Kupaonica
Roca na ISH sajmu: Održivost, dizajn i budućnost kupaonica
Kupaonice koje štede vodu i energiju
ISH sajam u Frankfurtu održan je pod egidom održivosti s čim se Roca grupacija itekako mogla poistovjetiti. Kombinirajući stil, inovativnost i izdržljivost, tržištu nude ekološki prihvatljive
proizvode.
Na ovogodišnjem ISH sajmu u Frankfurtu, Roca grupa jasno je poručila – budućnost kupaonica je održiva, ali i lijepa. Među stotinama štandova, njihov je privlačio poglede bojama, teksturama i vizijom razvoja.
„Dobrodošli u Roca zonu!“, dočekao nas je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe. „Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“

Roca kupaonice kao prostor za život, a ne samo za funkciju
Šetnja kroz njihov štand bila je poput šetnje modernom ulicom – s izlozima koji oduševljavaju.
„Roca i Laufen su naši globalni brendovi, imamo 20.000 zaposlenika i prisutni smo u više od 170 zemalja. Danas ovdje predstavljamo sve naše novitete profesionalcima iz cijelog svijeta.“, rekao je Xavier Torras, direktor komunikacija Roca Grupe.
Roca je posebno istaknula kolekciju slavina s naglaskom na boju, ali i Kay kolekciju koju potpisuje poznati europski dizajner Stefan Diaz.
„Kay kolekcija je ravnoteža dizajna i funkcionalnosti. Ima nove završne obrade i daje novu visinu kupaonici“, objasnio je Torras. „To je kolekcija srednjeg do višeg cjenovnog razreda, a dolazi krajem ove ili početkom sljedeće godine.“
Roca kupaonice time postaju mjesto osobnog izražavanja, a ne samo svakodnevne rutine.

Inovacije koje štede prostor, vodu i energiju
Posebnu pažnju privukla je nova WC školjka s integriranim vodokotlićem. Osim što štedi prostor, koristi gravitaciju umjesto električne energije.
„Zahvaljujući softveru i gravitaciji, bez struje možete stvoriti tlak i ispirati školjku. Uvijek imate spremnik i vodu – a voda pada prirodno“, pojasnio je Torras.

Održivost kao strateška odluka, ne samo trend
„To je tehnološka i ekološka revolucija koju planiramo proširiti u druge zemlje“, istaknuo je Torras, dodajući kako su već u tijeku pripreme za nove peći u Španjolskoj i Brazilu.
Održivi pristup Roca ne pokazuje samo u proizvodnji. Zaklada We Are Water, koju su osnovali prije 12 godina, do sada je pomogla više od 4 milijuna ljudi u zemljama s nedostatkom pitke vode i sanitarne infrastrukture.

Prisutnost mediterana u svakom detalju
„Korijeni su nam u mediteranu – kreativnost, prirodni materijali, život s poštovanjem prema vodi i okolišu“, zaključuje Torras. Roca je kroz dizajn, mirise i materijale poslala jasnu poruku: kupaonica budućnosti nije hladna i sterilna, nego topla, održiva i osobna.

Iako je TECE godinama poznat kao proizvođač odvodnih kanalica i tipkala, na ovogodišnjem ISH sajmu u Frankfurtu napravili su korak dalje – predstavili su proizvode koji izlaze iz zida i ulaze u središnji prostor kupaonice. S povećanim izložbenim prostorom od čak 650 kvadrata, prikazali su širi asortiman i inovacije koje nadilaze dosadašnje granice funkcionalnog dizajna.
TECEneo: WC školjka nove generacije
Jedna od najupečatljivijih novosti je TECEneo – WC školjka s funkcijom bidea koja je osvojila prestižnu German Design Award nagradu. Ova druga generacija kombinira vrhunsku higijenu, moderni dizajn i naprednu tehnologiju – bez potrebe za električnom energijom.
TECEneo funkcionira pomoću tople i hladne vode, jednostavna je za korištenje i održavanje, te uključuje sustav protiv kamenca – idealno rješenje u regijama s tvrdom vodom. Ugradnja traje svega 30 minuta, a korisničko sučelje jasno je i intuitivno.

Tuš kanalice i kade za suvremenu arhitekturu
Nakon 20 godina iskustva, TECE je predstavio novu generaciju tuš kanalica TECE DrainWave. S minimalističkim dizajnom i mogućnošću ugradnje na prijelazu između zidnih i podnih pločica, ove kanalice se vizualno stapaju s prostorom, nudeći arhitektima i dizajnerima slobodu u oblikovanju kupaonica.
Dodatno, predstavljene su i tuš kade od kompozitnih materijala, rezultat suradnje s jednom španjolskom tvrtkom. Novi modeli odlikuju se modernim dizajnom i mogućnošću uklapanja u različite stilove uređenja.

Vizualne i funkcionalne inovacije
TECE nije stao samo na kanalizaciji i školjkama – izložili su i nove aktivacijske tipke s atraktivnim završnim obradama koje pridonose estetici i svakodnevnoj funkcionalnosti prostora. Cilj je stvoriti kupaonicu koja ne samo da izgleda odlično, već i olakšava svakodnevicu kroz pametno osmišljena rješenja.
Kupaonica
Švicarska kvaliteta i preciznost: Laufen kupaonice budućnosti
Saznajte što su predstavili na ISH sajmu

Posebni po svom dizajnu, inovacijama i filozofiji, švicarski Laufen već više od 130 godina
mijenja način na koji doživljavamo kupaonice.
Na ISH sajmu u Frankfurtu pokazali su da su i dalje u vrhu – ne samo po estetici, već i po tehnološkim rješenjima i održivosti.
„Brendovi se rađaju, a naši brendovi… imaju svoj DNK koji se ne bi smio miješati“, izjavio
je Marc Viardot, direktor korporativnog marketinga i dizajna u Roca grupaciji, naglašavajući da su Laufen i Roca jasno diferencirani – i po dizajnu i po tržišnom položaju.
Dizajn koji traje i inspirira
„Mislim da je Laufen počeo surađivati s dizajnom već devedesetih godina – postojala je Porscheova dizajnerska kolekcija“, prisjeća se Viardot. Prvi pravi dizajnerski iskorak dogodio se 1999. godine, lansiranjem kolekcije Alessi.

„I dalje prikazujemo Alessi, naravno s novim razvojem i interpretacijama, ali standardni
proizvod i dalje postoji – jer najodrživiji proizvod je onaj koji potraje, pa tako i s
dizajnerskog gledišta“, dodaje. Ovaj dizajnerski kontinuitet kombiniran je s napretkom
tehnologije – primjerice, kroz štednju vode – i utire put za daljnje inovacije.

Najnoviji primjer je suradnja s dizajnerom Yvesom Beharom, nastala nakon njegova posjeta
prvoj električnoj tunelskoj peći za keramiku u Austriji. „Želio je prikazati čaroliju vode“,
objašnjava Viardot.
Novi umivaonik omogućuje da voda ostane vidljiva dulje vrijeme, donosi emocionalnu dimenziju i niz pametnih funkcionalnosti poput štednje vode i automatskog
čišćenja kroz vrtložni tok.

SaphirKeramik – tehnologija koja oblikuje dizajn
Ponekad tehnologija pokreće dizajn. „Možemo pogledati našu najnoviju suradnju koja
uključuje SaphirKeramik – tehnologiju koja apsolutno nema veze s dizajnom kao takvim,
ali na kraju je utjecala na dizajn i odvela nas dalje“, kaže Viardot. Uvođenjem Saphir
Keramike 2013., Laufen je otvorio vrata stvaranju iznimno tankih, ali čvrstih keramičkih
elemenata koji su transformirali estetiku kupaonica.

Laufen: Održivost kao nit vodilja
Laufen predvodi i kad je riječ o ekološkoj odgovornosti. U Austriji posluje prva CO₂-
neutralna tvornica sanitarne keramike na svijetu, zahvaljujući električnoj peći i solarnim
panelima. Ova tehnološka inovacija omogućuje održivu proizvodnju bez kompromisa u kvaliteti.

Prefabricirane kupaonice i novi partneri
Na sajmu su prvi put prikazane i prefabricirane kupaonske jedinice, čime Laufen ide ukorak s
modernim građevinskim praksama. Dio budućnosti je i Alape, njemački proizvođač emajliranih
čeličnih umivaonika s preko 100 godina tradicije. „Ovo je primjerak koji nestaje u
metarealnosti, ali zadržava sigurnost klasičnog umivaonika“, poručuju iz Laufena, čime
spajaju inovaciju s funkcionalnošću i dizajnom.
