Uređenje interijera
Dekorativni predmeti od akrilne smole
Mašta je sposobnost oblikovanja ideja, slika i senzacija u umu bez neposrednog unošenja osjetila. Ona stoji iza svake tehnološke inovacije, filma, knjige, simfonije i pjesme, ali i dekorativnih predmeta koje izrađuje grafička dizajnerica Eman Ahel. Ona je odlučila svoju maštu pretvoriti u nešto stvarno.

Pustite mašti na volju
Charlie Chaplin jednom je prilikom rekao da mašta ne znači ništa bez činjenja. Iz palete svojih vještina, Eman je izvukla onu koja maštanje pretvara u stvarne predmete.

“Svoju maštu vidim kroz razne boje, razne nijanse i razne oblike, kao nešto što je jako teško uhvatiti već je kroz cijeli dan svugdje u meni i oko mene, a treba puno truda da se to onda uhvati i prenese na nešto što je na kraju opipljivo”, objašnjava Eman.
Kućna radionica u kojoj nastaju prave kreacije
Prostor za stvaranje i kreativni razvoj napravila je u svom domu, gdje minimalističkim oblicima udahnjuje život bojama. Eman ručno izrađuje razne pladnjeve, držače za knjige, vaze i podloške za čaše.


Na ideju za izradu blob costera koji su vrlo nepravilnog, organskog oblika došla je od skice na papiru dok je sjedila i razmišljala o tome što voli i kakve oblike voli vidjeti u interijerima te je to pokušala realizirati.
Sve uvijek kreće od skice


Nakon skice kreće se u izradu modela. Taj model se izrađuje bilo od stakla, akrila, keramike, drva te se onda od tog modela izrađuje silikonski kalup u koji se kasnije ulijeva materijal.


Neke je silikonske kalupe napravila sama kako bi točno odgovarali njenoj zamisli. Iako se često misli da su njeni proizvodi keramički, oni su zapravo napravljeni od akrilne smole.

Proizvodi s kojima radi nisu keramika nego jesmonite. Napravljeni su od materijala koji je zapravo ekološki prihvatljiv materijal, dvokomponentni, a nastaje miješanjem akrilne smole koja je na bazi vode i zbog toga se smatra ekološki prihvatljivim.
Dekoracije koje pristaju svakom prostoru
Njena ideja je ponuditi dekoracije koje se uklapaju u svaki interijer, jer odabirom boja i uzoraka svatko može sudjelovati u nastajanju proizvoda organskih i nepravilnih oblika. Tu je odluku odnijela na temelju vlastitog iskustava.


U vrijeme kada je počela uređivati svoj dom, tražila je dekorativne predmete za uređenje doma te se često našla u situaciji gdje bi našla proizvod koji bi joj stilski odgovarao u prostor u koji bi ga smjestila, ali bi u ponudi bile samo dvije boje i niti jedna joj ne bi odgovarala. Iz tog razloga odlučila je početi sama izrađivati svoje proizvode koji će izgledati baš kako ih zamisli.

Biti dizajner znači da je kreativnost tvoja srž i da se provlači kroz ideju i proces izrade, kaže Eman. Ona svojim rukotvorinama dokazuje da jednostavnost i uzroci fantastično idu zajedno.
Namještaj
7 dizajnerskih sofa i fotelja koje obožavaju arhitekti i stilisti interijera
Dizajnerske sofe i fotelje imaju sposobnost promijeniti cijeli karakter prostora
„Sofa je srce dnevne sobe. To je komad koji određuje stil, udobnost i način na koji doživljavamo prostor,“ objasnila nam je Sunčica Mastelić Ivić.
Uređenje dnevne sobe više nije pitanje seta trosjeda i fotelja koje se nužno moraju podudarati.
„Odustali smo od ideje da sve mora biti u kompletu,“ kaže Sunčica. Danas se bira dominantan komad i statement fotelja (ili dvije) koje su gotovo uvijek rasparene. Ako ne znate što odabrati za svoj dnevni boravak, inspiraciju možete pronaći i u nekim kultnim komadima namještaja.
Neki komadi namještaja prestaju biti samo sjedeća mjesta – postaju ikone. Dizajnerske sofe i fotelje s popisa ispod prepoznaju se na prvi pogled, pretvaraju prostor u scenu i i nakon pola stoljeća izgledaju suvremeno.
Donosimo sedam kultnih komada koje dizajneri i ljubitelji interijera obožavaju — uz okvirne cijene i prijedloge u kakvim prostorima najviše dolaze do izražaja.
1. Togo sofa – Michel Ducaroy za Ligne Roset (1973.)
Togo sofa kreće se od nekoliko, do nekoliko desetaka tisuća eura — ovisi koliko modula nabavljate i koji materijal odaberete. Ikonski komad iz 70-ih prepoznatljiv je po svojoj opuštenoj formi, mekim naborima i osjećaju kao da sjedite na oblaku. Bez nogu, naslona i krutih linija, Togo je dizajnerski klasik koji spaja udobnost i stav.
U interijeru je sinonim za retro 70-te, ali se savršeno uklapa i u suvremene minimalističke prostore koji trebaju topli kontrast. Dobro funkcionira i u art deco ili boho chic kombinacijama, osobito ako ga uparite s teksturama poput baršuna ili grubog lana.
2. Camaleonda – Mario Bellini za B&B Italia (1970.)
Camaleonda se danas prodaje za oko 20.000 eura, no cijena lako prelazi 30.000 ako odaberete luksuzne tkanine ili kožu. Ovaj modularni kauč dizajniran je tako da se može preslagivati i prilagođavati prostoru – svaki jastuk povezan je kožnim remenima i metalnim kukama.
Ovo je jedna od najpoznatijih dizajnerskih sofa na svijetu – obožavaju je svi koji cijene fleksibilnost, meke linije i „casual“ luksuz.
Savršeno funkcionira u velikim open-space prostorima, u interijerima s puno prirodnog svjetla i materijala poput mramora, drveta i mesinga.
3. Grand Confort LC2 / LC3 – Le Corbusier, Charlotte Perriand i Pierre Jeanneret (1928.)
Ovaj modernistički klasik košta između 7.000 i 12.000 eura, ovisno o veličini i materijalu. Sastoji se od kromirane čelične konstrukcije i masivnih kožnih jastuka, a njegova ljepota je u proporciji i jednostavnosti.
LC sofa nije samo komad namještaja — ona je dio povijesti arhitekture. Dizajnerske sofe i fotelje iz radionice Le Corbusiera i danas su simbol preciznosti, geometrije i elegancije.
Najbolje se uklapa u industrijske i modernističke interijere, u urede, ateljee i prostore gdje se cijeni čistoća linija. Odlično funkcionira i kao kontrapunkt rustikalnim ili vintage elementima.
4. Eames Lounge fotelja – Charles i Ray Eames (1956.)
Eames Lounge fotelja, koju su dizajnirali supružnici Charles i Ray Eames, jedna je od najprepoznatljivijih dizajnerskih fotelja na svijetu. Kombinira oblik, udobnost i luksuz u savršenoj ravnoteži. Izrađena od drvenog furnira i kože, donosi osjećaj topline i prestiža.
Cijene originalnih modela kreću se između 5.000 i 8.000 eura, dok se kolekcionarski primjerci mogu prodavati i višestruko skuplje.
Eames Lounge fotelja savršeno se uklapa u modern classic i mid-century interijere, ali i u suvremene domove koji traže statement komad. Postavljena uz stolić i podnu lampu, stvara kutak za čitanje ili opuštanje koji odiše bezvremenskom elegancijom.
Zbog svoje udobnosti i profinjenosti, dizajneri je često opisuju kao “luksuznu ikonu američkog modernizma”.
5. Marshmallow sofa – Irving Harper za Herman Miller (1956.)
Cijena se kreće između 5.000 i 9.000 eura, ovisno o materijalu i originalnosti modela. Marshmallow sofa sastoji se od niza oblih jastučića koji lebde na metalnoj konstrukciji, a kombinacije boja čine je pravim veseljem za oči.
To je komad koji unosi razigranost i duh pedesetih. U prostoru djeluje kao umjetnički objekt, a ne samo kao sjedeći element.
Savršeno se uklapa u mid-century modern interijere, pop art stanove ili prostore kojima treba boja i energija. Dizajnerske fotelje iz tog razdoblja savršeno nadopunjuju ovu sofu, stvarajući veseli, ali sofisticirani ambijent.
6. Polar Bear sofa – Jean Royère (1947.)
Polar Bear sofa je san kolekcionara. Originalni primjerci dosežu cijenu i do 500.000 eura, dok se replike izrađene po originalnim nacrtima mogu pronaći za oko 8.000 do 15.000 eura.
Mekana, skulpturalna i zaobljena, izgleda kao da je izvučena iz bajke. Oblik podsjeća na polarni medvjedić, a presvlaka od bouclé tkanine ili umjetnog krzna dodatno naglašava tu mekoću.
U interijeru se najviše ističe u luksuznim prostorima s puno svjetla, u skandinavskim minimalističkim ambijentima ili u suvremenim glam interijerima s teksturama poput vune, kamena i drveta.
7. Swan Chair – Arne Jacobsen (1958.)
Ova elegantna fotelja i danas se proizvodi pod licencom Fritz Hansena. Cijena joj se kreće od 4.000 eura pa do oko 7.500 eura u premium tkaninama poput kože ili ovčje vune.
Inspirirana krilima labuda, fotelja ima savršeno zaobljene linije i bezvremenski oblik. Jednostavna, ali upečatljiva – postala je simbol skandinavske elegancije.
Odlično se uklapa u suvremene minimalističke interijere, urede i hotele, ali i u spavaće sobe kao solo komad uz elegantni stolić ili lampu. Ovaj komad pokazuje kako dizajnerske sofe i fotelje mogu istovremeno biti udobne i umjetnički izražajne.
Zašto su dizajnerske sofe i fotelje vrijedne ulaganja
Ovi komadi nisu samo sjedeći namještaj – oni su manifest dizajna. Nastali su u različitim razdobljima, ali svi dijele istu ideju: spoj udobnosti, estetike i trajnosti.
Dizajnerske sofe i fotelje imaju sposobnost promijeniti cijeli karakter prostora, unijeti priču i stil koji traje desetljećima. Ako nemate budžet za original, vrijedi pogledati kvalitetne replike ili obnovljene vintage verzije – često imaju isti šarm i dušu kao prvotne.
Dnevni boravak
Uređenje dnevne sobe po mjeri suvremenog čovjeka
Arhitektica Sunčica Mastelić Ivić savjetuje kako urediti dnevnu sobu
Kada ste zadnji put proveli cijeli dan u dnevnoj sobi?
Ako malo razmislimo, taj prostor više i ne koristimo onako kako su to činile generacije prije nas. Dan nam prolazi između posla, obaveza i kratkih trenutaka mira, a dnevna soba sve češće postaje mjesto prijelaza – između vanjskog svijeta i našeg osobnog prostora tišine.
Upravo o toj promjeni govori Sunčica Mastelić Ivić, koja objašnjava kako uređenje dnevne sobe danas odražava ritam suvremenog čovjeka – jednostavnost, funkcionalnost i želju za smirajem.
Trend koji volimo: Staklene vitrine preuzimaju moderne prostore
„Naziv ‘dnevna soba’ podrazumijevao je prostor u kojem se provodi dan,“ kaže Sunčica.
„No danas u njemu provodimo tek nekoliko sati. To više nije prostor aktivnosti, nego trenutka povratka sebi.“
Sofa – središnji komad koji definira prostor
U svakom domu, uređenje dnevne sobe gotovo uvijek počinje od sofe. Taj komad namještaja nije samo estetski element, nego i emocionalna točka prostora – mjesto na kojem se opuštamo, razgovaramo ili jednostavno šutimo.
„Sofa je srce dnevne sobe. To je komad koji određuje stil, udobnost i način na koji doživljavamo prostor,“ objašnjava Sunčica.
„Zato na njoj ne treba štedjeti. Ali udobnost ne znači samo mekoću – znači oblik koji podržava tijelo i prostor u kojem se nalazi.“

U manjim dnevnim sobama, dodaje, bolje funkcioniraju jednostavne i kompaktne forme.
„Sofa ne mora biti raskošna da bi bila lijepa. Dovoljno je da ima čiste linije i dobar materijal. Tekstura može donijeti toplinu, a detalji poput jastučića ili tepiha – osobnost.“
Na taj način, uređenje dnevne sobe postaje sklad između udobnosti i dizajna, između funkcionalnosti i estetike.

Uređenje dnevne sobe nekad i sada
Današnji pristup interijerima potpuno se razlikuje od onog prije deset ili dvadeset godina. Uređenje dnevne sobe više nije pitanje seta trosjeda i fotelja koje se nužno moraju podudarati.
„Odustali smo od ideje da sve mora biti u kompletu,“ kaže Sunčica.
„Danas se bira jedan dominantan komad i uz njega dvije manje fotelje koje mogu biti potpuno drugačijeg dizajna. Takav pristup prostoru daje lakoću i osobnost.“
Taj trend savršeno odgovara novom načinu života – manja formalnost, više individualnosti i slobode u izražavanju stila.

Boje koje smiruju, materijali koji traju
Boje i materijali postali su ključni alati za postizanje mira u interijeru. Uređenje dnevne sobe danas ne ovisi samo o estetici, nego i o emociji koju prostor budi.
„Uvijek, ako je moguće, biram svijetle tonove,“ otkriva Sunčica.
„Svijetla garnitura unosi eleganciju i mir. A zahvaljujući suvremenim, lako održivim materijalima, svjetlije tkanine više nisu nepraktičan izbor.“
Materijali poput buklea, vune i mikrofibre donose toplinu i mekoću, dok neutralne nijanse bež, pijeska ili svijetlosive stvaraju dojam prozračnosti.
„Uređenje dnevne sobe nije samo o stilu, nego o osjećaju koji stvara. A osjećaj mira postaje najveći luksuz suvremenog doma,“ dodaje Sunčica.
Zid s televizorom – funkcionalnost bez zagušenja
Televizor i dalje ima središnje mjesto u većini dnevnih soba, ali način na koji ga uklapamo u interijer mijenja se.
„Često vidim da ljudi razmišljaju dvodimenzionalno – uređuju zid po zid,“ objašnjava Sunčica.
„No, uređenje dnevne sobe treba promatrati kao cjelinu. Zid s TV-om ne treba biti prenatrpan policama i rasvjetom, jer tada prostor gubi mirnoću i ravnotežu.“
Minimalizam, kaže, nije hladan – on je način da se prostoru vrati dah i osjećaj lakoće.

Uređenje dnevne sobe kao prostor koji diše s vama
„Dnevna soba danas više nije samo prostor za odmor, nego odraz načina na koji živimo,“ zaključuje Sunčica Mastelić Ivić.
„Treba biti jednostavna, funkcionalna i topla – prostor koji nas smiruje, a ne opterećuje.“
U vremenu prijelaza i neprestane promjene, uređenje dnevne sobe postaje više od dizajnerskog zadatka – postaje osobna potraga za ravnotežom, prostor koji diše s nama i podsjeća nas da mir nije luksuz, već potreba.







