Povežimo se
Adventski kviz

Uređenje interijera

DEKORATIVNI KAMEN Puno kvalitetniji nego prirodni

I ne, ne radi se o umjetnom materijalu

Želite li unijeti dašak Mediterana u svoj dom ili, pak, obogatiti fasadu nečim što odiše prirodom, a opet je lako za održavanje? Predstavljamo vam jedan od najpopularnijih materijala i u  interijerima i u eksterijerima.

U interijerima i eksterijerima svoje mjesto sve češće pronalazi dekorativni kamen. To i ne čudi, jer svojim stilskim izražajem zadovoljava i suvremene i klasične dizajnerske tendencije uređenja prostora.

kamen-dom-na-kvadrat

‘Dnevni, boravci, blagovaonice, kuhinje, čak kupaone, raznorazne konobe, kleti. Što se tiče eksterijera možemo detalje fasade. Ako radimo nekakvu rustikalnu ili neku staru kamenu kući, može ići čitava fasada, znači doslovce, svagdje gdje se može koristit i prirodni kamen, tu možemo koristiti i dekorativni kamen’, kaže nam Igor Ilečić, proizvođač dekorativnog kamena.

Savršena replika

Promatrajući ga, možemo zaključiti kako je najsavršenija replika prirodnog kamena.

‘Prilikom proizvodnje dekorativnog kamena izbjegnute su mnoge nepravilnosti koje postoje u prirodnom kamenu. Pravilna proizvodnja dekorativnog kamena daje puno kvalitetniji proizvod nego što je čak prirodni kamen’, dodaje.

Najveća prednost pred prirodnim kamenom su mu brzina, lakoća i cijena ugradnji. ‘Ne mora se dodatno obrađivati, klesati, on je već napravljen za direktnu ugradnju na površinu koju želimo obložiti’, kaže.

kamen-dom-na-kvadrat

To znači da kod njegovog postavljanja, nema otpada. ‘Dekorativni kamen je napravljen na način da je zadnja strana skroz ravna, nema nikakve dodatne obrade, puno je lakši materijal nego prirodni kamen i s tim je polaganje, odnosno instalacija, puno jednostavnija, puno brža nego kod prirodnog kamena’, dodaje.

Prosijek od 4 do 5 kvadrata

‘Profesionalac napravi otprilike 10 do 15 kvadrata dnevno, dok recimo sam svoj majstor doma uz minimalna iskustva u građevini 4 do 5 kvadrata, to je prosjek da se odradi kako treba’, kaže Igor.

Dekorativni kamen iznimno je otporan na sve vremenske uvjete, a garancija mu je 30 godina. Može ga se postavljati na kućama uz more, a isto tako i u gorskim predjelima Hrvatske. Gotovo da nema podloge na koju se ne može ugraditi.

kamen-dom-na-kvadrat

‘Dekorativni kamen se može lijepiti na knauf, znači na gipsane, pregradne zidove jer je lagan, znači toliko ne opterećuje konstrukciju. Može se lijepiti preko toplinske izolacije, kad se postavlja u eksterijeru. Može se lijepiti direktno na nekakve betonske potporne zidove. Znači samo je stvar primijeniti dobru pripremu podloge kako bi taj kamen dugoročno bio stabilan na takvoj određenoj podlozi’, nadovezuje se.

NIje riječ o umjetnom materijalu

Najveća zabluda o dekorativnom kamenu je ta da se radi o umjetnom materijalu. 

‘U dekorativnom kamenu uglavnom se koriste sve prirodni materijali. Stoga, dekorativni kamen je u proizvod kojem je baza beton i koji se izlijeva u kalupe koji su napravljeni odnosno replicirani od prirodnog kamena. Osnovna sirovina je cement, nakon toga imamo drobljeni kamen, imamo ekspandiranu glinu i imamo pigmente koji su sve na prirodnoj bazi, apsolutno sve prirodni sastojci, raznorazni aditivi koji su na biobazi’, kaže Igor.

kamen-dom-na-kvadrat

Jednom postavljen, dekorativni kamen potrebno je impregnirati kako bi bio zaštićen od mrlja. Međutim, ako obložite samo dio unutrašnjeg zida impregnacija neće biti potrebna. ‘Ako ostavimo proizvod bez impregnacije, taj proizvod će dobiti s vremena još dodatnu patinu i on će s vremena postajati sve prirodniji i prirodniji’, kaže.

Postavljanjem dekorativnog kamena na zidove i podove, u kratkom ćete roku promijeniti vizuru prostora. On će biti obogaćen ljepotom prirodnog kamena na jedan moderniji način.

