pogled iza kulisa snimanja novih Lesnina spotova
Lesnina Hrvatska, vodeći lanac trgovina za opremanje doma, pripremila je novu kampanju za 2026. godinu koja na duhovit način prikazuje razne situacije iz svakodnevice, od poslovnih do susjedskih odnosa, s ciljem da Lesninu još više približi svojim kupcima i njihovom svakodnevnom životu.
U glavnim ulogama ove sezone našli su se popularni glumci Filip Radoš i Petar Puškarić, koji kroz niz simpatičnih skečeva utjelovljuju generacijski sukob pun topline, humora i prepoznatljivih životnih trenutaka. Stariji djelatnik, vrijedan i predan, pred mirovinom, pokušava prenijeti svoje bogato iskustvo mlađima, dok njegov mlađi kolega predstavlja novu generaciju – opuštenu, duhovitu i pomalo smotanu, ali uvijek s iskrenim namjerama i osmijehom na licu.

Idejni i kreativni koncept kampanje osmislio je marketinški tim agencije Akterpublic iz Zagreba, koji je razvio priču prožetu toplinom, humorom i životnim situacijama u kojima
se svatko može prepoznati. Režiju novih televizijskih spotova potpisuje poznati redatelj
Dražen Žarković, autor brojnih uspješnih domaćih serija, koji je u projekt unio prepoznatljiv filmski štih i dinamičan tempo.
Za vrhunsku vizualnu estetiku kampanje zaslužan je direktor fotografije Filip Toth, dok
je produkciju realizirala tvrtka Interpolis pod vodstvom Nenada Martinovića. Ove godine Lesnina je otišla korak dalje te je, osim humorističnih skečeva, pripremila i niz parodija na poznate filmske klasike osmišljenih kao kratki kino traileri pod zajedničkim nazivom „Filmski spektakli by Lesnina“.


Snimanje je održano u Rijeci, u prepoznatljivom prostoru Lesnina centra Rijeka i na okolnim lokacijama, gdje je zabilježena vedra i opuštena atmosfera ispunjena smijehom i kreativnom energijom cijele ekipe.
Donosimo ekskluzivne fotografije sa snimanja koje otkrivaju kako izgleda stvaranje novih Lesnina spotova, dok će gotovi video materijali uskoro premijerno biti prikazani u nadolazećim televizijskim kampanjama i na digitalnim kanalima.






