Povežimo se

Uređenje interijera

Odlično preuređen stan za iznajmljivanje

Starogradnja nakon zahvata arhitektice izgleda kao novogradnja

Novogradnje blizu centra grada nisu baš česte, a da ne pričamo koliko dođe kvadrat takvoga doma. Međutim, i starogradnja može biti kvalitetna, a dodatnim ulaganjima stan može izgledati upravo poput novoga. Predstavljamo vam jedno takvo preuređenje.

Danas je ovo jedan moderan stan s puno svjetla. Ali prije dolaska arhitektice stanje je bilo puno drugačije.

‘Ovaj stan je bio dosta derutan i star. Kuća je građena šezdesetih godina, stan je od pedesetak kvadrat i na ovom mjestu se nalazio mali WC bez umivaonika, a iza njega špajza u koju se pristupalo kroz kuhinju’, priča nam Nevenka Vidmar, dipl. ing. arhitekture.

Namještaj po mjeri

Investitori su htjeli veći i prozračniji prostor pa su te dvije prostorije srušili kako bi dobili veću kuhinju s blagovaonicom i dnevnim boravkom. Neke je zidove i stropove nakon toga trebalo ojačati, ali kad se vidi konačno uređenje, može se reći da se isplatilo.

stan-renovacija-dom-na-kvadrat

‘Opremanjem novog prostora koji smo dobili, pomno projektirajući smo zaključili da je najbolje cijeli prostor riješiti namještajem rađenim po mjeri, tako da smo projektiranjem isto tako namještaja dobili puno bolje iskorišten prostor kuhinje i naravno, kuhinjskih elemenata. Kuhinja je ostala na istom mjestu gdje je i stara kuhinja bila zato što su nam to instalacije tako nametnule, a i blizu zida koji dijeli kuhinju i kupaonicu gdje je vertikala, odnosno kanalizacija’, dodaje arhitektica.

S obzirom na to da se prostor dnevnog boravka nastavlja na kuhinju, namještaj za njega je isto rađen po mjeri i to u istom stilu, da bi prostor djelovao zaokruženo. Mnogi se na to ne bi odlučili zbog namjene stana.

‘S obzirom da je ovaj stan odmah u startu projektiran kao stan za najam, onda smo vodili računa o tome da je i korištenje svog namještaja koji je rađen po mjeri, da bude što jednostavnije korištenje takvog namještaja, da je kuhinja lako održiva, odnosno da se lako čisti, da su fronte bez ručki, odnosno da se lako i brzo mogu samo prebrisati, a da radna ploča ne bude preosjetljiva na nekakve udarce ili oštećenja’, dodaje Nevenka.

Iste pločice u prostorijama

Cjelovitost prostora postignuta je i time što se iste keramičke pločice pojavljuju u kuhinji, predsoblju i kupaonici. Arhitektica preporučuje laserski rezanu keramiku kako bi fuge bile minimalne te tako bile jednostavnije za čišćenje. Zanimljivo je da stan obiluje spremišnim prostorom. Jedan ormar je u hodniku, te ima dvostruku funkciju.

‘Između spavaće sobe i hodnika porušili smo stari zid i nismo radili novi zid, nego smo odvojili prostor spavaće sobe od hodnika na način da smo i sa jedne i sa druge strane izveli ormar po mjeri, a između smo umetnuli klizna vrata’, nadovezuje se.

Pregradni zid od knaufa

Međutim, to nije sav spremišni prostor. ‘S ove strane spavaće sobe smo dobili nešto plići ormar, koji nam služi za odlaganje robe, u njemu su samo police, dok je glavni veliki ormar na drugom kraju sobe od zida do zida, rađen po mjeri sa malo tamnijim ogledalom tako da smo opet malo vizualno povećali prostor’, dodaje.

Između kreveta i ormara ostalo je dovoljno mjesta za pregradni zid od knaufa unutar kojega su provučene instalacije za televizor. I na kraju, dašak luksuza u cijelom prostoru postignut je korištenjem baršuna, što u spavaćoj, što u dnevnoj sobi. U kombinaciji s mramornim detaljima koji ga odlično nadopunjuju ovaj je stan dobio i određenu dozu elegancije.

Dekoracije i detalji

Nova Studijo kolekcija poručuje: Umjetnost je putovanje onih koji se usuđuju biti prvi

Kad god ovaj hrvatski brend zidnih tapeta najavi novu kolekciju, među ljubiteljima interijera zavlada napeto iščekivanje – svi žele znati čime će Studijo ovaj put iznenaditi. Iako nas je Josipa Maras već razmazila kolekcijama koje nerijetko diktiraju trendove na svjetskoj sceni, ova kolekcija iz male hrvatske tvornice donijela je još neviđenu ljepotu hrvatske povijesne baštine i potpunosti nas oduševila. 

Od arhiva do ateljea – povijest utkana u potez kista

Dubrovnik je stoljećima gradio svoj identitet na tri stupa: ljudima koji su ga oblikovali, arhitekturi koja ga je čuvala i zapisima koji su ga pamtili. Upravo ta tri elementa čine okosnicu „Ode Dubrovniku“ – jedinstvene kolekcije zidnih tapeta koja nosi karakter limited edition izdanja, ne zbog ograničene dostupnosti, već zbog svoje jedinstvenosti umjetničkog izričaja. Povod za nastanak ove kolekciju bio je personalizirani projekt novog luksuznog hotela, smještenog u srcu uvale Lapad, koji svoja vrata otvara u rujnu ove godine i donosi suvremeni luksuz na svega tri kilometra od povijesne jezgre Dubrovnika.

Stvaranje „Ode Dubrovniku“ prema autorici, bilo je poput arheološkog otkrivanja – pronalaženja priče ispod slojeva bogate povijesne baštine grada pod Srđem. Proces je započeo istraživanjem arhiva i muzeja, proučavanjem originalnih dokumenata, crteža, natpisa i fotografija, nastavio se skiciranjem olovkom, gradnjom kompozicija i dodavanjem akvarelnih tonova koji su unijeli mekoću i fluidnost boje, a završio digitalnom obradom koja je namjerno zadržala nesavršenosti, čuvajući ih kao autentične tragove ruke koja stvara – one umjetnice Josipe Maras.

“Kad mi je povjeren ovaj projekt, znala sam da će me promijeniti – ne samo kao slikaricu, već i kao čovjeka. Dubrovnik nije grad koji možeš dotaknuti površno – on traži da ga razumiješ. Jutarnje šetnje gradom iznova su me oduševljavale – tih i bez ljudi, otkrivao se kroz lica svojih fasada i tišinu starih prolaza. Provodila sam sate u arhivima, listajući spise čiji miris papira i tragovi tinte čuvaju sjećanja na ljude i priče koje su ga oblikovale. Čitala sam rukom pisane recepte iz 14. stoljeća, gledala karte koje su crtale granice Republike, pratila tragove odluka koje su spašavale živote. Moja je misija bila prikazati ga izvan razgledničke ljepote – uhvatiti puls njegove prošlosti. To iscrpljuje, ali i hrani, jer vjerujem da je umjetnost putovanje onih koji se usuđuju biti prvi.” – izdvojila je autorica kolekcije, Josipa Maras.

Svevremenski uređen stan umjetnice Josipe Maras

Grad ispričan kroz junake, arhitekturu i povijesne spise

Svaka tapeta iz nove kolekcije nosi trostruku kompoziciju: figuru junaka priče, arhitektonski element koji ga smješta u prostor i povijesni dokument koji ga uranja u vrijeme. Redoslijed je pažljivo promišljen – figure dominiraju, arhitektura daje strukturu, a dokumenti pružaju tihu, ali ključnu pozadinsku priču. Izdaleka, kompozicija djeluje skladno; izbliza otkriva bogatstvo detalja – rukopisne zapise, zrnca pigmenta i teksturu papira. Glavni junaci kolekcije su dubrovački velikani: pjesnik Ivan Gundulić, znanstvenik i filozof Ruđer Bošković, renesansni liječnik Amatus Lusitanus… Tu su i bezimeni junaci – trgovci pod lukovima Sponze, pomorci s blagom iz dalekih luka, barjaktari sv. Vlaha, žene koje su djecu ostavljale pred vratima prihvatilišta znajući da će ondje pronaći sigurnost. Arhitektura u kolekciji djeluje kao stup narativa: Knežev dvor – političko srce Republike, palača Sponza – gospodarski centar, crkva sv. Vlaha – duhovno središte, te Onofrijev vodovod – inženjersko čudo 15. stoljeća. Pozadine tapeta ispisane su rukopisima i dokumentima koji su oblikovali Dubrovnik: statutom iz 1272., odlukama Velikog vijeća, receptima iz franjevačke ljekarne Male braće, starim kartama Republike, zapisima o trgovini, pomorstvu i ukidanju ropstva – stoljećima prije ostatka Europe.

„Isprva sam mislila da će najveći izazov biti sama izvedba, ali vrlo brzo sam shvatila da je ključ pronaći način kako spojiti tri svijeta – junake priče, arhitektonske elemente i povijesne spise. Svaki je nosio svoju snagu i govorio vlastitim jezikom, ali ih je bilo teško uskladiti u jednoj vizualnoj kompoziciji. Nerijetko sam provodila neprospavane noći tražeći odgovor – gdje smjestiti likove, kako udahnuti život arhitekturi, na koji način dopustiti spisima da govore, a da pritom svi zajedno tvore skladnu cjelinu. I onda se polako posložilo: dokumenti su pronašli svoje mjesto u podlozi i teksturi, junaci su izronili u prvi plan, a arhitektonski oblici postali su stupovi koji nose cijelu kompoziciju. Tada je zid po prvi put – oživio. I znala sam da ispred sebe imam nešto veliko, vrijedno svakog truda i svake treće smjene.” – prisjetila se umjetnica.

Nagrada za najbolji dizajn, osvajanje Pariza i predstavljanje američkom tržištu

Kolekcija bez prethodnika – prvi otisak drugačije povijesti

U vremenu kada digitalni alati mogu replicirati gotovo svaki oblik, kada se autorska prava sve češće narušavaju u utrci za instant slavom i tržište preplavljuju brojne replike, ova kolekcija podsjeća na vrijednost izvornog rukopisa. Nijedna tehnologija ne može prenijeti trenutak kada umjetnik odluči pustiti kap boje da se razlije preko ruba zamišljene linije, niti atmosferu arhiva u kojem je ideja sazrijevala. Upravo u tim akvarelnim prijelazima, u mrlji koja prelazi crtu, u drhtavom potezu kista pohranjena je prava priča kolekcije. „Oda Dubrovniku“ stvarana tijekom nekoliko mjeseci – od prvih istraživačkih bilješki do posljednjeg poteza kista. Proces je bio trostruk: junak, arhitektonski motiv i povijesni dokument, pažljivo složeni tako da funkcioniraju i izbliza i izdaleka. Kada je ručni rad pretočen u digitalni format, zadržana je taktilnost i osjećaj da svaka linija nosi namjeru – kao trajni otisak ruke koja stvara.

“Iako sam uvijek otvorena za nove tehnologije i počašćena što je moj rad postao inspiracija mnogima, vjerujem da izvorna umjetnost uvijek pobjeđuje replike – jer ono što nastaje iz tvog vlastitog osjećaja, intuicije i naleta kreativnosti ne može se preslikati, kopirati niti ponoviti. Umjetnost nije algoritam. Možeš precrtati liniju, ali nikada nećeš uspjeti prenijeti njezinu namjeru, viziju cjeline ili trenutak odluke da potez ostane nesavršen – jer upravo tako priča istinu. Upravo zato hrvatske velikane nisam željela prikazati kao muzejske eksponate, već kao ljude, ideje i simbole utkane u tkivo grada. Stare spise utkala sam u pozadinu koja diše, a građevine su doživjele renesansu kakvu može podariti samo ruka ovog stoljeća.” – zaključila je Josipa Maras.

Kolekcija je dostupna na https://studijo.co/

Nastavite čitati

Arhitektura i dizajn

Što znači moderno uređenje doma i kako to postići

Planirate urediti svoj životni prostor da izgleda “modernije” – donosimo kako

moderno uređenje doma

Uređenje doma počinje pitanjem što zapravo želimo od prostora. Ako planirate moderno uređenje doma, važno je znati da ono podrazumijeva puno više od bijelih zidova, čistih linija i minimalističkog namještaja.

Moderno je zapravo rezultat dugog razvoja arhitekture i dizajna, a njegova glavna ideja je stvaranje prostora koji su funkcionalni, prozračni i prilagođeni načinu života.

Koji odabrati i kako uspješno primijeniti stil uređenja u svom domu?

U nastavku donosimo pregled što moderno uređenje zapravo znači, kako prepoznati elemente modernizma i postmodernizma, te na što treba paziti pri odabiru arhitekta.

Što podrazumjeva moderno uređenje stana?

Ako pojam “moderno” i danas u nama budi osjećaj uzbuđenja i napretka, to u velikoj mjeri možemo zahvaliti Le Corbusieru.  Le Corbusier i europski modernisti vjerovali su da zgrade trebaju biti univerzalne i lišene svake lokalne osobitosti.

Moderni stil pojavio se početkom 20. stoljeća kao reakcija na prenaglašene ukrase i klasične stilove. Arhitekti i dizajneri željeli su stvoriti prostore koji su jednostavniji, svjetliji i praktičniji za život.

Danas moderno uređenje znači:

  • otvoren prostor – povezan dnevni boravak, kuhinja i blagovaonica,
  • puno prirodne svjetlosti – veliki prozori i staklene stijene,
  • prirodni materijali – drvo, kamen, staklo, metal,
  • neutralne boje – bijela, siva, bež, koje se nadopunjuju detaljima u jačim tonovima,
  • manje je više – prostor nije pretrpan, svaki komad namještaja ima svrhu.
moderno uređenje doma
Uređenje građanskog stana u srcu Zagreba

Od modernizma do modernog

Modernizam je stil koji je donio jednostavnost i racionalnost. Njegovo geslo bilo je “forma slijedi funkciju” – što znači da izgled prostora proizlazi iz njegove namjene.

Prepoznaje se po:

  • ravnim linijama i jednostavnim oblicima,
  • odsustvu dekoracije,
  • funkcionalnom namještaju,
  • svijetlim i prostranim prostorima

Primjer modernističkog stana je prozračan interijer s velikim prozorima, minimalno ukrašenim zidovima i namještajem koji ima jasnu, praktičnu funkciju.

A još modernije od modernizma – postmodernizam

Postmodernizam se razvio od 1960-ih, kao odgovor na strogu jednostavnost modernizma. Dizajneri su željeli unijeti igru, boje i simboliku natrag u interijere.

Uredite prostor u stilu 70-ih: Ovo su pravila koja je dobro slijediti

Karakteristike postmodernizma:

  • kombinacija različitih stilova i epoha,
  • korištenje boja i kontrasta,
  • razigrani oblici i neočekivani detalji,
  • povratak dekoraciji, ali na novi, suvremen način

Postmodernistički stan može imati neutralnu osnovu, ali s naglašenim komadom namještaja u jarkoj boji, zid ukrašen umjetničkim djelima ili kombinaciju starog i novog namještaja.

Novi postmodernizam u dizajnu interijera donosi modernu reinterpretaciju klasičnog postmodernizma iz 80-ih godina. Dok je originalni postmodernizam bio reakcija na strogi minimalizam, novi postmodernizam teži uravnoteženijoj kombinaciji kreativnosti i funkcionalnosti. 

Kako odabrati pravog arhitekta za moderno uređenje stana?

Uređenje doma nije samo pitanje odabira boja i namještaja – to je proces u kojem arhitekt (i/ili dizajner) ima ključnu ulogu. On povezuje vaše želje s tehničkim mogućnostima prostora.

Evo nekoliko savjeta pri odabiru arhitekta:

  • Portfolio – pogledajte ranije projekte i uvjerite se da su u skladu s vašim ukusom.
  • Razgovor – dobar arhitekt postavlja pitanja, sluša i predlaže rješenja.
  • Budžet – arhitekt vam može pomoći da najbolje iskoristite raspoloživa sredstva.
  • Iskustvo – prednost dajte arhitektima koji imaju iskustva s adaptacijama stanova.
  • Komunikacija – s arhitektom morate moći otvoreno razgovarati jer suradnja traje mjesecima.

Razlika između arhitekta i dizajnera interijera

Mnogi se pitaju – trebam li arhitekta ili dizajnera interijera? Evo ključnih nekoliko razlika:

Arhitekt

  • bavi se strukturom prostora – zidovima, rasporedom prostorija, instalacijama i oblikovanjem zgrade ili stana,
  • ima ovlasti za izradu projekata i potrebnih dozvola,
  • ključan je kod adaptacija koje uključuju statiku ili gradnju,
  • osigurava da prostor bude funkcionalno i tehnički izvediv

Dizajner interijera

  • fokusira se na unutarnji izgled i ugođaj – boje, namještaj, rasvjetu, dekoraciju,
  • nema ovlasti za projektiranje konstrukcije,
  • specijaliziran je za estetiku i praktičnost prostora,
  • unosi osobnost i stil u vaš dom.

Ukratko: arhitekt stvara kostur i funkcionalnost prostora, dok dizajner interijera daje završni estetski pečat. Najbolji rezultati postižu se njihovom suradnjom.

Inspiracija iz suvremenih projekata

Moderno uređenje doma danas ide ruku pod ruku s održivošću i tehnologijom.

Inspiraciju možete pronaći u:

Takvi primjeri pokazuju kako moderno nije samo estetika, već i način na koji živimo i koristimo prostor.

Adaptacija derutnog stana u novi, funkcionalni obiteljski dom

Moderno uređenje doma znači spoj funkcionalnosti, estetike i suvremenog načina života. Modernizam donosi jednostavnost i prozračnost, postmodernizam igru i osobnost, a pravi arhitekt pomaže da vaše ideje povežete u cjelinu.

Rezultat je dom koji nije samo lijep, već i prilagođen vašim stvarnim potrebama.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice