Povežimo se
Adventski kviz

Uređenje interijera

Kako je Porcelanosa mijenjala svijet keramike

Nudeći svoje proizvode u 150 zemalja svijeta, Porcelanosa je postala jedan od najvažnijih proizvođača keramike na svijetu. Ovo je priča o tom pola stoljeća starom divu.

Španjolski brand

Porcelanosa je nastala u procesu transformacije pokrajinskog gospodarstva iz poljoprivrednog u industrijski sektor, a njeni osnivači Jose Soriano i braća Colonques krenuli su od ideje stvaranja bijelih keramičkih i zidnih pločica u vrijeme kada se keramika proizvodila od crvene gline. Sličnost bijele paste s porculanom, tvrtki je dala ime.

Velika potražnja i poduzetnički duh osnivača doveli su do rađanja još sedam tvrtki vezanih uz dizajn interijera i arhitekturu, čineći kartu poslovne grupacije Porcelanosa, koja je postala lider u dizajnu i inovacijama.  

Kvaliteta prije svega

Bez obzira na područje, Porcelanosa uvijek stavlja naglasak na kvalitetu, dizajn i održivost materijala. Osim keramičkih proizvoda, specijalizirala se za proizvodnju podnih obloga, kuhinjskog i kupaonskog namještaja, kompletne opreme pa čak i naprednih konstrukcijskih sustava za današnju arhitekturu.

Sve do dolaska Porcelanose, keramika se smatrala samo još jednim građevinskim materijalom. Svojom komunikacijskom strategijom, Porcelanosa je revolucionirala sektor povezujući keramiku sa životnim stilom temeljenim na dizajnu i ekskluzivnosti.

Poznati ih vole

Pionir je u promociji svojih proizvoda putem slavnih osoba, što im je omogućilo modernizaciju reklamnog jezika i brzo širenje, a otvaranje njihovih trgovina postalo je medijski praćen događaj.

Materijali Porcelanose u skladu su s najvišim razinama kvalitete i potražnje. Različiti tehnički odjeli grupacije analiziraju sastav, otpornost i trajnost njihovih komada.

Besprijekoran dizajn

Dizajn koji uvijek slijedi načela elegancije, bezvremenosti i ravnoteže, konstantno je u potrazi za novim estetskim referencama za kreiranje avangardnijeg, funkcionalnijeg i dinamičnijeg proizvoda. Ta stalna obnova u službi je klijentima, za udovoljavanje svih njihovih potreba bez obzira radi li se o arhitektima, dizajnerima ili krajnjim korisnicima.

Porcelanosa zadire u svaki kutak doma, nudeći bogatu paletu boja i dizajna prateći posljednje trendove. Zadivljujuća je pažnja posvećena ispunjavanju ekoloških ciljeva, predanost recikliranju te korištenju prirodnih resursa u proizvodnji.

Ekološka osviještenost

Briga o okolišu i povećanje kvalitete života dva su zahtjeva u trenutnoj arhitekturi. U tom kontekstu, Porcelanosa odgovara brojnim socijalnim izazovima novim konstrukcijskim materijalima za energetski učinkovitije zgrade.

Prirodni otpad koji nastaje tijekom procesa proizvodnje keramike, ponovno se uvodi u proizvodni proces i stvara nove keramičke komade.

Oni nose oznaku Ecological Ceramics, koja potvrđuje njihov ekološki učinkovit proizvodni proces. Koristeći reciklirane, zdravije Porcelanosa materijale, smanjuje se emisija ugljičnog dioksida za 40 posto.   

Inovativna rješenja, pedantni dizajn i nadahnuće prirodom u Porcelanosa proizvodima, prostoru daju posebnu ravnotežu i harmoniju.

Nenadmašna originalnost i posvećenost odlike su ove španjolske tvrtke koja dominira svijetom keramike već pola stoljeća, spremno odgovarajući na sve veće zahtjeve tržišta.

Dekoracije i detalji

Umjetno božićno drvce: Prolazni trend ili održiva blagdanska odluka?

Stručnjaci ističu da umjetno božićno drvce ima smisla upravo tada kada se koristi dugoročno

Sve više kućanstava za Božić bira umjetno božićno drvce. Razlozi su jasni – jednostavno održavanje, dugotrajnost i činjenica da moderni modeli izgledom sve uvjerljivije oponašaju prirodno drvce. Umjetno božićno drvce danas više nije kompromis, već promišljena odluka prilagođena suvremenom načinu života.

Umjetni ili ipak pravi bor? Evo kako odabrati božićno drvce za vaš dom

Što je trenutno u trendu i na što obratiti pažnju pri kupnji, doznali smo u Lesnini, gdje se ponuda umjetnih božićnih drvaca iz godine u godinu značajno proširuje.

Umjetno božićno drvce prilagođeno svakom prostoru

Jedna od najvećih prednosti koju nudi umjetna jelka jest velik izbor dimenzija i oblika. U ponudi su modeli za manje stanove, ali i raskošna drvca za velike dnevne boravke.

Kako ističe Valentina Lafter Filipčić, prodajna savjetnica u Lesnini, kupci mogu birati između užih i nižih umjetnih božićnih drvaca za ograničene prostore te robusnijih modela za veće interijere. Visine se kreću od oko 120 centimetara pa sve do gotovo prirodnih, impozantnih dimenzija.

Kako je umjetno božićno drvce postalo gotovo neprepoznatljivo od pravog

Razvoj tehnologije izrade značajno je promijenio izgled umjetnog božićnog drvca. Današnji modeli izrađuju se od PVC i PE polimera koji se oblikuju u trodimenzionalne iglice lijevane u kalup, zbog čega drvca izgledaju iznimno realistično.

Posebna se pažnja posvećuje gustoći grana, prirodnoj boji iglica i detaljima poput imitacije snijega, koja je sve popularnija među kupcima koji žele zimsku atmosferu tijekom cijelog prosinca.

Praktičnost umjetnog božićnog drvca u svakodnevnom životu

Osim izgleda, umjetno božićno drvce donosi i niz praktičnih prednosti. Modularna konstrukcija omogućuje jednostavno sastavljanje i rastavljanje, a nakon blagdana drvce se lako sprema i ne zauzima prostor tijekom ostatka godine.

U urbanim stanovima, gdje je skladištenje često izazov, ta se funkcionalnost posebno cijeni. Većina modela osmišljena je tako da se može kompaktno sklopiti i pohraniti u ormar, spremište ili podrum.

Umjetno božićno drvce i kućni ljubimci

Posebni modeli umjetnog božićnog drvca osmišljeni su i za domove s kućnim ljubimcima. Kod nekih su modela donje grane namjerno reducirane ili izostavljene kako bi se spriječilo da mačke i drugi ljubimci dođu do kuglica i ukrasa.

Kako bi drvce i dalje izgledalo skladno, donji dio često se dodatno ukrašava košarama, tkaninama ili dekorativnim podlogama koje ujedno skrivaju stalak.

Je li onda umjetno božićno drvce održiv izbor?

Iako se umjetni bor često doživljava kao održivija opcija, važno je sagledati i njegovu proizvodnju – plastiku, metal, energiju i transport. No kvaliteta izrade danas je znatno viša nego prije, pa jedno drvce može trajati dugi niz godina.

Stručnjaci zato ističu da umjetno božićno drvce ima smisla upravo tada kada se koristi dugoročno. Kupnja kvalitetnog modela s namjerom višegodišnje upotrebe znatno smanjuje njegov ukupni ekološki otisak.

Umjetno božićno drvce kao promišljena blagdanska odluka

Današnje umjetno božićno drvce uspješno spaja estetiku, praktičnost i dugotrajnost. Iako ne može zamijeniti miris pravog bora, nudi stabilnost, jednostavno održavanje i vizualnu dosljednost iz godine u godinu.

Za mnoge obitelji ono postaje logičan blagdanski izbor – ne kao zamjena tradicije, već kao suvremena alternativa prilagođena ritmu današnjeg života.

Nastavite čitati

Uređenje interijera

Božićno drvce akademske slikarice Diane Sokolić kao osobna arhiva uspomena

U moru savršeno stiliziranih božićnih drvaca, rijetko se naiđe na ono koje ne slijedi trendove, nego vlastiti život. Pronašli smo upravo takav primjer – bor ukrašen uspomenama, darovanim kuglicama i osobnim pričama, gdje svaka kuglica ima svoje ime i godinu, kako se ne bi zaboravilo kada je i od koga stigla.

Božićno drvce Diane Sokolić nije tek blagdanski ukras, već osobna kronika života, odnosa i uspomena. U domu akademske slikarice bor se ne kiti prema trendovima, već prema emocijama – svaka kuglica ima svoje ime, godinu i priču koja se pamti.

U ovom domu Božić počinje visoko – toliko visoko da se bor kiti uz pomoć ljestvi i jedne posebne osobe.

Bor koji se kiti uz ljestve i zajedništvo

Dianin božićni bor visok je čak 3,5 metra, pa pripreme za njegovo ukrašavanje započinju već početkom prosinca. Bor kupuje u isto vrijeme kada mali gradovi i velike tvrtke biraju svoja drvca, a kiti ga rano, jer joj upravo taj trenutak označava početak blagdanskog ugođaja.

No ovakav bor ne bi bio moguć bez pomoći njezine kćeri. Zajedno ga kite svake godine, uz unaprijed pažljivo posložene ukrase i lampice. Iako samo kićenje ne traje dugo, raskićivanje je znatno opsežniji posao – jer svaka kuglica traži pažnju i mjesto kojem pripada.

Broj kuglica nije važan – osjećaj jest

Na pitanje koliko kuglica ima na ovako velikom boru, odgovor je jednostavan: dovoljno da broj postane nebitan. Ovdje se ništa ne broji – ni kuglice, ni godine, ni uspomene.

Svaka kuglica nosi emotivnu vrijednost. Dio njih potječe iz Dianinog djetinjstva, dio iz djetinjstva njezina supruga, a mnoge su stigle kao darovi. Za jedan okrugli rođendan zamolila je prijateljice da joj umjesto klasičnih poklona daruju božićnu kuglicu. Tako se bor s vremenom pretvorio u zbirku ljudi koje voli.

Neki od tih ljudi danas više nisu prisutni, ali su i dalje tu – na granama bora. Upravo zato, kaže Diana, njezin Božić ima smisao: okružena je ljudima koji su dio njezina života, prošlosti i sadašnjosti.

Kada grana nema dovoljno, a uspomena ima previše

Redoslijed kićenja postoji – barem u teoriji. Počinje se s manjim kuglicama i visuljcima, a kako se grane šire, dolaze veći ukrasi. No vrlo brzo pravila popuštaju. Uvijek ima previše ukrasa i premalo grana.

Rješenje se pronalazi u improvizaciji: kuglice se nižu na flaks i vise tamo gdje grane ostavljaju praznine. Tako bor s vremenom poprima vlastitu logiku, bez stroge simetrije i bez plana. Ono što započne s redom, završi u kontroliranom neredu – ali neredu punom smisla.

Bor koji ne prati trendove, nego život

Dianin bor nekada je bio srebrn, s obojenim lampicama. No kako su kuglice i ukrasi počeli dolaziti kao osobni darovi, bor se promijenio. Više nisu bile samo kuglice – svaka je postala nečiji mali autoportret. Danas je bor šaren, s raznobojnim lampicama i ukrasima koji ne prate aktualne trendove. Nema bijelih svjetala, mašni ni stilskih pravila. Ovo je, kako sama kaže, potpuno netrendi bor – ali zato iznimno emotivan.

Božićno drvce Diane Sokolić nije scenografija, nego atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, već ljudi, godine i sjećanja – pažljivo sačuvani, da se ne zaborave.

Božićno drvce Diane Sokolić kao umjetnički izraz

Dianin bor nije dekor za fotografiranje niti stilistička vježba. On je atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, nego godine, ljudi i sjećanja.

I upravo zato podsjeća na ono što Božić u svojoj suštini jest – ne savršena slika, nego osjećaj koji ostaje.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama