Uređenje interijera
Retro stil vraća se na velika vrata
Puni detalja i jarkih boja unose toplinu u dom
Moderni interijeri često su hladni i nedostaje im topline koja nam je potrebna kada često boravimo u domu. To se jasno iskristaliziralo u posljednje dvije godine pa se industrija dizajna interijera okrenula retro stilovima.
‘Retro stilovi su nam privlačni iz razloga što su puni detalja, jarkih boja i unose jednu toplinu u dom. Nadalje, imamo geometrijske oblike na tapetama koje su bile u prošlom stoljeću 70-tih, jako popularne ili cvjetni uzorci na tkaninama i tapetama. Tako da dosta je šaroliko i intenzivno’, kaže Nevenka Vidmar, dipl. ing. arhitekture.
Od njega može i zaboliti glava
Pomalo neobičan i naglašen, retro je stil od kojeg, ako se pretjera, može boljeti glava. ‘Postoje kuće i interijeri koje su u potpunosti uređene u retro stilu, ali to je teško sve skupa uskladiti i tu treba biti jako vješt u tome, baš iz razloga što prevladavaju jarke boje i naglašene teksture i sav namještaj je isto naglašen. Takvi prostori nisu baš za svakog i mogu biti naporni za dulji boravak. To će vrlo rijetko nekome odgovarati’, upozorava arhitektica.
Preporuka je zato suvremeni prostor oplemeniti s nekoliko komada namještaja u stilu 50-tih, 60-tih ili 70-tih godina dvadesetog stoljeća.
‘Možemo ubaciti tu neku komodu pa je prebojiti u neku jarku boju ili recimo ako imate neke stare fotelje ili ste ih naslijedili od bake, presvući nekom tkaninom koja ima neki smjeli dekor, uzorak po sebi. Možda neka geometrijska tijela ili cvjetni uzorak.
Hladnjak danas proizveden, a izgleda kao da je ih 60-ih godina
Retro namještaj ne mora nužno biti star namještaj. ‘Danas se na tržištu može naći namještaj koji je proizveden u današnje doba, ali oponaša stil perioda 50-tih, 60-tih, 70-tih godina prošloga stoljeća. Kao na primjer hladnjak koji možete danas u dućanu kupiti, a izgleda i dizajniran je kao da je iz 60-tih godina’, dodaje.
Dašak prošlih vremena može pružiti i samo jedna stolna retro lampa, jastučići s geometrijskim uzorkom ili zid od opeke. Retro elementi su i metro pločice ili kvadratičaste crno bijele.
Unose toplinu u dom
‘Danas postoje na tržištu i tepisi koji nas asociraju na prošla vremena. Novi su, ali izgledaju kao da su istrošeni, izlizani. Oni se dobro uklapaju sa suvremenim namještajem koji je dosta često hladan, glatkih ravnih površina pa svi ti retro elementi unose jedan dašak topline u prostor’, kaže arhitektica.
Retro stil dozvoljava umjetničku slobodu, ali treba voditi računa da u prostor ne natrpate puno toga u retro stilu, jer će vas od siline uzoraka i boja zaboljeti glava. ‘Ono što bi svakako preporučila kad uređujemo interijer u retro stilu je da se držimo jednog vremenskog razdoblja, iz prošlog stoljeća, na primjer 50-ti ili 60-tih ili 70-tih ili 80-tih godina. Ne da miješamo sve te stilove, zato što su to ipak različiti stilovi. U konačnici neće lijepo izgledati’, nadovezuje se.
Retro dizajn vječna je inspiracija koja će modernom interijeru dati bezvremensku notu.
Dizajn i trendovi
Zidovi koji mirišu na kavu, ruže i suho bilje – Iverpan kroz biofilni dizajn u interijere unosi prirodu i mirise
Biofilni dizajn je trenutno apsolutni trend, a predstavlja uvođenje prirode u uređenje interijer
Živim zeleno nije samo slogan, Iverpan doista živi zeleno što su pokazali i na sajmu namještaja u Rovinju gdje su predstavili prirodni materijal kojim u interijer možete unijeti čak i miris prirode.
Što je biofilni dizajn i kako uvesti prirodu u interijer, u razgovoru otkriva Mladen Jambrović, direktor Iverpana.
Mladene, što je to biofilni dizajn?
Biofilni dizajn je sad trenutno apsolutni trend, a to je uvođenje prirode u uređenje interijera. Biofilni dizajn postoji i u eksterijerima. Sad nakon Covida, kada smo svi bili zatvoreni u prostore koji su kruti i grubi, ljudi su poželjeli, jer nisu mogli previše biti vani, prirodu unijeti u interijere.
Shvatili su onda da naš mozak funkcionira na način da se u prirodi osjeća dobro, da se otpuštaju hormoni sreće i da je sve divno i krasno… Tako sad imamo razno razne prirodne materijale koji su nam počeli ispunjavati domove.
Koji su to prirodni materijali kojima ćemo ispuniti domove i zaista mogu potvrdit da se na ovom štandu, na Design districtu, osjeća neka posebna sreća.
Ovoga puta smo odlučili predstaviti Organoid. Organoid je tvornica koja je smještena u Tirolu u Austriji i jedina je tvornica u svijetu koja proizvodi zidne obloge, obloge za namještaj od potpuno prirodnih materijala. Sama tvornica je sto posto CO2 neutralna, svi su materijali CO2 neutralni, odabrani i ubrani sa posebnom pažnjom da se ne našteti okolišu.
Mnogi od njih su reciklat iz nekakvih drugih industrija, na primjer, ružine latice koje su ovdje kao zidni dekor postavljene i koje stvarno mirišu kao ruža su rezultat tj. nusproizvod u industriji parfema u Francuskoj.
Da se ne bi bacilo kao otpad, tvrtka Organoid je njih uzela i rade ovakve stvari. Kava je od jedne tvornice u Nizozemskoj koja melje i prži kavu, a prvih 15 minuta i zadnjih 15 minuta je proizvod toliko sitan da prolazi kroz sve filtere i oni su to bacali. Tada su dečki iz Organoida rekli dajte nama, mi ćemo napravit nešto prekrasno od toga i sad imate recimo zidnu oblogu koja miriši poput kave pa ju ujutro ne morate niti kuhat, samo se spustite u kuhinju, ako ste kuhinju obložili u to.
Kako je to zapravo napravljeno da ti kad to doneseš u prostor, da taj cvijet još uvijek miriši?
Na ovome tu dekoru, koji imamo i tamo veći, zove se Carpe Diem, gdje je Mediteran u igri, imamo listove masline, različak, ružmarin, majčinu dušicu… Svaka od tih biljki se može zaprešati na površinu samo pod određenim uvjetima. I oni su otkrili pod kojim uvjetima mogu zaprešat maslinov list, a da ostane ipak kako tako kao maslina i da na istu stvar mogu zaprešati ovaj cvijet da on zadrži svoju ljubičastu boju.
Poštujući dakle, samu prirodu i same biljke, ostavljaju njihov miris suhog bilja. Tu nema svježeg bilja, ali suho bilje definitivno ostaje. Ljudi se često pitaju koliko dugo će mi to mirisati u prostoru, a koliko i bilo koje suho bilje. Nekakvi su pokazatelji da ovakvi blaži dekori i tri do četiri godine mirišu, a ovi jači dekori, pogotovo ako je alpsko sijeno, i do 10 godina.
Možeš li mi otkriti tajnu, što je ovo, ovo je apsolutno predivno…
To je list gumijevca kojem su samo izbacili klorofil, a ostavili sve vene i on je na podlozi od zlatnog papira. No, može biti i na podlozi od prozirne samoljepljive folije i može se koristi na staklima.
Može se koristit na nekakvim uni bojama gdje jednostavno samo podigne taj dekor na jedan poseban način, jer je on dalje teksturiran i dalje je prekrasan. Na jedan metar kvadratni se slaže 200 listova tog gumijevca.
U kojim dimenzijama dolazi ovaj Organoid?
Organoidi svi dolaze u rolama, koje su široke 135 centimetara, a koliko su dugačke ovisi o klijentu. Ako mu treba samo metar kvadratni, onda je to 75 centimetara i to je minimum što nam isporučuju. Ipak, ako je potrebno za veće površine, ovdje se može narolati 10 metara, 15 metara, 20 metara uvijek od širini od 135.
Ono što se još može vidjeti je da Organoid dolazi na način da se može formirati i nalijepiti na špreploču. Pa dolazi kao kompletno stolac, može se koristiti kao podloga na stolu pa se zalije epoksi smolom pa onda opet imamo nekakav krasan stol od cijele te priče. Ono što je još posebno i novo je da smo počeli raditi i akustične panele.
Tamo imamo lampicu koja pokazuje svestranost primjene tih Organoida. Recimo, na bilo kakav karton možete zalijepiti ovu samoljepljivu foliju i oblikovat je škarama i napravit sjenilo lampe po želji. Jako dobro iskorištena priroda jer bez ikakvog uništavanja unosimo u svoje domove prirodu koja fantastično izgleda i još k tome miriši.
To su jedine obloge koje možete naći u cijelome svijetu koje osim nekakvog vizualnog taktilnog dojma, nudi taj olfaktivni odnosno mirisni element oplemenjujući prostor, a priroda nas stvarno čini veselima.
Intervju: Jasmina Franjić
Dekoracije i detalji
Donosimo 5 super ideja kako ukrasiti dom ovih blagdana!
Ako još ne znate odakle početi, savjetujemo da pogledate ove inspiracije
Advent je vrijeme za refleksiju i pripremu, a ukrašavanje doma podsjeća nas da usporimo, posvetimo se detaljima i uživamo u svakom trenutku ovog posebnog razdoblja. Dekoracije poput svijeća, lampica, vijenca i božićnog drvca donose toplinu i posebnu atmosferu u dom. One stvaraju osjećaj ugode i sigurnosti, što je osobito važno u hladnim zimskim danima.
Blagdanski ukrasi imaju pozitivan psihološki učinak. Svjetlucave lampice, sjaj kuglica i božićne boje bude radost, optimizam i osjećaj uzbuđenja, čak i kod odraslih.
Ako ne znate odkuda krenuti, pogledajte naše inspiracije!
1. Odlučite se za jednu temu
Dekoracija na božićnom stolu nikada nije previše. To blagdansko vrijeme nudi nam glamur, sjaj i sreću.
Božić je vrijeme kad nam Villeroy and Boch posuđe najavljuje svečanost, veselje i gozbu oko stola tako da nikad ne možemo pretjerati. Smatram da možete pustiti mašti na volju, ali svake godine birajte neku novu temu oko koje ćete ispričati svoju božićnu priču, savjetuje Mirela Sušić. Najljepši božićni doručak uz Villeroy and Boch
2. Unesite prirodu u svoj dom
Osim božićnog drvca, zelenilo unesite vijencima i ukrasima za stol. Prostor će mirisati po šumi, a borove iglice nećete često morati mijenjati.
Arhitektica i floristica Boška Bahtijarević otkriva kako napraviti kreativan i vrlo poseban vijenac za vrata.
3. Više je više!
Ove godine dopustite si da pretjerate. Inspirirajte se količinom mašnica na primjeru ispod!
4. Ukrasite svakodnevne predmete
Volimo slike na zidu, ali nakon dugo vremena i one znaju dosaditi… Ove godine osvježite i njih mašnicama za Božić! Također možete ukrasiti i neke druge svakodnevne predmete, kao npr. mašnice na nogama od stola!
5. Upalite svijeće
Svijeće proizvode meko, treperavo svjetlo koje stvara osjećaj intime i opuštenosti. Za razliku od oštre električne rasvjete, njihova svjetlost podsjeća na ognjište, donosi osjećaj ugode i stvara mirnu atmosferu. Aromatične svijeće s mirisima poput cimeta, vanilije, bora ili klinčića dodatno doprinose osjećaju udobnosti i evociraju mirise povezane s Božićem. Ovi mirisi potiču pozitivne emocije i čine prostor toplijim i privlačnijim.