Povežimo se
Adventski kviz

Uređenje interijera

Odabir boje u stanu kreće od poda

Namještaj se lako i brzo zamijeni, no podne obloge su najdugovječniji materijal u svakom prostoru. Zato kod odabira trebate razmisliti o nekoliko parametara – veličini i namjeni prostorije te vlastitim navikama.

Glavni faktori pri odabiru boje podnih obloga

Najbolje mjesto za odabir boje u stanu je pod. On određuje ton prostorije.

Boja, tekstura i uzorak tri su glavna čimbenika za odabir dizajna podnih obloga, a funkcionalnost je najvažniji parametar kod odabira vrste.

“Funkcionalnost znači da je izuzetno otporna na habanje, da je izdržljiva i jednostavna za održavanje. U slučaju da imate obitelj sa malom djecom, kućnim ljubimcima i slično, vinil podne obloge su jako dobro rješenje”, objašnjava Biba Silić Matošević, dizajnerica podova.

Toplina prostorije postiže se tepisima

Vrstu poda treba odabrati prema vlastitim navikama. Trebate li izdržljiviju oblogu, izaberite vinil ili laminat. Parket je uvijek klasično rješenje, a nije primjeren za vlažne prostorije. Želite li unijeti malo topline, razmislite o tepihu.

“Tepisone rađene po mjeri koje ćemo stavljati u interijer doma, znači dnevni boravak, blagovanje ili gdje klijent to već želi. Također, wall to wall ili od zida do zida su tekstilne podne obloge koje se najčešće danas stavljaju u spavaćim sobama, walk in ormarima, gdje dobivamo jednu dozu luksuza u interijeru.”

Luksuzni vinil

Osim klasičnih parketa i laminata, danas je vrlo popularan luksuzni vinil. To je nova generacija vinil obloga koja popularnost stiče zbog odličnih svojstava. Vodootporna je pa se može postaviti u kuhinju, a ista podna obloga kroz dnevnu sobu i kuhinju dati će dojam veće prostorije.  

“Luksuzni vinil ima toplinu drveta. Dolazi u tri varijante. Onaj koji se puno plošno lijepi, potom klik varijanta ako imamo interijer gdje već imamo na primjer keramiku, pa ćemo tu keramiku osvježiti s nekakvom novom podnom oblogom ili loose lay vinilne podne obloge koje najčešće koristimo kao slobodno ležeće ploče u uredskim prostorima ili poslovnim prostorima”, objašnjava Biba.

Također upijaju i eho za razliku od drugih podnih obloga poput keramike ili slično.

Zašto se često bira siva boja?

Siva je najpopularnija boja za podne obloge. Ultimativno neutralna i jednostavna za usklađivanje. Tamni pak podovi, u kombinaciji sa svijetlim interijerom, nude dramatičan kontrast i prostoriju čine većom. Također se mogu postaviti u sobi s puno dnevnog svjetla, a za manje prostorije, preporuča se svijetla nijansa.

“Kod luksuznih vinila zaista možemo u potpunosti oponašati hrast. Znači, pravu boju hrasta, bijeljeni hrast pa sve do nekakvih tamnih drvenih podnih obloga koji svojom teksturom totalno podsjećaju na drvene podne obloge.”

Što se tiče betona možete dobiti dizajn u izboru poliranog betona ili betona sivih tonova koje su dosta prihvatljive, od skroz tamno sive do svijetlo sive. Tamniji pod stvara formalniju atmosferu, tople tamne boje daju osjećaj udobnosti, a ista boja poda koja se proteže kroz cijeli interijer stvorit će osjećaj prostranosti.

Imate li puno drvenog namještaja, oprezno izaberite podnu oblogu i radije se odlučite za potpuni kontrast.

Pametna tehnologija u domu

Bang & Olufsen već 100 godina spaja zvuk, dizajn i arhitekturu

Bang & Olufsen obilježava 100 godina postojanja predstavljanjem audio proizvoda koji spajaju vrhunski zvuk, održivost i bezvremenski dizajn prilagođen suvremenim interijerima.

Već cijelo stoljeće Bang & Olufsen gradi reputaciju brenda koji zvuk ne doživljava kao potrošnu tehnologiju, već kao sastavni dio prostora i načina života.

Povodom svoje stote obljetnice predstavili su posebnu kolekciju proizvoda koja ne slavi samo tehničku izvrsnost, već i filozofiju dizajna, održivosti i dugotrajnosti. Upravo su to vrijednosti koje su Bang & Olufsen učinile jednim od najprepoznatljivijih imena u svijetu audio-vizualne opreme.

Obljetnička kolekcija donosi suvremene interpretacije kultnih uređaja, ali i potpuno nove proizvode osmišljene kao trajni predmeti interijera, a ne prolazni gadgeti.

Dizajn koji se nosi: Bang & Olufsen i Beo Grace slušalice

Kako ističe Tibor Nemet iz Svijeta medija, Bang & Olufsen je povodom stote obljetnice želio jasno pokazati što ih je obilježilo kroz desetljeća – spoj tehnologije, dizajna i emocije. Upravo zato predstavljene su Beo Grace in-ear slušalice, zamišljene kao nastavak osobnog stila.

„Ovdje se više ne radi samo o slušalicama za reprodukciju glazbe, nego o predmetu koji se nosi poput nakita i uklapa u modne kombinacije“, objašnjava Nemet.

Beo Grace slušalice nude jasnoću i kontrolu zvuka u svijetu stalne buke, ali istovremeno funkcioniraju kao dizajnerski dodatak. Čiste linije, profinjeni materijali i diskretni detalji čine ih predmetom koji se nosi s istom lakoćom kao omiljeni komad odjeće.

Kombinacija obrađenog aluminija i ugodnih materijala stvara ravnotežu između čvrstoće i udobnosti, dok se oblik prirodno prilagođava uhu.

Soundbar kao arhitektonski element

Drugi ključni proizvod obljetničke kolekcije je Premier soundbar, koji još jednom potvrđuje koliko Bang & Olufsen pažnje posvećuje materijalima i konstrukciji. Poznati po vrhunskoj obradi aluminija, ovoga su puta odlučili upravo taj materijal postaviti u središte dizajna.

Tehnološka razina pritom ostaje na očekivano visokoj razini, no ono što Premier izdvaja jest filozofija „cradle to cradle“. Uređaj je koncipiran tako da se promjenom vanjskog grilla može potpuno osvježiti njegov izgled, bez potrebe za kupnjom novog soundbara. Time se produljuje životni vijek proizvoda i smanjuje potreba za zamjenom cijelog sustava.

„Uzeli su sve ono što najbolje rade i podigli to na višu razinu“, naglašava Nemet.

Suradnja s arhitektima i dizajnerima

Jedna od konstanti Bang & Olufsena kroz cijelu povijest jest intenzivna suradnja s arhitektima i dizajnerima. Svaki proizvod nosi potpis renomiranog autora, zbog čega se ne doživljava samo kao tehnički uređaj, već kao umjetnički objekt.

Takav pristup posebno dolazi do izražaja u suvremenim interijerima, gdje audio-vizualna oprema više nije skrivena, već ravnopravno sudjeluje u oblikovanju prostora.

Posebna obljetnička boja i kultni modeli

Povodom jubileja, Bang & Olufsen predstavio je i posebnu boju Celestial, dostupnu isključivo na tri proizvoda: Beosound D9, Beosound D5 i naglavnim slušalicama H100. Time je dodatno naglašena ekskluzivnost obljetničke linije.

Posebno mjesto zauzima i Bang & Olufsen Harmony, sustav osmišljen za vrhunsko kinematografsko iskustvo i potpuno uranjajući audio-vizualni doživljaj. Harmony nadilazi definiciju pametnog sustava – riječ je o pažljivo dizajniranom elementu interijera koji spaja tehnologiju, pokret i estetiku.

Filozofija slušanja koja traje

Stota obljetnica Bang & Olufsena ne slavi samo dizajn i tehnologiju, već i način slušanja. U svijetu u kojem je zvuk često komprimiran, ubrzan i potrošen u prolazu, ovi uređaji pozivaju na suprotno – da se stane, da se sluša i da se glazbi dopusti da ispuni prostor.

To je filozofija koja se savršeno uklapa u suvremene domove u kojima se tehnologija ne nameće, već diskretno podržava kvalitetu života – danas, ali i desetljećima unaprijed.

