Uređenje interijera
Je li isplativo ulagati u umjetnine?
Likovna umjetnost obogaćuje prostor – ne samo vizualno, već i energetski
U Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu održan je 4. po redu Art Zagreb – izložbeno prodajna manifestacija, na kojoj su brojni galeristi, slobodni umjetnici i studenti likovnih akademija izložili svoja umjetnička djela.
Događaj smo posjetili i mi te provjerili koliko je zapravo razvijeno hrvatsko tržište likovne umjetnosti, je li kupovina suvremenog likovnog djela isplativa investicija te kojim se pravilom voditi pri kupovini umjetničkog djela.
Ulaganje u umjetnine u Hrvatskoj


U Hrvatskoj ne postoji porezna olakšica koja je često osnovni pokretač tržišta umjetnina. Velike korporacije zato ne kupuju umjetnine i nema velikog novca na tržištu.
Umjetnici su primorani raditi neke druge poslove za koje nisu školovani zbog nedostatka sustava koji spaja umjetnika, galerista i investitora. U Hrvatskoj je svega nekoliko kolekcionara koji imaju veće, interesantnije i zanimljivije zbirke.

Hrvatska umjetnost na stranom tržištu gotovo je nepoznata jer ne postoji međunarodna promocija naših umjetnika. Hrvatska kao država ne ulaže dovoljno u promociju domaće umjetnosti – a trebala bi.


„Znamo da je kulturni turizam važan segment. Ljudi putuju Hrvatskom zbog prirodnih ljepota, ali dio ih putuje i zbog kulture koju imamo. Iako mislim da se to prvenstveno odnosi na stariju kulturu. Mislim da više ljudi dođe u Hrvatsku zbog Dioklecijanove palače i Dubrovnika nego što ih dođe zbog Knifera“, kaže organizatr događanja i dizajner Daniel Tomičić.

Razvoj domaćeg tržišta
Slučajno ili ne, živost je ipak pronašla put i do hrvatske suvremene umjetnosti. Posljednjih godina raste interes domaće javnosti za suvremenim likovnim ostvarenjima, što se može vidjeti i po porastu broja posjetitelja na manifestacije kao što je Art Zagreb.

Jedan od onih kojemu umjetnost donosi kruh je Dejan Kljun. On je s godinama stvorio bazu stalnih klijenata koji očito, kaže, uživaju u emociji koju on prenosi na svoje umjetničko djelo. A upravo zbog emocije koja je zarobljena u njemu, umjetničko djelo obogaćuje svaki prostor…
„Imamo danas cijeli spektar umjetnina za koje ljudi možda niti ne znaju jer trebaju posjećivati izložbe, a koje daju na značaju tim prostorima. Ono što je moje iskustvo je da zapravo slike pojedu cijeli taj jedan prostor.“


Likovna umjetnost obogaćuje prostor – ne samo vizualno, već i energetski jer prenosi određenu emociju koju je umjetnik uspio zarobiti u svojoj skulpturi ili slici.

Ulaganje u umjetnine gotovo je jednako isplativo kao i ulaganje u nekretnine. Ako odlučite obogatiti svoj prostor jednim suvremenim likovnim djelom, nije na odmet poslušati savjet poznatog kipara i slikara…
„Zaronite u svoje srce“
Kupaonica
Hidroizolacija u kupaonici: kako odabrati pravu vrstu
Hidroizolacija je ključna za svaku kupaonicu. Ona štiti konstrukciju, pločice i prostor od vlage i curenja. Pravilno odabrana izolacija sprječava pukotine, plijesan i skupe popravke. Odabir vrste hidroizolacije ovisi o starosti zgrade i stanju podloge. U nastavku donosimo praktične savjete za različite situacije.
Obnova kupaonice: Kako izgleda stručan proces sanacije od podloge do završnog fugiranja
Starije zgrade bez betonske podloge
Stare zgrade često imaju drvene ili kombinirane podove. Takve podloge mogu se pomicati i zahtijevaju elastična rješenja. Proizvođači preporučuju polimerne hidroizolacije zbog njihove fleksibilnosti. Samoljepljive membrane također su prikladne za neravne površine. Kritični spojevi moraju imati hidroizolacijske trake, a vodovodne cijevi i sifoni zaštitu manšetama. Primer poboljšava prianjanje hidroizolacije na podlogu.

Starije zgrade s betonskim estrihom
Estrih u starijim objektima često ima pukotine ili neravnine. Cementne hidroizolacije obogaćene polimerima pružaju čvrstu podlogu za keramiku. Polimerne premazne hidroizolacije dodaju elastičnost i sprječavaju pucanje u osjetljivim dijelovima. Preporučuje se nanositi barem dva sloja. Površina mora biti čista i otprašena prije nanošenja.
Novogradnja i ravni estrih
Novogradnje imaju kvalitetne i ravne estrihe. Za ovakve prostore dovoljne su cementne hidroizolacije u dva sloja. Ako kupaonica ima podno grijanje, polimerne elastične hidroizolacije bolje podnose toplinska širenja. Membranski sustavi su idealni za veće ili luksuzne kupaonice jer osiguravaju ujednačen sloj i dugotrajnu zaštitu.
Skandinavska, minimalistička ili “šarena” kupaonica? Što god ste zamislili, renovirati možete i sami
Vodič kroz najvažnije vrste masa za fugiranje

Podno grijanje i vlažne podloge
Podno grijanje stvara toplinska širenja koja mogu oštetiti keramičke obloge. Polimerne elastične hidroizolacije najbolje podnose ove uvjete. Ljepila i mase za fugiranje također moraju biti fleksibilna. Grijanje se uključuje tek nakon potpunog sušenja premaza. Vlažne podloge zahtijevaju cementne hidroizolacije ili membrane. Ovi materijali sprječavaju prodor vlage i štite gornje slojeve.
Pravilna kombinacija materijala i pažljiva priprema prostora osigurava dugotrajnu zaštitu. Odabir hidroizolacije prema tipu objekta i stanju podloge sprječava oštećenja i pruža sigurnu, funkcionalnu kupaonicu. Slijedeći ove smjernice, čak i stare zgrade mogu dobiti trajnu i pouzdanu zaštitu od vlage.
Dizajn prostora, namještaja i dekoracija
Izlog, restoran ili hotel: Pravila dizajnerice za blagdansko uređenje poslovnog prostora
Kako postići da prostor ostane funkcionalan i profesionalan, a ipak svečan, otkriva nam dizajnerica evenata…
Blagdani unose poseban ritam i u naše domove, ali i u radne i javne ambijente, a advent u uredu, recepciji, salonu, hotelu ili restoranu ne bi djelovao autentično bez barem jednog pažljivo odabranog blagdanskog detalja.
Kako postići da prostor ostane funkcionalan i profesionalan, a ipak svečan, otkriva dizajnerica evenata i maloprodajnih prostora Manuela Javor, koja savjetuje kako pristupiti božićnom uređenju poslovnog prostora na način koji poštuje identitet brenda, dinamiku rada i doživljaj korisnika.
Manuela Javor vodi nas korak po korak do izrade vlastitog adventskog vjenčića
Dobro osmišljena dekoracija pritom ne samo da uljepšava prostor, nego i stvara ugodniji ambijent u kojem se blagdanska atmosfera prirodno osjeća.
Funkcionalnost i sigurnost kao ključna pravila
Manuela naglašava da je polazišna točka svakog blagdanskog uređenja poslovnog prostora razumijevanje načina na koji se on svakodnevno koristi. Prostor mora ostati prohodan, siguran i jednostavan za rad i kretanje.
„U javnom prostoru moramo voditi računa o sigurnosti i funkcionalnosti. Ne možemo se voditi samo osobnim stilom, nego sve moramo prilagoditi prostoru i ne pretjerivati. Uređenje uvijek mora biti u skladu s onim što se u tom prostoru zaista događa.“
Damjan Geber otkriva: Intuicija i analiza ponašanja oblikuju suvremeni prostorni dizajn
Takav pristup osigurava da se blagdanski duh osjeti, ali da prostor ostane praktičan i organiziran.

Trendovi koji obilježavaju božićno i blagdansko uređenje poslovnog prostora
Ovogodišnji trendovi posebno su prilagođeni poslovnim ambijentima jer naglasak stavljaju na jednostavnost, prirodne materijale i dugotrajnost dekoracija. Suptilne boje, prirodne teksture i elementi inspirirani zimom stvaraju atmosferu koja izgleda svečano, ali ne dominira prostorom.
Sve je popularniji monokromatski pristup – odabir jedne dominantne palete koja se lako uklapa u različite stilove interijera, od modernih ureda do toplih restorana i profinjenih hotelskih recepcija. Umjesto naglašene raskoši, naglasak je na detaljima koji stvaraju doživljaj i daju prostoru karakter.
Najveći trend, navodi Manuela, nije u određenoj dekoraciji, već u emociji koju prostor prenosi. Blagdansko uređenje poslovnog prostora treba pružiti suptilan “wow” trenutak – detalj koji posjetitelj primijeti odmah, ali koji ne narušava profesionalni dojam.

Kako uklopiti blagdanske dekoracije u identitet poslovnog prostora
Dekoracija poslovnog prostora treba biti u skladu s njegovim interijerom i identitetom brenda. Moderni prostori bolje podnose minimalističke dekoracije, dok prostori s toplijim ili razigranijim interijerom mogu nositi retro ili klasične naglaske.
Manuela pokazuje primjer jednog restorana uređenog u estetici pedesetih godina. Dekoracija je pažljivo usklađena s umjetničkim djelima u prostoru, čime je postignuta ravnoteža između vintage inspiracije i suvremene interpretacije.

Blagdanski ugođaj kroz jednostavne, ali promišljene elemente
Blagdanski ugođaj u poslovnim prostorima najlakše se postiže kroz nekoliko promišljenih dekorativnih elemenata. Suptilne lampice toplog tona, borove grančice, stakleni ornamenti i tekstilni detalji mogu uvesti blagdanski duh bez vizualnog prenatrpavanja. Materijali poput drva, papira, stakla i tekstila naglašavaju prirodnost i nenametljivu eleganciju, što je idealno za profesionalne prostore.

Kada se dekoracija uskladi s arhitekturom i vizualnim identitetom brenda, božićno uređenje poslovnog prostora postaje dio cjelokupnog korisničkog iskustva. U takvom prostoru blagdanska druženja, sastanci i svakodnevne interakcije dobivaju posebno ugodan ton, a prostor odiše toplinom i svečanošću.






You must be logged in to post a comment Login