Dekoracije i detalji
Uredite prostor u stilu 70-ih: Ovo su pravila koja je dobro slijediti
Stil za hrabre, umjetnički nastrojene ljude, koji se to ne boje pokazati
Sunčica Mastelić Ivić, dipl. ing. arh., ovoga nas tjedna vraća u lude sedamdesete. Želite li svoj stan urediti u stilu inspiriranom tim razdobljem, ovo su pravila kojih se treba držati.
Sunčice, danas obrađujemo stil inspiriran 70. godinama i ovo je prostor koji si izabrala, zašto baš ovaj?
Poslije ću objasniti kako su nastale 70., što se u njima zbivalo i ako se hoćemo inspirirati 70-ima, onda sam otkrila da nam je ovo dobra baza zbog toga jer imamo s jakim uzorkom jako dekoriran zid.
I otuda smo počeli, imamo jednu vrlo neutralnu garnituru za sjedenje i zapravo neutralni pod i sad ćemo onda od toga vidjet šta 70. donose sa sobom i na koji način ćemo ih upotpuniti. Ali uglavnom, baza nam je bogato dekorirani zid, zato jer 70. godine nastaju u vrijeme kad se dešavao određeni otpor i to na svjetskoj razini, već možemo 68. godinu i doba studentskih nemira i pokreta među mladim ljudima pratiti kao uvod u 70. godine, bunt prema ratu, bunt prema tadašnjem tradicionalizmu društva se dešava u 70-tim godinama, nastaje hipi pokret koji je imao potpuno drugačije postavljene stvari glede dizajna i mode, s druge strane, u 70-im godinama prvi put na modnu scenu, na filmsku scenu dolazi afroamerička kultura.

Paralelno s druge strane imamo 69. godinu i stupanje čovjeka na mjesec. Svemirski dizajn, korištenje plastike, najblaže rečeno je došlo do neslućenih granica, različiti aerodinamični predmeti u dizajnu svakodnevne upotrebe u jakim bojama, dolaze do izražaja. Dakle, sve ove stvari koje sam rekla su nam jedna dobra, vrlo jaka inspirativna baza kojom se danas bavimo, a to su 70. godine.
Da bi ovaj prostor uredila u tom stilu, što tražimo, što nam je sve potrebno?
Fali nam puno toga. Ti znaš da volimo napraviti dosta detalja i da će svaki od tih detalja se referirati na te godine i kako mi ovdje imamo jedan dosta ogoljeni prostor, moramo se baviti podom, moramo formirati neki stolić, moramo staviti tepih, moramo se pozabaviti sa jastucima. Ova velika površina kutne garniture traži da je upotpunimo i vidjet ćemo šta će se dešavati na ovom regalu na kojem je postavljen televizor s lijeve i desne strane, dakle koje ćemo imati uporabne predmete koje nas podsjećaju na 70te godine.
Kako odabrati bezvremenske komade namještaja? Arhitektica otkriva vrijedne trikove
Onda ćemo sada obići Lesninu i početi tražit te predmete koji nam nedostaju da bi ovaj prostor preuredili u potpunosti.
Razmišljam nešto, o nečemu što nam je baza na podu, a to je tepih od kravlje kože koji ima crni sjaj, zato jer imamo postojeću podnu oblogu tamnu i onda će ovo samo dati dodatnu teksturu.

To ti se u interijerima zove layering, kada u istoj skali boja radiš različite teksture, na taj način dobivaš dubinu, bogatstvo prostora, tako da mislim da će to biti dobar rezultat.
Što još tražimo osim tepiha?
Osim tepiha nam nedostaje stolić, naravno moramo staviti i jastuke koji onda izražavaju sam bit dekoracije svega i održavaju nam 70. koje danas volimo, otići ćemo u zonu gdje ćemo izabrati rasvjetna tijela koja će nas podsjećati na taj dizajn u smislu oblih tvorevina, ali ćemo paziti da ne odskačemo od osnovne skale boja koju danas radimo.
Moramo kafe stol odabrati, moramo odabrati fotelju. Za fotelju je uvijek dobro da je ona potpuno drugačija ali ćemo je povezati sa zidom i kod tonova primjerice, zelenih boja, uvijek treba gledati dali su to topli tonovi ili hladni tonovi, dakle ako imamo bazu koja je u toplim tonovima, onda na to mogu ići svijetlije boje, ali topla zelena.

Naslonit ćemo se sa ovim dizajnom na 60-te godine, ona je vrlo jednostavna, ima dobru boju, ona je od pliša, a sedamdesete godine vole pliš, voljele su ga i u odjeći i vole ga u interior designu, tako da ovo je dobar izbor i mislim da će zabavno biti vidjeti kakav će efekt imati ova topla rubna zelena sa jako dekoriranim zidom kojeg imamo.
Kakav stolić tražimo uz ovakvu fotelju?
Tepih ima sjaja, idemo sa sjajem i što se tiče stolića.

Postavit ću još ovu svjetiljku koju uvijek volim stavljati u kombinaciji sa istom takvom, iz iste familije, zašto sam ih odabrala? Zato jer ovakvih predmeta možemo naći i u 70-tim godinama jer predstavljaju procvat predmeta koji se rade od pleksiglasa, koji ima malo zaobljenije ili neobičnije forme i zato jer se sa svojom bojom i teksturom dobro slaže sa ostatkom onoga što smo slagali. Dakle, imamo bazu koja je neutralna, koju smo zatamnili, dodali smo sjaja bilo na tepihu ili ponešto na jastucima i na završnim detaljima.
Transformacija dnevnog boravka pomoću samo jednog komada namještaja
Mislim da ne odskačemo, da imamo od glavnih akcenata zid koji je jako dekoriran, pa onda se to djelomično prati preko dekora na jastucima i onda u smirenijem tonu zaokružujemo sa sjajnim i tamnim elementima vaza, boca za piće, nešto knjiga i slično.

Ove stilove koje radimo, radimo ih na način da želimo pokazati da je svaki od tih različitih stilova i danas ravnopravan, ne možemo reći da je sada u trendu jedan stil, ostali nisu, to pogotovo vrijedi za rezidencijalne prostore, za ono što imate u svoja četiri zida.
Ono što je važno za 70te godine je da su one za ljude koji su hrabri, koji su i umjetnički nastrojeni, koji se to ne boje pokazati i zapravo bi bila poruka, napravite to i ne morate se nikome dokazivati.
Dekoracije i detalji
Nova Studijo kolekcija poručuje: Umjetnost je putovanje onih koji se usuđuju biti prvi

Kad god ovaj hrvatski brend zidnih tapeta najavi novu kolekciju, među ljubiteljima interijera zavlada napeto iščekivanje – svi žele znati čime će Studijo ovaj put iznenaditi. Iako nas je Josipa Maras već razmazila kolekcijama koje nerijetko diktiraju trendove na svjetskoj sceni, ova kolekcija iz male hrvatske tvornice donijela je još neviđenu ljepotu hrvatske povijesne baštine i potpunosti nas oduševila.
Od arhiva do ateljea – povijest utkana u potez kista
Dubrovnik je stoljećima gradio svoj identitet na tri stupa: ljudima koji su ga oblikovali, arhitekturi koja ga je čuvala i zapisima koji su ga pamtili. Upravo ta tri elementa čine okosnicu „Ode Dubrovniku“ – jedinstvene kolekcije zidnih tapeta koja nosi karakter limited edition izdanja, ne zbog ograničene dostupnosti, već zbog svoje jedinstvenosti umjetničkog izričaja. Povod za nastanak ove kolekciju bio je personalizirani projekt novog luksuznog hotela, smještenog u srcu uvale Lapad, koji svoja vrata otvara u rujnu ove godine i donosi suvremeni luksuz na svega tri kilometra od povijesne jezgre Dubrovnika.
Stvaranje „Ode Dubrovniku“ prema autorici, bilo je poput arheološkog otkrivanja – pronalaženja priče ispod slojeva bogate povijesne baštine grada pod Srđem. Proces je započeo istraživanjem arhiva i muzeja, proučavanjem originalnih dokumenata, crteža, natpisa i fotografija, nastavio se skiciranjem olovkom, gradnjom kompozicija i dodavanjem akvarelnih tonova koji su unijeli mekoću i fluidnost boje, a završio digitalnom obradom koja je namjerno zadržala nesavršenosti, čuvajući ih kao autentične tragove ruke koja stvara – one umjetnice Josipe Maras.

“Kad mi je povjeren ovaj projekt, znala sam da će me promijeniti – ne samo kao slikaricu, već i kao čovjeka. Dubrovnik nije grad koji možeš dotaknuti površno – on traži da ga razumiješ. Jutarnje šetnje gradom iznova su me oduševljavale – tih i bez ljudi, otkrivao se kroz lica svojih fasada i tišinu starih prolaza. Provodila sam sate u arhivima, listajući spise čiji miris papira i tragovi tinte čuvaju sjećanja na ljude i priče koje su ga oblikovale. Čitala sam rukom pisane recepte iz 14. stoljeća, gledala karte koje su crtale granice Republike, pratila tragove odluka koje su spašavale živote. Moja je misija bila prikazati ga izvan razgledničke ljepote – uhvatiti puls njegove prošlosti. To iscrpljuje, ali i hrani, jer vjerujem da je umjetnost putovanje onih koji se usuđuju biti prvi.” – izdvojila je autorica kolekcije, Josipa Maras.
Svevremenski uređen stan umjetnice Josipe Maras
Grad ispričan kroz junake, arhitekturu i povijesne spise
Svaka tapeta iz nove kolekcije nosi trostruku kompoziciju: figuru junaka priče, arhitektonski element koji ga smješta u prostor i povijesni dokument koji ga uranja u vrijeme. Redoslijed je pažljivo promišljen – figure dominiraju, arhitektura daje strukturu, a dokumenti pružaju tihu, ali ključnu pozadinsku priču. Izdaleka, kompozicija djeluje skladno; izbliza otkriva bogatstvo detalja – rukopisne zapise, zrnca pigmenta i teksturu papira. Glavni junaci kolekcije su dubrovački velikani: pjesnik Ivan Gundulić, znanstvenik i filozof Ruđer Bošković, renesansni liječnik Amatus Lusitanus… Tu su i bezimeni junaci – trgovci pod lukovima Sponze, pomorci s blagom iz dalekih luka, barjaktari sv. Vlaha, žene koje su djecu ostavljale pred vratima prihvatilišta znajući da će ondje pronaći sigurnost. Arhitektura u kolekciji djeluje kao stup narativa: Knežev dvor – političko srce Republike, palača Sponza – gospodarski centar, crkva sv. Vlaha – duhovno središte, te Onofrijev vodovod – inženjersko čudo 15. stoljeća. Pozadine tapeta ispisane su rukopisima i dokumentima koji su oblikovali Dubrovnik: statutom iz 1272., odlukama Velikog vijeća, receptima iz franjevačke ljekarne Male braće, starim kartama Republike, zapisima o trgovini, pomorstvu i ukidanju ropstva – stoljećima prije ostatka Europe.

„Isprva sam mislila da će najveći izazov biti sama izvedba, ali vrlo brzo sam shvatila da je ključ pronaći način kako spojiti tri svijeta – junake priče, arhitektonske elemente i povijesne spise. Svaki je nosio svoju snagu i govorio vlastitim jezikom, ali ih je bilo teško uskladiti u jednoj vizualnoj kompoziciji. Nerijetko sam provodila neprospavane noći tražeći odgovor – gdje smjestiti likove, kako udahnuti život arhitekturi, na koji način dopustiti spisima da govore, a da pritom svi zajedno tvore skladnu cjelinu. I onda se polako posložilo: dokumenti su pronašli svoje mjesto u podlozi i teksturi, junaci su izronili u prvi plan, a arhitektonski oblici postali su stupovi koji nose cijelu kompoziciju. Tada je zid po prvi put – oživio. I znala sam da ispred sebe imam nešto veliko, vrijedno svakog truda i svake treće smjene.” – prisjetila se umjetnica.
Nagrada za najbolji dizajn, osvajanje Pariza i predstavljanje američkom tržištu
Kolekcija bez prethodnika – prvi otisak drugačije povijesti
U vremenu kada digitalni alati mogu replicirati gotovo svaki oblik, kada se autorska prava sve češće narušavaju u utrci za instant slavom i tržište preplavljuju brojne replike, ova kolekcija podsjeća na vrijednost izvornog rukopisa. Nijedna tehnologija ne može prenijeti trenutak kada umjetnik odluči pustiti kap boje da se razlije preko ruba zamišljene linije, niti atmosferu arhiva u kojem je ideja sazrijevala. Upravo u tim akvarelnim prijelazima, u mrlji koja prelazi crtu, u drhtavom potezu kista pohranjena je prava priča kolekcije. „Oda Dubrovniku“ stvarana tijekom nekoliko mjeseci – od prvih istraživačkih bilješki do posljednjeg poteza kista. Proces je bio trostruk: junak, arhitektonski motiv i povijesni dokument, pažljivo složeni tako da funkcioniraju i izbliza i izdaleka. Kada je ručni rad pretočen u digitalni format, zadržana je taktilnost i osjećaj da svaka linija nosi namjeru – kao trajni otisak ruke koja stvara.

“Iako sam uvijek otvorena za nove tehnologije i počašćena što je moj rad postao inspiracija mnogima, vjerujem da izvorna umjetnost uvijek pobjeđuje replike – jer ono što nastaje iz tvog vlastitog osjećaja, intuicije i naleta kreativnosti ne može se preslikati, kopirati niti ponoviti. Umjetnost nije algoritam. Možeš precrtati liniju, ali nikada nećeš uspjeti prenijeti njezinu namjeru, viziju cjeline ili trenutak odluke da potez ostane nesavršen – jer upravo tako priča istinu. Upravo zato hrvatske velikane nisam željela prikazati kao muzejske eksponate, već kao ljude, ideje i simbole utkane u tkivo grada. Stare spise utkala sam u pozadinu koja diše, a građevine su doživjele renesansu kakvu može podariti samo ruka ovog stoljeća.” – zaključila je Josipa Maras.
Kolekcija je dostupna na https://studijo.co/
Dekoracije i detalji
Bojanje jaja ovim tehnikama podići će vaše pisanice na novi nivo
Donosimo 5 tehnika za bojanje jaja koje će vaše pisanice pretvoriti u mala remek-djela

Uskrs je vrijeme kada se tradicija, kreativnost i priroda susreću u najljepšim bojama – doslovno. Ako želite da ove godine vaše pisanice zablistaju na uskrsnom stolu, isprobajte ove tri različite tehnike za bojanje jaja. Svaka od njih ima svoj poseban šarm, a rezultat su unikatne pisanice koje plijene pažnju.
Cvijeće, tradicija i boje: Uskrsni stol Boške Bahtijarević
1. Prirodne boje: rustikalna elegancija iz kuhinje
Umjesto kupovnih boja, iskoristite ono što već imate u kuhinji – crveni kupus, kurkumu, ciklu ili kavu.
Prirodno bojanje jaja daje nježne tonove i ekološki je prihvatljivo, a poseban efekt možete postići ako jaja prethodno izbijelite.
Kako izbijeliti jaja i obojati ih prirodnim bojama
2. Dekupaž i batik tehnika: umjetnost na ljusci
Ako želite da se vaša jaja ističu, okušajte se u dekupažu s papirnatim salvetama ili batik tehnici s voskom. Obje metode traže malo više vremena i pažnje, ali rezultat su prava mala umjetnička djela.


Radost izrade: dekupaž i batik za savršeno uskrsno jaje
3. Soda bikarbona i boja: eksperiment s efektom mramora
Za neobičan mramorni efekt, kombinirajte prehrambene boje sa sodom bikarbonom. Ova tehnika bojanja jaja posebno je zanimljiva ako radite s djecom – brza je, zabavna i svaki put drugačija.
4. Pisanice u vinu i ubrusima
Tajne pisanica u vinu i ubrusima otkrio nam je hobi slastičar Marko Strižak koji nas već godinama oduševljava slasticama.
Većina nas voli kada su pisanice pripremljene na prirodan način. Osim na neke klasične načine kao što su one u luku, možete ih pripremiti i u vinu te ubrusima.

5. Bojanje jaja predivnim nijansama plave boje
Zašto ne bismo obojili jaja u predivne nijanse plave koje će sigurno uljepšati uskrsni stol?
Royal Copenhagen plava donosi nekoliko nijansi ove boje, a vi ih možete kombinirati kako vama odgovara, pa ih i ukrasiti bojama za privremene tetovaže ali i sjajnim ukrasima.

Ukrasite uskršnja jaja predivnim nijansama plave boje
Bez obzira jeste li ljubitelj tradicije ili eksperimentiranja, ove tehnike za bojanje jaja pružaju savršenu priliku da dodate osobni pečat blagdanskom stolu. Od prirodnih tonova do kreativnih uzoraka – neka ove pisanice pričaju vašu uskrsnu priču.