Pametna tehnologija u domu

Bang & Olufsen već 100 godina spaja zvuk, dizajn i arhitekturu

Bang & Olufsen obilježava 100 godina postojanja predstavljanjem audio proizvoda koji spajaju vrhunski zvuk, održivost i bezvremenski dizajn prilagođen suvremenim interijerima.

Već cijelo stoljeće Bang & Olufsen gradi reputaciju brenda koji zvuk ne doživljava kao potrošnu tehnologiju, već kao sastavni dio prostora i načina života.

Povodom svoje stote obljetnice predstavili su posebnu kolekciju proizvoda koja ne slavi samo tehničku izvrsnost, već i filozofiju dizajna, održivosti i dugotrajnosti. Upravo su to vrijednosti koje su Bang & Olufsen učinile jednim od najprepoznatljivijih imena u svijetu audio-vizualne opreme.

Obljetnička kolekcija donosi suvremene interpretacije kultnih uređaja, ali i potpuno nove proizvode osmišljene kao trajni predmeti interijera, a ne prolazni gadgeti.

Dizajn koji se nosi: Bang & Olufsen i Beo Grace slušalice

Kako ističe Tibor Nemet iz Svijeta medija, Bang & Olufsen je povodom stote obljetnice želio jasno pokazati što ih je obilježilo kroz desetljeća – spoj tehnologije, dizajna i emocije. Upravo zato predstavljene su Beo Grace in-ear slušalice, zamišljene kao nastavak osobnog stila.

„Ovdje se više ne radi samo o slušalicama za reprodukciju glazbe, nego o predmetu koji se nosi poput nakita i uklapa u modne kombinacije“, objašnjava Nemet.

Beo Grace slušalice nude jasnoću i kontrolu zvuka u svijetu stalne buke, ali istovremeno funkcioniraju kao dizajnerski dodatak. Čiste linije, profinjeni materijali i diskretni detalji čine ih predmetom koji se nosi s istom lakoćom kao omiljeni komad odjeće.

Kombinacija obrađenog aluminija i ugodnih materijala stvara ravnotežu između čvrstoće i udobnosti, dok se oblik prirodno prilagođava uhu.

Soundbar kao arhitektonski element

Drugi ključni proizvod obljetničke kolekcije je Premier soundbar, koji još jednom potvrđuje koliko Bang & Olufsen pažnje posvećuje materijalima i konstrukciji. Poznati po vrhunskoj obradi aluminija, ovoga su puta odlučili upravo taj materijal postaviti u središte dizajna.

Tehnološka razina pritom ostaje na očekivano visokoj razini, no ono što Premier izdvaja jest filozofija „cradle to cradle“. Uređaj je koncipiran tako da se promjenom vanjskog grilla može potpuno osvježiti njegov izgled, bez potrebe za kupnjom novog soundbara. Time se produljuje životni vijek proizvoda i smanjuje potreba za zamjenom cijelog sustava.

„Uzeli su sve ono što najbolje rade i podigli to na višu razinu“, naglašava Nemet.

Suradnja s arhitektima i dizajnerima

Jedna od konstanti Bang & Olufsena kroz cijelu povijest jest intenzivna suradnja s arhitektima i dizajnerima. Svaki proizvod nosi potpis renomiranog autora, zbog čega se ne doživljava samo kao tehnički uređaj, već kao umjetnički objekt.

Takav pristup posebno dolazi do izražaja u suvremenim interijerima, gdje audio-vizualna oprema više nije skrivena, već ravnopravno sudjeluje u oblikovanju prostora.

Posebna obljetnička boja i kultni modeli

Povodom jubileja, Bang & Olufsen predstavio je i posebnu boju Celestial, dostupnu isključivo na tri proizvoda: Beosound D9, Beosound D5 i naglavnim slušalicama H100. Time je dodatno naglašena ekskluzivnost obljetničke linije.

Posebno mjesto zauzima i Bang & Olufsen Harmony, sustav osmišljen za vrhunsko kinematografsko iskustvo i potpuno uranjajući audio-vizualni doživljaj. Harmony nadilazi definiciju pametnog sustava – riječ je o pažljivo dizajniranom elementu interijera koji spaja tehnologiju, pokret i estetiku.

Filozofija slušanja koja traje

Stota obljetnica Bang & Olufsena ne slavi samo dizajn i tehnologiju, već i način slušanja. U svijetu u kojem je zvuk često komprimiran, ubrzan i potrošen u prolazu, ovi uređaji pozivaju na suprotno – da se stane, da se sluša i da se glazbi dopusti da ispuni prostor.

To je filozofija koja se savršeno uklapa u suvremene domove u kojima se tehnologija ne nameće, već diskretno podržava kvalitetu života – danas, ali i desetljećima unaprijed.

Nastavite čitati

Uređenje interijera

Božićno drvce akademske slikarice Diane Sokolić kao osobna arhiva uspomena

U moru savršeno stiliziranih božićnih drvaca, rijetko se naiđe na ono koje ne slijedi trendove, nego vlastiti život. Pronašli smo upravo takav primjer – bor ukrašen uspomenama, darovanim kuglicama i osobnim pričama, gdje svaka kuglica ima svoje ime i godinu, kako se ne bi zaboravilo kada je i od koga stigla.

Božićno drvce Diane Sokolić nije tek blagdanski ukras, već osobna kronika života, odnosa i uspomena. U domu akademske slikarice bor se ne kiti prema trendovima, već prema emocijama – svaka kuglica ima svoje ime, godinu i priču koja se pamti.

U ovom domu Božić počinje visoko – toliko visoko da se bor kiti uz pomoć ljestvi i jedne posebne osobe.

Bor koji se kiti uz ljestve i zajedništvo

Dianin božićni bor visok je čak 3,5 metra, pa pripreme za njegovo ukrašavanje započinju već početkom prosinca. Bor kupuje u isto vrijeme kada mali gradovi i velike tvrtke biraju svoja drvca, a kiti ga rano, jer joj upravo taj trenutak označava početak blagdanskog ugođaja.

No ovakav bor ne bi bio moguć bez pomoći njezine kćeri. Zajedno ga kite svake godine, uz unaprijed pažljivo posložene ukrase i lampice. Iako samo kićenje ne traje dugo, raskićivanje je znatno opsežniji posao – jer svaka kuglica traži pažnju i mjesto kojem pripada.

Broj kuglica nije važan – osjećaj jest

Na pitanje koliko kuglica ima na ovako velikom boru, odgovor je jednostavan: dovoljno da broj postane nebitan. Ovdje se ništa ne broji – ni kuglice, ni godine, ni uspomene.

Svaka kuglica nosi emotivnu vrijednost. Dio njih potječe iz Dianinog djetinjstva, dio iz djetinjstva njezina supruga, a mnoge su stigle kao darovi. Za jedan okrugli rođendan zamolila je prijateljice da joj umjesto klasičnih poklona daruju božićnu kuglicu. Tako se bor s vremenom pretvorio u zbirku ljudi koje voli.

Neki od tih ljudi danas više nisu prisutni, ali su i dalje tu – na granama bora. Upravo zato, kaže Diana, njezin Božić ima smisao: okružena je ljudima koji su dio njezina života, prošlosti i sadašnjosti.

Kada grana nema dovoljno, a uspomena ima previše

Redoslijed kićenja postoji – barem u teoriji. Počinje se s manjim kuglicama i visuljcima, a kako se grane šire, dolaze veći ukrasi. No vrlo brzo pravila popuštaju. Uvijek ima previše ukrasa i premalo grana.

Rješenje se pronalazi u improvizaciji: kuglice se nižu na flaks i vise tamo gdje grane ostavljaju praznine. Tako bor s vremenom poprima vlastitu logiku, bez stroge simetrije i bez plana. Ono što započne s redom, završi u kontroliranom neredu – ali neredu punom smisla.

Bor koji ne prati trendove, nego život

Dianin bor nekada je bio srebrn, s obojenim lampicama. No kako su kuglice i ukrasi počeli dolaziti kao osobni darovi, bor se promijenio. Više nisu bile samo kuglice – svaka je postala nečiji mali autoportret. Danas je bor šaren, s raznobojnim lampicama i ukrasima koji ne prate aktualne trendove. Nema bijelih svjetala, mašni ni stilskih pravila. Ovo je, kako sama kaže, potpuno netrendi bor – ali zato iznimno emotivan.

Božićno drvce Diane Sokolić nije scenografija, nego atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, već ljudi, godine i sjećanja – pažljivo sačuvani, da se ne zaborave.

Božićno drvce Diane Sokolić kao umjetnički izraz

Dianin bor nije dekor za fotografiranje niti stilistička vježba. On je atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, nego godine, ljudi i sjećanja.

I upravo zato podsjeća na ono što Božić u svojoj suštini jest – ne savršena slika, nego osjećaj koji ostaje.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama