Uređenje interijera
Odabir boje u stanu kreće od poda
Namještaj se lako i brzo zamijeni, no podne obloge su najdugovječniji materijal u svakom prostoru. Zato kod odabira trebate razmisliti o nekoliko parametara – veličini i namjeni prostorije te vlastitim navikama.

Glavni faktori pri odabiru boje podnih obloga
Najbolje mjesto za odabir boje u stanu je pod. On određuje ton prostorije.
Boja, tekstura i uzorak tri su glavna čimbenika za odabir dizajna podnih obloga, a funkcionalnost je najvažniji parametar kod odabira vrste.

“Funkcionalnost znači da je izuzetno otporna na habanje, da je izdržljiva i jednostavna za održavanje. U slučaju da imate obitelj sa malom djecom, kućnim ljubimcima i slično, vinil podne obloge su jako dobro rješenje”, objašnjava Biba Silić Matošević, dizajnerica podova.
Toplina prostorije postiže se tepisima
Vrstu poda treba odabrati prema vlastitim navikama. Trebate li izdržljiviju oblogu, izaberite vinil ili laminat. Parket je uvijek klasično rješenje, a nije primjeren za vlažne prostorije. Želite li unijeti malo topline, razmislite o tepihu.

“Tepisone rađene po mjeri koje ćemo stavljati u interijer doma, znači dnevni boravak, blagovanje ili gdje klijent to već želi. Također, wall to wall ili od zida do zida su tekstilne podne obloge koje se najčešće danas stavljaju u spavaćim sobama, walk in ormarima, gdje dobivamo jednu dozu luksuza u interijeru.”

Luksuzni vinil
Osim klasičnih parketa i laminata, danas je vrlo popularan luksuzni vinil. To je nova generacija vinil obloga koja popularnost stiče zbog odličnih svojstava. Vodootporna je pa se može postaviti u kuhinju, a ista podna obloga kroz dnevnu sobu i kuhinju dati će dojam veće prostorije.

“Luksuzni vinil ima toplinu drveta. Dolazi u tri varijante. Onaj koji se puno plošno lijepi, potom klik varijanta ako imamo interijer gdje već imamo na primjer keramiku, pa ćemo tu keramiku osvježiti s nekakvom novom podnom oblogom ili loose lay vinilne podne obloge koje najčešće koristimo kao slobodno ležeće ploče u uredskim prostorima ili poslovnim prostorima”, objašnjava Biba.

Također upijaju i eho za razliku od drugih podnih obloga poput keramike ili slično.
Zašto se često bira siva boja?
Siva je najpopularnija boja za podne obloge. Ultimativno neutralna i jednostavna za usklađivanje. Tamni pak podovi, u kombinaciji sa svijetlim interijerom, nude dramatičan kontrast i prostoriju čine većom. Također se mogu postaviti u sobi s puno dnevnog svjetla, a za manje prostorije, preporuča se svijetla nijansa.
“Kod luksuznih vinila zaista možemo u potpunosti oponašati hrast. Znači, pravu boju hrasta, bijeljeni hrast pa sve do nekakvih tamnih drvenih podnih obloga koji svojom teksturom totalno podsjećaju na drvene podne obloge.”

Što se tiče betona možete dobiti dizajn u izboru poliranog betona ili betona sivih tonova koje su dosta prihvatljive, od skroz tamno sive do svijetlo sive. Tamniji pod stvara formalniju atmosferu, tople tamne boje daju osjećaj udobnosti, a ista boja poda koja se proteže kroz cijeli interijer stvorit će osjećaj prostranosti.
Imate li puno drvenog namještaja, oprezno izaberite podnu oblogu i radije se odlučite za potpuni kontrast.
Boje i materijali
Zašto je naš svijet postao siv? Psihološki učinak boja na našu svakodnevnicu
Neutralne boje dominiraju našim interijerima i svakodnevnim predmetima, ali kako to utječe na nas…

Kada pogledate oko sebe – svoj dnevni boravak, ormar, auto ili čak mobitel – što vidite? Ako je odgovor “sivo, crno, bijelo i možda malo bež”, niste jedini. Iza tog suzdržanog kolorita stoji priča koja traje već desetljećima. I nije riječ samo o modi ili ukusu, nego o nečemu dubljem – o tome kako boje utječu na nas, često i bez da to primijetimo.

Svijet koji je nekad bio šareniji
Zanimljivo istraživanje iz 2020. godine bacilo je novo svjetlo na ovu temu. Znanstvenici su proučili više od 7.000 predmeta iz zbirke britanskog Znanstvenog muzeja – od 1800-ih do danas. Zaključak? S godinama su boje postajale sve manje izražajne. Prvo polako, a onda sve brže – osobito u 20. stoljeću.
S dolaskom industrijske proizvodnje zavladala je potreba za jednostavnošću, brzinom i praktičnošću. Jarke boje nisu bile najzahvalnije za masovnu proizvodnju, a neutralni tonovi lakše su se uklapali u svaki prostor i ukus. U jednom trenutku, “sivo” je postalo sinonim za “bezvremensko” i “sigurno”.
Psihološki učinak boja u svakodnevnom prostoru: više od estetike
No boje nisu samo dekoracija. One komuniciraju s nama na dubljoj razini. Smiruju, motiviraju, umaraju, bude, podižu raspoloženje ili umiruju prostoriju. Znanstvenici upozoravaju da nas stalna izloženost neutralnim nijansama može vizualno i emocionalno “uspavati”. Smanjena stimulacija može utjecati na našu kreativnost, koncentraciju, pa čak i emocionalno stanje.
Boje su više od vizualnog dojma – one su način komunikacije, izražavanja emocija i oblikovanja prostora… Diana Sokolić o jeziku boja: Kako ih imenujemo i razumijemo?
Drugim riječima, psihološki učinak boja nije nešto što se uvijek događa svjesno. Ako radite od kuće u prostoriji gdje dominiraju siva i bijela, možda vam nije samo “ponedjeljak” kriv za loše raspoloženje.

Je li vrijeme za povratak boji?
Ne znači da sada sve oko sebe trebamo obojiti u narančasto ili ciklamasto. Ali možda je trenutak da se zapitamo – imamo li u svom domu dovoljno boja koje nas vesele i bude? Zid u boji masline, plava fotelja ili samo nekoliko jastuka u boji senfa – ponekad je dovoljno malo da bi prostor dobio više karaktera i energije.
Psihologija boja: Kako boje utječu na naš prostor i emocije
Dizajneri interijera to već prepoznaju – sve se češće vraćaju toplim i zemljanim tonovima, razigranim detaljima i kontrastima. Jer kad promijenimo prostor, često se – barem malo – promijenimo i mi sami.
Uređenje i opremanje
Ove pločice želimo! Ručna izrada i posebna glazura oduševljavaju ljepotom
Svaka od njih je unikat!

Ručno oslikane keramičke pločice suradnja su mlade umjetnice Klasje Habjan i Iverpana, a izradila ih je jedna vrlo posebna portugalska tvornica.
Ručno oslikane keramičke pločice koje pričaju priču: suradnja Klasje Habjan i Iverpana
Klasja Habjan mlada je ilustratorica, dizajnerica i suautorica predivnog murala u Iverpanovom Izlogu ideja. Ovaj mural koji osim što ukrašava prostor, predstavlja portugalsku tvornicu keramičkih pločica.
Portugalske umjetničke pločice: Važan su dio tradicije Portugala, a krase gotovo svaku zgradu
Direktor Iverpana, Mladen Jambrović ističe kako su pločice Viuva Lamego portugalske tvrtke posebne po tome što su jedne od rijetkih koje su praktički manufakturno izrađene:
“Izrađene su rukom, nisu industrijske, a posebne su po svojim glazurama. Rijetko ćete naći bilo gdje kod bilo kojeg proizvođača glazure koje imaju isti efekt kao njihove. Riječ je o tradiciji koja traje više od 170 godina. Mnogi portugalski, a i svi drugi umjetnici i arhitekti poput Alvaro Siza Viera su veliki pobornici njihovih proizvoda. Kada smo otvarali izlog ideja u Draškovićevoj, ideja je bila da jedan zid napravimo u muralu.


Od brojnih umjetnika mi smo izabrali, odnosno zamolili Klasju i Zitu da se uključe u projekt. Kad su prvi put došle ovdje nije bilo ničega, bili su u tijeku građevinski radovi. Međutim, dopala im se ideja i vrlo brzo su izašle sa 6, 7 prijedloga tog murala. Jedan smo odabrali, a taj vizual je otišao u Portugal, oni su predložili dimenzije pločica. Ispekli su boje zapravo koje su Klasja i Zita odlučile koristiti na ovome zidu.
Kako boja ne izgleda isto nakon pečenja, oni su ispekli nekoliko primjera kako bismo postigli pravu boju. Kada su dame rekle da je to to, onda je napravljen mural. On je prvo složen u Portugalu i označen, svaka pločica ima svoje slovo i broj, tako da je naknadno postavljanje super jednostavno.”


Svaka pločica kao unikatno djelo
Klasja Habjan, ilustratorica i dizajnerica imala je čast s Iverpanom ostvariti taj projekt, a primjer je koji prezentira i svatko se može javiti toj tvornici preko Iverpana i naručit custom pločice koje nisu printane.
“Ručno su aplicirane pa te teksture na drugi način zažive i stvarno je svaka unikat. Oni rade sve ručno, od procesa tih modula do biranja pločica do crtanja po njima, do pečenja i jako je inspirativno vidjet koliko strasti ulažu u svaki taj segment i tako prezentiraju svoju kulturu.”, navela je dizajnerica.


Ove su ručno oslikane keramičke pločice limitirane samo u svojoj veličini, 30 puta 30 centimetara, dok ograničenja u dizajnu ne postoje. Sve što umjetnik zamisli, ručno se oslikava na pločice. Detalji im mogu dati i dubinu, a ne samo širinu i visinu. Ova mala tvrtka, Viuva Lamego, ne može se mjeriti s velikim korporacijama po brzini izrade i velikim količinama. Oni su apsolutno nenadmašni kada je u pitanju prilagođavanje ideji umjetnika i prostoru, pojasnila je Habjan te dodala:
“Meni se sviđa da moji radovi, koji su obično sitni, zažive i na nekom drugom mediju i u nekom drugom formatu. Pločice ipak imaju naravno i utilitarnu stranu, tako da nekako se uklapa u život nekog drugog, neki drugi interijer i ima neku svoju priču, a opet je umjetnički rad koji ima i svoju nezavisnu stranu.”
Portugalska rezidencija kao sljedeći korak
Klasja ovoga ljeta odlazi u Portugal na rezidenciju gdje će usavršavati svoju vještinu oslikavanja keramičkih pločica.
“Sviđa mi se taj mali format pločice, svaka je za sebe i ono što smo komentirali, možda je jedna dovoljna da jedan zid učini posebnim. Takve pločice koje imaju neku malo grafiku, po meni odgovaraju u možda jednostavniji interijer, u okruženje pločica koje su možda iz te kolekcije samo bez aplikacije.”, zaključila je.