Povežimo se

Uređenje interijera

Psihologija boja: Kako boje utječu na naš prostor i emocije

Svi doživljavamo boje na svoj način, ali psihologija boja može nam pomoći u odabiru boje za interijer

Osim estetike i funkcionalnosti, boje koje odaberete za svoj dom imaju dublji utjecaj na vaše emocionalno stanje, a to možemo nazvati tzv. psihologijom boja.

Bojama možemo izazvati reakcije kod ljudi, ali ljudi u principu nisu svjesni svojih reakcija kada gledaju u nekakvu boju. Mi sa bojama, pogotovo u marketingu i u prodaji, možemo izazvat određeni efekt, potaknuti nekoga na kupnju ili na neko drugo djelovanje, objasnio je dr. sc. Igor Zjakić sa Grafičkog fakulteta u Zagrebu.

Aktivne i pasivne boje

Odavna postoje dokazi da boje utječu na čovjekovu podsvijest.

Crteži pračovjeka u pećinama bili su različitih boja kako bi dočarali emocije, a bojama se izražavaju i afrička plemena. Danas se utjecaj boja na naše raspoloženje sve više istražuje i koristi u marketingu.

psihologija boja
Što su komplementarne boje? Naučite kako ih kombinirati u interijeru

Boje dijelimo na aktivne i pasivne, odnosno tople i hladne.

Aktivne boje su one koje izazivaju neku akciju, a to su tople boje, odnosno one koje asociraju na vatru.

Pasivne boje, poput plave, zelene, sive i slično, su hladne boje.

dr. sc. Igor Zjakić, Grafički fakultet u Zagrebu

Psihologija boja i njihov utjecaj na emocije

Istraživanje provedeno na velikom broju ispitanika pokazalo da većina plavu smatra najljepšom bojom, a zelenu umirujućom. Ona podsjeća na opuštanje jer ju povezujemo s prirodom. Osim toga, zelena je u trendu pa s njom ne možete pogriješiti.

Dr. sc. Igor Zjakić objasnio je da zelena boja psihološki i fizikalno utječe na ljude. Naime, mozak se najmanje napreže dok gledamo u zelenu boju, jer se nalazi u centralnom spektru boja i srednjem vidnom području i procesi koji se događaju u mozgu, najmanje reagiraju. Što je također jedan od razloga zašto zelenu smatramo umirujućom bojom, nastavio je.

Dr. sc. Igor Zjakić dodatno je objasnio:

“Ako želimo kupiti sredstvo za odčepljivanje odvoda, sigurno ste primijetili da su ta sredstva uvijek pakirana u nekakvoj narančastoj, crnoj i žutoj kombinaciji.

Zbog čega? Opet se vraćamo na onaj psihološki, nesvjesni nivo, a to je ta naša evolucija. Pčela je žuto crna, opasne zmije su narančasto crne, imaju pruge, najotrovnija žaba na svijetu je narančasta, mi to vjerojatno u podsvijesti znamo da je to nekakva opasnost i kada kupujemo takvo jedno sredstvo za odčepljivanje odvoda, mi očekujemo od tog sredstva da je ono opasno poput zmije otrovnice, da grize i da očisti ono što mi trebamo očistiti.

Osvježivači za wc školjke obično su kombinacija tople i hladne boje, što je rezultat istraživanja povezanog sa psihologijom boja. 

Naime, tijekom istraživanja sa istim deterdžentom u žutom i plavom pakiranju, ispitanici su rekli nakon pranja, da je žuto jako, da super pere i da je toliko jako da uništava robu, a plavo je tako, malo slabije pere, ali je bolje, ima bolje antibakterijska svojstva, ispričao je dr. sc. Zjakić za Dom na kvadrat.

Evolucijski najjači utjecaj crvene i narančaste

Upravo zbog evolucije, nemaju sve boje utjecaj na ljude. Dr. sc. Zjakić rekao je da najviše utječu crvena i narančasta boja i to zato što podsjećaju na krv.

Naši su predci bili lovci i krv nas na neki način privlači, odnosno izaziva određeno uzbuđenje i uznemirenost, dok žuta potiče radost jer podsjeća na sunce, a tople boje u interijerima volimo jer podsjećaju na toplinu.

Kako unijeti hrabre boje u interijer? Pratite ovih 10 savjeta dizajnera

Istraživanjem se dokazalo da boje koje su toplije, znači narančasta, smeđa, kad su zidovi u tim bojama, mi doživljavamo čak topliji prostor. I to do dva stupnja, što je jako velika ušteda, dakle, ako ste vi u prostoru narančastom ili  smeđem okruženju, vama je toplije, vama treba manje energije za grijanje stana, objasnio nam je.

Svi doživljavamo boje na svoj način, no psihologija boja može nam pomoći u odabiru boje za interijer i kako će ona na nas utjecati.

Dizajn prostora, namještaja i dekoracija

Luksuzna vila čiji dizajn interijera poziva na odmor

Ova luksuzna vila nije rezultat samo jednog stručnjaka

Zimski mjeseci idealno su vrijeme za bijeg iz svakodnevice – vrijeme kada vikend u kući za odmor, vikendici ili povremenom mjestu za boravak postaje najbolji način da se isprazni glava i napuni energija. Upravo zato projekti luksuznih vila imaju posebnu ulogu: moraju pružiti atmosferu opuštanja, doživljaj koji se pamti i interijer koji goste poziva da se udobno smjeste i prepuste odmoru.

Jedna takva vila, s pogledom na more i površine 400 četvornih metara, savršen je primjer kako se promišljenim dizajnom može stvoriti prostor koji odiše luksuzom.
Za uređenje interijera zaslužna je dizajnerica Tina Kurpez iz studija Karas, koja ističe da dizajn kuća za povremeni boravak funkcionira po drugačijim pravilima.

Kada se radi dizajn vile za odmor, pravila se razlikuju od projektiranja klasičnog doma. Prostor se ne gradi oko svakodnevnih navika i rutine, nego oko doživljaja. Gost koji boravi povremeno želi atmosferu, emociju, pogled i osjećaj odmaka od svakodnevice.

Upravo zato dizajn takvih interijera traži drukčiji pristup bojama, materijalima, svjetlu i rasporedu prostora.

Dizajn vile za odmor po logici uređenja prostora za povremeni boravak

Za razliku od domova u kojima se živi svakodnevno, prostor za povremeni boravak ne treba biti podređen rutini, nego dojmu. “Kad se projektira kuća za najam, odnosno za nekakav povremeni boravak, na drugačiji način koristim boje, materijale i svjetlo”, objašnjava Tina.

Ovdje je ključ – stvoriti mjesto koje gost osjeti u prvim sekundama. U ovoj vili presudan je bio pogled na more, koji je Tina pretvorila u osnovni element interijera.
“Kuća ima pogled na more i to sam u svakom slučaju htjela iskoristiti. Kad se sjedi u dnevnom boravku da se gleda na more”, kaže. Spavaće sobe na katu rasporedila je tako da se iz kreveta vidi direktno prema horizontu: “Ako imam priliku uživati u tome, željela sam da i gosti mogu uživati u istome.”

To je temeljni princip luksuznih vila za odmor – interijer se gradi oko doživljaja.

Nova svrha suterena: sobe koje izlaze na bazen

Od izvorne arhitekture, Tina je zadržala samo otvore na fasadi i nosive zidove. Sve ostalo – preoblikovala je. Suteren je prvotno bio predviđen za wellness i tehničke prostorije, no dizajnerica je prepoznala njegov skriveni potencijal.

“Budući da se iz suterena izlazi direktno na bazen, vidjela sam priliku da ondje organiziram dvije spavaonice koje imaju pogled i direktan izlazak na bazen”, objašnjava. Tako su u prostoru nastale još dvije sobe s hotelijerskim osjećajem privatnosti i blizinom vode, dok su strojarnica i vešeraj premješteni u stražnji dio prostora.

Intimne, tamnije spavaonice koje stvaraju atmosferu za dizajn vile za odmor

U vilama za povremeni boravak tamni tonovi nisu riskantni – oni stvaraju atmosferu.
“Spavaonice su u mat tonovima, prevladavaju bež ili crno, skroz mat. To nisu prostori u kojima netko živi stalno, nego samo povremeno. Mislim da jako dobro izgleda”, kaže Mladen Lovreković, direktor Elgrada.

Jedna od soba ima posebno zanimljivo rješenje: uzglavlje kreveta odmaknuto je od zida, a iza njega je smješten toaletni stolić – detalj koji prostoru daje hotelsku eleganciju. Svaka spavaonica ima vlastitu kupaonicu, odvojenu staklom u metalnim okvirima, pa sobe djeluju moderno i vrlo luksuzno.

Dnevna zona: klasični stil u suvremenoj interpretaciji

Dnevni boravak, kuhinja i blagovaonica nose klasične elemente reinterpretirane na moderan način. Tina navodi da je najveći izazov bio pronaći boje koje neće biti prenapadne, a opet će zadržati ugodnu i intimnu atmosferu: “Trebala sam pronaći ton koji nije pretaman, a da ostavlja dojam. Zato su ovdje korištene svjetlije, nježnije nijanse.”

Moderna klasika – kako prepoznati i primijeniti bezvremenski stil u svom domu

Štukature i arhitektonski detalji stvaraju osjećaj profinjenosti, dok suvremeni namještaj održava dom u duhu modernog luksuza.

Feniks kao materijal koji definira vizualni identitet kuhinje

U kuhinji dominira Fenix, jedan od najnaprednijih materijala za suvremene interijere. Direktor stolarije Sol Ray Miroslav Križanović objašnjava njegovu prednost:

“Fenix se mora prešati jer se dobiva u listovima ultrapasa. Antifingerprint je, otporan i kvalitetan. Od njega možete raditi stvari koje od iverala ne možete. Stol koji smo izradili od njega izgleda kao nov i nakon tri godine korištenja.”

Lovreković dodaje još jedan ključni detalj:
“Fenix je potpuno mat, nema refleksije svjetla i mikro ogrebotine se mogu sanirati temperaturom. Idealno je rješenje za radne ploče, fronte i stolove.”

U ovoj vili korišten je dekor Acciaio Hamilton, metalik nijansa koja prostoru daje profinjenu, pomalo industrijsku notu.

Keramika, orah i prirodni furnir: ravnoteža topline i luksuza

Kuhinja kombinira više materijala, svaki s vlastitom funkcijom i estetikom. Prednja strana otoka izrađena je od iverala u dekoru oraha, što unosi toplinu. Radnu plohu čini keramička ploča velikog formata, izuzetno otporna i pogodna za intenzivno korištenje.

Lovreković objašnjava:
“Keramika dolazi u velikim pločama, preko tri metra dužine. To omogućuje stvaranje velikih, monolitnih površina bez spojeva. Izuzetno je čvrsta i dugotrajna.”

U dnevnoj sobi dominira prirodni furnir u toplim tonovima drva. On daj prostoru sofisticiranost i prirodnu teksturu koju gosti vole osjetiti. “On je prirodan i ljudi ga vole. Mekši je i osjetljiv, ali je za dnevni boravak savršen”, pojašnjava Lovreković.

Suradnja različitih stručnjaka pretvorila je prostor u doživljaj

Ova luksuzna vila nije rezultat jednoga stručnjaka, nego skladne suradnje dizajnerice, proizvođača namještaja i dobavljača materijala. Kombinacija Tininog dizajnerskog koncepta, Elgradovih vrhunskih materijala i precizne izvedbe stolarije Sol Ray stvorila je interijer koji nudi upravo ono što od luksuzne vile očekujemo – mir, eleganciju i prostor koji vas poziva na odmor.

To je vila koja pruža više od smještaja. Ona pruža doživljaj, mjesto gdje i jedan vikend može postati pravo malo povlačenje iz svakodnevice.

Nastavite čitati

Kućanski uređaji

LG WashTower novo je must-have rješenje za funkcionalan i moderan dom

LG WashTower donosi novo iskustvo pranja i sušenja rublja

LG WashTower

U malim stanovima, kompaktnim kupaonicama i skučenim praonicama, svaki je centimetar važan. Slaganje perilice i sušilice jedno na drugo postao je čest način uštede prostora, no danas postoje naprednija rješenja koja spajaju funkcionalnost i estetiku.

Upravo zato sve više korisnika bira LG WashTower, vertikalni sustav koji u jednom uređaju objedinjuje perilicu i sušilicu, a pritom zauzima manje mjesta od klasičnih kombinacija.

LG WashTower: jedinstveni sustav perilice i sušilice u jednom

Marija Petrus ističe da je LG WashTower jedinstven na domaćem tržištu jer je perilica i sušilica integrirana u jedno tijelo. Upravljačka ploča smještena u sredini omogućuje prirodan položaj ruku i pogleda, bez saginjanja i penjanja, što svakodnevno korištenje čini jednostavnijim i ergonomičnijim. Zahvaljujući motoru s izravnim pogonom, sustav radi tiše od klasičnih kompleta, a smanjene vibracije povećavaju trajnost uređaja.

Perilica i sušilica međusobno komuniciraju. Ciklusi se prilagođavaju kako bi se proces pranja i sušenja ubrzao, a potrošnja energije smanjila. Precizno doziranje vode i inteligentno podešavanje vremena sušenja osiguravaju optimalne rezultate uz manje potrošnje.

AI tehnologija za nježnije i učinkovitije pranje

Napredne funkcije temelje se na umjetnoj inteligenciji koja prepoznaje vrstu tkanine i prilagođava pokrete bubnja, temperaturu i trajanje ciklusa. „Prvenstveno koristimo umjetnu inteligenciju kako bismo ubrzali proces i identificirali vrstu tkanine, a ne samo količinu odjeće u bubnju“, kaže Petrus. Takav pristup štiti vlakna, smanjuje oštećenje materijala i podiže razinu higijene.

Ciklusi s parom smanjuju nabore i uklanjaju neugodne mirise bez dodatnog pranja, čime se štedi vrijeme i energija. Za manje količine rublja tu je brzi program koji omogućuje pranje i sušenje do dva kilograma odjeće u svega 59 minuta.

Dizajn prilagođen suvremenim interijerima

Osim tehnoloških prednosti, LG WashTower je oblikovan tako da se uklapa u moderne interijere. Visok je 165,5 cm i dostupan u tri boje — antracit sivoj, bijeloj i bež-zelenoj — koje prate trendove u uređenju kupaonica i praonica. Minimalistički dizajn bez ručki i bez vidljivih spojeva između perilice i sušilice stvara dojam jedinstvene monolitne vertikale, što prostoru daje uredniji i profinjeniji izgled.

Zahvaljujući kompaktnim dimenzijama, sustav je prikladan za različite prostore: kupaonice, kuhinje, garderobe ili posebne niše u hodnicima. Upravljanje putem aplikacije LG ThinQ dodatno pojednostavljuje svakodnevnu rutinu.

Rješenje za funkcionalne, uštimane i uređene domove

Na spoju funkcionalnosti, estetike i tehnološke naprednosti, LG WashTower donosi novo iskustvo pranja i sušenja rublja. U jednoj elegantnoj vertikali smješteno je sve što suvremeni dom treba. Tiši rad, optimizirani ciklusi, manja potrošnja energije, brzi programi i dizajn koji se uklapa u različite interijere. Upravo zato postaje must-have rješenje za stanove i kuće u kojima se traži maksimalna funkcionalnost uz moderan izgled.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama