Povežimo se

Boje i materijali

Sofisticiran dizajn, funkcionalnost i održivost – novi standardi u opremanju kupaonice

Laufen vješto balansira dizajn, funkcionalnost I održivost s namjerom oplemenjivanja naše svakodnevice

Sofisticirani dizajn kupaonica rezultat je razvoja inovativnih materijala koji su omogućili kreiranje tankih ali iznimno čvrstih kupaonskih proizvoda. Iz iste tvornice danas dolaze i tiše wc školjke. 

Već više od 130 godina, Laufen u svijetu kupaonica slovi kao sinonim za estetiku i funkcionalnost, a prepoznatljiv je po jedinstvenom identitetu. 

“To je Swisness –  onaj švicarski križić koji nam uvijek daje nekakvu sigurnost i predstavlja veliki fokus koji pridajemo kvaliteti, inovacijama i održivosti.“, pojasnila je Martina Maričić Meić, izvršna direktorica tvrtke.

Laufen u svijetu kupaonica postavlja svjetske trendove kroz inovativnost, razvoj tehnologija i suradnju s dizajnerima –  prva viseća školjka u svijetu nastala je upravo u Laufenu, kao i prvi samostojeći umivaonik lijevan u jednom komadu. Revoluciju u trendovima i proizvodnji ovaj švicarski brend unosi sa svakim novim napretkom, bilo to lijevanje pod pritiskom, razvoj materijala ili redizajn proizvoda kako bi bili funkcionalniji i održiviji. 

Investiranjem i razvojem prve svjetske tunelske peći na struju za sanitarnu keramiku, Laufen daje svoj doprinos održivosti te predano radi na inovacijama koje postavljaju nove standarde u opremanju kupaonica. 

„Laufenovi proizvodi se proizvode isključivo u Europskim tvornicama, a otkako je Laufen  postao član Roca Grupe 1999., giganta u svijetu kupaonskih rješenja, naše tržište obogaćeno je za još jedan svjetski brend – Rocu. Od prošle godine u portfolio smo dodali još jedan brend, Alape, s premium proizvodima od glaziranog čelika koji se proizvode u Njemačkoj.”, ističe Maričić Meić.

Umivaonici tankih stijenki, ali iznimne izdržljivosti

“Kao jednu od nekoliko prekretnica u proizvodnji bih istaknula i 2014., kada smo započeli proizvodnju s jednim inovativnim, revolucionarnim materijalom za proizvodnju umivaonika –  Saphirkeramik. Njime su oblikovani elegantni umivaonici tankih stijenki, zahvaljujući dodatku korunda, koji je sastavni dio dragog kamenja kao safir ili rubin. To proizvodima od Saphirkeramik materijala daje, bez obzira na te tanje stijenke, jednaku čvrstoću i izdržljivost kao i prije.“, dodaje.

Inovativna tehnologija za snažno i tiho ispiranje

S ciljem smanjenja potrošnje vode, poboljšanja higijene i ugodnijeg korištenja, Laufen u svoje WC školjke implementira inovativnu tehnologiju za snažno ali tiho ispiranje – Silent Flush. Savršeno optimizirana unutrašnjost za vodeni vrtlog ne utječe na vanjski dizajn proizvoda, što je posebno važno naglasiti s obzirom na to da svaka linija Laufenovih proizvoda dolazi s potpisom poznatih svjetskih dizajnera. 

„Laufen je s dizajnerima počeo surađivati jako rano. To je nekada bio Porshe dizajn, a sada Marcel Wanders, Patricia Urquiola, Konstantin Grcic, Stefano Giovannoni, Toan Nguyen, Peter Wirz, i mnoga druga značajna imena vezana za industrijski i proizvodni dizajn“, napominje Maričić Meić.

Upravo je u suradnji s dizajnerskim timom EOOS-a Laufen razvio prvu svjetsku školjku koja odvaja urin – save!

Način na koji postupamo s urinom u gospodarenju otpadnim vodama uzrokuje jedan od glavnih ekoloških problema današnjice, tj. onečišćenje nitratima i eutrofikaciju vodenih tijela, što rezultira vodama osiromašenim kisikom. Ipak, urin je vrijedan resurs za poljoprivredu ako se tvari u njemu mogu odvojiti i reciklirati.

Sada je novi izazov u brzoj uspostavi save! WC školjke za odvajanje urina kao standarda u kulturama diljem svijeta.

“Laufen pruža cjelovito kupaonsko rješenje i to je ono kroz što se gradimo. Od umivaonika, wc školjki, podžbuknih sustava, vodokotlića, namještaja, slavina, do kompozitnih materijala koje koristimo za kade i tuš kade, ili po želji arhitekata za bilo koji dio u kupaonici. Vrlo smo fleksibilni i prilagođavamo se potrebama tržišta, posebice arhitekata, kojima nudimo i rješenja po mjeri za sve njihove projekte.”, ističe Maričić Meić.

Dok inovativne tehnologije spajaju s profinjenim materijalima i dizajnom, posebno njeguju vrijednosti koje stvaraju brend. 

Laufen iznimno vrednuje kompetenciju i znanja svojih zaposlenika, od prve faze razvoja proizvoda, do podrške koju pruža svojim korisnicima.

“Naši kupci i poslovni partneri nam vjeruju zbog naše poslovne etike, vrijednosti koje njegujemo i podrške koji pružamo. Zapravo mi kao ljudi stvaramo DNK brenda, između ostalog i kroz timski rad – brinemo da svi sudionici u procesu, svi koji se vežu za tržište i za brend budu dio tog DNK i da budu zadovoljni. “, zaključila je izvršna direktorica Martina Maričić Meić.

Boje i materijali

Zašto je naš svijet postao siv? Psihološki učinak boja na našu svakodnevnicu

Neutralne boje dominiraju našim interijerima i svakodnevnim predmetima, ali kako to utječe na nas…

psihološki učinak boja

Kada pogledate oko sebe – svoj dnevni boravak, ormar, auto ili čak mobitel – što vidite? Ako je odgovor “sivo, crno, bijelo i možda malo bež”, niste jedini. Iza tog suzdržanog kolorita stoji priča koja traje već desetljećima. I nije riječ samo o modi ili ukusu, nego o nečemu dubljem – o tome kako boje utječu na nas, često i bez da to primijetimo.

Psihološki učinak boja
Osvježite svoj dnevni boravak: Ključni savjeti za moderniji i udobniji prostor

Svijet koji je nekad bio šareniji

Zanimljivo istraživanje iz 2020. godine bacilo je novo svjetlo na ovu temu. Znanstvenici su proučili više od 7.000 predmeta iz zbirke britanskog Znanstvenog muzeja – od 1800-ih do danas. Zaključak? S godinama su boje postajale sve manje izražajne. Prvo polako, a onda sve brže – osobito u 20. stoljeću.

S dolaskom industrijske proizvodnje zavladala je potreba za jednostavnošću, brzinom i praktičnošću. Jarke boje nisu bile najzahvalnije za masovnu proizvodnju, a neutralni tonovi lakše su se uklapali u svaki prostor i ukus. U jednom trenutku, “sivo” je postalo sinonim za “bezvremensko” i “sigurno”.

Psihološki učinak boja u svakodnevnom prostoru: više od estetike

No boje nisu samo dekoracija. One komuniciraju s nama na dubljoj razini. Smiruju, motiviraju, umaraju, bude, podižu raspoloženje ili umiruju prostoriju. Znanstvenici upozoravaju da nas stalna izloženost neutralnim nijansama može vizualno i emocionalno “uspavati”. Smanjena stimulacija može utjecati na našu kreativnost, koncentraciju, pa čak i emocionalno stanje.

Boje su više od vizualnog dojma – one su način komunikacije, izražavanja emocija i oblikovanja prostora… Diana Sokolić o jeziku boja: Kako ih imenujemo i razumijemo?

Drugim riječima, psihološki učinak boja nije nešto što se uvijek događa svjesno. Ako radite od kuće u prostoriji gdje dominiraju siva i bijela, možda vam nije samo “ponedjeljak” kriv za loše raspoloženje.

Kako unijeti hrabre boje u interijer? Pratite ovih 10 savjeta dizajnera

Je li vrijeme za povratak boji?

Ne znači da sada sve oko sebe trebamo obojiti u narančasto ili ciklamasto. Ali možda je trenutak da se zapitamo – imamo li u svom domu dovoljno boja koje nas vesele i bude? Zid u boji masline, plava fotelja ili samo nekoliko jastuka u boji senfa – ponekad je dovoljno malo da bi prostor dobio više karaktera i energije.

Psihologija boja: Kako boje utječu na naš prostor i emocije

Dizajneri interijera to već prepoznaju – sve se češće vraćaju toplim i zemljanim tonovima, razigranim detaljima i kontrastima. Jer kad promijenimo prostor, često se – barem malo – promijenimo i mi sami.

Nastavite čitati

Boje i materijali

Diana Sokolić o jeziku boja: Kako ih imenujemo i razumijemo?

Akademska slikarica otkriva kako doživljavamo boje i zašto njihovo razumijevanje igra ključnu ulogu u dizajnu interijera

Diana Sokolić

Boje su više od vizualnog dojma – one su način komunikacije, izražavanja emocija i oblikovanja prostora. No, jeste li se ikada zapitali zašto određene boje nose specifična imena i kako se ta imena mijenjaju kroz vrijeme?

Akademska slikarica Diana Sokolić u svojoj knjizi O bojama otkriva kako doživljavamo boje i zašto njihovo razumijevanje igra ključnu ulogu u dizajnu interijera.

Diana Sokolić: Boje i njihova imena kroz vrijeme

“Knjiga je nastala zato što sam shvatila da ljudi jednostavno ne znaju kako se boje zovu. I zbog toga dolazi do nesporazuma u razgovoru. Ljudi misle na jednu boju, a kada čuju, primjerice, boju marelice, lososa ili breskve, zamisle nešto sasvim drugo”, objašnjava Diana Sokolić.

Točno definiranje boja ključno je u dizajnu interijera. Stolari, dizajneri i arhitekti često koriste europski sustav podudaranja boja (RAL sustav), koji omogućuje preciznu identifikaciju nijansi i usklađivanje različitih materijala u prostoru. Danas je zahvaljujući modernim tehnologijama miješanje boja mnogo jednostavnije nego prije, kada su majstori boje prilagođavali “od oka”.

“Danas, uz automatska miješanja boja, puno je lakše postići željenu nijansu. Nekada su se boje miješale ručno, pa bi svaka korekcija boje dovela do potpuno nove nijanse”, dodaje Diana Sokolić.

Kako boje vidimo i doživljavamo?

Način na koji vidimo boje temelji se na refleksiji svjetlosti. Primjerice, crvena površina upija sve boje spektra osim crvene, dok crna ne reflektira ništa. Zbog toga crna boja često djeluje snažno i dominantno u prostoru.

“Crna naglašava ono što se na nju stavi. Ona je odlična podloga za umjetničke objekte, jer omogućuje lako mijenjanje izgleda interijera kroz detalje”, ističe Diana Sokolić.

Boje također imaju univerzalna značenja – svaka razvijena kultura poznaje istih 11 osnovnih boja: bijelu, žutu, narančastu, crvenu, roza, ljubičastu, plavu, zelenu, smeđu, sivu i crnu. No, neki jezici razlikuju dodatne nijanse, poput ruskog, koji ima dva naziva za plavu boju, ili mađarskog, gdje postoje dva naziva za crvenu boju – jedan za veselu, a drugi za težu, ozbiljniju nijansu.

Psihologija boja: Kako boje utječu na naš prostor i emocije

Od pigmenata do gotovih boja

Danas lako kupujemo boje u tubama, ali nekada je njihova proizvodnja bila dugotrajan proces. Prvi pigmenti bili su prirodni – zemljani okeri, izgoreni ugljen, a kasnije su dodavana veziva poput masti i ulja kako bi boje bile trajnije.

“Ultramarin se, primjerice, dobivao od poludragog kamena lapis lazuli. On je bio toliko vrijedan da su ga naručitelji slika plaćali kao luksuz. Michelangelo i Leonardo počeli su kao šegrti u radionicama, gdje su najprije meli podove i pripremali pigmente prije nego što su smjeli slikati”, objašnjava Diana Sokolić.

Imena boja često dolaze od pigmenata, poput cinobera, okera i umbre, dok miješane nijanse nazivamo prema svakodnevnim asocijacijama – boja mente, maline i sl. Zanimljivo je da ista boja može imati više nijansi ovisno o proizvođaču, što stvara razlike u preferencijama kupaca.

Boje nisu samo stvar estetike – one su jezik koji komunicira značenja, emocije i kulturne kontekste. Kroz svoju knjigu, Diana Sokolić donosi dublji uvid u način na koji imenujemo i doživljavamo boje, pomažući dizajnerima, arhitektima i ljubiteljima boja da ih preciznije razumiju i koriste.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice