Uređenje interijera
Retro stil vraća se na velika vrata
Puni detalja i jarkih boja unose toplinu u dom
Moderni interijeri često su hladni i nedostaje im topline koja nam je potrebna kada često boravimo u domu. To se jasno iskristaliziralo u posljednje dvije godine pa se industrija dizajna interijera okrenula retro stilovima.

‘Retro stilovi su nam privlačni iz razloga što su puni detalja, jarkih boja i unose jednu toplinu u dom. Nadalje, imamo geometrijske oblike na tapetama koje su bile u prošlom stoljeću 70-tih, jako popularne ili cvjetni uzorci na tkaninama i tapetama. Tako da dosta je šaroliko i intenzivno’, kaže Nevenka Vidmar, dipl. ing. arhitekture.
Od njega može i zaboliti glava
Pomalo neobičan i naglašen, retro je stil od kojeg, ako se pretjera, može boljeti glava. ‘Postoje kuće i interijeri koje su u potpunosti uređene u retro stilu, ali to je teško sve skupa uskladiti i tu treba biti jako vješt u tome, baš iz razloga što prevladavaju jarke boje i naglašene teksture i sav namještaj je isto naglašen. Takvi prostori nisu baš za svakog i mogu biti naporni za dulji boravak. To će vrlo rijetko nekome odgovarati’, upozorava arhitektica.

Preporuka je zato suvremeni prostor oplemeniti s nekoliko komada namještaja u stilu 50-tih, 60-tih ili 70-tih godina dvadesetog stoljeća.
‘Možemo ubaciti tu neku komodu pa je prebojiti u neku jarku boju ili recimo ako imate neke stare fotelje ili ste ih naslijedili od bake, presvući nekom tkaninom koja ima neki smjeli dekor, uzorak po sebi. Možda neka geometrijska tijela ili cvjetni uzorak.
Hladnjak danas proizveden, a izgleda kao da je ih 60-ih godina
Retro namještaj ne mora nužno biti star namještaj. ‘Danas se na tržištu može naći namještaj koji je proizveden u današnje doba, ali oponaša stil perioda 50-tih, 60-tih, 70-tih godina prošloga stoljeća. Kao na primjer hladnjak koji možete danas u dućanu kupiti, a izgleda i dizajniran je kao da je iz 60-tih godina’, dodaje.

Dašak prošlih vremena može pružiti i samo jedna stolna retro lampa, jastučići s geometrijskim uzorkom ili zid od opeke. Retro elementi su i metro pločice ili kvadratičaste crno bijele.
Unose toplinu u dom
‘Danas postoje na tržištu i tepisi koji nas asociraju na prošla vremena. Novi su, ali izgledaju kao da su istrošeni, izlizani. Oni se dobro uklapaju sa suvremenim namještajem koji je dosta često hladan, glatkih ravnih površina pa svi ti retro elementi unose jedan dašak topline u prostor’, kaže arhitektica.

Retro stil dozvoljava umjetničku slobodu, ali treba voditi računa da u prostor ne natrpate puno toga u retro stilu, jer će vas od siline uzoraka i boja zaboljeti glava. ‘Ono što bi svakako preporučila kad uređujemo interijer u retro stilu je da se držimo jednog vremenskog razdoblja, iz prošlog stoljeća, na primjer 50-ti ili 60-tih ili 70-tih ili 80-tih godina. Ne da miješamo sve te stilove, zato što su to ipak različiti stilovi. U konačnici neće lijepo izgledati’, nadovezuje se.
Retro dizajn vječna je inspiracija koja će modernom interijeru dati bezvremensku notu.
Dizajn prostora, namještaja i dekoracija
Izlog, restoran ili hotel: Pravila dizajnerice za blagdansko uređenje poslovnog prostora
Kako postići da prostor ostane funkcionalan i profesionalan, a ipak svečan, otkriva nam dizajnerica evenata…
Blagdani unose poseban ritam i u naše domove, ali i u radne i javne ambijente, a advent u uredu, recepciji, salonu, hotelu ili restoranu ne bi djelovao autentično bez barem jednog pažljivo odabranog blagdanskog detalja.
Kako postići da prostor ostane funkcionalan i profesionalan, a ipak svečan, otkriva dizajnerica evenata i maloprodajnih prostora Manuela Javor, koja savjetuje kako pristupiti božićnom uređenju poslovnog prostora na način koji poštuje identitet brenda, dinamiku rada i doživljaj korisnika.
Manuela Javor vodi nas korak po korak do izrade vlastitog adventskog vjenčića
Dobro osmišljena dekoracija pritom ne samo da uljepšava prostor, nego i stvara ugodniji ambijent u kojem se blagdanska atmosfera prirodno osjeća.
Funkcionalnost i sigurnost kao ključna pravila
Manuela naglašava da je polazišna točka svakog blagdanskog uređenja poslovnog prostora razumijevanje načina na koji se on svakodnevno koristi. Prostor mora ostati prohodan, siguran i jednostavan za rad i kretanje.
„U javnom prostoru moramo voditi računa o sigurnosti i funkcionalnosti. Ne možemo se voditi samo osobnim stilom, nego sve moramo prilagoditi prostoru i ne pretjerivati. Uređenje uvijek mora biti u skladu s onim što se u tom prostoru zaista događa.“
Damjan Geber otkriva: Intuicija i analiza ponašanja oblikuju suvremeni prostorni dizajn
Takav pristup osigurava da se blagdanski duh osjeti, ali da prostor ostane praktičan i organiziran.

Trendovi koji obilježavaju božićno i blagdansko uređenje poslovnog prostora
Ovogodišnji trendovi posebno su prilagođeni poslovnim ambijentima jer naglasak stavljaju na jednostavnost, prirodne materijale i dugotrajnost dekoracija. Suptilne boje, prirodne teksture i elementi inspirirani zimom stvaraju atmosferu koja izgleda svečano, ali ne dominira prostorom.
Sve je popularniji monokromatski pristup – odabir jedne dominantne palete koja se lako uklapa u različite stilove interijera, od modernih ureda do toplih restorana i profinjenih hotelskih recepcija. Umjesto naglašene raskoši, naglasak je na detaljima koji stvaraju doživljaj i daju prostoru karakter.
Najveći trend, navodi Manuela, nije u određenoj dekoraciji, već u emociji koju prostor prenosi. Blagdansko uređenje poslovnog prostora treba pružiti suptilan “wow” trenutak – detalj koji posjetitelj primijeti odmah, ali koji ne narušava profesionalni dojam.

Kako uklopiti blagdanske dekoracije u identitet poslovnog prostora
Dekoracija poslovnog prostora treba biti u skladu s njegovim interijerom i identitetom brenda. Moderni prostori bolje podnose minimalističke dekoracije, dok prostori s toplijim ili razigranijim interijerom mogu nositi retro ili klasične naglaske.
Manuela pokazuje primjer jednog restorana uređenog u estetici pedesetih godina. Dekoracija je pažljivo usklađena s umjetničkim djelima u prostoru, čime je postignuta ravnoteža između vintage inspiracije i suvremene interpretacije.

Blagdanski ugođaj kroz jednostavne, ali promišljene elemente
Blagdanski ugođaj u poslovnim prostorima najlakše se postiže kroz nekoliko promišljenih dekorativnih elemenata. Suptilne lampice toplog tona, borove grančice, stakleni ornamenti i tekstilni detalji mogu uvesti blagdanski duh bez vizualnog prenatrpavanja. Materijali poput drva, papira, stakla i tekstila naglašavaju prirodnost i nenametljivu eleganciju, što je idealno za profesionalne prostore.

Kada se dekoracija uskladi s arhitekturom i vizualnim identitetom brenda, božićno uređenje poslovnog prostora postaje dio cjelokupnog korisničkog iskustva. U takvom prostoru blagdanska druženja, sastanci i svakodnevne interakcije dobivaju posebno ugodan ton, a prostor odiše toplinom i svečanošću.
Kreirajmo dom zajedno
Više je premalo! Kada uređujete dom za blagdane, dozvolite si kič – savjetuje glumac
„Božić ti dopušta da pretjeraš, da se igraš, da uživaš. To je vrijeme kada se sve smije.“ poručuje glumac
Nakon što nam je glumac Karlo Mlinar pokazao kako uz nekoliko jednostavnih detalja stvoriti savršenu jesensku atmosferu u blagovaonici, ovog puta otkrio nam je kako pristupa božićnom uređenju doma. A tko bi mogao biti bolji vodič kroz blagdansku čaroliju od nekoga tko – kako sam priznaje – Božić voli više nego bilo koje drugo doba godine?
Za Karla, blagdani nisu samo dekorativni dodatak prosincu, nego osjećaj koji počinje već pri prvim lampicama u gradu. „Božić je jedno vrijeme lijepog kiča, kad uživamo u svim aspektima života. Od poklona, hrane, ukrasa… sve je nekako tematski uokvireno. Obožavam Božić otkad znam za sebe“, kaže.
Klasične boje kao temelj božićnog uređenja doma
Iako tijekom ostatka godine njegov interijer prati minimalizam, kada dođe prosinac, pravila se mijenjaju. „Moj stan kroz godinu je manje je više, a kad dođe Božić – više je premalo“, govori kroz smijeh.
Za Karla, božićno uređenje doma uvijek počinje bojama. I dok suvremeni trendovi donose palete poput zlatne, srebrne, plave ili roze, on ostaje vjeran klasici: crvenoj i zelenoj. „To su boje Božića. Sve ostalo je lijepo, ali meni Božić uvijek ostaje u crvenoj i zelenoj.”

Dječji duh kao najvažniji detalj
Karlo vjeruje da je pravi smisao blagdana upravo u emociji koju nose. Uz boje, u njegovom domu najvažniju ulogu imaju motivi povezani s djetinjstvom.
„Svi smo Božić najviše iščekivali kao djeca. Taj dječji duh zapravo čini Božić posebnim. Zato apsolutno odobravam sve te dječje ornamente.“
U njegovom stanu tako se nalaze figurice Djeda Mraza, gingerbread čovječuljci, lizalice s prugama, Snješko Bijelić, sobovi, pa čak i Orašar. Sve ono što budi nostalgiju prirodno se uklapa u božićno uređenje doma.
Izlog, restoran ili hotel: Pravila dizajnerice za blagdansko uređenje poslovnog prostora
Teksture, toplina i cozy atmosfera
Uz ukrase, Karlu je važno stvoriti atmosferu koja poziva na odmor. Dekice, jastuci, plišanci i mekane tkanine doprinose osjećaju topline, dok lampice daju potrebnu dozu blagdanske mekoće.
„Božić je vrijeme kada uđeš u kuću i više si doma nego vani. Gledaš serije, piješ kuhano vino, jedeš kolače i tražiš cozy vibe“, objašnjava.

Najljepši trenutak Božića događa se kod kuće
Karlo vjeruje da je prava čarolija u jednostavnim trenucima:
„Mislim da svi jedva čekamo onaj trenutak kad se nakon Badnje večeri vratimo kući, stavimo dekicu preko nogu, izvadimo kolače iz frižidera, upalimo Sam u kući i okruženi lampicama zapravo uživamo s najbližima.“
Top 10 božićnih filmova by Karlo Mlinar
To je, kaže, najčišći oblik blagdanskog duha – kada dom postane utočište, mjesto odmora i sreće. Upravo zato božićno uređenje doma ne treba biti savršeno, nego osobno. Treba odražavati emociju, uspomene i ono što Božić znači svakome od nas.
Božićno uređenje doma kao prostor slobode i igre
Kroz razgovor postaje jasno: za Karla je Božić vrijeme kada ne postoje pravila. Nema pogrešnih kombinacija, nema „previše“ ukrasa – sve što donosi radost dobro je došlo. „Božić ti dopušta da pretjeraš, da se igraš, da uživaš. To je vrijeme kada se sve smije.“
Njegov pristup podsjeća nas da blagdanska čarolija ne mora izgledati trendovski ni savršeno. Ono što je važno jest emocija koju prostor prenosi – toplina, zajedništvo i osjećaj da smo kod kuće.