Nastavite čitati

Uređenje interijera

Božićno drvce akademske slikarice Diane Sokolić kao osobna arhiva uspomena

U moru savršeno stiliziranih božićnih drvaca, rijetko se naiđe na ono koje ne slijedi trendove, nego vlastiti život. Pronašli smo upravo takav primjer – bor ukrašen uspomenama, darovanim kuglicama i osobnim pričama, gdje svaka kuglica ima svoje ime i godinu, kako se ne bi zaboravilo kada je i od koga stigla.

Božićno drvce Diane Sokolić nije tek blagdanski ukras, već osobna kronika života, odnosa i uspomena. U domu akademske slikarice bor se ne kiti prema trendovima, već prema emocijama – svaka kuglica ima svoje ime, godinu i priču koja se pamti.

U ovom domu Božić počinje visoko – toliko visoko da se bor kiti uz pomoć ljestvi i jedne posebne osobe.

Bor koji se kiti uz ljestve i zajedništvo

Dianin božićni bor visok je čak 3,5 metra, pa pripreme za njegovo ukrašavanje započinju već početkom prosinca. Bor kupuje u isto vrijeme kada mali gradovi i velike tvrtke biraju svoja drvca, a kiti ga rano, jer joj upravo taj trenutak označava početak blagdanskog ugođaja.

No ovakav bor ne bi bio moguć bez pomoći njezine kćeri. Zajedno ga kite svake godine, uz unaprijed pažljivo posložene ukrase i lampice. Iako samo kićenje ne traje dugo, raskićivanje je znatno opsežniji posao – jer svaka kuglica traži pažnju i mjesto kojem pripada.

Broj kuglica nije važan – osjećaj jest

Na pitanje koliko kuglica ima na ovako velikom boru, odgovor je jednostavan: dovoljno da broj postane nebitan. Ovdje se ništa ne broji – ni kuglice, ni godine, ni uspomene.

Svaka kuglica nosi emotivnu vrijednost. Dio njih potječe iz Dianinog djetinjstva, dio iz djetinjstva njezina supruga, a mnoge su stigle kao darovi. Za jedan okrugli rođendan zamolila je prijateljice da joj umjesto klasičnih poklona daruju božićnu kuglicu. Tako se bor s vremenom pretvorio u zbirku ljudi koje voli.

Neki od tih ljudi danas više nisu prisutni, ali su i dalje tu – na granama bora. Upravo zato, kaže Diana, njezin Božić ima smisao: okružena je ljudima koji su dio njezina života, prošlosti i sadašnjosti.

Kada grana nema dovoljno, a uspomena ima previše

Redoslijed kićenja postoji – barem u teoriji. Počinje se s manjim kuglicama i visuljcima, a kako se grane šire, dolaze veći ukrasi. No vrlo brzo pravila popuštaju. Uvijek ima previše ukrasa i premalo grana.

Rješenje se pronalazi u improvizaciji: kuglice se nižu na flaks i vise tamo gdje grane ostavljaju praznine. Tako bor s vremenom poprima vlastitu logiku, bez stroge simetrije i bez plana. Ono što započne s redom, završi u kontroliranom neredu – ali neredu punom smisla.

Bor koji ne prati trendove, nego život

Dianin bor nekada je bio srebrn, s obojenim lampicama. No kako su kuglice i ukrasi počeli dolaziti kao osobni darovi, bor se promijenio. Više nisu bile samo kuglice – svaka je postala nečiji mali autoportret. Danas je bor šaren, s raznobojnim lampicama i ukrasima koji ne prate aktualne trendove. Nema bijelih svjetala, mašni ni stilskih pravila. Ovo je, kako sama kaže, potpuno netrendi bor – ali zato iznimno emotivan.

Božićno drvce Diane Sokolić nije scenografija, nego atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, već ljudi, godine i sjećanja – pažljivo sačuvani, da se ne zaborave.

Božićno drvce Diane Sokolić kao umjetnički izraz

Dianin bor nije dekor za fotografiranje niti stilistička vježba. On je atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, nego godine, ljudi i sjećanja.

I upravo zato podsjeća na ono što Božić u svojoj suštini jest – ne savršena slika, nego osjećaj koji ostaje.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama